Přejít na obsah


Fotka

GPS při letecké přepravě


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
49 odpovědí na toto téma

#41 Arne1

Arne1

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 290 příspěvků(y)

Publikováno 07 srpen 2013 - 21:14

zvedavkanocni napsal/a:

Aranyafëa napsal/a:

S těma mušlema, my jsme jich navozili před pár lety z řecka snad stovky :D a nejen vyplavené na břeh. Ne, nejsem ten, kdo je hází do keší se svým podpisem!


To se týká Egypta - tam to podle zkušeností těch, co jezdí opakovaně, problém opravdu je. Proto jsem si dovolila upozornit a třeba tím někomu ušetřit výraznou částku.;)

Jordánsko totéž.
  • 0

#42 MaFa

MaFa

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 369 příspěvků(y)

Publikováno 07 srpen 2013 - 21:37

Litam parkrat do roka a protoze bydlim kousek od letiste, zacal jsem GPSku pravidelne pri letu pouzivat. Mam ale jednu zahadu - pri rolovani na stat, pri startu funguje dobre. Pak ale pri nabirani vysky nema signal. Po usazeni na letove hladine se signal zase objevi. Az na vyjimky je signal ok, az do zacatku klesani na pristani, kde signal zase ztrati. Signal se vrati az po dosednuti.
Chova se to vzdycky stejne. Mam Montanu a mluvim o pripadu, kdy sedim u okna. Vite nekdo proc to tak je?

Tak ja to mam s Oregonem presne obracene, pri vzletu a pristani OK, pri letu nic. Zrejme to spis souvisi s tim, ze vidis satelity pouze na jedne strane a jeste se mohou pomerne rychle stridat. Pri vzletu a pristani letis vetsinou jinym smerem nez pri ustalenem letu, takze vidis jine satelity a tim padem muzes videt treba jenom 2 nebo 3 a to na vypocet presne polohy nestaci, obzvlast pri vyssi rychlosti.
  • 0
MaFa

#43 koko0925

koko0925

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 83 příspěvků(y)

Publikováno 07 srpen 2013 - 23:01

Tohle přesně mi dělal Oregon než jsem přestavil v nastavení na konstantní, viz můj příspěvek výše.
  • 0

Garmin 12,Vista C,Vista HCx,Dakota 20,Edge 705,Oregon 300, 450, Edge 800, 810 a zase zpátky na 800 :-)


#44 mr.mates

mr.mates

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 550 příspěvků(y)

Publikováno 08 srpen 2013 - 9:50

Při cestování letadlem žádný problém, dá se sledovat trasa (celá, včetně startu i přistání). Je to pasivní zařízení. Nikde na letišti při kontrole žádný problém (mám ji umístěnou v baťohu u sebe v kabině).
  • 0

#45 Parkis

Parkis

    Parkis

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 838 příspěvků(y)

Publikováno 08 srpen 2013 - 12:40

Mě taky oregon 550 v pohodě ukazuje po celou dobu letu. Akorát samozřejmě pokud je zaplý barometrický výškoměr tak ukazuje špatně výšku.
  • 0

#46 malaveverka

malaveverka

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 284 příspěvků(y)

Publikováno 08 srpen 2013 - 13:53

Parkis napsal/a:

alkes napsal/a:

abakus napsal/a:
...
Zapnout GPSku až v letové hladině jsem nikdy nezkoušel, ale zřejmě by měla problém s chycením fixu.

Kvůli zastínění signálu v kabině, nebo kvůli něčemu jinému?

Většina GPS má problém s zafixováním od určité rychlosti. A ani to nemusí být rychlost letadla, i tech 130 po dálnici mi stačilo aby se GPS nechytla přes půl německa.

Tak to nevím, mně se v letadle chytá v pohodě - samozřejmě u okýnka. MMCH, takhle mám taky v jednom tracklogu nádherně vykreslenej vyčkávací okruh nad Londýnem.
  • 0

Oregon 450
Alligator S4700 Duo + c:geo

bílé geovozidlo Hyundai i20 s modrou ještěrkou


#47 MaFa

MaFa

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 369 příspěvků(y)

Publikováno 08 srpen 2013 - 13:59

Ja mam takhle v tracklogu start z Mnichova, pak prvni zatacku (cca 3km nad zemi), pak az zatacku pred Londynem (cca 9km) a nasledne vsechno az na zem - vcetne toho vyckavaciho okruhu. Urcite hodne zalezi na rozlozeni satelitu na obloze a zrejme asi bude lepsi sedet u okynka na jih nez na sever.
  • 0
MaFa

#48 Parkis

Parkis

    Parkis

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 838 příspěvků(y)

Publikováno 08 srpen 2013 - 14:12

malaveverka napsal/a:

Parkis napsal/a:

alkes napsal/a:

abakus napsal/a:
...
Zapnout GPSku až v letové hladině jsem nikdy nezkoušel, ale zřejmě by měla problém s chycením fixu.

Kvůli zastínění signálu v kabině, nebo kvůli něčemu jinému?

Většina GPS má problém s zafixováním od určité rychlosti. A ani to nemusí být rychlost letadla, i tech 130 po dálnici mi stačilo aby se GPS nechytla přes půl německa.

Tak to nevím, mně se v letadle chytá v pohodě - samozřejmě u okýnka. MMCH, takhle mám taky v jednom tracklogu nádherně vykreslenej vyčkávací okruh nad Londýnem.

Cituješ tři roky starý příspěvek :) Tehdy jsem opravdu s mobilem ten problém měl. Oregon mi už funguje bez problémů i při zaoceánském letu.
  • 0

#49 St&nda

St&nda

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 329 příspěvků(y)

Publikováno 08 srpen 2013 - 15:13

Já zkoušel eTrex 30, maximálka 905 km/hod, akorát výška haprovala jak bylo zmíněno v předchozím příspěvku - naměřilo jen 450 metrů, což bych tipoval, že asi neseděloooo :D Jedna letuška si mě všimla a řikala "to je navigace že jo, a funguje tady...."? :) A jedinému komu to zjevně vadilo nejvíc, byla moje manželka, ehm.... :D Ad výška - aha, teď čtu že to bylo zaplým barometrickým výškoměrem, jasně, to by odpovídalo... jsem zase o něco chytřejší :P
  • 0

#50 MiTi1

MiTi1

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 197 příspěvků(y)

Publikováno 08 srpen 2013 - 16:37

S Montanou mam stejnou zkusenost jako Dostik7, ale pozoroval jsem to jen u jednoho letu. Airbus, 2. sedadlo od okna. GPS jsem zapnul az po startu. Bez problemu se chytla a tahla celou cestu. Behem pristani, odhaduju tak v 500m, naraz behem par sekund umrely vsechny satelity a neozily ani pri pojezdu. Pak jsem to vypnul.
  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama