Přejít na obsah


Fotka

Chyba prekryvani objektu v Urwigo


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
18 odpovědí na toto téma

#1 vlasta_p

vlasta_p

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 165 příspěvků(y)

Publikováno 07 duben 2011 - 12:47

Ahoj, s timto mam neustale problemy (viz priloha). Prosim vas, co je to za chybu a jak ji odstranim? Diky moc, Vlasta
  • 0

#2 hawel

hawel

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 14 příspěvků(y)

Publikováno 07 duben 2011 - 13:43

Je to dokola stejná chyba jakou jsi tady ukazoval i v dalších případech. Musíš ty další akce zanořit dovnitř do toho vstupu. Spuštěním vstupu odcházíš do další větve (okna), ale další nastovování se Ti s tím překrývá.
  • 0

#3 vlasta_p

vlasta_p

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 165 příspěvků(y)

Publikováno 07 duben 2011 - 14:01

Jasně, už mi to začíná docházet :-). Vyzkoušel jsem a funguje to. Díky!! Prosím tě, ještě jednu otázku, (snad už dnes naposledy :-): Při přehrávání hry v playeru Urwiga se mi téměř neustále stává to, že chci přesunout "panáčka" na jiné místo a namísto toho se mi začne posouvat celá mapa - začně ujíždět a nedá se to zastavit. Tvar kurzoru se v těchto případech nemění (správně by se měl objevit "prstík", kterým ukáži na panáčka, uchopím jej a přemístím. Ten prstík se tam neobjeví a mapa začne ujíždět. Nevíš, prosím, co s tím? Díky za ochotu, Vlasťa
  • 0

#4 hawel

hawel

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 14 příspěvků(y)

Publikováno 07 duben 2011 - 14:17

No to mi dělalo pokud jsem opustil zónu, která měla ošetřený odchod nějakým dalším povelem. Panáčka držíš ale kurzor ti při vykonání příkazu uteče jinam a panáček visí ve vzduchu. Na to pomáhalo panáčka z takové zóny nevynášet, ale kliknout do mapy někam vedle zóny a vybrat Goto Here panáček stihne přeskočit dřív než se vyvolá odchodový příkaz. Tak to aspoň bylo u mě.
  • 0

#5 Maxinoha

Maxinoha

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 146 příspěvků(y)

Publikováno 07 duben 2011 - 15:02

Panáček občas utíká - chyba v emulátoru. Když jej ještě vidíš na displeji tak se to dá zachránit, kliknutím do mapy volbou Goto Here a panáček přestane utíkat. Jinak k tomu tvému diagramu: - vyhoď Zobrazit obrazovku, protože ten Vstup spouští nový script - u všech zón, které nikdy nebudou skryté nastav jako výchozí stav Zobrazit a již to ve hře neměň pokud z nějaké nechceš udělat aktivní a skrytou, stčí zóny aktivovat a deaktivovat, neaktivní není vidět - tu deaktivaci a aktivaci zóny dej klidně úplně před tu zprávu a ve zprávě Při odkliknutí nechej jen ten Vstup, tak jak to máš by se ti mohlo v některých přehrávačích stát, že se to ani nevykoná, protože ten Vstup máš před tím
  • 0

#6 vlasta_p

vlasta_p

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 165 příspěvků(y)

Publikováno 07 duben 2011 - 19:40

Díky moc - to jsou přesně ty finty, na které člověk přijde až po dlouhém pokusničení nebo taky nikdy :-). Vl.
  • 0

#7 vlasta_p

vlasta_p

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 165 příspěvků(y)

Publikováno 08 duben 2011 - 7:32

Ale pak mi není jasné, nač vlastně slouží akce "Zobrazit obrazovku"? V bublinkové nápovědě je napsáno: "Zobrazí v přehrávači jednu z obrazovek". O jakých obrazovkách je řeč? A co je to vlastně "obrazovka"? Myslel jsem si, že když použiji tuto akci, tak mne to vrátí do toho výchozího menu, ve kterém se zobrazí aktivní zóny, předměty, které nesu s sebou atd. Proč tuto akci nemusím použít (jak mi radil Maxinoha)? Je to proto, že se hra vrátí do výchozího menu vždy, když vystoupím ze zóny? Díky, Vl.
  • 0

#8 marram

marram

    marram.cz

  • Members
  • PipPipPip
  • 645 příspěvků(y)

Publikováno 08 duben 2011 - 7:39

Zobrazit obrazovku opravdu zobrazi Hlavni (uvodni) obrazovku prehravace, ale ty tam mas spusteni VSTUPu, cili je nesmysl chtit zobrazit Hlavni obrazovku, kdyz se ma zobrazit prave ten VSTUP. To byl ten problem s prekrytim oken. Teprve v tom VSTUPu ma smysl po zadani hodnot, cili provedeni VSTUPu zobrazit obrazovku, ale to uz zalezi na tom, co mas dal v umyslu.
  • 0

#9 vlasta_p

vlasta_p

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 165 příspěvků(y)

Publikováno 08 duben 2011 - 8:18

Martine, stále mi to není plně jasné. Já to vidím takto (asi blbě :-): VSTUP je Akce, ve které se zadá nějaká otázka a očekává se nějaká odpověď, která se buďto předdefinuje (tlačítka) nebo se očekává zadání z klávesnice. Akce VSTUP spouští vlastní script. Při "získání odpovědi" se pak (ještě v rámci akce VSTUP) odpověď vyhodnotí a zadá se co se má stát dále (v mém případě se jen v případě nesprávné odpovědi zopakuje otázka a v případě správné odpovědi pošle hráč k další zóně). A tím akce VSTUP končí, ne? Někde přece musí skončit :-). Končí tam script akce VSTUP! Když tedy v grafickém diagramu za akci VSTUP připojím další akce (např. Zprávu), tak to považuji za situaci, kdy už jsem mimo script akce VSTUP! V tom mém diagramu to bylo právě takto: VSTUP - aktivace/deaktivace zón - návrat do hlavního menu. Nechápu na tom právě to, jak je možné, když jsem už za akcí VSTUP, že o všech těch akcích, které jsou za ní, říkáte, že jsou ještě ve skriptu VSTUP. A dále - jak to, že i když nepoužiji akci "Zobrazit obrazovku", přesto se do ní (zřejmě při opuštění zóny?) dostanu? Takto to funguje automaticky a dá se tedy říci, že při opouštění zóny se o to nemusím starat? Asi to trošku motám, ale to je tím, že tomu stále příliš nerozumím. Vl.
  • 0

#10 marram

marram

    marram.cz

  • Members
  • PipPipPip
  • 645 příspěvků(y)

Publikováno 08 duben 2011 - 8:27

Jasne, chyba v pochopeni navaznosti.

Ty nejsi za akci VSTUP, ale v ni! Cili zobrazeni hlavni obrazovky das na konec akce vstup.


Vložený obrázek
  • 0

#11 vlasta_p

vlasta_p

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 165 příspěvků(y)

Publikováno 08 duben 2011 - 8:31

Jo, a s tou mapou mám obrovský problém. Ten pandulák mi neustále utíká. Mám vytvořenou hru o 4 zónách a cca 10 akcích a prakticky se mi v playeru podaří ji dohrát až do konce tak při jednom z deseti pokusů. Téměř pokaždé se stane, že v různých místech hry mi buďto začně mapa samovolně ujíždět nebo (častěji) nelze uchopit panáčka myší, protože kurzoru schází "prst". Když se k tomu padulákovi přiblížím, uskočí stranou, jako by se mne bál. Dělá vám to taky a taky tak často? S tím se prakticky nedá dělat! :-(( Vl.
  • 0

#12 mh.mail

mh.mail

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 844 příspěvků(y)

Publikováno 08 duben 2011 - 8:39

@vlasta_p: Než ti sem marram hodí obrázek, zkusím ti to trošku vysvětlit ještě já. Tvoje úvaha je logická, leč ve wherigu neplatí. Vstup nevytváří "modální" okno jako např. ve Windows a kód nečeká, až vstup skončí a vrátí nějakou hodnotu. Příkaz "vstup" vyvolá vstupní okno A IHNED POKRAČUJE dalšími příkazy ve své větvi. Proto nemá smysl za příkazem "vstup" dávat ještě další příkazy. Jakmile jednou spustíš nějaký vstup, musíš všechny další akce už dělat v obsluze toho konkrétního vstupu. Podobné je to i s příkazem "Zpráva". Zobrazí se zpráva, ale skript pokračuje dalšími příkazy. Proto reakci na zprávu musíš dávat u zprávy do události "Po stisku". Ještě upozorňuji, že toto není problém Urwiga, ale vnitřní interpretace wheriga, prostě wherigo je takto zadefinováno. Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme o tom vést spory, ale to je tak jediné, co se proti tomu dá dělat. Utíkající pandulák v emulátoru: Ano, taky se mi to stává, i když asi ne tak často, ale je to k naštvání. Nepřišel jsem na to, jak tomu předcházet.
  • 0

#13 marram

marram

    marram.cz

  • Members
  • PipPipPip
  • 645 příspěvků(y)

Publikováno 08 duben 2011 - 8:46

Obrazky uz jsou snad jasne. Panacek me osobne blbne stridave, ale rozhodne ne tolik.
  • 0

#14 hawel

hawel

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 14 příspěvků(y)

Publikováno 08 duben 2011 - 8:49

Jak už jsem psal o něco dřív, mně pomáhalo kliknout napřed do mapy a posunout panáčka pomocí Goto Here a až potom posunovat pomocí uchopení panáčka.
  • 0

#15 vlasta_p

vlasta_p

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 165 příspěvků(y)

Publikováno 08 duben 2011 - 9:00

Jo, díky oběma ... Můj problém je v tom, že jsem zvyklý na jiný způsob práce. Dříve jsem trošku dělal do programování mikroprocesorů (8080, Z-80 ...) dnes zase programuji mikrořadiče - vše v assembleru, a to je přísně sekvenční postup. Takže nejsem zvyklý uvažovat tím způsobem, že čtu vstup a mezitím něco někde běží dál :-). Ok, budu si muset zvyknout ... :-) Hoši, díky za trpělivost. Vlasťa
  • 0

#16 vlasta_p

vlasta_p

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 165 příspěvků(y)

Publikováno 08 duben 2011 - 9:31

... přece jen ještě (asi se mne dnes jen tak nezbavíte :-)) Potřebuji si to trošku srovnat v hlavě, takže: - dá se říci, že základem všeho v Wherigo jsou zóny? - zóny jsou naprosto samostatné, nejsou navzájem nijak propojeny, není mezi nimi časová ani žádná jiná vazba? - jsou to zkrátka naprosto samostané scripty, které se spouštějí v okamžiku, kdy do zóny vstoupím (za předpokladu, že je aktivní)? - pokud jsou zóny samostanými objekty, dají se v rámci celé hry nějakým způsobem odladit samostatně? Jde mi o to, že pokud mám odladěnou skoro celou hru a potřebuji dodělat jen zónu, do které se jde až nakonec, tak musím projet celou hru, než se do ní dostanu. Mezitím mne několikrát zradí panáček a o mne se pokouší mrtvice. Vl.
  • 0

#17 Blexa

Blexa

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 850 příspěvků(y)

Publikováno 08 duben 2011 - 9:34

Tak si udelej k te zone zkratku. Nastav si ji jako aktivni hned na zacatku, odzkousej a pak tu zkratku zase odstran...
  • 0

#18 vlasta_p

vlasta_p

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 165 příspěvků(y)

Publikováno 08 duben 2011 - 9:46

:-) No jo, no .. Vždyť je to tak prosté, milý Watsone :-) Vl.
  • 0

#19 Maxinoha

Maxinoha

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 146 příspěvků(y)

Publikováno 08 duben 2011 - 14:01

Můžeš si také vytvořit předmět s tlačítky pro aktivaci jednotlivých zón a na začátku hry si jen porovnáš jméno hráče a pokud bude = vlasta_p tak ten předmět přesuneš k hráči do inventáře.
  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama