Co mam koupit?
#1
Publikováno 02 duben 2006 - 17:50
#2
Publikováno 03 duben 2006 - 12:45
Ten el. kompas ti moc nedoporucuji, s klasickou buzolou se to neda srovnavat. El. kompas je citlivy na naklon GPS a to tak, ze pokud odklonis GPS o 20°, tak kompas ukazuje o 45° jinam a naklonis GPS na druhou stranu a kompas zas ukazuje na druhou stranu o 45°. Kompas ma sice kalibrovani, to jest ze si promeri sklon silocar v danem miste, ale vlastni zobrazovani neni az tak presne, vse zavisi na presnem vodorovnem drzeni GPS a to je problem. Podle me zkusenosti, neni mozne z kompasu odecist s mensi chybou nez 5°. Mam ten kompas v GPS uz 2 roky a dospel jsem k tomu, ze kdyz potrebuji zmerit azimut, tak vytahnu klasickou buzolu a kompas v GPS pouzivam spis jako informativni.Rad bych si ale poridil pristroj s el.kompasem, klidne i nemapovy.
#3
Publikováno 03 duben 2006 - 13:22
eXplorist 300 je mapový přístroj (i když má strašně malou paměť - jen 8 MB na mapy), zatímco oba dva zbývající jsou nemapové.Geko 301, eTrex Summit a Magellan eXplorist 300
Magellan má obecně lepší a spolehlivější příjem družic než Garmin (vyjma Garmin s "x" na konci samozřejmě),
Magellanu funguje spolehlivě WAAS.
Ostatní schopnosti jsou asi stejné.
#4
Publikováno 03 duben 2006 - 13:05
Ten el. kompas ti moc nedoporucuji, s klasickou buzolou se to neda srovnavat. El. kompas je citlivy na naklon GPS a to tak, ze pokud odklonis GPS o 20°.... zmerit azimut, tak vytahnu klasickou buzolu a kompas v GPS pouzivam spis jako informativni.
Navic jsem zjistil, ze ten elektronicky kompas se pomerne rychle rozjede. Pokud je nutne se na nej aspon trochu spolehnout, je potreba jej casto kalibrovat. Po 14 dnech, kdy jsem nekalibroval, mi klidne ukazoval o 80° jinam. :-) Horsi je, ze se neda bez dalsiho kompasu spolehlive rict, ze ted zrovna ukazuje spravne, takze kdyz jej potrebuji, vzdy pred jeho pouzitim kalibruju. Takze jsem se pokorne vratil i k spolehlivejsimu kompasu na privesku na klicich, ktery vzdy ukazoval presne (pokud jsem ty klice tedy dal z jeho dosahu :-D) a pouzivam ted na stridacku oba, jak elektronicky, tak obycejny
#5
Publikováno 03 duben 2006 - 13:12
Ono je to trochu jinak. Je kompas a kompas.Ten el. kompas ti moc nedoporucuji, s klasickou buzolou se to neda srovnavat. El. kompas je citlivy na naklon GPS a to tak, ze pokud odklonis GPS o 20°, tak kompas ukazuje o 45° jinam a naklonis GPS na druhou stranu a kompas zas ukazuje na druhou stranu o 45°.
Garminy mají 2D kompas, tj. je potřeba držet přístroj pokud možno vodorovně. Jinak nastane to, co je popsáno výše.
Oproti tomu Magellan má 3D kompas, tj. kompas ukazuje správně bez ohledu na náklon přístroje. (pozn: některé eXploristy mají jen 2D kompas, nevím které - ale je to napsané v jejich popisu, jestli je "tri-axis" nebo není)Mám SporTrak Color a s kompasem jsem spokojen.Nicméně pro navigaci v horách s sebou stejně nosím i buzolu, protože funguje za každé teploty a nedojdou v ní baterky.
#6
Publikováno 13 duben 2006 - 20:35
#7
Publikováno 13 duben 2006 - 21:14
Citat : "Ted delam to same u 60CSx a v tracklogu se mi prave v miste vypnuti/zapnuti GPSDiky vsem za prispevky, mno, ja jsem o tom jeste premyslel a zacinam uvazovat o nejakym novym Cx-ku...Dost uvazuji o Garmin eTrex Vista Cx (krapet jsem prehodnotil ten financni strop). Tzn., je to nekdo, kdo mi to rozmluvi, nebo doporuci? nebo nejaky jiny model v podobne cenove hladine? V praxi jsem si zkusil Geko 201 a 301, a ten kompas a barometr bych precejenom chtel, byt si za to priplatim...Prosim poradte, jsem strasne nerozhodnej.Diky!
prijimace objevi zcela nesmyslna vyska (-4921,3feet). Coz ma zcela fatalni vliv
na program pro vykresleni vyskoveho profilu. Takze tolikrat kolikrat vypnu/zapnu
prijimac GPS, tolikrat mam v tracklogu zcela nesmyslnou vysku. Pouzivam fw
2.62beta. Podle mne to vypada na to, ze GPS zacne zapisovat do tracklogu aniz by
mela jeste presne zjistenou vysku." Toto je uryvek z diskuze na http://pandora.idnes...t/2006/4/12203.
Pocti si tam (pokud jeste neznas) a jestli te tohle neodradi, tak si ho teda kup :-).
#8
Publikováno 14 duben 2006 - 0:01
Magellan má obecně lepší a spolehlivější příjem družic než Garmin (vyjma Garmin s "x" na konci samozřejmě),
Pozor. Není x-ko jako x-ko. Ta samozřejmost není na místě!!! eTrexový x-ka nemají "Sirf"... zacinam uvazovat o nejakym novym Cx-ku...Dost uvazuji o Garmin eTrex Vista Cx (krapet jsem prehodnotil ten financni strop)
#9
Publikováno 14 duben 2006 - 14:38
Pozor. Není x-ko jako x-ko. Ta samozřejmost není na místě!!! eTrexový x-ka nemají "Sirf"
No to hej, souhlas, Sirf III maj jen GS60...a76 Cx, ale i tak mi prijde z tech diskuzi tady, ze treba takova Vista Cx je daleko citlivejsi a ma lepsi prijem signalu, nez treba puvodni Vista...Jak to tedy je?
#10
Publikováno 06 leden 2007 - 12:56
Pozor. Není x-ko jako x-ko. Ta samozřejmost není na místě!!! eTrexový x-ka nemají "Sirf"
vlastním jako první GPSku GARMIN eTrex vista Cx. Mapový podklad TOPOCzech a program na PC MapSource. Sestavím-li trasu na PC, vypadá vše bezvadně ve městě respektuje jednosměrky, ale když přenesu trasu do GPS zobrazí se jako přímková spojnice orientačních bodů. Po přepočtení je však trasa jiná, než na PC. Největší potíž je ve městě, kde přepočtená trasa nesmyslně objíždí bloky ulic, než se dostane na místo vzdálené několik metrů od startu.
Další problém, zde asi mapový, je, když chci použít silnici nebo cestu, která je na mapě chybně zakreslená, nebo chybí vůbec. Potom vypočtená trasa je i několikanásobně delší, než je nutné.
Vše poznám v místech, která jsem už projel, nebo prošel. Nepomůže ani záznam prošlé trasy. Děsí mě, co to udělá v místech, která neznám - a k tomu je router určen!? Nebo ne?
Jirka
#11
Publikováno 06 leden 2007 - 22:58
Ano. MapSource a software v GPS se skutecne v nekterych pripadech lisi v trase. Veledulezite je mit nastaveny spravny druh routovani (pro bicykl, kolo, auto) a preference cest.Po přepočtení je však trasa jiná, než na PC.
To bude delat vzdy v pripade, pokud budes GPS tvrdit, ze jsi kamion Pravdou je, ze nektere jednosmerky a zakazy vjezdu nejsou v mapach spravne, a tudiz trasa se zda byt nelogicka.Největší potíž je ve městě, kde přepočtená trasa nesmyslně objíždí bloky ulic, než se dostane na místo vzdálené několik metrů od startu.
Nikdo nejsme dokonali, ani mapy od Picodasu. Pocet chyb a nepresnosti v mapach roste se ctvercem vzdalenosti od velkych mestDalší problém, zde asi mapový, je, když chci použít silnici nebo cestu, která je na mapě chybně zakreslená, nebo chybí vůbec.
Sextant, slunicko, mech, mraveniste, instinkt. Kdyz ani jedno z toho nepomuze, pak pivo )Děsí mě, co to udělá v místech, která neznám ...
#12
Publikováno 08 leden 2007 - 15:01
Ano. MapSource a software v GPS se skutecne v nekterych pripadech lisi v trase. Veledulezite je mit nastaveny spravny druh routovani (pro bicykl, kolo, auto) a preference cest.
díky za názor, nastavení mám správné, navíc jsem vyzkoušel všechny možnosti nastavení.
To bude delat vzdy v pripade, pokud budes GPS tvrdit, ze jsi kamion Pravdou je, ze nektere jednosmerky a zakazy vjezdu nejsou v mapach spravne, a tudiz trasa se zda byt nelogicka.
o nastavení jako nahoře. Proč v PC vše funguje správně - mapa bude bez chyb - routování mám nastaveno shodně v GPS i v PC
Nikdo nejsme dokonali, ani mapy od Picodasu. Pocet chyb a nepresnosti v mapach roste se ctvercem vzdalenosti od velkych mest
Sextant, slunicko, mech, mraveniste, instinkt. Kdyz ani jedno z toho nepomuze, pak pivo )
1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 uživatelů, 1 návštěvníků 0 anonymních uživatelů