60CSx a kompas
#1
Publikováno 18 červenec 2006 - 10:13
#2
Publikováno 18 červenec 2006 - 10:25
Vím že zkalibrovat kompas je otázkou několika vteřin, ale kdo se furt má několikráte za den točit jako čamrda.
Ty se otáčís celý? Ja otáčím pouze s GPS-kou.
#3
Publikováno 18 červenec 2006 - 10:27
#4
Publikováno 18 červenec 2006 - 10:28
#5
Publikováno 18 červenec 2006 - 12:12
Bohužel se mi často stává, že když s gpskou začnu couvat a pak se opět rozejdu vpřed, tak šipka přestože se pohybuji vpřed, tak couvá, nebo dokonce pochoduje bokem. Po kalibraci kompasu se vždy uvede do správného směru.
To asi není problém kalibrace - nekalibrace ale zapnutý - vypnutý kompas. Po kalibraci se totiž automaticky zapíná.
U těchto gps je normální, že při stání a ne úplně kvalitním signálu s množstvím odrazů a případným stíněním gps mírně cestuje, někdy i víc, a šipečka ukazuje směr momentálního "cestování" . Nahráním nejnovějšího gps sw a fw se to částečně omezí, rovněž při pozici nastojato cestuje méně než naležato. Jakou verzi GSP SW a FW máš? Je to v menu nastavení, systém, menu, verze, jestli se nepletu, když ta mne opravte.
Jinak já osobně kompas nepoužívám a mírné cestování mne netrápí. Je to daň za vysokou citlivost bohužel i na odražené signály. Starší modely necestovaly, protože byly mnohem méně citlivé.
#6
Publikováno 18 červenec 2006 - 10:31
JJ celý ) Protože je většinou v terénu problém kam bych ji položil a v ruce to moc dobře nejde, protože z důvodů děravých pařátů mi neustále něco padá na zem a tak ji neustále musím mít na špagátu na krku a to zas mám furt ty pazoury zamotaný v tom špagátu. ) Takže se můžu otážet celej a to nejenom, když někdo platí))
#7
Publikováno 18 červenec 2006 - 10:46
Bohuzel u techto kompasu plati, ze se museji casto kalibrovat. .... Jinak je kompas prakticky nepouzitelny.
Potvrzuji. Navíc je kompas gpsky velmi citlivý na kov. I dva metry od auta nebo nějaké větší kovové konstrukce už ukazuje zcestně (stačí i železobeton - mostní pilíř, železobetonové sloupy), zatímco i docela obyčejný ruční kompas byl na témže místě již v pohodě.
Je potřeba si dát pozor i na klíče pověšené na krku, GPSka v ruce může být od nich třeba jen 20 cm to jí bohatě stačí na to, aby začala ukazovat "divně" :-)
#9
Publikováno 18 červenec 2006 - 11:30
[/quote]JJ celý ) Protože je většinou v terénu problém kam bych ji položil a v ruce to moc dobře nejde, protože z důvodů děravých pařátů mi neustále něco padá na zem a tak ji neustále musím mít na špagátu na krku a to zas mám furt ty pazoury zamotaný v tom špagátu. ) Takže se můžu otážet celej a to nejenom, když někdo platí))
[/quote]Aha, uz je mi to jasny. At tak ci tak, bude to vlastnost toho cidla a je nutno provadet kalibraci casteji, neni vyhnuti. U 60CS byl kompas uzitecna funkce protoze v hustem lese se signal ztracel a kompas napovedel kterym smerem jit. U X-kove rady toto negativum odpada, signal by mel byt temer vsude. Na druhou stranu 60CS mela spotrebu vyssi nez 60C. V X-kove rade uz ale Garmin pouzil novy typ nizkoodberoveho sensoru, takze 60CSX se zapnutym kompasem ma prakticky stejnou spotrebu jako 60CX.
#10
Publikováno 18 červenec 2006 - 11:32
#11
Publikováno 18 červenec 2006 - 14:33
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů