Stromolezecke vlakno - tipy a triky, otazky
#721
Publikováno 07 April 2012 - 22:10
#722
Publikováno 07 April 2012 - 22:16
---
www.zemekoulan.com
Většina řidičů se dělí na ty, kteří objevili SUBARU a na ty, které to teprve čeká! ;-)
#723
Publikováno 07 April 2012 - 22:20
#724
Publikováno 07 April 2012 - 22:34
Hodně záleží na tom, jakej špagát a jaký závaží používáš na přetahování. Fakt nejvíc se mi osvědčil 250g nahazovací pytlík (2x) a 50m arboristická dynema.Samaell napsal/a:
postelovani lana je jednoduche, ale mit ve finale jingle tam, kde ma byt uz jednoduche neni (ale to co jsem popsal v praxi funguje)
---
www.zemekoulan.com
Většina řidičů se dělí na ty, kteří objevili SUBARU a na ty, které to teprve čeká! ;-)
#725
Publikováno 07 April 2012 - 22:54
#726
Publikováno 07 April 2012 - 22:57
#728
Publikováno 08 April 2012 - 8:14
Paráda, to je to co jsem chtěl slyšet akorát teda potřebuju oba konce reepky, takže vždycky vymotat celou špulku, ale co se dá dělat.zemekoulani napsal/a:
I ne. Dělá se to tak, že přehodíš/přestřelíš a pak na ten konec, kterej si nestřílel (nevím, jak to jinak vysvětlit) přivážeš závaží, dotáhneš až k tý správný větvi a spustíš dolů.
#729
Publikováno 08 April 2012 - 8:19
Šuplku nevymotávám. Druhej pytlík uvážu kamkoli a pokud i po jeho vytažení nahoru do míst, která chci řešit, tak mi to navíc dává další možnost manipulace s ním.Parkis napsal/a:
Paráda, to je to co jsem chtěl slyšet akorát teda potřebuju oba konce reepky, takže vždycky vymotat celou špulku, ale co se dá dělat.
---
www.zemekoulan.com
Většina řidičů se dělí na ty, kteří objevili SUBARU a na ty, které to teprve čeká! ;-)
#730
Publikováno 08 April 2012 - 8:34
jo, to by taky šlo, akorát budu muset vzít těžší závaží, ten můj samodomo pytlík by asi dva špagátky dolů nestáhlzemekoulani napsal/a:
Šuplku nevymotávám. Druhej pytlík uvážu kamkoli a pokud i po jeho vytažení nahoru do míst, která chci řešit, tak mi to navíc dává další možnost manipulace s ním.Parkis napsal/a:
Paráda, to je to co jsem chtěl slyšet akorát teda potřebuju oba konce reepky, takže vždycky vymotat celou špulku, ale co se dá dělat.
#731
Publikováno 10 April 2012 - 19:28
#732
Publikováno 10 April 2012 - 19:56
...a neberte se tak vážně!
CITECKA Team: Pet a Čita a psice Miki von Mikolas
#733
Publikováno 10 April 2012 - 20:16
Samaell napsal/a:
Mam tu jeden dotaz na nejzkusenejsi lezce, kteri vyzkouseli nekolik technik:
O kolik je mene vycerpavajici metoda FROG oproti metode YO-YO?
Predpokladam froga jak s ascentionem, tak s patinem, jako hrudni blokant Croll, nebo tiblock. Na yo-yo ascention, grigri a kladka/karabina.
Dokazete to odhadnout?
tu první metodu neznám, ale tou druhou vytáhnu sebe dost slušně nahoru. Váha cca 125kg a ochablé svalstvo.
#734
Publikováno 10 April 2012 - 20:19
#735
Publikováno 10 April 2012 - 20:53
#736
Publikováno 10 April 2012 - 21:26
---
www.zemekoulan.com
Většina řidičů se dělí na ty, kteří objevili SUBARU a na ty, které to teprve čeká! ;-)
#737
Publikováno 10 April 2012 - 22:00
zemekoulani napsal/a:
Taky se nepovažuju za nějak zkušenýho, ale jak správně poznamenal Parkis, fyziku neošálíš. To, kde vynaložíš menší námahu trvá dýl, protože taháš o to menší (resp. větší) dýlku...
Z vlastní zkušenosti tvrdím, že nejlepší kombinace je grigri a jumar (nebo tiblock) a z něj přes kladku lano. Snoubí se tu šetření silou díky kladce a šetření času díky tomu, že není potřeba se převazovat.
Tohle je pravda jen teoreticky, v praxi je to trochu jinak. Ruzny pomucky maj totiz ruzny ztraty. Ty ztraty jsou dvojiho druhu. Jednak treni pri protahovani lana, pak na pripadny zpetny krok jistici pomucky, pokud neni nulovy. Rekneme ze horni pomucka je vzdy stejna - predpokladejme klasicky jumar ascension nebo ekvivalent od jinyho vyrobce. Tohle je asi dany a s nicim jinym se bezne neleze. Trani mizivy, zpetnej krok blizkej nule, neni co resit. Lisi se to ale tim spodnim blokantem.
1. grigri ma velky treni uz samo v sobe, krome toho jeste pridas kladku kde se taky neco ztrati. Nadres se s tim dost.
2. tibloc ma treni malinky, zato ale si ho tahnes na karabine za sebou a pokazdy se propadnes zpatky o dylku ty karabiny. Da se tomu pomahat nejakejma srakama na prsa, ale je to problematicky, navic jak nema zapadku na perko, ne vzdy se hned blokne.
3. Da se dat jako dolni blokant pantin. Ztraty prakticky nulovy, ale je to trochu divny bejt chycenej pod tezistem. Jsou situace kdy je to vylozene nebezpecny, napriklad pri prestupu z jednoho lana na druhy
3. Croll s tou prsni ksandou, nevim jak presne se jmenuje - tady jsou ztraty nulovy a je to bezpecny. Kdyz by se nekdo placnul pres kapsu a dal si k tomu obourucnej jumar, tak asi nejpohodlnejsi kombinace
4. Dat si 3 blokanty, tedy jumar, croll a jeste pantin jsem nikdy nezkousel. Na normalni lezeni mi to prijde zbytecny, ale zas to muze pomoct resit treba oblejzani vetvi a podobny lahudky, kdyz je jeden blokant redundantni
#738
Publikováno 10 April 2012 - 22:10
#739
Publikováno 10 April 2012 - 22:19
...a neberte se tak vážně!
CITECKA Team: Pet a Čita a psice Miki von Mikolas
#740
Publikováno 10 April 2012 - 22:22
---
www.zemekoulan.com
Většina řidičů se dělí na ty, kteří objevili SUBARU a na ty, které to teprve čeká! ;-)
2 uživatel(ů) prochází toto téma
0 uživatelů, 2 návštěvníků 0 anonymních uživatelů