Netroubili na tebe ?
To ne, v pravém pruhu jel dlouhatááánský had, všichni 80. A vlevo jel druhý dlouhatáááánský had a všichni 100. Možná by někdo zatroubil, kdyby v levém pruhu někdo zaváděl manýry toho pravého. :-)
Publikováno 09 březen 2016 - 12:50
Netroubili na tebe ?
To ne, v pravém pruhu jel dlouhatááánský had, všichni 80. A vlevo jel druhý dlouhatáááánský had a všichni 100. Možná by někdo zatroubil, kdyby v levém pruhu někdo zaváděl manýry toho pravého. :-)
Publikováno 09 březen 2016 - 12:51
Žádnou vědu bych v tom nehledal, stačí postavit se k silnici a chvilku počítat. Já jel tuhle po Štěrboholské a Jižní spojce. Za patnáct minut mě nepovolenou rychlostí předjelo 87 aut. Když by každý dostal dva tisíce korun pokuty, bylo by 174 000 Kč vyděláno. Když se tam postaví hlídky, tak je to 696 000 Kč za hodinu a 5 568 000 Kč za pracovní směnu. Za rok by to pak tedy bylo 2 032 320 000 Kč. Pokud by tam by pracovní směny byly dvě, mají čtyři miliardy za rok. Jak by zněl takový novinový titulek? Praha má zlatou krávu. :-)
To je sice efektní výpočet, formálně zcela správně, ale v praxi naprosto nesmyslný.
Asi jako: Když jeden hrobník vykope standardní hrob za 8 hodin, za kolik hodin stejný hrob vykope 100 hrobníků? Matematická odpověď 4 minuty 48 sekund.
I bez GPS navigátoru se dá provozovat geocaching (www.drvota.net)
Rumunská anabáze 2009, Eurocaching Tour 2010, Eurocaching Tour 2011, Balt Cache Tour 2011, Oslo Cache Tour 2011, Balkan Caching Tour 2012, Euro Caching Tour 2013, Balkan Caching Tour 2014, Euro Caching Tour 2015
Publikováno 09 březen 2016 - 13:01
To ne, v pravém pruhu jel dlouhatááánský had, všichni 80. A vlevo jel druhý dlouhatáááánský had a všichni 100. Možná by někdo zatroubil, kdyby v levém pruhu někdo zaváděl manýry toho pravého. :-)
No a o tom to je - musíš se přizpůsobit ostatním vozům a na omezenou rychlost se vykašlat taky...
Mluvím z pozice řidiče co dlouho jezdil do Prahy s domažlickou značkou .
Publikováno 09 březen 2016 - 13:28
co se týká obecních ransom obálek za radary....dost často se dájí rozstřelit špatnou smlouvou města a radaristů (snad nikde neprovozuje město radary, ale mají to radar as a service). Například u nás ve ŠvecVisíULysý je ve smlouvě měsíční pronájem 1000Kč a pak poplatek 25% z vybraných pokut (oficiálně za využití SW na dodávání pdfek s fotkama z radaru) - A teď si spočítejte kolik czechradar na jedný bonz budce vydělá ročně, když město na pokutách vybere 14 milionů kocourkovských cetek. To je business plán, co? A právě tyhle smlouvy se dají použít na rozstřel pokutiček, protože zákon stanoví, že veškerý příjem z pokud by měl jít do obecní pokladny. Naštěstí už je to potvrzené i správními soudy....jen se to bohužel moc mezi lidma neví...
Publikováno 09 březen 2016 - 16:10
No a o tom to je - musíš se přizpůsobit ostatním vozům a na omezenou rychlost se vykašlat taky...
Můj dávný kamarád takhle argumentoval před soudem za rychlost jízdy. Že proto, aby zabránil kolizi, musel přizpůsobit svoji rychlost rychlosti kolony. Když soudce namítl, že je i přesto povinen dodržovat zákon, oplatil mu norimberskou námitkou. Že před Norimberským tribunálem stáli vlastně samí slušní lidé, co jen dodržovali platné zákony. Byl kvapně osvobozen. Ovšem stalo se v Idaho…
RACCOON TEAM
Věk je uveden kačerský, život před nálezem první keše neplatí…
Publikováno 09 březen 2016 - 16:11
... Žiju ve Dvoře, který je v článku zmiňován, jako jedno z měst, které rýžuje na radarech...
- jasně, tohle úsekové měření mi ale přijde docela fér. Sám poslední dobou bojuju za to, aby do toho šla naše obec taky - bydlím na kraji vesnice, kam se jako do správný díry jezdí z kopce. Je to fajn pocit, když jdeš po chodníku a proti tobě se do zatáčky osmdesátkou řítí náklaďák s vlekem...
Protože jezdím každej den kolem Dvora a na Trutnov, kde jsou tyhle měřené úseky docela na husto, vím, že to funguje a doprava se v těch obcích fakt zklidnila. Takže tohle bych jako buzeraci od obcí, či MP fakt nebral.
Ovšem hlídání těch nesmyslnejch parkovacích zón a pod. to je fakt zvěrstvo a podle mě to má jen tahat lidem prachy z kapsy. Živím se jako servisák a někdy to opravdu není jednoduchý. Když přijedu dopoledne do Hradce Králové na Staré náměstí, jsou tam prázdné ulice ve kterých se nedá zastavit, protože tam jsou všude parkovací zóny. Jenže lidi, co ty zóny mají zaplacený (místňáci), ráno odjedou do práce a vracejí se až večer. Takže ta parkovací místa přes den zejí prázdnotou...
Možná by si soudruzi z úřadů měli uvědomit, že né každej chodí do práce s kufříkem, nebo kabelkou a že jestli chci mít v cetrech měst živo a hospodu vedle hospody a krám vedle krámu, tak tam taky musím pustit nějaký zásobování...
Já to teda zatím řeším stylem "kdo nehraje, nevyhraje". Zastavím, zapnu blikačky "neviditelnosti" a ono to vždycky nějak dopadne.
Většinou to projde, občas je mi "domluveno" na místě, občas najdu lísteček, takže jdu na MP podat vysvětlení (pokud je člověk slušnej, většinou to projde "domluvou") no a jednou za čas holt zaplatím pokutu. Pořád mě to ale vyjde levněji, než si pořád dokola kupovat odpustky...
Publikováno 09 březen 2016 - 16:14
A to by je řidiči vypekli, kdyby začali všichni mravně jezdit padesátkou a tak jim způsobili schodek v obecním rozpočtu !
Jo, kdybychom přestali pít, kouřit, tankovat a parkovat, je Babišistán do týdne na huntě.
RACCOON TEAM
Věk je uveden kačerský, život před nálezem první keše neplatí…
Publikováno 09 březen 2016 - 17:34
Žiju ve Dvoře, ... Radary zde jsou úsekové (měří průměrnou rychlost průjezdu na úseku uvnitř části obce), takže se nedá říct, že by to byla šikana.
- jasně, tohle úsekové měření mi ale přijde docela fér. Sám poslední dobou bojuju za to, aby do toho šla naše obec taky - bydlím na kraji vesnice, kam se jako do správný díry jezdí z kopce. Je to fajn pocit, když jdeš po chodníku a proti tobě se do zatáčky osmdesátkou řítí náklaďák s vlekem...
Mně přijde, že každý stacionární radar, ať už úsekový nebo měřící okamžitou rychlost, jde proti principu, kvůli kterému, jak obce tvrdí, byl zřízen. Proč? Jednoduše. Pořízení a provoz takového systému stojí nemalé peníze. Investor (obec) tedy bude chtít, aby se investice vrátila, a to co nejdřív, ba co víc, aby začala vydělávat. Tedy vzniká tlak na to, aby se z pokut vybralo co nejvíc peněz. Co ale původně mělo být cílem zřízení radaru? Zvýšit bezpečnost. To jest, aby auta jezdila daným úsekem podle předpisů. Pokud se tedy bude naplňovat tento cíl, zákonitě dojde k menšímu výběru pokut (až v ideálním případě k nulovému), tudíž radar nebude generovat žádné příjmy do obecního rozpočtu. Takže bude prodělečný a tudíž nehospodárný. Takže přes veškeré kecy mají tyto obce zájem na přesně opačném trendu, aby těch neukázněných řidičů bylo co nejvíce. Pokud by se náhodou většina řidičů ukáznila a výběr pokut se ztenčil, budou obce tlačeny k tomu změnit místní úpravu tak, aby opět docházelo k většímu porušování předpisů a penězovod se zase rozjel naplno. Tedy budou vymýšlet pasti na řidiče, především přespolní a místních poměrů neznalé. To je přece absurdní.
Navíc má tento systém velkou slabinu v tom, že správný trest, jak vám poví většina odborníků na toto téma, je tím účinnější, čím rychleji přijde. Pokud mě obešlou až po půl roce z nějaké Horní Dolní, k čemu to pomůže, kromě naplnění obecní kasičky? K ničemu, troufám si tvrdit. A pak se tu taky zvyšuje prostor pro skutečně neukázněného řidiče k manévrování a možnost z trestu vyklouznout. Já jsem jezdil ještě za minulého režimu a tedy dlouho před nástupem této „radarové módy“. Tenkrát taky měla policie radary, taky „zabukařili“, ale vždycky to znamenalo, že o půl kilometru dál byla hlídka, která dotyčného zastavila a normálně zinkasovala. To se těžko mohl vymlouvat na to, že v místě měření řídil Radjiv M. Sindha z Mauricia, případně jiná osoba blízká. Hotovo, točit.
Problém je v tom, že obec, potažmo městská policie by ráda tyto příjmy generovala bez práce, ideálně jako nějaký samočinný proces. Z toho plynou všechny ty problémy, o kterých se tady bavíme. Systém, kdy se příjmy z pokut stávají regulérní položkou rozpočtu obce, nebo kdy jsou odpovědní pracovníci odměňováni podle počtu peněz na pokutách vybraných, nemůže být nikdy férový.
„Kdo podvádí, ochuzuje jenom sám sebe.“
http://gc.i-mh.net/ | gc@i-mh.net
Publikováno 09 březen 2016 - 18:07
Určitě máš pravdu. Musím si ale pořád trvat na tom, že stacionární radary jsou zatím nejúčinnějším prostředkem ke zklidnění dopravy v obci. Ono totiž to "zabukaření" a okamžité kasírování hříšníků ztratilo svoje kouzlo s rozmachem mobilů, různých FB skupin, či soukromých rádií. Než si policajti vybalej hračky, už o nich ví půl kraje...
Sám jsem měl tu čest si rychlíkový příplatek zaplatit a ta fotka ze stac. radaru, co mi přišla, byla poměrně kvalitní i přesto, že to bylo ve dvě v noci, takže bych těžko mohl na úřadě tvrdit, že ta fousatá obluda za volantem je někdo jinej, než já
Publikováno 09 březen 2016 - 18:22
... oplatil mu norimberskou námitkou. Že před Norimberským tribunálem stáli vlastně samí slušní lidé...
Tak na takový argument bych žaludek ani kuráž neměl...
Publikováno 09 březen 2016 - 18:27
Určitě máš pravdu. Musím si ale pořád trvat na tom, že stacionární radary jsou zatím nejúčinnějším prostředkem ke zklidnění dopravy v obci.
Obávám se, že ty pokuty z valné většiny zaplatí relativně slušní řidiči, kteří rychlost překročili třeba jen z nepozornosti o 10-15 km/h, zatímco devadesátikilometroví střelci v audinách a podobných vozidlech si najdou cestičku jak se postihu vyhnout .
Publikováno 09 březen 2016 - 18:43
U nás měšťáci často hlídkují. Na polních cestách, kde občas proběhne zajíc, na cestičce u řeky, kde jezdí z vozidel jen cyklisti, na zrušené silnici u rybníka, atd. Ale taky projíždějí městským parkem v noci, kde nějaké pochybné existence být mohou.
Publikováno 09 březen 2016 - 18:46
Obávám se, že ty pokuty z valné většiny zaplatí relativně slušní řidiči, kteří rychlost překročili třeba jen z nepozornosti o 10-15 km/h, zatímco devadesátikilometroví střelci v audinách a podobných vozidlech si najdou cestičku jak se postihu vyhnout .
http://tn.nova.cz/cl...niku-konci.html
RACCOON TEAM
Věk je uveden kačerský, život před nálezem první keše neplatí…
Publikováno 10 březen 2016 - 2:50
- jasně, tohle úsekové měření mi ale přijde docela fér. Sám poslední dobou bojuju za to, aby do toho šla naše obec taky - bydlím na kraji vesnice, kam se jako do správný díry jezdí z kopce. Je to fajn pocit, když jdeš po chodníku a proti tobě se do zatáčky osmdesátkou řítí náklaďák s vlekem...
Protože jezdím každej den kolem Dvora a na Trutnov, kde jsou tyhle měřené úseky docela na husto, vím, že to funguje a doprava se v těch obcích fakt zklidnila. Takže tohle bych jako buzeraci od obcí, či MP fakt nebral.
Ovšem hlídání těch nesmyslnejch parkovacích zón a pod. to je fakt zvěrstvo a podle mě to má jen tahat lidem prachy z kapsy. Živím se jako servisák a někdy to opravdu není jednoduchý. Když přijedu dopoledne do Hradce Králové na Staré náměstí, jsou tam prázdné ulice ve kterých se nedá zastavit, protože tam jsou všude parkovací zóny. Jenže lidi, co ty zóny mají zaplacený (místňáci), ráno odjedou do práce a vracejí se až večer. Takže ta parkovací místa přes den zejí prázdnotou...
Možná by si soudruzi z úřadů měli uvědomit, že né každej chodí do práce s kufříkem, nebo kabelkou a že jestli chci mít v cetrech měst živo a hospodu vedle hospody a krám vedle krámu, tak tam taky musím pustit nějaký zásobování...
Já to teda zatím řeším stylem "kdo nehraje, nevyhraje". Zastavím, zapnu blikačky "neviditelnosti" a ono to vždycky nějak dopadne.
Většinou to projde, občas je mi "domluveno" na místě, občas najdu lísteček, takže jdu na MP podat vysvětlení (pokud je člověk slušnej, většinou to projde "domluvou") no a jednou za čas holt zaplatím pokutu. Pořád mě to ale vyjde levněji, než si pořád dokola kupovat odpustky...
Jo, parkovací zóny jsou peklo, teď nám je chtějí zavést všude možně, vtipný je, že i u nás, kde se dá zaparkovat i tak kolem půlnoci v pohodě, ale tak, plácnem to tam, budeme blbci. Prej už za měsíc a kousek, no jsem na ně zvědavej.
Ale jinak, ty úsekovky - na vesnicích, jak popisuješ, dobře (ale pokud mi přijde obálka, tak jako ne-e, jedině na místě) - ale takový ty úsekovky jako třeba na Kačerově v prahe (silnice, kde je x pruhů, podchod pod silnicí, žádný chodníky v dohledu a úsekovka), to moc nechápu. STejně jako úsekovku na příjezdu kolem letiště do Prahe. No, ale tak, když to chtějí a mají líny městský nosiče deštníků, tak proč ne. (nehledě na to, že ti by měli fakt jen nosit deštníky)
A v Hradci je to drahý, to zas jo. STejný to je teď v Brně, tam prozměnu zavedli placený parkování (skoro) po celým centru až do deseti večer, naprostá bomba teda ...
Publikováno 10 březen 2016 - 5:38
Tak zrovna v Praze u letiste to smysl ma, protoze tam je prechod pro chodce. Navzdory omezeni rychlost tam bez mereni ridici nezpomalovali, takze kdyz skocila cervena, aby mohli chodci prejit, tak casto koncilo nehodou, v horsim pripade smrti chodce na prechodu...
Publikováno 10 březen 2016 - 6:22
Tak zrovna v Praze u letiste to smysl ma, protoze tam je prechod pro chodce. Navzdory omezeni rychlost tam bez mereni ridici nezpomalovali, takze kdyz skocila cervena, aby mohli chodci prejit, tak casto koncilo nehodou, v horsim pripade smrti chodce na prechodu...
Zde je ovšem příčinou totální zhovadilost (promiňte mi ten výraz) dotyčného, který schválil tak nebezpečnou věc, jako je úrovňový přechod pro chodce na čtyřproudové rychlostní silnici. To je naprosté šílenství a způsob, jak provádět zabíjení chodců a svalovat to na řidiče.
Tento příspěvek byl upraven od dejwy: 10 březen 2016 - 8:15
Publikováno 10 březen 2016 - 8:07
Sám jsem měl tu čest si rychlíkový příplatek zaplatit a ta fotka ze stac. radaru, co mi přišla, byla poměrně kvalitní i přesto, že to bylo ve dvě v noci, takže bych těžko mohl na úřadě tvrdit, že ta fousatá obluda za volantem je někdo jinej, než já
Ve dvě v noci? To jsi spáchal přestupek opravdu vysoké společenské nebezpečnosti!
Publikováno 10 březen 2016 - 8:11
„Kdo podvádí, ochuzuje jenom sám sebe.“
http://gc.i-mh.net/ | gc@i-mh.net
Publikováno 10 březen 2016 - 10:16
Je to hnus fialový (tedy modrý).
typický případ ze Zlína: vyženeme dojíždějící parkující z centra ----omezení parkování------auta se přesunula do obytných zon--ubylo místa---zavedeme parkovací zony pro rezidenty, ať mají kde parkovat, že jo ? Však oni si rádi zaplatí.
Cyklodoprava - čmárají po silnicích cyklopruhy, čmárají na chodnících cyklopruhy, budují cyklostezky za desítky milionu....ale záchytná parkoviště na kraji města nejsou žádná (aktuální stav 0)
A poslední věc - označení nočních chodců...tohle je taky síla...už jen chybí, aby reflexní páska byla ve tvaru hvězdy.
*
Publikováno 10 březen 2016 - 10:18
Zde je ovšem příčinou totální zhovadilost (promiňte mi ten výraz) dotyčného, který schválil tak nebezpečnou věc, jako je úrovňový přechod pro chodce na čtyřproudové rychlostní silnici. To je naprosté šílenství a způsob, jak provádět zabíjení chodců a svalovat to na řidiče.
To se ale pletes, tam rychlostni silnice neni. Prazsky okruh konci krizovatkou s Evropskou a R7 zacina az za letistem. Jinak receno je to je obycejna "okresni" ctyrprouda silnice vybavena semaforem a navic znackama snizujicima rychlost pred semaforem. Ze nekteri ridici ignoruji je neco jineho...
Edit> Doporucuju se podivat na wiki...
https://cs.wikipedia...wiki/Dálnice_D7
Tento příspěvek byl upraven od Blexa: 10 březen 2016 - 10:29
0 uživatelů, 3 návštěvníků 0 anonymních uživatelů