Přejít na obsah


Fotka

Problém s Garmin eTrex Legend HCx - poradíte nebo je definitivně rozbitý?


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
41 odpovědí na toto téma

#21 mpik

mpik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 980 příspěvků(y)

Publikováno 27 září 2013 - 22:48

Myslím, že nejtěžší bude přijít na to, jak se to rozebírá. Někde na to je možná video, alespoň na Dakotu bylo. Možná zkusit najít servisní návod, kupodivu na svůj starý telefon jsem ho našel. Tam by bylo možné najít i typ baterky (tedy asi akumulátoru, i když v PC třeba bývají zapájené litiovky, ono to na celou dobu životnosti stačí bez nabíjení). No a pak mikropájku, odsávačku, a pustit se do toho. Kde sehnat náhradní baterku - možná GM, možná Dealextreme, možná úplně jinde. Když nevím typ ani velikost, neporadím. Náhradní akumulátor do mptrojky jsem třeba nesehnal nikde.
  • 0

#22 Hamaci

Hamaci

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 975 příspěvků(y)

Publikováno 28 září 2013 - 0:44

Při půlení tohoto strojku si dej pozor, ať si neulomíš západky. Ale bojím se Halumovy diagnózy, že problém bude v elektronice, která způsobila vybití akumulátorku. Mimochodem, někde se mi v depozitáři válí Vista Hcx s prasklým displejem, třeba bychom to mohli dát dohromady.
  • 0

#23 ssva

ssva

    jak malej jarda

  • Members
  • PipPipPip
  • 850 příspěvků(y)

Publikováno 28 září 2013 - 10:54

Hamaci napsal/a:
Při půlení tohoto strojku si dej pozor, ať si neulomíš západky.
Ale bojím se Halumovy diagnózy, že problém bude v elektronice, která způsobila vybití akumulátorku.
Mimochodem, někde se mi v depozitáři válí Vista Hcx s prasklým displejem, třeba bychom to mohli dát dohromady.

A máš to v depozitu s baterkama nebo bez? Vono je do brý ten handheld i když se nepoužívá skladovat aspoň s trochu funkčníma baterkama aby byl zálohovací článek pro realtime držený v kondici...
  • 0
Věřme v to lepší, počítejme s tím horším...
Nic není nikdy tak, jak se to zdá.

#24 HaLuMa

HaLuMa

    Autor Geogetu

  • Members
  • PipPipPip
  • 11 450 příspěvků(y)

Publikováno 28 září 2013 - 20:11

mpik napsal/a:
Kde sehnat náhradní baterku - možná GM, možná Dealextreme, možná úplně jinde. Když nevím typ ani velikost, neporadím.


Pokud preci jen usoudis, ze je vadna ta baterka, tak v tech eTrexech je presne tohle: http://shop.battex.c...614SE-FL28E.php (coz je zaroven odpoved i na to, kde to sehnat. ;))

Ale ja bych doporucil tenhle typ http://shop.battex.c...621FE-FL11E.php, protoze je o tricet korun levnejsi, ma vetsi kapacitu, a nevadi, ze je o malicko tlustsi, protoze uvnitr GPSky je mista dost.
  • 0

#25 HaLuMa

HaLuMa

    Autor Geogetu

  • Members
  • PipPipPip
  • 11 450 příspěvků(y)

Publikováno 28 září 2013 - 20:20

ssva napsal/a:
A máš to v depozitu s baterkama nebo bez? Vono je do brý ten handheld i když se nepoužívá skladovat aspoň s trochu funkčníma baterkama aby byl zálohovací článek pro realtime držený v kondici...


To nemusi byt az tak velky problem. Vyrobce o tom zalohovacim clanku rika, ze dobre snasi i dlouhodobe hluboke vybiti. Kapacitu to nijak dramaticky nezmensi.

Kazdopadne treba u stareho Legenda mam vyzkousene, ze v pohode nabehnul a chytil druzice i po dvouletem odlozeni bez baterek. (pro bratry: bez NIMH akumulatoru :D)
  • 0

#26 timi.m

timi.m

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 12 příspěvků(y)

Publikováno 16 duben 2014 - 16:41

Pokud preci jen usoudis, ze je vadna ta baterka, tak v tech eTrexech je presne tohle: http://shop.battex.c...614SE-FL28E.php (coz je zaroven odpoved i na to, kde to sehnat. ;))

Ale ja bych doporucil tenhle typ http://shop.battex.c...621FE-FL11E.php, protoze je o tricet korun levnejsi, ma vetsi kapacitu, a nevadi, ze je o malicko tlustsi, protoze uvnitr GPSky je mista dost.

 

Dobrý den.

Tušíte prosím zdali se to dá koupit v Praze? Nepodařilo se mi to najít. Oni chtějí za poštovné 100Kč a aku stojí necelých 70.

Potřeboval bych jednen akumulátor do svého etrexu.


Tento příspěvek byl upraven od timi.m: 16 duben 2014 - 16:50

  • 0

#27 HaLuMa

HaLuMa

    Autor Geogetu

  • Members
  • PipPipPip
  • 11 450 příspěvků(y)

Publikováno 16 duben 2014 - 17:33

Ja to nikde jinde nenasel. Ani takove obchody, jako GM, to nemaji.


  • 0

#28 timi.m

timi.m

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 12 příspěvků(y)

Publikováno 16 duben 2014 - 19:25

Díky za odpověď.


  • 0

#29 timi.m

timi.m

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 12 příspěvků(y)

Publikováno 23 duben 2014 - 17:08

Dnes jsem ten knoflík konečně objednal. Snad se mi to povede mikropájkou s tepelnou regulací přepájet bez problémů.

 

Nedaří se mi najít info, jestli o novější modely navigací potřebují k udržení datumu a času tento článek nebo to může fungovat i jinak?

Představa, že v nějaké akci seženu etrex 30, který jim ležel několik let na skladě mi není úplně příjemná. Oni tyto Lixx články mají obecně dost malé samovybíjení. Ale jakmile se jednou podvybijí je to problém.

 

Nevybavuji si teď, zdali jde po zapnutí etrexu v menu pomoci tím, že nastavím správný datum a čas. Je to možné a pokud ano pomohlo by to při špatném vnitřím aku?

 

edit.

 

je tam:-(

 

http://tiagofreire.p...nboard-Back.jpg


Tento příspěvek byl upraven od timi.m: 23 duben 2014 - 17:24

  • 0

#30 HaLuMa

HaLuMa

    Autor Geogetu

  • Members
  • PipPipPip
  • 11 450 příspěvků(y)

Publikováno 23 duben 2014 - 17:34

Ty clanky jsou ve svech modelech. Ale pokud jsou v poradku, tak to nevadi, protoze ony to nejsou primarni clanky, ale akumulatory! A podle katalogoveho listu je jako jedna z vyhod uvadeno dobre snaseni hlubokeho vybiti. Takze bych se toho nebal.

 

Nicmene samotna vymena nemusi pomoci. Mam tu jednu Vistu, kde ani vymena nepomohla. Kurvitko je nekde kolem. nejdriv jsem si rekl, ze by mohlo blbnout nabijeni toho clanku, protoze chvili to bezelo, a pak to zase chciplo. Vyrobil jsem pro dobijeni bypass, ale nepomohlo to. Z toho jsem usoudil, ze se spsie naopak vyrazne zvysil odber z te baterky tak, ze se vubec nestaci dobijet. Ale na rozlousknuti tohoto orisku uz nemam vybaveni.


  • 0

#31 HaLuMa

HaLuMa

    Autor Geogetu

  • Members
  • PipPipPip
  • 11 450 příspěvků(y)

Publikováno 23 duben 2014 - 17:38


Nevybavuji si teď, zdali jde po zapnutí etrexu v menu pomoci tím, že nastavím správný datum a čas. Je to možné a pokud ano pomohlo by to při špatném vnitřím aku?

 

 

Neni, a neni potreba. Spravne datum i cas si GPSka precte ze satelitu. Ale ten zapomenuty cas je jen symptom, ne pricina problemu. problem je v tom, ze kdyz na te baterce neni napeti, tak vubec nenastartuje GPS chip, ktery tim padem vubec nezacne cist data ze satelitu. I GPS firmware to pak ukazuje jako 0.00.


  • 0

#32 timi.m

timi.m

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 12 příspěvků(y)

Publikováno 23 duben 2014 - 18:02

Ano, vím že se jedná o malé akumulátory. Koukal jsem na jejich nabíjecí a vybíjecí charakteristiky. Stejně se mi moc nechce věřit tomu co výrobce uvádí o hlubokém podvybití. Ale já znám spíš modelářské Lixx aku než tyto. Sice mohu na svím nabíječce nastavit libobolné ukončovací napětí pro režim Lixx až do 48V, ale nedostanu se na tak malý nabíjecí proud. Minumum mám 0,5A, což mi je nahouby na tyto knoflíky.

 

 

Naposledy co jsem měřil napětí na tom knoflíku mělo to 1.2 V. Ale už je to pár dnů. Pokud je tedy etrex napájen z tužkových, třeba je napětí na té malé dostatečné a problém mám někde jinde. Zatím tedy gps chip asi startuje. Jen se ten etrex chová tak, že mu cca 30 min trvá, než se spáruje se satelity. I když je jakoby vidí hned. Co jsem poprvé zkoušel start do servisního menu než to rozdělal, nějaký fw to ukazovalo (2.4?). Na datum a čas jsem se nepodíval co má po zapnutí.

 

Když už jsem to objednal, zkusím vyměnit. Ale asi je načase koupit novou. Rád bych počkal do příštího roku, prý budou nové modely.


  • 0

#33 timi.m

timi.m

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 12 příspěvků(y)

Publikováno 28 duben 2014 - 19:43

Vyměnil jsem vnitřní aku. Krabičku slepil oboustrannou lepící páskou. 

 

Po zapnutí se chytla během chvilky. Nastavil se čas a nějaký fw to zobrazuje. Budu doufat, že ještě chvilku vydrží.

 

Jen už mám tu gumu za ty léta tak vytahanou, že na tom skoro nedrží. Napadá mě zkusit koupit kvalitní pásku třeba od 3M. 


  • 0

#34 timi.m

timi.m

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 12 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2014 - 5:58

Tak to nevydrželo:-( V krabce začalo po čase něco chrastit. Tak jsem jí včera rozdělal a knoflíkové aku je upadlé. Bohužel sebou vzalo i kousek tištěného spoje, takže už to znova přidělat nejde.

Zajímavé je, že se to fungovalo i bez tohoto akumulátoru a chytalo se to hned. Říkal jsem si, že je to tím, že jsem vůbec nevyndaval tužkové baterie, a tak si to čas asi pamatovalo.

Jenže včera před rozebráním jsem ale tužkovky vyndal a i po složení načetla satelity téměř okamžitě. Což vůbec nechápu.

V sobotu letíme chodit do zahraničí a mám dost velké obavy, že mi to tam už fungovat nebude a jinou nemám.


  • 0

#35 HaLuMa

HaLuMa

    Autor Geogetu

  • Members
  • PipPipPip
  • 11 450 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2014 - 7:47

To je docela zajimavy objev. To vyzkousim! ;)

Ona i ta baterka je stavena na dost male proudy, on ten obvod, co potrebuje napajet, zere hrozne malo. Takze je vcelku mozne, ze to chvili udrzi i napeti na nejakem kondenzatoru.


  • 0

#36 mpik

mpik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 980 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2014 - 8:09

Tak tím kurvítkem je ta baterka. Když se vybije, nejde to, když tam vůbec není, jde to. (pro chytráky: to byl vtip).

Utržený plošňák a upadlý akumulátor je skoro určitě způsoben špatným pájením, dlouhým ohříváním, použitím většího než malého násilí při vyndavání starého. Na jednostranném tišťáku se to povede zničit snadno, na dvoustranném s pokovenými otvory to většinou drží, je lepší starý obvod (akumulátor, kondenzátor) zničit a vyndat po kusech. A čtyř a vícevrstvý tak rozvádí teplo, že se někdy výměna ani nepovede a musí se letovat na pahýly starého.


  • 0

#37 timi.m

timi.m

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 12 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2014 - 8:41

Souhlasím, že se mi odpájení původní moc nedařilo. Takže to že upadla je moje chyba. Bylo to pak nejspíš po ráně když mi vylétla z ruky na zem. Od té doby v tom chrastilo.

 

S tím kondenzátorem mě taky napadlo. I když sem si na první pohled žádného nevšiml.

 

Spíš by mě zajímalo, pokud to tedy ztratí čas nebo kdoví jaké další info., jestli to ještě někdy bude fungovat.

 

Podle toho co psal HaLuMa je asi konec, viz.:

"problem je v tom, ze kdyz na te baterce neni napeti, tak vubec nenastartuje GPS chip, ktery tim padem vubec nezacne cist data ze satelitu. I GPS firmware to pak ukazuje jako 0.00."


  • 0

#38 HaLuMa

HaLuMa

    Autor Geogetu

  • Members
  • PipPipPip
  • 11 450 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2014 - 8:47

Ale jakmile se tam to napeti objevi, tak to zase uzije, jen to trochu dele chyta satelity, protoze se musi zase sestelovat.

 

A ted je prave otazka, ze kdyz tam ta baterka uplne chybi, tak se tam mozna dostava to napeti jinudy...


  • 0

#39 timi.m

timi.m

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 12 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2014 - 9:20

Ale jakmile se tam to napeti objevi, tak to zase uzije, jen to trochu dele chyta satelity, protoze se musi zase sestelovat.

 

A ted je prave otazka, ze kdyz tam ta baterka uplne chybi, tak se tam mozna dostava to napeti jinudy...

 

To se právě bojím vyzkoušet. Rád bych trefil alespoň do hotelu:-)

 

Se starým aku knoflíkem to chytalo satelity tak do 3/4 hodiny. Pokud by se to i bez něch chovalo stejně, je to sice otravné, ale pro mě použitelné.


Tento příspěvek byl upraven od timi.m: 27 květen 2014 - 9:35

  • 0

#40 Jacka

Jacka

    Zlobení je dovoleno :D

  • Members
  • PipPipPip
  • 3 564 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2014 - 13:02

Prosím tě, kdyby ses náhodou rozhodl tu věc už vyhodit oknem, mohl bys mi dát avízo, pod který okno si mám jít stoupnout? Například ta guma okolo by se mi dost hodila, pokud teda je míň vytahaná než moje. Dík!


  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama