Přejít na obsah


Fotka

České školství - zásahy státu do kompetence rodičů při výchově dětí


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
51 odpovědí na toto téma

#41 Dolcce

Dolcce

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 1 příspěvků(y)

Publikováno 15 únor 2014 - 22:08

Praštil jsem s tím v roce 2010, když už jsme s manželkou chtěli pořádně bydlet a ne si pořád pronajímat jednu cimru se záchodem na chodbě.

Vážně, Karle?


  • 0

#42 bella-donna

bella-donna

    z ZZ9 Plural Z Alpha

  • Members
  • PipPipPip
  • 437 příspěvků(y)

Publikováno 15 únor 2014 - 22:20

pokud bych měla měnit školní osnovy, spíš bych přidala nějakou hodinu finanční gramotnosti, kde by se učilo, že se nemaj uzavírat smlouvy na ulici, že si lidi nemaj půjčovat na dovolenou, jak hospodařit s penězi, jak vyplnit daně. To by myslím omezilo některý problémy současný doby.

Finanční gramotnost musely povinně začlenit všechny ZŠ od září 2013 a to buď jako samostatný předmět, nebo jako součást jiného předmětu (dřív to fungovalo jen jako povinně volitelný předmět). Pak se ještě začleňovaly Reakce v situacích hromadného ohrožení. Stačí kouknout na ŠVP, který má mít každá škola na svých webových stránkách. Dál se musel začlenit druhý cizí jazyk (většinou na úkor ČJ a anglické konverzace).

Na úkor čeho se bude dělat třetí hodina TV už fakt netuším. Tři hodiny TV bývají většinou jen ve 2. a 3.třídě, aby se časově pokryl plavecký výcvik (ale jsou samozřejmě výjimky dle ŠVP jednotlivých škol).


  • 0

#43 mr3ska

mr3ska

    Optimista

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 439 příspěvků(y)

Publikováno 15 únor 2014 - 22:28

Překvapuje mě, co kačerů je zde proti tělocviku. Já jsem až do přečtení této diskuse žil v přesvědčení, že co kačer, to minimálně zdatný turista. A teď zjišťuji, že jsem se hluboce mýlil...

 

To není o tom, být proti tělocviku. Já sice nejsem zrovna hubeňour, ale i tak nachodím a najezdím na kole ročně docela dost kilometrů. Při ZŠ i SŠ jsem chodil po vandrech a jezdil na kole, ale hodiny tělocviku byly pro mou maličkost naprosto o ničem. Jak už tady padlo, kdyby školy radši omezily prodeje v automatech kde jsou jen sladké tyčinky, coca-cola a podobný hnusy, bylo by to užitečnější než hodina tělocviku navíc.

 

A zrovna to co jsi zmínil, tělocvik na úkor např větného rozboru... Pardon, ale když vidím, co jsou některé děti schopné vyplodit za nesmysly na papír (a to nejsem učitel) a vůbec jim to nepřijde divné, měly by školy spíš dát navíc právě hodiny českého jazyka.


Tento příspěvek byl upraven od mr3ska: 15 únor 2014 - 22:32

  • 6

Outdoor: eTrex Touch 35, Colorado 300, fenix3

Zápisník: http://mr3ska.onelove.cz/

(Oregon 6xx jednodušejiVlastní ikonky waypointů i bez .gpi)

Tip na výlet: Kondracké farní muzeum

"Když tu keš tak moc chceš tak si pro ni sakra běž..."

 

Poslední článek: Blackberry nejen na práci


#44 bella-donna

bella-donna

    z ZZ9 Plural Z Alpha

  • Members
  • PipPipPip
  • 437 příspěvků(y)

Publikováno 15 únor 2014 - 22:45

A ještě mě překvapuje, co tu píšete o bufetech a automatech. U nás na základkách to být nesmí.

I firma, která si pronajímá bufet, musí předložit, co bude prodávat. Tyčky, chipsy, koly, bonbóny - neexistuje. Nejsladší bývají koláče, ale musí být i celozrnné housky. Nejsladší pití jsou ochucené Poděbradky. A občas jim tam zajde někdo z vedení na obhlídku. Samozřejmě, že si děti chodí kupovat chipsy a kolu do Penny marketu za školou.  :) Pro zdravou stravu funguje na 1.stupni zdarma Ovoce do škol a dotovaný mléčný program (jen pokud se do toho škola sama přihlásí).

Pokud máte na škole automaty, máte Radu školy (zatím není zrušená). Sedí vám tam 2 zástupci za rodiče, no tak je kontaktujte, že si to nepřejete a ať to projednají.


  • 1

#45 zvedavkanocni

zvedavkanocni

    recesistka

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 857 příspěvků(y)

Publikováno 15 únor 2014 - 23:01

jjjddd, přivede dítě ke sportu spíš učitel nebo já jako rodič, který je zvyklý rekreačně sportovat  a umožní dítěti vyzkoušet, co ho bude bavit?


  • 2

#46 petulinka1

petulinka1

    Advanced Member

  • Moderators
  • 4 035 příspěvků(y)

Publikováno 16 únor 2014 - 9:12

A ještě mě překvapuje, co tu píšete o bufetech a automatech. U nás na základkách to být nesmí.

I firma, která si pronajímá bufet, musí předložit, co bude prodávat. Tyčky, chipsy, koly, bonbóny - neexistuje. Nejsladší bývají koláče, ale musí být i celozrnné housky. Nejsladší pití jsou ochucené Poděbradky. A občas jim tam zajde někdo z vedení na obhlídku. Samozřejmě, že si děti chodí kupovat chipsy a kolu do Penny marketu za školou.  :) Pro zdravou stravu funguje na 1.stupni zdarma Ovoce do škol a dotovaný mléčný program (jen pokud se do toho škola sama přihlásí).

Pokud máte na škole automaty, máte Radu školy (zatím není zrušená). Sedí vám tam 2 zástupci za rodiče, no tak je kontaktujte, že si to nepřejete a ať to projednají.

U vas, tady to je bohuzel bezny... Ja jeste pamatuju, kdyz nam o velky prestavce pani uklizecka (protoze se to nikomu jinymu delat nechtelo) prodavala mlicka - mohli jsme se po tom utlouct! Ale fakt je, ze v ty budove se nic jinyho neprodvalo :D Na druhy budove bufet jak krava, 4 automaty... A mlicka uz ted, co vim, zrusili, pitomci. A proc? Je s tim prece papirovani! Kdezto kdyz tam nekomu pronajmou bufet, tak z toho maj mnohem vic penez a min papirovani, ze... :(


  • 0

#47 Smrk

Smrk

    proti proudu

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 547 příspěvků(y)

Publikováno 16 únor 2014 - 9:27

Když si uděláte průzkum mezi rodiči, tak většina z nich chce, aby tam ty automaty byly. A škola z nich má ještě trochu peněz.


  • 0

#48 Citecka

Citecka

    kecal neuvěřitelný

  • Members
  • PipPipPip
  • 3 250 příspěvků(y)

Publikováno 16 únor 2014 - 10:45

Kdyz decka nevedi v devitce, kam na skolu, tak dostanou na vyber dve veci: zdravku nebo pajdak (obcas vlezou na hnojarnu). Ze prej se tam nemusej ucit/neni tam matika, blablabla... Ja sla na zdravku z gymplu, protoze jsem to chtela (a porad chci) delat, ale kdyz se nas ptali, proc jsme sli na zdravku, tak 25 lidi z 30 odpovedelo, ze jenom kvuli tomu, ze tam neni matika a nemusej se ucit. Pak to bohuzel zalostne dopadalo na praxich a maturitu (statni, byli jsme prvni stace), ktera byla z myho pohledu fraska, neudelala PULKA tridy. A jestli ty samy lidi jdou na pajdak... To snad radsi ani nechci vedet, kdo bude jednou ucit moje deti, az  je budu mit. Chudaci dobri ucitele, ktery komunisti nepustili studovat, a ktery maj 40let zkusenosti, najednou musej skoncit. (neco podobnyho bylo ve zdravotnictvi, kdyz ty inteligenti vymysleli zdravotnickyho asistenta). To mi normalni teda neprijde. Neco je tu spatne...

 

Když k nám na VOŠku přijdou absolventi asistenta, bývají pravidelně těmi nejslabšími studenty vůbec... a kupodivu právě ze somatologie, anatomie, ošetřovatelství. Proboha, co tam na těch středních zdrávkách dělaj...

 

 

 


Nerikam, ze kdo je tlustej, tak si za to muze sam. Ale kdyz si vezmu, ze treba za lecbu rakoviny plic u kuraku platej stejne tak jako za rakovinu u cloveka, co v zivote nemel cigaro v puse... Nezlobte se na me, ale pokud si nekdo vedome poskozuje zdravi, tak at si tu peci sakra zaplati. Jestlize kurak dostane rakovinu plic, tak si za ni zaplati. Za zlomenou nohu at plati pojistovna. Ale za raka si muze sam.

 

Tak tohle je hodně diskutabilní. Za co všechno si "můžeš sám", to bychom se dostali až buhvíkam, a na druhou stranu jde o regulaci svobodné vůle jedince. Ve skutečnosti, jakkoli je to nepopulární, je jediným spravedlivým postupem spoluúčast na péči napříč, pro všechny stejně.

 

 


K prezentacim: U nas to tak byl taky, ale jen OBCAS. Paklize ucitel nechava deti aby delaly jeho praci, tak by ucit nemel. At si tahne, kam chce, ale skolstvi at opusti. I kdyz, skolnika nebo uklizecku ve skole vlastne delat muze :D ...

 

Prezentace nové látky je naopak VELICE dobrým způsobem výuky. Ne že student vyučuje spolužáky. Zapojí to do výuky prvek zájmu, musí aktivně na předmětu pracovat, pak se učí prezentovat, sebeprezentovat, udržet pozornost posluchačů atd. atd. Nejméně u absolutorií jako když to najde, neřku-li po zbytek života, je-li trochu aktivním člověkem a tzv. "dělá s lidmi". Na učiteli pak je informace doplnit, zkorigovat, ucelit, dát jim řád a do toho patří i důraz na "zdrojích" a jejich samostatném použití.

Jinými slovy, je to nástroj; v rukou mistra skvělý, v rukou lempla horší lopaty.

 

Je to o hodnotách. Dětský kolektiv je džungle plná násilí. Kdo s ní přijde do styku, je na něm, aby z těch šelem udělal lidi ;)


  • 1

...a neberte se tak vážně! :)
CITECKA Team: Pet a Čita a psice Miki von Mikolas


#49 petulinka1

petulinka1

    Advanced Member

  • Moderators
  • 4 035 příspěvků(y)

Publikováno 16 únor 2014 - 11:15

Když k nám na VOŠku přijdou absolventi asistenta, bývají pravidelně těmi nejslabšími studenty vůbec... a kupodivu právě ze somatologie, anatomie, ošetřovatelství. Proboha, co tam na těch středních zdrávkách dělaj...

Mne to stacilo videt na ty stredni - chlap mel zlomenej krcek, ale nemohli ho operovat, pac by jim nejspis zustal na stole.. Tak ho posilali zpatky do duchodaku. Ten chudak mel jenom kosili a obcanku. Zadny kalhoty nic... Tak jsem nekde vyhrabala ty jednorazovy modry trenky, co se davaj lidem na sal, aby nejel nahatej. Druha mi sla pomoct ho obliknout. Vedela, ze ma zlomenej krcek (mely jsme na starosti obe stejnej pokoj). Prvni, co udelala, bylo, ze mu vzala za tu nohu takovym zpusobem, ze chlap zarval bolesti. Kdyz jsem na ni vyjela, co to dela, tak mi povida: "To ho prece nemuze bolet!"... U nas to mela na vine ale hlavne prvni tridni - meli jsme ji na osetrovatelstvi v prvaku a jeji vyklad byl nejenze neskutecne nudnej a nezajimavej, ale jeste ke vsemu blbe. Nehlede na jeji neschopnost vizt tridnici. Ve druhaku nam misto nic (protoze ji vyhodili) dali jinou, co ucila vic na VOSce. To bylo najednou jiny kafe. Ona nas za jeden rok zvladla naucit celou latku prvaku i druhaku. Peskovala nas, abysme aspon neco umeli. U nekterejch to bohuzel ale efekt nemelo (taky pak neudelali maturitu...). Ono je na ty zdravce hodne poznat, kdo tam sel proto, ez to delat chce, a nebo proto, ze nevedel/nechtel se ucit (a veril tomu, co mu kdo nakuka). Nehlede na to, ze nase prijimacky probihaly stylem "je vas akorat 30, tak berem vsechny". 

Co me na asistentovi ale nejvic mrzelo, bylo to, ze zrusili odborny predmety a vsechno narvali do jednoho - osetrovatelstvi. Tam se ucily nejenom zaklady (nabirani krve apod.), ale i chira, interna, ... A narvi si to do tech par hodin. Vsechno bylo letem svetem. Za nas ani nebyly ucebnice pro asistenty a jeli jsme podle ucebnic pro sestry (coz beru spis jako vyhodu, ROzsypalova je zlata ucebnice, i kdyz starsiho data). 

PS: Ono ani na ty vysoky to neni zadna slava. A rikaj to vsude - nezdravotnici maj lepsi vysledky, nez asistenti. Nejhorsi je prvak - tam totiz z vetsi casti probiras vetsinu toho, co uz asistenti znaj a nebavi je to. Kdezto nezdravotnici nemaj na vyber a musej zabrat. Tim se vytvari ta propast. I kdyz nekdy ma tom podil i skola (predchozi) nebo ten clovek samotnej. Kdyz na to kaslu a maturitu udelam jenom proto, ze umim vyslovit celej nazev ERCP bez chyby, tak je to zalostny... I takovy u nas byli...

 

Tak tohle je hodně diskutabilní. Za co všechno si "můžeš sám", to bychom se dostali až buhvíkam, a na druhou stranu jde o regulaci svobodné vůle jedince. Ve skutečnosti, jakkoli je to nepopulární, je jediným spravedlivým postupem spoluúčast na péči napříč, pro všechny stejně.

Jo, je to CASTECNE diskutabilni. Ze koureni rakovinu MUZE zpusobovat, je znama vec. Ne kazdej kurak ji ma, ze. Ale kdyz sakra vim, ze mi to muze udelat rakovinu, tak proc cudim?

 

 

Prezentace nové látky je naopak VELICE dobrým způsobem výuky. Ne že student vyučuje spolužáky. Zapojí to do výuky prvek zájmu, musí aktivně na předmětu pracovat, pak se učí prezentovat, sebeprezentovat, udržet pozornost posluchačů atd. atd. Nejméně u absolutorií jako když to najde, neřku-li po zbytek života, je-li trochu aktivním člověkem a tzv. "dělá s lidmi". Na učiteli pak je informace doplnit, zkorigovat, ucelit, dát jim řád a do toho patří i důraz na "zdrojích" a jejich samostatném použití.

Jinými slovy, je to nástroj; v rukou mistra skvělý, v rukou lempla horší lopaty.

 

Je to o hodnotách. Dětský kolektiv je džungle plná násilí. Kdo s ní přijde do styku, je na něm, aby z těch šelem udělal lidi ;)

Ja nerikam, ze kdyz prezentujou decka, tak je to vzdycky spatne. Ale kdyz maj jenom delat praci za ucitele a ucitel kolikrat ani nevnima, co rikaj, pak je to spatne. Pro nas to taky bylo zpestreni. Ale kdyz mas nejaky zpestreni kazdou hodinu, tak te to bavit prestane. Kdybych si mela latku vyhledavat sama, tak do ty skoly nemusim chodit, ze ;) To se muzu ucit doma. Proste - vseho v primerene mire. 

U nas na skole byl jeden anglictinar... To, ze mel na jedny ruce tri prsty, ho sice trochu zviditelnovalo, ale jeho hodiny probihaly stylem, ze pritah radio, pustil tam BBC a to bylo vsechno. Tohle delal prosim ve skupine lehce pokrocilejch/zacatecniku. Pak jednou za cas vytasil test a vetsina mela samozrejme kule. Kdyz po dvou letech dostaly novou ucitelku, tak ji z toho bylo pomalu az do breku, jak to bylo zalostny. A pripravuj si nekoho na statni maturitu....


  • 0

#50 Guest_Paprikas(i)_*

Guest_Paprikas(i)_*
  • Guests

Publikováno 17 únor 2014 - 8:17

Nerikam, ze kdo je tlustej, tak si za to muze sam. Ale kdyz si vezmu, ze treba za lecbu rakoviny plic u kuraku platej stejne tak jako za rakovinu u cloveka, co v zivote nemel cigaro v puse... Nezlobte se na me, ale pokud si nekdo vedome poskozuje zdravi, tak at si tu peci sakra zaplati. Jestlize kurak dostane rakovinu plic, tak si za ni zaplati. Za zlomenou nohu at plati pojistovna. Ale za raka si muze sam.

 

to je opravdu hodně osvícenej názor - za raka si může sám...

Moje babička umřela taky na rakovinu (plic). A nikdy v životě neměla cigáro v puse. Jestli to chápu dobře, tak bys tu starou paní na smrtelný posteli lustrovala, jestli během života kouřila a tedy si raka zavinila sama nebo jestli jí tedy milostivě můžeš pomoct ze zdravotního pojištění, který si celej život poctivě platila?

 

a jen tak naokraj - co bys dělala s lidma, který dejme tomu kouřili - necháš je někde na chodbě udusit, když na to nebudou mít?

 

Doufám, že nezažiješ situaci, která tento tvůj názor poupraví...


  • 1

#51 jardavera

jardavera

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 218 příspěvků(y)

Publikováno 17 únor 2014 - 8:55

Myslím, že kuřák by si tu léčbu zaplatil, pokud by se peníze z prodeje cigaret nepřerozdělovaly jinam než do zdravotnictví. Výrobní cena krabičky cca 5,- Kč, prodejní cena cca 70,- Kč.


  • 1

Co nevidím, nahmatám . . .


#52 lubbez

lubbez

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 527 příspěvků(y)

Publikováno 17 únor 2014 - 9:01

Vážení přátele, vaše diskuze je OT. Ale taky se zapojím. Kdysi dávno jsem vedl pionýrský oddíl. Abych mohl jezdit na vandry s partou fajn děcek, jsme prostě pionýři museli být. Na letní velkej vandr jsem musel udělat zkoušky na hlavního vedoucího, mimo jiné i pedagogika a psychologie. Tu školil starý pan profesor, mimo jiné i jeden ze zakladatelů skautingu. Ten říkal. "Ve výchově dětí nefunguje demokratický prístup, ale vždy jenom osobnost." Teď narážím na Citečkova slova, smečka dětí nemá soucit s žádným slabším jedincem. Od chvíle, co školy mají vlastní osnovu výuky, to šlo s kvalitou do velké, ale opravdu velké pr....  Petulinka1 zmiňovala maturitu, naprostý souhlas byla to fraška, ale bohužel fraška která se jmenuje České školství. Takovou "maturitu" jsme měli na obyčejný střední škole každý týden a říkala se tomu desetiminutovka. Od školy (1973) jsem matiku nepotřeboval a tu slavnou maturitu jsem udělal na 75 procent s tím, že jsem vynechal geometrii, kterou neumím. Asi je něco hodně špatně. Ale to je vidět i na této diskuzi. MInistr je blb, učitelé stojí za ho..., já to taky nedělal, co se mi škola plete do výchovy ....


  • 0
Kde je vůle, tam je cesta.
Udělátka na kešky, GEO díly: www.geotools.cz




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama