Přejít na obsah


Fotka

Garmin Montana na silnicich


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
8 odpovědí na toto téma

#1 vlkoid

vlkoid

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 3 příspěvků(y)

Publikováno 17 květen 2012 - 19:53

zdravím, Měl bych dotaz na vlastníky Montany na jejich zkušenosti s navigací na silnicích. Doteď jsem používal PDA k velké spokojenosti jak na geocaching tak i na silnicích. Bohužel PDA odchází do křemíkového nebe a tak stojím před rozhodnutím jak dál. Buď bych koupil O550 a silniční navigaci zvlášť anebo Montanu. Rád bych se optal na vaše zkušenosti s Montanou na silnicíchv Česku. A jak to je s navigací v zahraničí? Vystačím si s předehranou mapou EU nebo je nutnost dokupovat jiné mapy? Díky JV
  • 0

#2 dostik7

dostik7

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 320 příspěvků(y)

Publikováno 17 květen 2012 - 20:16

Ja presel letos z TomToma 7. Docela dlouho sem si zvykal na ovladani Montany. Par uzitecnych funkci, jako treba objet prekazku na ceste a vyhledavaci algoritmus, ktery preferuje najizdeni na hlavni s odboceni vpravo Garmin neresi... Ale uz sem si docela zvyknul. Tezko si zvykam na to, kdyz se Montana obcas pri navigaci zamysli (opkakovane) a bud aktualizuje jenom vzdalenost k dalsimu bodu nebo vubec nic, co me pred krizovatkou maximalne vytaci. Na druhe strane - da se s tim zit a ten komfort, ze to zaroven pouzivas na kesky, pesky, kole, ....je hoooodne dobre. Na silnici mam CN2012 a je dost podrobne po cele Evrope.
  • 0

#3 Guest__*

Guest__*
  • Guests

Publikováno 18 květen 2012 - 5:30

Montana nemá nejchytřejší vyhledávání trasy a tak pokud Ti funguje to na krku budeš spokojený. Stačí vědět co od ni můžeš čekat. Největším problémem všech garmínu je aktualizace. Ta pomatlá mnoho věcí do sebe a je nutné provést restart s obnovou almanachu. Pak zkontrolovat profily protože byť se tváří že jsou v cajku většinou zapnou všechny mapy, co jen jich v přístroji máš a je průšvih. Já třeba používám mapy TOPO a automapu Evropy. Topo má přehozené dalnice a placené silnice zatím co auto ne. Obě dohromady vždycky Montanu, Oregona, Nuvi zblbli tak, že hledal nejbližší polňačky. Teda pokud nejezdíš po dálnicích a chceš mít dálnice vypnutý. Jinak pro navigaci s Montanou je nejlepší udělat si domácí přípravu spolu s přpravou odlovu a vytvořit si pár průjezdních bodů třeba přímo z keší a nebudeš mít problém. Taky samozřejmě ve vesnicích a městech Tě vede většinou nejkratší cestou takže jedu podle zdravého rozumu a ona to přepočítá (zvlášť když vím že vesnicí jen projíždím). Taky je dobré kouknout na vzdušnou vzdálenost cíle neboť někdy nejsou cesty propojené a nebo cíl je mimo cestu a nejbližší cesta v okolí cíle je příšernou objížďkou zatím co o metr vzdálenější cesta od cíle je v cajku. Velmi příjemný je že máš vše v jednom jen přepneš profil a displej je citelný i pro mě, co muž musím mít čtvery brejle. Navíc se dobíjí baterka a za dobu co Montanu mám jsem ten kryt z baterkou neotevřel. Taky to mluví a otáčí displej ( můžeš ho v otočení zašprajcovat), což je velmi dobré pro různé profily (auto naležato, TOPO nastojato). I když je Montana velká, neměnil bych. Jen foťák nestojí za moc. Wetu
  • 0

#4 Bobr_

Bobr_

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 455 příspěvků(y)

Publikováno 18 květen 2012 - 22:35

Jestli ti to pomůže, tak jsem právě se vrátil z Luxemburska a Montana mě řídila tam i z5. Jediné co mi vadilo, ale může to být mou neznalostí, bylo, že jsem při zastavení na odpočivadle a nalezení nejbližší keše( nebyla součástí trasy), musel znovu rozjíždět další navigování po trase, že si to přerušení neuvědomuje.
  • 0

#5 Guest__*

Guest__*
  • Guests

Publikováno 19 květen 2012 - 5:31

To je cela Montana. Ona tvrdosijne sleduje prujezd trasou hezky od prvniho bodu. Taky je problem, když nechceš jet po nejrychlejší nebo nejkratší trase, kterou si ona ze startovního a cílového bodu vymyslí. Jak jsem psal vytvořím si pro cestu samostatné průjezdní body označené tak aby byly v nabidce pospolu a jednoduše k nalezení tedy třeba A_01, A_02, A_Pardubice,... pak stačí zadat A a mas je pekne pohromade. Je to pak jako když hledáš keš, hledáš bod a využívaš navigaci po silnici. Třeba když jedu na Křivoklát a nechci přes Prahu dám si bod K_(krizovatka u Kutné Hory), K_ (Jesenice prujezd), K_(prujezd Beroun) a K_(Krivoklat) Tím mám jistotu že Prahu objedu místy, které se mi víc líbí. Já však jezdím po keších takže těch průjezdních bodu je mrtě. Mužeš z nich udělat trasu, ale problém nastane, když trasu spustíš třeba v Jesenici. Montana te zacne vest ne k nejbližšímu, ale prvnímu prujezdnimu bodu v seznamu, tedy do startu. Musíš pak trasu upravit. Pokud na trase budu zastavovat kvuli čemukoli, dělám si jen průjezdní body. Pak není problem jet od bodu k hospode, od hospody ke kesi, od kese k parkovišti a tak dál. Můžeš po cestě navigaci přerušit třeba kvuli keši (to je mezi námi zase jen navigačni bod) protože zase ji obnoviš k tomu bodu kam jsi puvodně chtěl jet. Možná to vypadá složitě, ale při lovu keší stejně pořád zadáváš kam a pokud jedes dlouhou trasu stačí pár bodu stejně musíš občas čůrat. Jde jen o to že trasu mám v hlavě a ne v krabičce, která s tím má trochu problém. Wetu
  • 0

#6 bodlak

bodlak

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 900 příspěvků(y)

Publikováno 19 květen 2012 - 6:45

Na tvym miste bych sel do do toho Oregona a nejake obyc autonavigace napr Nuvi40 neco podobneho. Cenove to vyjde nastejno a budes mit skladnou outdoor navigaci (pouzitelnou i v aute) a autonavigaci, kterou se nemusi bat nechavat v aute, bo stoji tolik co autoradio.
  • 0

#7 Guest__*

Guest__*
  • Guests

Publikováno 19 květen 2012 - 8:34

Pokud Ti vadí příprava pár bodu pro jednu navigaci, tak pro dvě navigace to bude ještě složitější a navíc musíš vlastně nastavovat dvě bedýnky, které vzájemně o sobě neví. Jestli chceš jednu navigaci Nuvi1490 mám doma prodám za 3000,- a použil jsem ji asi 5x a rozhodl se koupit Montanu. Přidám i Oregona 55O za 4000,- s malinkym škrábancem zato však s držákem na kolo. U montany zadám další keš a nestarám se. Silniční profil mě navede na nejbližší cestu, nic nevypínam jen vyndam z držáku, přehodím geoprofil a jdu na to, Pak zadam další keš než dojdu k autu kouknu, jak je daleko vzduchem, v autě přepnu silniční profil, uvažím jestli není v kilometrech nějaká zrada a jedu spokojeně dál. Jen Montanu šoupnu do držáku. Zádny kablíky duplovaná data pro jednu a druhou navigaci, vše pohromadě krásně vygenerováno GeoGetem a Mapsourcem. Navic mam raději vlastní rozum, než nějaký super software. Umim se orientovat i bez navigace. Jinak s Oregonem dosahneš úplně stejných možností, jako s Montanou, jen nemluví, displej je menší a musíš pořát strkat do Oregona ten napájecí drat. Proto jsem Montanu nakonec koupil. Wetu
  • 0

#8 Bobr_

Bobr_

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 455 příspěvků(y)

Publikováno 20 květen 2012 - 21:20

to wetu: To co píšeš v posledním odstavci je naprosto přesný, to byly i mé důvody pro nákup. A to cos napsal o dlouhých cestách, to je taky bohužel pravda, ale to asi nevyřeší žádná navigace ( navigace po trase s přerušováním)
  • 0

#9 vlkoid

vlkoid

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 3 příspěvků(y)

Publikováno 21 květen 2012 - 20:43

Panové, díky za vaše odpovědi. Jsem více nakloněn Montaně, zejména kvůli displeji na jehož velikost jsem zvyklý z PDA. Výhodou jsou pro mě také všechny body v jednom. A i ty "mouchy", které jste uvedli, nejsou tak strašné a myslím, že při troše tréninku se s tím nechá sžít. Váha mi nevadí, přeci jen při delších tůrách toho tahám daleko více... Ještě jednou dík.
  • 0




1 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 1 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama