Přejít na obsah






Fotka
- - - - -

Akce „Polsko" aneb velký výlet do neznáma.

Příspěvek od polas_CZ , v Expedice 21 únor 2014 · 681 Zobrazení

reportáž
Akce „Polsko" aneb velký výlet do neznáma.

Blížil se den vzniku samostatné československé republiky-28.října a já se rozhodl využít výhodné nabídky Českých drah a jednoho obchodního řetězce. No nekup to za 150 Kč. Ovšem zájem byl enormní. Vždyť deset tisíc prodaných jízdenek není pouze číslo.


Plánování mého programu na 28.10.2009 začalo na geocaching.cz před začátkem oficiálního prodeje. S pomocí geokolegů jsem dospěl k výběru Štramberka a celkem blízkého Českého Těšína. Můj výlet měl dva cíle. První českou kešku založenou 1.6.2001 a první zahraniční v Cieszyně.
Plán na formátu papíru A4 jsem měl sice hotov, ale čas na zakoupení se nenaskytl. Nejdříve přišlo velké zklamání v pátek v Brně, kde byly jízdenky zcela vyprodány. A den poté výbuch radosti v kuřimském supermarketu. Teď už stačilo vyčkat na svátek a vyrazit.
Konečně nastal dlouho očekávaný den. Budíček po páté hodině ranní byl dnes příjemný na rozdíl od vstávání do páteční fyziky. Vybaven svačinou razím z „Roly" a celkem pěkným rychlíkem R 733 "Radegast" ujíždím směrem k Bohumínu. Vzpomínám na minulý týden, kdy tu byla kalamita a nevrle sleduji oblačné počasí po celou cestu. Do vlaku jsem si vzal Karla Havlíčka Borovského a dokola si pročítal jeho Tyrolské elegie. Blíží se Studénka. Naneštěstí zastávku před přestupním uzlem rychlík čeká na ostatní vlaky. Netrpělivě sleduji čas a nálada se posouvá k bodu mrazu. Musím kompletně přeplánovat cílové destinace a vidím, že ani v Ostravě-Svinově nestihnu osobák do Českého Těšína. Smířen s osudem scházím po schodech,že si něco odlovím a v tom slyším. "Osobní vlak směr Český Těšín je připraven k odjezdu!" Nahodím první,ne poslední běh a stíhám.. Nezvyklý na zdejší klikatost tratí ověřuji správnost mého nástupu, kam teda směřuji. Když slyším,že do Karviné, orosí mě. Hned zjisťuji. Vše je OK. Projíždím Ostravou, vidím krajinu plnou smogu a doplánovávám vlakové spoje.
O půl jedenácté vystupuji a žhavím můj chytrý GPS přístroj a zatím se orientuji bez něj. Prvním pánem na holení je full drive in cache u bývalého pivovaru. Potěšil mě čistý logbook,ale krabička zvlášť neoslnila. Opouštím ČR a razím do Polska. Překračuji Olši a těším se na první zahraniční kešku. Mohutný památník města Cieszyn si rozhodně krabku zaslouží. Nalézám snad první mikro v nasáklém pytlíku, ale moc mi to nevadí. Ve spěchu pokračuji dále pro druhou, procházím kolem samých polských poznávacích značek a houby rozumím rozhovorům. Zkrátka Polsko se vším všudy. V časové tísni radši přichází první DNF a za 15 minut mi jede vlak. Nastává další nápor na mé nohy; nakonec stíhám. Optávám se na cílovou stanici a v klidu dodýchávám kyslíkový dluh. Je dvanáct hodin akorát čas na oběd a vybaluji kuřecí řízek s mrkví, paprikou a přesunuji se do Ostravy, rodiště mého táty.
Poté hop do Studénky a přestup na dvouvozový motoráček může začít. Tradičně má vlak zpoždění. Po cestě pozoruji okolí a vidím rozhlednu Bílá hora, Váňův kámen, domovskou fabriku Tatry,či podhůří Beskyd.
Z vlaku vystupuji před druhou hodinou odpolední a opět se snažím příjmout signál shora. Vydávám se do kopce a vidím milý domácí obchůdek. Jako bych věděl,že nestihnu koupit tradiční pochoutku,nechávám rovnou stovku za patero uší, přímo cukrářský výrobek číslo 1. S batohem narvaným k prasknutí,putuji ke Štramberské Kamenárce pro micro a příjemnou Earth cache.
Ve vápencovém lomu se našlo nejen 600 zkamenělin,ale nachází se zde i Pouťová jeskyně,která zřejmě bude nejdelší v ČR. Příjemným zpestřením pro malé i velké jsou bílé kozy horské pohybující se volně. Každý návštěvník by měl chodit pouze po vyznačených cestách, jelikož se zde nachází množství chráněných rostlin a živočichů.
Konečně se trochu vyjasnilo a jeskyně Šipka čeká jen na mě. Nalézá se mi pohled na Trúbu jako na poklady.com...
Má šipka mě vede směrem náleziště lebky neandrtálce, poté mimo hlavní cestu z druhé strany masivu. Uklouzané listí upozorňuje na kačerské sjezdy a signál je úplně mimo. Poddávám se zoufalým myšlenkám, že snad ani hlavní poklad dnešního dne nenajdu. I já jsem se přiradil k držkopádům a málem to odnesl i kotník na kamenech. Poslední výkřik do tmy a vida 45 minut do odjezdu vlaku, mám ji. Nechávám zde přivezeného Baby Hummera. Ovšem nemohu tu nechat Trúbu, hlavní symbol Štramberka. „Pouze" 1100 kroků mě opravdu uklidňuje a v rychlém tempu si ještě kupuju Štramberské ucho. Jsou čtyři hodiny po poledni a vychutnávám si pohledu na krajinu a silnici ve tvaru Y.
Poslední nadhled a turbo tempo může začít. I když už nemám sil nazmar, vlak na druhé straně města v 16:20 prostě musím stihnout. Asi 500 m před nádražím si teprve zastavím nějaký vůz a pohodový mladík z Frýdku-Místku se zeleným fordem escort mě bez problému odváží. Jak jsem se zjevil, tak jsem zmizel. Vlak měl stejně zpoždění. Ve Studénce akorát jede v 16:52 vlak R 740, snad první rychlík, který jede přesně. Konečně se mohu navečeřet a v ladných tónech Frekvence 1 dorážím do Brna před sedmou hodinou. Po 12 hodinách končí výlet, který přinesl 6 kešek a množství až neuvěřitelných zážitků.
Celý den se vydařil dle mého očekávání. Ani jsem nepostřehl extrémní zvýšení provozu ve vlacích a těším se na další zvýhodněnou akci, abych mohl opět cestovat.
Zdroj: poklady.com


  • 0



Duben 2024

P Ú S Č P S N
1234567
891011121314
15161718192021
22 23 2425262728
2930     

Reklama