geovozidlo na prodej - 4x4, 6 míst...
#1
Publikováno 15 červen 2009 - 21:58
(Schválně to nepíšu do FRCu, ale do sekce Liberecký kraj - má to smysl, jak dále poznáte)
vzhledem k tomu, že jsem dnes pořídil ženě nové staré auto, mám zde navíc jedno staré staré auto.
Je to auto specifické a velmi neobvyklé, proto mi přijde, že zde by se pro něj mohl najít kupec.
O co jde?
Subaru Libero E12.
Mikrododávka (půdorys menší než Škoda 120).
Šest míst (pět má tříbodový pás, jedno dvoubodový) ve třech řadách. Technicky sedm míst, ale jedno je bez pásů = nesmí se oficiálně využívat.
Provozuje se v konfiguraci "čtyři místa a obrovský nákladový prostor", nebo "šest míst a kufr jak krátká Fabie".
Dvě střešní okna - jedno vyklápěcí, druhé motorem odsunované. Dohromady půl střechy větrá.
Skvělý výhled na všechny strany (i nahoru).
Perfektní parkování - mimo jiné i proto, že je o 20 cm užší než běžná auta.
Rok výroby 1998. Sloužilo nám věrně čtyři roky, teď je načase poslat ho dál.
A teď to důležité - to auto je děsně zábavné. Má motor vzadu a standardně náhon na zadní nápravu; pilot však stiskem tlačítka může přiřadit přední nápravu. 4x4 je bez kompromisů - nemá to mezinápravový diferenciál a nápravové diferenciály jsou samosvorné, takže se v tomhle režimu v podstatě všechny kola točí stejně rychle. Spolu se světlou výškou 20 cm je to v zimě k nezaplacení - projede to i místa, kde běžné 4x4 s "elektronickým" rozvodem (Volvo XC90 či Škoda Octavia 4x4) selžou.
Tj. je to auto obzvláště vhodné do Jizerek, pro šílence který si chce užít ježdění i když napadne sníh - proto to píšu sem. V Praze nebo jinde v nížině je vcelku k prdu.
Auto je v rozumném stavu odpovídajícím věku. Všechno, co je důležité (motor, brzdy, převodovka...) je udržované a funguje perfektně, ale karosérie by chtěla trochu péče - po lemu reziví. A na to, abych si o víkendu hrál s autem, nemám čas. Nehledě na to, že nám už nevyhovuje rozměrem.
Zeptejte se Pažitky, jak to jezdí. Jednou se mnou v zimě jel a moc se mu to líbilo.
Cenu bych si představoval někde kolem 35k.
Kontakt přes SZ. Potenciálnímu zájemci předvedu, ukážu všechny problémy, vyzkoušíme...
Foto konkrétního našeho kusu.
Akční foto (ne našeho, ale stejného)
Info na wikipedii.
#2
Publikováno 15 červen 2009 - 22:07
garmin 60CSx | galaxy nexus + locus pro | lumia 640 + geocaching pro
astrolux S1 | convoy S2+ | 2x aurora ak-p7
norco search a.105 '16 | mibo mastr '12 | #fialka '9x
#3
Publikováno 15 červen 2009 - 22:07
RACCOON TEAM
Věk je uveden kačerský, život před nálezem první keše neplatí…
#6
Publikováno 15 červen 2009 - 22:41
#7
Publikováno 15 červen 2009 - 22:42
mitak napsal/a:
Na tomhle auto je nejhezčí, že když se k němu přidělá kýl, tak může sloužit jako loď, protože karosérie má tvar plachty (třikrát vyšší a delší než širší )
Jo, jízda po dálnici na plný plyn je při nárazovém bočním větru docela adrenalinový sport.
#8
Publikováno 16 červen 2009 - 6:38
#9
Publikováno 16 červen 2009 - 7:15
mitak napsal/a:
Na tomhle auto je nejhezčí, že když se k němu přidělá kýl, tak může sloužit jako loď, protože karosérie má tvar plachty (třikrát vyšší a delší než širší )
no me vzdycky zajimalo co se stane, kdyz se do tohohle auta ze strany stouchne prstem
a sorry ze OT
#10
Publikováno 16 červen 2009 - 8:13
#11
Publikováno 16 červen 2009 - 8:35
Hamaci napsal/a:
Jaká je spotřeba?
Abych řekl pravdu, nevím.
Na fóru (www.subaru-libero.cz) byly hlášky o spotřebě od 7 do 10 l/100 km; u nás to auto používá žena na pojezdy po městě a blízkém okolí (tj. v podstatě nepřetržitě se studeným motorem - než se zahřeje, už je na místě) a myslím, že to je někde kolem 10 l/100 km. Ale nesleduju to.
Dá se v tom rozumně spát?
Nikdy jsem to nezkoušel. Sedadla všech tří řad se dají splácnout do roviny, takže dva lidi se tam pravděpodobně dobře vyspí.
Bicykly (třeba mírně rozebrané) se tam vejdou?
Pokud bys jel ve dvou (a zadní dvě řady sedadel tudíž mohl složit do placky), tak se tam kola vejdou.
#12
Publikováno 16 červen 2009 - 8:36
Dain a Olik napsal/a:
no me vzdycky zajimalo co se stane, kdyz se do tohohle auta ze strany stouchne prstem
:-)
Nic. Máš placatý motor pod podlahou (těsně nad zadní nápravou) a nosný rám. Tj. cca 80 procent váhy je pod podlahou kabiny. Těžiště je překvapivě nízko a to auto zvládne náklony, kdy pasažéři vykřikují strachem :-)
#13
Publikováno 16 červen 2009 - 9:24
#14
Publikováno 16 červen 2009 - 9:38
RACCOON TEAM
Věk je uveden kačerský, život před nálezem první keše neplatí…
#15
Publikováno 16 červen 2009 - 9:43
Trhac napsal/a:
Nakonec jsem ho prodal, kvůli vysokým nákladům na údržbu, žádné neznačkové díly, všecko z Japonska, několik týdnů lodí, malý zadní tlumič 4 a půl tisíce...
Tohle není až tak pravda - respektive není to pravda na Severu. V Liberci jsou dva servisy, které Libera umí, součástky jim z německa chodí do tří dnů a na část věcí existuje i third-party dodavatel.
Dosud však v mém automobilovém srdci zeje díra po "subárku"...
Jojo, to auto má duši. Ale dvě soukromá auta živit nemohu.
#16
Publikováno 16 červen 2009 - 10:16
RACCOON TEAM
Věk je uveden kačerský, život před nálezem první keše neplatí…
#17
Publikováno 16 červen 2009 - 22:18
Trhac napsal/a:
Majitelé "subárek" se na silnicích zdravili... To byly časy.
Tohle platí i dnes. Ono je to přeci jen unikátní a nepřehlédnutelné auto, komunita žije.
V době, kdy jsem ho kupoval, jich bylo v celém státě jen asi 500.
#18
Publikováno 16 červen 2009 - 22:37
#19
Publikováno 17 červen 2009 - 8:13
RACCOON TEAM
Věk je uveden kačerský, život před nálezem první keše neplatí…
#20
Publikováno 17 červen 2009 - 8:27
3 uživatel(ů) prochází toto téma
0 uživatelů, 3 návštěvníků 0 anonymních uživatelů