Přejít na obsah


Fotka

Uživatelsky jednoduché cyklowigo


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
9 odpovědí na toto téma

#1 Aranyafëa

Aranyafëa

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 453 příspěvků(y)

Publikováno 10 květen 2013 - 13:02

Snažím se udělat jednoduché lineární wigo pro projetí určité trasy cyklistou. Celkem je 20 průjezdních zon, s tim že když se vjede do první zony zaktivuje se druhá, ve druhé zase třetí atd... až se vjede do dvacáté a tam se zaktivuje zona cíl. Chci aby byl cyklista co nejméně obtěžován a mohl prostě jet a nemusel ani zastavovat kvůli wigu, ani nic pořád odklikávat. Taky ale pro ty, kteří nebudou tak znalí trasy nebo si nebudou jisti na rozcestí, chci v těch průjezdních zonach udělat v popisu zony stručný popis cesty ("rovně po stezce, pak ostře vpravo přes koleje"), kdo nebude vědět se prostě podívá do zon na popis. Musí se projet všechny zony, je to jako ověření že to fakt projel, případně jako vedení. Protože se odhalují postupně tak když se jedna omylem vynechá tak wigo už dál nepovede. Jenže co když někdo kdo trasu zná prostě pojede a gps nebo mobil mu usne, to potom wigo přestane reagovat a nebude reagovat na zonu. Tady asi nezbude než před tím hráče varovat... nebo je nějaký způsob, aby samotná hra zamezila usnutí gps či mobilu? A dále, část trasy vede městěm, kde je obtížnější se vyznat, a tu bych rád aby při vstupu do jedné zony se vždy objevila krátká zpráva jak dojet k další zone ("rovne po hlavni, na konci doleva") ale zároven aby s tím hráč videl směr a vzdálenost další zony, pokud to zařízení podporuje tak aby pak zase viděl mapu. Jenže jak to udělat, aby moc nemusel klikat, protože za jízdy ve městě by to bylo nebezpečné. A taky, jak to je, když vjedu do zony a tam mi vyskočí nějaká zpráva a já to ignoruju a z té zony vyjedu, zmizí ta správa hned sama? Jde udělat, aby po vyjetí z té zony se ta zpráva zrušila a zobrazila se třeba navigace k další zone která se aktivuje v té předešlé zároven s tou zprávou? Napadá mě to totiž udělat tak, že cyklista vjede do zony, tam mu vyskočí krátká zpráva, po 100 metrech z té zony vyjede a zpráva mu zmizí a zobrazí se bud mapa nebo směr a vzdálenost. Zvlášt nevím jak je to na Oregoench, prtože ty právě pokud vím mapu vubec neukazují. Zkrátka, jde mi o to udělat uživatelsky co nejjednodušší wigo pro cyklistu, aby jasně věděl kudy jet (i když trasu bude znát předem, ale semtam je krizové msíto), byly tam zony ktere musi postupne projet v danem poradi a nemusel pri tom kvuli wigu zastavovat. Takže pokud by měl někdo nápad nebo radu, budu rád. Díky!
  • 0

#2 Maxinoha

Maxinoha

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 146 příspěvků(y)

Publikováno 10 květen 2013 - 13:15

Ahoj, doporučuji použít jako základ tento vzorový projekt: Jednoduchý turistický průvodce
http://www.urwigo.co...jekty&Itemid=25
  • 0

#3 Aranyafëa

Aranyafëa

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 453 příspěvků(y)

Publikováno 10 květen 2013 - 14:33

Maxinoha napsal/a:
Ahoj, doporučuji použít jako základ tento vzorový projekt: Jednoduchý turistický průvodce
http://www.urwigo.co...jekty&Itemid=25

Ahoj,
jasně, na to už jsem dávno koukal a z těch vzorových příkladů jsem se trochu učil.
Takhle lineárně to chci mít taky, ale s tím, že ten kdo to hraje je cyklista, který se pohybuje rychleji a nechce zastavovat, tedy nemá čas na to klikat aby se koukal kam má jet, zvlášt ne ve městě.
Zajímá mě, jak jsem psal, jestli není nějaké to řešení proti tomu aby gps či mobil usnul a wigo tak přerušil. Tuším že když je zaplá navigace k nějaké zone tak se to neuspává, ale myslím že nejde udělat aby to navigovalo automaticky bez toho, aniž by to hráč musel ručně zapnout, nebo to jde udělat? Bylo by to asi ideální.

Ještě dotaz vedle, protože se mi něco nezdá. Mám aktivni zonu 1, po vstupu do ni se aktivuje zona 2 a pak je prikaz "zobrazit detaily objektu - zona 2" . Ale při přehrání wiga v tom playeru se mi při vstupu do jedničky zaktivuje dvojka ale už se mi neukáží její detaily. Když ale dám nejdřív aktivaci dvojky, pak nějaký dialog a po odkliknutí zobrazit detail dvojky tak to jde. Jak to? Nejde to bez toho dialogu? Jen aby se po příjezdu do zony 1 ukázal detail zony 2 bez nějakého klikání?
  • 0

#4 Zagloba

Zagloba

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 327 příspěvků(y)

Publikováno 10 květen 2013 - 14:51

Já se obávám, že to bez zastavování cyklisty nepůjde. Oregon nezobrazuje mapu, jen šipku a vzdálenost. A pokud se při vjetí do zóny ukáže nějaký dialog s popisem, tak je to tak malými písmenky, že já, i když stojím, tak na to mžourám dost usilovně. Tak jen abys neřešil něco zbytečně. A Oregon nijak neusíná, jen se mu zhasíná podsvícení displeje.
  • 0

#5 taxoft

taxoft

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 587 příspěvků(y)

Publikováno 10 květen 2013 - 14:58

A Oregon nijak neusíná, jen se mu zhasíná podsvícení displeje.


A i to se dá vypnout, dokonce to dle mých zkušeností přispívá ke stabilitě Wherigo hry.
  • 0

#6 Aranyafëa

Aranyafëa

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 453 příspěvků(y)

Publikováno 10 květen 2013 - 18:36

Zagloba: právě proto to chci vymyslet tak, aby to šlo. Trasa bude předem známá. Ten dialog bych asi udělal tak, že bych tam hodil jen obrázek s tím textem, tak to bude většími písmeny, pokdu to bude pár slov tak by to mohlo jít. Pokud jde o o usínání, jasně, jde tedy hlavně o mobily. Nevěděl by někdo jak je to s tím zobrazením popisu zony jak jsem se ptal v předchozím příspěvku?
  • 0

#7 kulhal

kulhal

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 840 příspěvků(y)

Publikováno 10 květen 2013 - 19:18

Taky jsem se kdysi zaobíral nápadem udělat cyklistickou Wherigo keš. Cyklokeše totiž rád hledám i zakládám, a mým ideálem je právě taková keš, kdy si člověk může plynule užít trasu a nemusí se otravovat hledáním indicií a výpočty. Taky jsem měl pocit, že právě Wherigo by mohlo takový zážitek zprostředkovat, ale pak jsem to nechal plavat. Dospěl jsem totiž k názoru, že Wherigo je pro tenhle účel nevhodné. Mnohem lepší je jednoduchá multina, kdy se jede po předem známé trase od bodu k bodu, indicie jsou jasné, u waypointů může být přímo v GPS zapsaná krátká instrukce typu "na křižovatce jeď doleva" a na závěr je jednoduchý výpočet. U Wheriga navíc přistupují další nevýhody - nelze během hry používat mapu k orientaci, nelze hledat další keše (anebo musím neustále ukládat, opouštět a znovu spouštět hru), neustálé riziko zhroucení hry (nejlíp těsně před finálkou), zbytečné technické manipulace (nahrávání hry), vyloučení části hledačů, kteří nemají buď ten správný přístroj nebo technické schopnosti... Zkrátka, vytvořil bych sice technickou libůstku, ale v konečném důsledku bych se vzdálil svému ideálu jednoduché keše, jejímž cílem není trápit lidi ale představit jim zajímavou cyklotrasu. Tím tě nechci odrazovat, když už ne cyklisté tak milovníci Wheriga to ocení. je to jen můj pohled na věc...
  • 0

#8 zvedavkanocni

zvedavkanocni

    recesistka

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 857 příspěvků(y)

Publikováno 10 květen 2013 - 20:03

Drobnou poznámku z pohledu hráče, který šel zatím pouze své první wigo, líbilo se mu a těší se na další: Hm, asi jsem wherigo špatně pochopila - získala jsem dojem, že je právě o tom, někde se zastavit a buď něco udělat nebo se nějak rozhodnout + následně buď pokračovat nebo se třeba o zónu vrátit. Popisované cyklo by určitě dalo plno práce, ale bylo by to opravdu wigo?
  • 0

#9 Aranyafëa

Aranyafëa

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 453 příspěvků(y)

Publikováno 10 květen 2013 - 22:59

kulhal napsal/a:
Taky jsem se kdysi zaobíral nápadem udělat cyklistickou Wherigo keš. Cyklokeše totiž rád hledám i zakládám, a mým ideálem je právě taková keš, kdy si člověk může plynule užít trasu a nemusí se otravovat hledáním indicií a výpočty. Taky jsem měl pocit, že právě Wherigo by mohlo takový zážitek zprostředkovat, ale pak jsem to nechal plavat. Dospěl jsem totiž k názoru, že Wherigo je pro tenhle účel nevhodné. Mnohem lepší je jednoduchá multina, kdy se jede po předem známé trase od bodu k bodu, indicie jsou jasné, u waypointů může být přímo v GPS zapsaná krátká instrukce typu "na křižovatce jeď doleva" a na závěr je jednoduchý výpočet. U Wheriga navíc přistupují další nevýhody - nelze během hry používat mapu k orientaci, nelze hledat další keše (anebo musím neustále ukládat, opouštět a znovu spouštět hru), neustálé riziko zhroucení hry (nejlíp těsně před finálkou), zbytečné technické manipulace (nahrávání hry), vyloučení části hledačů, kteří nemají buď ten správný přístroj nebo technické schopnosti... Zkrátka, vytvořil bych sice technickou libůstku, ale v konečném důsledku bych se vzdálil svému ideálu jednoduché keše, jejímž cílem není trápit lidi ale představit jim zajímavou cyklotrasu.

Tím tě nechci odrazovat, když už ne cyklisté tak milovníci Wheriga to ocení. je to jen můj pohled na věc...


No máš jistou pravdu, taky v tom vidím ty jiné technické problémy. Já to zatím přesto chci zkusit. Cílím spíš na běžné cyklisty, kteří tu trasu běžně jezdí a projdnou si ji zpříjemní krabkou na konci a nebo pak na ty, kteří na kole jezdí minimálně a tady na pohodové rovné trase kterou zvládne každý, si to můžou zkusit. Není to tak dlouhé. No řekněme že to nebude v jistém smyslu až tak jednoduchá keš, ale bude to jednoduché wigo. Uvidím jak to půjde, stejně se s tím teprve stále učím.
Každopdádně dík z anázor!

zvedavkanocni:
No asi nejsem ten správný kdo by na to znalecky odpověděl, ale to všechno spočívá v možnostech tohoto typu keše. Wherigo je to taky proto, že to je už jakási hra kterou ti gps přehrává, nepřehráváš si ji sama jako když chodíš po multině. Už jsem viděl wigo kde se jede kdesi daleko autem, kde se jen na čas běhá a nebo kde se jen téměř sedí a luští hádanky... Asi jako mystery keše, ty mají taky velmi širokou škálu provedení.
  • 0

#10 Maxinoha

Maxinoha

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 146 příspěvků(y)

Publikováno 11 květen 2013 - 8:38

Doporučuji absolvovat tuto wherigo hru: 1. letecke wherigo.

Hra je postavená tak, že celou dobu letu naviguje, ale přitom není potřeba po celou dobu na GPS šáhnout - stačí jen sledovat displej.

Jak to udělat je trochu složitější a není to na vysvětlení na fóru navíc někomu kdo zatím žádnou wherigo zatím neudělal a neuvědomuje si širší souvislosti s laděním v terénu.

Doporučuji začít nějakou jednoduší variantou hry, tu odladit a teprve pak do hry přidávat složitější prvky jako například "automatickou navigaci". Jinak já jsem použil pro automatickou navigaci na každé zóně (otočném bodě) jak událost při přiblížení tak událost při vstupu do zóny, při výstupu ze zóny a k tomu 2 časovače a obrázky s větším textem namísto namísto standardního malého textu.
  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama