Přejít na obsah


Fotka

WGS <-> S-42


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
23 odpovědí na toto téma

#1 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 07 březen 2006 - 11:35

Nemáte někdo povědomost, jak přepočítat souřadnice WGS84 na souřadnice S-42 používané na turistických mapách (KČT nebo šokarty)? Nejlepší by byl vzoreček X=..., Y=...

Doposud to přepočítávám pouze pomocí GPSky a to neni moc efektivní metoda :-).

Dík -*-bOb-*-
  • 0

#2 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 07 březen 2006 - 11:38

Nemáte někdo povědomost, jak přepočítat souřadnice WGS84 na souřadnice S-42 používané na turistických mapách (KČT nebo šokarty)? Nejlepší by byl vzoreček X=..., Y=...

Doposud to přepočítávám pouze pomocí GPSky a to neni moc efektivní metoda :-).

Dík -*-bOb-*-

posli mi mail, poslu ti na to program
  • 0

#3 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 07 březen 2006 - 23:54

algoritmus na prevod wgs84 a S42


Ahoj. Taky se na neco podobneho chystam, ale zatim jsem se k tomu nedokopal. :-)) (Ze zjevnych duvodu). Takove hezke cteni na dlouhe zimni vecery:
http://www.posc.org/Epicentre.2_2/DataModel/ExamplesofUsage/eu_cs35.html
http://www.posc.org/Epicentre.2_2/DataModel/ExamplesofUsage/eu_cs34h.html
Tady je to koukam pekne shrnute i s radou ohledne vysokoskolskych skript http://article.gmane...is.grass.cz/775
Ted me tak jeste napada... Neslo by se treba podivat do zdrojaku nejakeho opensource GIS programu? Treba Grassu? Az budu mit nekdy cas, tak se na to budu muset mrknout.
A ted uz dobrou, jinak zitra v 5:35 fakt nvstanu :-((
Michal
  • 0

#4 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 28 březen 2006 - 16:35

Nemáte někdo povědomost, jak přepočítat souřadnice WGS84 na souřadnice S-42 používané na turistických mapách (KČT nebo šokarty)? Nejlepší by byl vzoreček X=..., Y=...

Doposud to přepočítávám pouze pomocí GPSky a to neni moc efektivní metoda :-).

Dík -*-bOb-*-

Skvělý free kalkulátor přepočtu souřadnic je na https://shop.tatukgi...wnloadList.aspx
  • 0

#5 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 07 březen 2006 - 15:59

a algoritmus by nebyl? potreboval bych to pouzit v jednom vlastnim programku, zatim mam jen neco z excelu, neni uplne nejpresnejsi, ale pouzitelny to je
  • 0

#6 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 08 březen 2006 - 21:15

Dík za podněty a odkazy. Z toho Excel sešitu padají hodně podobný čísla jako z GPS. Umíte někdo ty zamčené listy, či jak je to dělané, otevřít?
Zkoušel jsem udělat prostý přepočet z ZŠ a ZD ve stupních do X,Y,Z v metrech podle toho popisu, co posílal alkes (http://www.posc.org/...ge/eu_cs35.html) - kapitola 3.5.2.1. A to jak z S-42, tak z WGS84. Bohužel se výsledky liší až o desítky metrů, což je hodně... takže tudy cesta nevede a nebo se tam ještě musí vpašovat nějaká korekce...
Jinak mě dost zaráží, že GPSka po přepnutí souřadného systému ukazuje na chlup stejnou nadmořkou výšku. To je, vzhledem k tomu, že se používá jinej elipsoid, docela divné ne?

Sečteno a podtrženo...mám v tom furt dost nejasno :-)
  • 0

#7 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 07 březen 2006 - 16:12

a algoritmus by nebyl? potreboval bych to pouzit v jednom vlastnim programku, zatim mam jen neco z excelu, neni uplne nejpresnejsi, ale pouzitelny to je

Mas-li chut, muzes studovat vyssi geodezii, je to docela slozity, sam tomu, ac geodet, vubec nerozumim. Např.http://gis.vsb.cz/GIS2002/Publikace/Sborniky/GISacek/GISacek_2001/sbornik/Hanzlova/Hanzlova.htm a ted koukam je neco i na www.navigacegps.cz zhruba v dolni tretine odkaz :-)
  • 0

#8 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 08 březen 2006 - 23:04

Dík za podněty a odkazy. Z toho Excel sešitu padají hodně podobný čísla jako z GPS. Umíte někdo ty zamčené listy, či jak je to dělané, otevřít?
Zkoušel jsem udělat prostý přepočet z ZŠ a ZD ve stupních do X,Y,Z v metrech podle toho popisu, co posílal alkes (http://www.posc.org/...ge/eu_cs35.html) - kapitola 3.5.2.1. A to jak z S-42, tak z WGS84. Bohužel se výsledky liší až o desítky metrů, což je hodně... takže tudy cesta nevede a nebo se tam ještě musí vpašovat nějaká korekce...
Jinak mě dost zaráží, že GPSka po přepnutí souřadného systému ukazuje na chlup stejnou nadmořkou výšku. To je, vzhledem k tomu, že se používá jinej elipsoid, docela divné ne?

Sečteno a podtrženo...mám v tom furt dost nejasno :-)

A pouzil jsi i ten druhy dokument na prepocet na northing a easting?
Nadmorskou vysku jsem taky nikdy poradne nepochopil, hlavne jsem si myslel, ze se to bude lisit v prumeru o priblizne 50m od nadmor. vysky na mape a ono ne.
A se ziskanim vzorcu z toho excelovskeho dokumentu si take nevim rady.
Michal
  • 0

#9 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 07 březen 2006 - 16:18

Na http://www.navigaceg...spx?category=19 je ke stazeni jednoduchy free prevodnik v Microsoft Excel. Z dokumentu pak neni problem zjistit vzorec.
  • 0

#10 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 08 březen 2006 - 23:41

A se ziskanim vzorcu z toho excelovskeho dokumentu si take nevim rady.
Michal

Pravoklik na nějakém oušku listu. Zobrazit kód. V okně VBAProject vybrat dosud neviditelný list. Pak pod tím v okně Properties - List ..., na listu Categorized, dolní řádek Visible přepnout na -1 Visible .... Be happy :-)
  • 0

#11 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 07 březen 2006 - 16:37

jj to je presne to co mam z toho excelu a uz jsem to i predelal do PHP, ale jak jsem uz psal presnost neni nejvetsi asi kolem 10m(nejaky konstanty co se maji pricitat v zavislosti na zemepisne delce ci sirce tam jsou nulove) a ja bych chtel aspon ten metr :) jinak te vyssi geodezii jsem se nedavno hrabal je to dost sila, sice neco jsem i chapal ale celkovej obraz jsem neziskal :D
  • 0

#12 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 08 březen 2006 - 23:57

Pravoklik na nějakém oušku listu. Zobrazit kód. V okně VBAProject vybrat dosud neviditelný list. Pak pod tím v okně Properties - List ..., na listu Categorized, dolní řádek Visible přepnout na -1 Visible .... Be happy :-)

No jo... fakt. Dik moc. Koukam, ze excel skyta jeste mnoho netusenych moznosti.
Michal
  • 0

#13 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 04 duben 2006 - 13:36

jj to je presne to co mam z toho excelu a uz jsem to i predelal do PHP, ale jak jsem uz psal presnost neni nejvetsi asi kolem 10m(nejaky konstanty co se maji pricitat v zavislosti na zemepisne delce ci sirce tam jsou nulove) a ja bych chtel aspon ten metr :) jinak te vyssi geodezii jsem se nedavno hrabal je to dost sila, sice neco jsem i chapal ale celkovej obraz jsem neziskal :D


V prográmku prevody.xls v listu Parameters v řádku WGS-84 to S-42 je třeba změnit dX na -23, dY na 124 a dZ na 84. Čísla jsem získal z českého návodu ke GPS12, kde se popisuje, jak nastavit GPS pro přímé zobrazování v S-42. Teď mi program dává stejné výsledky jako GPS při přepínání formátů.
  • 0

#14 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 22 březen 2006 - 17:58

pratele, mam patrne mnohem jednodussi pozadavek, ale presto pro mne prozatim zcela neprekonatelny. Jelikoz pouzivam (a ted si netukejte na celo) automobilovy navigacni soft tomtom pro hledani cache, i kdyz v prenosne PDA verzi, nemam moznost zadat cilovy bod prostrednictvim jeho souradnic... je to holt na silnici a zna to jen ulice... takze funguju tak, ze jsem v setup modu a sleduju jen GPS status a tedy aktualni info z druzic, jednoduse prevadene na dve cisla E a N (delka a sirka), nanestesti nikoliv v 60kove soustava, ale destinne, napr 14.45115 no tak nevim jak presne prepocitat udaje uvadene zde na sajtech na to cemu bych rozumel pri spolupraci s TomTomem. diiky za radu. je to zrejme jen martematicky orisek... jestli minuty a vteriny mam vzdy zpracovat s ohledem na pomer desitkove a sedesatkove soustavy a pouzivat vzdy dvojici hodnot na desetinach a setinach )pro minuty a tisiciny) a desetitisiciny pro pripad prepoctu udaje z "vterin" diiiiq moc
  • 0

#15 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 22 březen 2006 - 18:15

pratele, mam patrne mnohem jednodussi pozadavek, ale presto pro mne prozatim zcela neprekonatelny. Jelikoz pouzivam (a ted si netukejte na celo) automobilovy navigacni soft tomtom pro hledani cache, i kdyz v prenosne PDA verzi, nemam moznost zadat cilovy bod prostrednictvim jeho souradnic... je to holt na silnici a zna to jen ulice... takze funguju tak, ze jsem v setup modu a sleduju jen GPS status a tedy aktualni info z druzic, jednoduse prevadene na dve cisla E a N (delka a sirka), nanestesti nikoliv v 60kove soustava, ale destinne, napr 14.45115 no tak nevim jak presne prepocitat udaje uvadene zde na sajtech na to cemu bych rozumel pri spolupraci s TomTomem. diiky za radu. je to zrejme jen martematicky orisek... jestli minuty a vteriny mam vzdy zpracovat s ohledem na pomer desitkove a sedesatkove soustavy a pouzivat vzdy dvojici hodnot na desetinach a setinach )pro minuty a tisiciny) a desetitisiciny pro pripad prepoctu udaje z "vterin" diiiiq moc

Ahoj. S tema pomerama to asi myslis spravne. Pokud mas minuty, tak je vydelis 60 a ziskas cisla za desetinnou carkou stupnu. 30min/60 = 0,5 stupne. Zpetne zase vezmes ty cisla za desetinnou carkou, sedesati vynasobis a ziskas minuty. U vterin se postupuje analogicky. Tzn. vteriny se vynasobi 60 a vzniknou cisla za desetinnou carkou minut. Ted jeste ctu o tech radovych mistech a to uz se mi nezda, ale nemuzu nad tim ted premyslet, protoze nemam cas. Jistejsi ale kazdopadne bude, kdyz nejdriv vypoctes minuty a jejich desetiny, setiny... a z nich pak az vteriny tim nasobenim 60.
Michal
  • 0

#16 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 04 duben 2006 - 19:04

supr diky moc, to bylo to co jsem potreboval
  • 0

#17 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 22 březen 2006 - 18:43

michale diky moc, uz jsem to v mezicase rozlouskl a udelal si maly excelovy programek ;) jedine co je uuplne imbecilni je to, ze ten tomtom opravdu neumi vytvorit cil cesty tim ze se ulozi jeho souradnice :(
  • 0

#18 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 22 březen 2006 - 19:23

...tomtom opravdu neumi vytvorit cil cesty tim ze se ulozi jeho souradnice :(

A sem jsi se díval? Jsou tu POI kesi v CR. Jak zadat cil cesty pomoci souradnic se dozvis na ce4you.
  • 0

#19 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 23 březen 2006 - 8:24

A sem jsi se díval? Jsou tu POI kesi v CR. Jak zadat cil cesty pomoci souradnic se dozvis na ce4you.

Také v prográmku GSAK je možnost vytvoření POI souboru pro TomToma a funguje to, ikdyž se přiznám, že dohledávat kešky pomocí TomToma jsem nezkoušel, ale pro přehled o umístění keší kolem trasy ho používám.
  • 0

#20 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 23 březen 2006 - 9:58

A sem jsi se díval? Jsou tu POI kesi v CR. .....

POI databaze .... vyborny. Tuhle stranku jsem neznal. Jsem obohacen o spoustu novych bodu. Diky.
  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama