Kulatý napájecí kabel Garmin a cigaretový zapalovač
#1
Publikováno 07 September 2006 - 0:31
Teď ty odkazy: www.pfranc.com, www.gpscentrum.cz, www.nomad.ee
#2
Publikováno 07 September 2006 - 8:36
Ja tam mam jen tu pojistku. U tech kabelu co prodavaj taky nevypada ze by tam bylo jeste neco navic. Bez problemu pouzivam 1/2 roku.Nevíte někdo, jak podomácku vyrobit napájecí kabel do auta? Našel jsem pár návodů, ale nerad bych si odpražil GPSku ;-) Potřebuju vědět, jestli mezi konektory mám dát ještě něco jinýho než kabel s pojistkou. Slyšel jsem, že v autě bejvaj špičky i 200V :-/ (moje GPSka umí jenom 8-36V nebo taknějak).
Teď ty odkazy: www.pfranc.com, www.gpscentrum.cz, www.nomad.ee
#3
Publikováno 07 September 2006 - 8:51
#4
Publikováno 08 September 2006 - 0:19
Do konektoru se bez problemu vejede integrovany stabilizator napeti 9V (nekdo tu psal linear stabilisator - to neni spinany zdroj, ale bezny linearni stabilizator). Ten vcelku spolehlive odchyti mozne spicky v siti. Dal by se mozna pouzit i 12V stabilizator kvuli mensimu ubytku napeti a s tim souvisejici vykonovou ztratou na regulacnim tranzistoru, ale mohla by byt mala rezerva pri malo nabitem akumulatoru (za chodu motoru uz by to bylo v pohode).Nevíte někdo, jak podomácku vyrobit napájecí kabel do auta?
#5
Publikováno 13 September 2006 - 22:51
#6
Publikováno 13 September 2006 - 23:29
#7
Publikováno 08 November 2006 - 22:11
Tak nakonec jsem to vymyslel takhle:
Kdyby někdo potřeboval ještě detailnější popis, tak může nahlédnout na http://www.lasoft.cz/gc/hw.
#8
Publikováno 07 September 2006 - 10:55
Když se ale podíváš na ten můj poslední odkaz, tak tam píšou, že v originálních Garminích kabelech je nějakej "Linear Regulator" přímo v konektoru cigaretového zapalovače. Nevim ale, jestli to neni jenom pro ty eTrexy.Ja tam mam jen tu pojistku. U tech kabelu co prodavaj taky nevypada ze by tam bylo jeste neco navic. Bez problemu pouzivam 1/2 roku.
#9
Publikováno 08 September 2006 - 10:06
Můžete to prosím někdo nakreslit pro non-elektro BFU ? Co to je tranzistor vím, ale jak na to ne. DíkyDo konektoru se bez problemu vejede integrovany stabilizator napeti 9V (nekdo tu psal linear stabilisator - to neni spinany zdroj, ale bezny linearni stabilizator). Ten vcelku spolehlive odchyti mozne spicky v siti. Dal by se mozna pouzit i 12V stabilizator kvuli mensimu ubytku napeti a s tim souvisejici vykonovou ztratou na regulacnim tranzistoru, ale mohla by byt mala rezerva pri malo nabitem akumulatoru (za chodu motoru uz by to bylo v pohode).
#10
Publikováno 09 November 2006 - 2:20
Adaptér Autozásuvka_USB
+ jakykoliv USB - miniUSB kabel a je to, celkoev naklady 400 korun a neresim...jedu v pohode vice nez rok a na GPSce nevidim zadnou zmenu k horsimu, evidentne ji to tedy neodpaluje.
#11
Publikováno 07 September 2006 - 11:47
#12
Publikováno 08 September 2006 - 12:33
http://www.excool.wz...stabil/stab.htm , snad to bude jasne. Pripadne googli jeste vic. Pozor, aby 9V v aute v napajecim kabelu moc nehral. Bude se na nem muset uchladit pri 200mA asi 0.6 - 0.8 W. Ja bych zkusil zmerit tu zasuvku a pouzit 12V. Nebo pred 9V aspon predradit jeste diodu.Můžete to prosím někdo nakreslit pro non-elektro BFU ? Co to je tranzistor vím, ale jak na to ne. Díky
.. ale kdyz original kabel nema nic, asi taky nic neni potreba, a vhodne se o to postara vnitrek gps. Jen v pripade, pokud ne, bych s neoriginal kabelem (popravde ani s original) nechtel uplatnovat reklamaci.
#13
Publikováno 09 November 2006 - 10:50
#14
Publikováno 09 November 2006 - 12:17
Aby taky jo, kdyz mas na propojeni specialni vybaveni.Tý jo, lidi, neřešíte to nějak moc ?...
.... evidentne ji to tedy neodpaluje.
Ja jsem take neresil... lepe receno resil, ale nasel jsem jedno chybne, dokonce knizne vydane, schema a spolehal jsem na neuplnou (v tomto ohledu rovnez chybnou) informaci v navodu a dost ostrouhal.... Pripravil jsem tak svemu nastesti uz stejne chromemu Magellanu 315 popravu na elektrickem kresle. A jak jsem se nedavno podivil, kdyz jsem zjistil, jak pekne a jasne je to napsane v manualu predchoziho modelu.
Nutnost externich upravnych obvodu (regulatoru napeti) u GPSek, ktere toto vybaveni nemaji obsazeno uvnitr, rozhodne nepodcenujte!
#15
Publikováno 07 September 2006 - 11:52
#16
Publikováno 14 September 2006 - 8:10
Vhodnym kompromisem by asi byl stabilizator 10V. Na ten jsem jaksi pozapomel...Ja bych zkusil zmerit tu zasuvku a pouzit 12V. Nebo pred 9V aspon predradit jeste diodu.
#17
Publikováno 09 November 2006 - 12:04
Taky jsem si řikal, že to je přes USB jednodušší, ale už jsem měl koupenej pPlug konektor, kterej v přístroji drží poněkud víc, než miniUSB.
tedy nevím co tak složitě řešíte, koupil jsem napájecí kabel, je v něm jen pojistka, jezdím se svou 60CS už 3 roky v peugeotu, teď v citronu, nic při startování nevypínám a jsem v pohodě. ty pígly by měl, je-li elektrika vpořádku požrat akumulátor a když jsem se ptal na odpojování světel apod, tak mi řekli, že každa ampéra je v zimě dobrá ...... neřeším to, v ULL je k zapalování použito magneto a to je bordel v palubní síti a GPS bez problému maká i při připojení do palubní sítě ......
#18
Publikováno 07 September 2006 - 14:57
Dobry den, zadne specialni soucasky potreba nejsou, rozsah vstupu je 8-30 V.
Napetove spicky by se v zadnem voze vyskytovat nemely, pokud tam jsou, jde o hrubou poruchu v elektroinstalaci vozu a garmin by to opravdu nevydrzel. Tomas Vanek, Picodas Praha.
#19
Publikováno 07 September 2006 - 15:14
#20
Publikováno 07 September 2006 - 23:18
Napetove spicky se objevuji v kazdem aute, objevovat se musi a nejde to bez nich. Otazka je, jak jsou dale vyfiltrovany, a kam vsude prolezou. Nevim jiste, jestli existuje nejaka norma, pravdepodobne jo. Ale nevim, jestli norma rika jsou pripustne v zasuvce spicky xx V v trvani yy us, jestli gps ma toleranci vetsi nebo mensi. Ja bych tomu neduveroval bez omereni osciloskopem. Kazdopadne pokud do kabelu krom pojistky das i diodu a kondenzator, nic nezkazis a stoji to par korun.
Mrknul jsme se na to a mereni multimetrem metex a osciloskopem prokazalo v autech znacky Skoda felicia, Wolzvagen pasaat a Volvo nevim jaky urcitou pritomnost napetovych spicek pri starotovani motoru. Docela mne to vzalo, protoze napriklad radio se u toho volva nevypina.
Zatim jsem to zkoumal jen na techto vozech, pac stojej na dvore, je videt, ze je to dost ruzny.
A jak uz psal nekdo predemno, neni tak tezke si v GM koupit kondik a diodu, mozna nejakej LM svabik by stacil, a nacpat to do toho.
Ja pouzivam vlastnorucni kabel bez niceho s tim, ze to zapojim po nastartivani, protoze stejne ty auta stridam...
3 uživatel(ů) prochází toto téma
0 uživatelů, 3 návštěvníků 0 anonymních uživatelů