Přejít na obsah


Fotka

Hotovost v inventáři

wherigo

  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
3 odpovědí na toto téma

#1 patlamm

patlamm

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 2 příspěvků(y)

Publikováno 14 červen 2015 - 20:57

Ahoj, zakládáme Wherigo keš a chtěly bychom v ní pracovat s hotovostí - na začátku bude mít každý hráč jistou hotovost a postupně bude moci tyto peníze buď utrácet (dle rozhodnutí, co a kde bude nakupovat), případně třeba i nějaké získat (př. hra v kasinu). Nemůžu přijít na to, jak hotovost nastavit - pokud ji nastavím jako věc, neumím nastavit hodnotu, která by se v průběhu menila, pokud jako proměnnou, která umí počítat (přičíst nebo odečíst určitou sumu podle rozhodnutí), neumím jí zase zobrazit hráči... Hodně zjednodušeně - nejlogičtejší mi připadalo nastavení na obrázku níže, včetně chybové hlášky, kterou mi program háže při tomto nastavení. Za jakoukoliv radu předem díky.

Přiložené miniatury

  • hotovost_nastaveni.JPG
  • error.JPG

  • 0

#2 ProKesTom

ProKesTom

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 příspěvků(y)

Publikováno 15 červen 2015 - 19:39

V podstatě na to jdeš dobře. Jenom nemůžeš použít "Zobrazit detaily objektu", protože hotovost je proměnná, ne objekt. Kolik zbylo v peněžence můžeš zobrazit dialogem, nebo zprávou - čili to můžeš obalit textem dle vlastní potřeby. Podívej se na příklad v příloze.

Jen se divím, že Urwigo proti vložení Hotovosti do "Zobrazit detaily objektu" neprotestuje.

Přiložený soubor (y)

  • Přiložený soubor  1.zip   2,43K   145 Počet stažení

Tento příspěvek byl upraven od ProKesTom: 15 červen 2015 - 19:39

  • 0

#3 patlamm

patlamm

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 2 příspěvků(y)

Publikováno 16 červen 2015 - 20:31

Super, díky moc! :) Je fajn, že se pak dá pracovat s tím, že se to zobrazí přímo z peněženky - podle toho se dá volit i text, který se zobrazí.

 

Myslíš, že bys uměl poradit i s generátorem náhodných čísel ve smyslu rulety nebo blackjacku? Chtěla jsem to udělat jako "vstup", v tom smyslu, že když se vygeneruje jiné číslo, než je potřeba (př. jiné než 21 v příkladu), musí hrát znova - a tu novou volbu jsem zadala jako vstup - opakující se cyklus, nebo nevím, jak to nazvat (obr. 1 - vstup Blackjack2 je totožný s Blackjack1 na obrázku, akorát jsou tam jiné texty). Jenže z nějakého důvodu se nic nedělo, tak jsem to udělala úplně jednoduše jako několik do sebe vložených voleb "když/jinak", což je sice funkční, ale pokud bych si s tím chtěla vyhrát více, naprosto nepřehledné (výřez pro představu obr. 2 a 3). Napadá tě, proč mi to nefunguje jako opakující se vstup?

Přiložené miniatury

  • 1.JPG
  • 2.JPG
  • 3.JPG

  • 0

#4 ProKesTom

ProKesTom

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 příspěvků(y)

Publikováno 17 červen 2015 - 18:38

Jdeš na to moc složitě. Použij rekurzi (viz wikipedie,...)

 

A Vstup je něco, čím uživatel sděluje programu nějakou informaci. Např. hra tě dovede k lampě a ty chceš ověřit, jestli je hráč opravdu v terénu, na správném místě, použiješ Vstup, aby zadal číslo lampy.

To tady nepotřebuješ. Pro zpestření jsem to udělal jako funkci. Dalo by se to ještě vyšperkovat třeba tak, že v každém následujícím kole by se výhra snižovala, po výhře by se snížila, po prohře zvýšila částka, kterou lze v dalším kole vyhrát a podobně.

Přiložený soubor (y)

  • Přiložený soubor  1.zip   3,11K   142 Počet stažení

  • 0





Také označené jedním nebo více z těchto klíčových slov:wherigo

0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama