Přejít na obsah


Fotka

60CSx a kompas


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
10 odpovědí na toto téma

#1 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30563 příspěvků(y)

Publikováno 18 July 2006 - 10:13

Mám takovýto malý problémek. Ta šedesátka funguje absolutně sqěle, ale mám takový drobný problémek s kompasem. Bohužel se mi často stává, že když s gpskou začnu couvat a pak se opět rozejdu vpřed, tak šipka přestože se pohybuji vpřed, tak couvá, nebo dokonce pochoduje bokem. Po kalibraci kompasu se vždy uvede do správného směru. Ovšem bez kalibrace se jí chce málokdy se srovnat tak jak má. Je to problém všech šedesátek, nebo zase jenom té mojí??? Vím že zkalibrovat kompas je otázkou několika vteřin, ale kdo se furt má několikráte za den točit jako čamrda. Tento stav se nejčastěji objevuje při velké změně rychloti. Z auta na pešmo. Díky za rady.
  • 0

#2 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30563 příspěvků(y)

Publikováno 18 July 2006 - 10:25

Myslím, ze 60CSX se musí kalibrovat častěji a ne jenom po výměně baterek. Alespoň takovou zkušenost mám se 60CS, aby ukazovala správně.

Vím že zkalibrovat kompas je otázkou několika vteřin, ale kdo se furt má několikráte za den točit jako čamrda.


Ty se otáčís celý? Ja otáčím pouze s GPS-kou. :)
  • 0

#3 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30563 příspěvků(y)

Publikováno 18 July 2006 - 10:27

Teď mě napadlo, jak máš nastavenou rychlost a čas pro zapínání elmag. kompasu?
  • 0

#4 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30563 příspěvků(y)

Publikováno 18 July 2006 - 10:28

Bohuzel u techto kompasu plati, ze se museji casto kalibrovat. Ja jej kalibruji pred kazdym "vyznamnejsim" pouzitim, po delsi prestavce nepouzivani kompasu (min. nad 2 dny), po vymene baterii a tak. Jinak je kompas prakticky nepouzitelny.
  • 0

#5 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30563 příspěvků(y)

Publikováno 18 July 2006 - 12:12

Bohužel se mi často stává, že když s gpskou začnu couvat a pak se opět rozejdu vpřed, tak šipka přestože se pohybuji vpřed, tak couvá, nebo dokonce pochoduje bokem. Po kalibraci kompasu se vždy uvede do správného směru.


To asi není problém kalibrace - nekalibrace ale zapnutý - vypnutý kompas. Po kalibraci se totiž automaticky zapíná.
U těchto gps je normální, že při stání a ne úplně kvalitním signálu s množstvím odrazů a případným stíněním gps mírně cestuje, někdy i víc, a šipečka ukazuje směr momentálního "cestování" . Nahráním nejnovějšího gps sw a fw se to částečně omezí, rovněž při pozici nastojato cestuje méně než naležato. Jakou verzi GSP SW a FW máš? Je to v menu nastavení, systém, menu, verze, jestli se nepletu, když ta mne opravte.
Jinak já osobně kompas nepoužívám a mírné cestování mne netrápí. Je to daň za vysokou citlivost bohužel i na odražené signály. Starší modely necestovaly, protože byly mnohem méně citlivé.
  • 0

#6 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30563 příspěvků(y)

Publikováno 18 July 2006 - 10:31

Ty se otáčís celý? Ja otáčím pouze s GPS-kou. :)
JJ celý :)) Protože je většinou v terénu problém kam bych ji položil a v ruce to moc dobře nejde, protože z důvodů děravých pařátů mi neustále něco padá na zem a tak ji neustále musím mít na špagátu na krku a to zas mám furt ty pazoury zamotaný v tom špagátu. :)) Takže se můžu otážet celej a to nejenom, když někdo platí:)))

  • 0

#7 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30563 příspěvků(y)

Publikováno 18 July 2006 - 10:46

Bohuzel u techto kompasu plati, ze se museji casto kalibrovat. .... Jinak je kompas prakticky nepouzitelny.


Potvrzuji. Navíc je kompas gpsky velmi citlivý na kov. I dva metry od auta nebo nějaké větší kovové konstrukce už ukazuje zcestně (stačí i železobeton - mostní pilíř, železobetonové sloupy), zatímco i docela obyčejný ruční kompas byl na témže místě již v pohodě.
Je potřeba si dát pozor i na klíče pověšené na krku, GPSka v ruce může být od nich třeba jen 20 cm to jí bohatě stačí na to, aby začala ukazovat "divně" :-)

  • 0

#8 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30563 příspěvků(y)

Publikováno 18 July 2006 - 12:35

Jakou verzi GSP SW a FW máš?
SW 2.40, FW 2.71

  • 0

#9 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30563 příspěvků(y)

Publikováno 18 July 2006 - 11:30

[quote]Ty se otáčís celý? Ja otáčím pouze s GPS-kou. :)
[/quote]JJ celý :)) Protože je většinou v terénu problém kam bych ji položil a v ruce to moc dobře nejde, protože z důvodů děravých pařátů mi neustále něco padá na zem a tak ji neustále musím mít na špagátu na krku a to zas mám furt ty pazoury zamotaný v tom špagátu. :)) Takže se můžu otážet celej a to nejenom, když někdo platí:)))
[/quote]Aha, uz je mi to jasny.:) At tak ci tak, bude to vlastnost toho cidla a je nutno provadet kalibraci casteji, neni vyhnuti. U 60CS byl kompas uzitecna funkce protoze v hustem lese se signal ztracel a kompas napovedel kterym smerem jit. U X-kove rady toto negativum odpada, signal by mel byt temer vsude. Na druhou stranu 60CS mela spotrebu vyssi nez 60C. V X-kove rade uz ale Garmin pouzil novy typ nizkoodberoveho sensoru, takze 60CSX se zapnutym kompasem ma prakticky stejnou spotrebu jako 60CX.
  • 0

#10 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30563 příspěvků(y)

Publikováno 18 July 2006 - 11:32

At tak ci tak, bude to vlastnost toho cidla a je nutno provadet kalibraci casteji, neni vyhnuti. U 60CS byl kompas uzitecna funkce protoze v hustem lese se signal ztracel a kompas napovedel kterym smerem jit. U X-kove rady toto negativum odpada, signal by mel byt temer vsude. Na druhou stranu 60CS mela spotrebu vyssi nez 60C. V X-kove rade uz ale Garmin pouzil novy typ nizkoodberoveho sensoru, takze 60CSX se zapnutym kompasem ma prakticky stejnou spotrebu jako 60CX.
  • 0

#11 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30563 příspěvků(y)

Publikováno 18 July 2006 - 14:33

SW 2.40, FW 2.71

Zaktualizuj si GPS SW na ver. 2.60 tady, to cestovani by se pak mohlo zlepsit.
  • 0




1 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 1 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama