Přejít na obsah


Fotka

logovani EC


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
19 odpovědí na toto téma

#1 angrod66

angrod66

    v podstate jsem normalni...

  • Members
  • PipPipPip
  • 204 příspěvků(y)

Publikováno 13 červenec 2015 - 15:11

Ahoj, narazil jsem na nasledujici problem u me EC.

Kacer si ji zalogoval, nadto s textem lehke.
Upozornil jsem jej, ze neposlal odpovedi, ktere ma poslat pred logovanim, odpovedel, ze nikde nic necetl.
Poslall jsem mu kus listingu, kde to je, a pokusil se vysvetlit cco jsou to EC kesky (byla jeho prvni).
Uz neracil odpovedet.....

Mam nebo nemam mu smazat jeho log kdyz nesplnil podminku kesky?

Dekuji za reakce.
  • 0

#2 dr.vota

dr.vota

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 091 příspěvků(y)

Publikováno 13 červenec 2015 - 15:15

smazat


  • 10

#3 Solim

Solim

    Šolim

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 075 příspěvků(y)

Publikováno 13 červenec 2015 - 15:26

Tyden pockat a pak smazat, u EC to je jasne. E-mail dostal, tak neni o cem diskutovat.

 

Kdyz neprijde odpoved, tak neni splnena podminka. Kdyz prijde spatna odpoved, tak to je na autorovi, zda toleruje chybu, nebo chce opravit odpoved. Ja mel jednou zjistit barevny odstin skaly a bylo vecerni cervene slunce a to se pak spatne odhaduje, kdyz je vse cervene. Tak jsem odhadl sedou, no spravne byla zelena, ale autor mi to uznal a poslal spravnou odpoved. Ale bylo tam 5 otazek a toto byla jen jedna chyba.


  • 8

GALAXY S5 mini, Android 4.4.2
S úsměvem jde vše líp


#4 Arne1

Arne1

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 290 příspěvků(y)

Publikováno 13 červenec 2015 - 16:07

A proč bys mu to měl tolerovat ? Pokud neumí číst - jeho chyba. Pokud nečte mejly - jeho chyba. Pravidla jsou v tomto případě docela jasná.


  • 6

#5 von Bronin

von Bronin

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 314 příspěvků(y)

Publikováno 13 červenec 2015 - 17:46

Smazat bez ptaní, owner tu není od toho, aby někoho prosil o splnění podmínek zalogování...
  • 9

#6 Hamerinski

Hamerinski

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 316 příspěvků(y)

Publikováno 13 červenec 2015 - 18:36

Já dávám týden. Většinou dvě výzvy jedna, že neposlal, druhá s datem po kterém dojde ke smazání.

Někteří méně chápaví jedinci si stále pletou Message centrum a email.

Z MC nejsou vždy odpovědi doručeny ownerovi (deaktivované přeposílání - další spam), povinost je odpovědi zaslat a to fuguje jedině přes email. Takže zase není splněna podmínka. Jde výzva, že nebyly zaslány odpovědi. A může se rozčilovat jak chce, nepošle email = smazáno.


  • 1
Vložený obrázek

#7 Arne1

Arne1

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 290 příspěvků(y)

Publikováno 13 červenec 2015 - 19:01

Dávám občas i více, ale pak mi to zavazí v mejlu než se to spáruje a mohu oboje vymazat. Zlaté pravidlo - napřed odpovědi, potom log


  • 1

#8 angrod66

angrod66

    v podstate jsem normalni...

  • Members
  • PipPipPip
  • 204 příspěvků(y)

Publikováno 13 červenec 2015 - 19:10

cituji z listingu: Pro uznání logu musíte na kontaktní email napsat (poslete email a hned logujte, pokud nebudou odpovědi dobře, ozvu se):
1. otazka atd....

Snad je to jasne ;)
  • 0

#9 Roman_Jaromer

Roman_Jaromer

    Roman_Jaroměř

  • Members
  • PipPipPip
  • 2 739 příspěvků(y)

Publikováno 14 červenec 2015 - 7:22

V tomhle případě je určitě právo autora kešky už log smazat. Upozornil kačera, že nedodržel podmínky - ten to nenapravil, tak nemá právo na log...

 

Nemám však rád mazání logů bez jakéhokoliv vysvětlení, často se může stát, že třeba dotyčný email ani nemusí dorazit (občas se mi stalo už i u Gmailu, že mi nějaký mail někdo posílal a ten email prostě nedorazil). Proto zastávám názor - nejdřív je dobré vždy poslat upozornění. A po cca týdnu bez odpovědi teprve mazat.

 

Někteří méně chápaví jedinci si stále pletou Message centrum a email.

Z MC nejsou vždy odpovědi doručeny ownerovi (deaktivované přeposílání - další spam), povinost je odpovědi zaslat a to fuguje jedině přes email. Takže zase není splněna podmínka. Jde výzva, že nebyly zaslány odpovědi. A může se rozčilovat jak chce, nepošle email = smazáno.

 

Sice message centrum nemám rád, vždy raději preferuji komunikaci emailem, ale podobné vynucování jednostranné komunikace se mi nelíbí...

Pravidla u většiny earthkeší byly nastaveny v době, kdy MC ještě nefungovalo - tudíž způsobem jak poslat správnou odpověď byl mail. Nyní máš 2 způsoby - MC a mail. Trestat kačery, že si vyberou k odeslání odpovědi jiný informační kanál, než se ti líbí mi přijde špatné!

Sice se ti nemusí koncepce MC líbit stejně jako mně, ale bohužel nic s tím neuděláme. Na druhou stranu tvůj přístup se mi také nelíbí.


  • 2

#10 mpik

mpik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 980 příspěvků(y)

Publikováno 14 červenec 2015 - 7:42

Někdy nebývají otázka z EC jednoznačné, např. barva hlíny, která se mění podle vlhkosti a roční doby, velikost kamene, která se dá měřit různě, na infotabulích bývají jiné údaje než na netu, atd. Ale vždycky se dá s autorem domluvit. Případně i napsat, že nějakou otázku nechápeš a odpovědět třeba přibližně. Rozumný owner případně odpoví a upřesní. Ale napsat na mail a poslat odpovědi je slušnost, v tomto případě i povinnost daná pravidly. Pokud hledač neodpověděl, log klidně smazat a případně mu napsat, až dodá odpovědi, že se může zalogovat znovu. Ale nejdřív se podívej, jestli ti neodpověděl na jiném kanálu, message center, př. pokud máš v profilu kontakt na ICQ, Skype, apod.


  • 2

#11 bejcci

bejcci

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 příspěvků(y)

Publikováno 14 červenec 2015 - 9:12

U EC se podvádí stejně jako u jiných typů keší. U fyzických keší je povinnost se zapsat do logbooku, u EC je povinnost poslat autorovi přes profil nebo přes message center odpovědi. Je to popsáno na webu GS na stránce pravidla logování EC. Obě možnosti jsou ekvivalentní a owner nesmí vyžadovat zaslání výhradně jedním způsobem. Takže owner EC nesmí neuznat správné odpovědi zaslané přes Message center. Taky mám raději mail, ale pravidla jsou aktuálně tato.

 

Kdo nepošle odpovědi ani po urgenci, nemá na FI log nárok a log by měl owner smazat, protože daný kačer nesplnil podmínky logu.


Tento příspěvek byl upraven od bejcci: 14 červenec 2015 - 9:13

  • 4

#12 Myškin

Myškin

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 410 příspěvků(y)

Publikováno 14 červenec 2015 - 9:15

Ja bych si dovolil tvrdit, ze otazky nekdy byvaji nejen nejednoznacne, ale nekdy i nesrozumitelne. A na to se opravdu nelehko odpovida.
Muj nazor je pockat na odpoved, pripadne si odpoved vyzadat a ne hned log mazat. To povazuji az za posledni krok. Nejdrive bych podaval med a pak az sahl po bici :-)
  • 3

#13 bejcci

bejcci

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 příspěvků(y)

Publikováno 14 červenec 2015 - 9:27

Ja bych si dovolil tvrdit, ze otazky nekdy byvaji nejen nejednoznacne, ale nekdy i nesrozumitelne. A na to se opravdu nelehko odpovida.
Muj nazor je pockat na odpoved, pripadne si odpoved vyzadat a ne hned log mazat. To povazuji az za posledni krok. Nejdrive bych podaval med a pak az sahl po bici :-)

 

To je fakt, ale je nutné něco poslat. I e-mail, kde ownerovi napíšu, že jsem něco ze zadání nepochopil, je odpověď. A pak už je na komunikaci s ownerem EC, aby se vyjasnilo, co vlastně otázkou myslel. Ještě jsem se nesetkal s tím, že by mi owner EC napsal, že mi maže log, protože mám špatně odpovědi. Vždycky jsme si to vyjasnili nebo reakce vůbec nepřišla.


  • 2

#14 angrod66

angrod66

    v podstate jsem normalni...

  • Members
  • PipPipPip
  • 204 příspěvků(y)

Publikováno 14 červenec 2015 - 10:49

Někdy nebývají otázka z EC jednoznačné, např. barva hlíny, která se mění podle vlhkosti a roční doby, velikost kamene, která se dá měřit různě, na infotabulích bývají jiné údaje než na netu, atd. Ale vždycky se dá s autorem domluvit. Případně i napsat, že nějakou otázku nechápeš a odpovědět třeba přibližně. Rozumný owner případně odpoví a upřesní. Ale napsat na mail a poslat odpovědi je slušnost, v tomto případě i povinnost daná pravidly. Pokud hledač neodpověděl, log klidně smazat a případně mu napsat, až dodá odpovědi, že se může zalogovat znovu. Ale nejdřív se podívej, jestli ti neodpověděl na jiném kanálu, message center, př. pokud máš v profilu kontakt na ICQ, Skype, apod.


Miro, je to Vltava v CB, kde se ptam napr na sirku obou rek, dotazy jsou opravdu jednoznacne

Tento příspěvek byl upraven od angrod66: 14 červenec 2015 - 10:49

  • 0

#15 MikiHamza

MikiHamza

    MikiHamza

  • Members
  • PipPipPip
  • 539 příspěvků(y)

Publikováno 14 červenec 2015 - 11:09

Ja bych si dovolil tvrdit, ze otazky nekdy byvaji nejen nejednoznacne, ale nekdy i nesrozumitelne. A na to se opravdu nelehko odpovida.

Ano, to bývá někdy pravda, jindy ale je problém na druhé straně, kdy někdo nedokáže pochopit obsah psaného textu nebo jej pochopí špatně.

Ale to podstatné je snaha odpovědět. Pokud mi třeba někdo pošle nějakou odpověď chybně, tak jsem většinou benevolentní, chyby vysvětlím a log uznám. Pokud jsou odpovědi totální nesmysly, tak po objasnění vyžaduji odpovědi nové, a nestalo se mi, že by se dotyčný rozčiloval nebo nereagoval. Pokud ale někdo zaloguje, a žádné odpovědi nepošle ani po upozornění, tak si FI nezaslouží, i když třeba na daném místě byl. Další možností totiž je, že si lidi logují dodatečně i místa, kde kdysi byli a mají odtud fotky, ale nemohou splnit podmínky, kdy se např. zjišťuje něco na místě, což je právě opatření zakladatelů proti neoprávněným logům. A to ještě nezmiňuji ty, co zásadně nečtou listingy, takže ani neví, co mají pro zalogování EC dělat, když jsou na místě.


  • 1

#16 k-lord

k-lord

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 874 příspěvků(y)

Publikováno 14 červenec 2015 - 11:40

............. na infotabulích bývají jiné údaje než na netu, .................

 

V tomto rozhodne nevidim zadny problem. Naopak, takovou situaci vitam, protoze mi jednoznacne rekne, kdo misto navstivil a kdo odpovedi googli. Jednu EC s timto mam a vzdy poznam kdo tam byl a kdo ne. Po komunikaci se vzdycky kacer priznal, ze misto jen proletel, nemel cas si procist ceduli apod. Log pak mazu.


  • 1

#17 mpik

mpik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 980 příspěvků(y)

Publikováno 14 červenec 2015 - 11:51

No, já bych v tom případě napsal obě verze (na infotabuli je toto, na netu něco jiného), protože nevím, co z toho je správně. Mimochodem, spousta infotabulí se dá vygooglit, někteří je dávají i na net, což je dobře, protože když se tam člověk chystá, může se připravit dopředu (a to nejen na Geocaching). Nebo ji někdo vyfotil a dal to na Rajče. Ale mimo EC - měl jsem jednou spočítat na jedné multině počet výhledů od cedule. To se počítá blbě a na ceduli to nebylo napsané. Spočítal jsem podle toho co jsem si myslel a došel jsem do Prčic.


  • 0

#18 Hamerinski

Hamerinski

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 316 příspěvků(y)

Publikováno 14 červenec 2015 - 18:33

Jeden stupidní dotaz jak se o těch odpovědích ma MC dozvím?  Mám deaktivované přeposílání. A na web nelezu pokud nemusím, takže ke kontaktu nedošlo. Někdo něco zase vymyslel, ale nedomyslel.

Anglicky neumí takže mě ukažte relevantní český případně ruský překlad. Jinak se řídím tím co je v češtině.


  • 0
Vložený obrázek

#19 Smrk

Smrk

    proti proudu

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 547 příspěvků(y)

Publikováno 14 červenec 2015 - 18:56

Jestli se ti posílají odpovědi někam, kde je nekontroluješ, tak to je tvůj problém. Je to stejné, jako kontrolovat logbook.


  • 0

#20 mysakf

mysakf

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 151 příspěvků(y)

Publikováno 14 červenec 2015 - 20:41

Pokud se někdo neobtěžuje mi poslat odpovědi týkající se EC, nestojí mi za urgenci a rovnou log mažu. Naštěstí jsou to jen jednotky procent logů. Ve většině případů pak dostanu odpovědi, jen někteří už nereagují nebo se naopak diví. Ovšem každému kdo mi pošle odpovědi, následně odpovím.
  • 0
Vložený obrázek




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama