Přejít na obsah


Fotka

Stratocaching - povolení od leteckéhop provozu


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
15 odpovědí na toto téma

#1 kyssling

kyssling

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 58 příspěvků(y)

Publikováno 20 listopad 2013 - 15:03

Zdravím, kdesi jsem četl, že akce v tomto směru byla řádně nahlášena. (Nemůže si přeci každý vypouštět balóny jak se mu za chce, to by pak létali k zemi nejen kešky :-) )

 

Mám spíš obecný dotaz, eventuelně pro lidi kteří byli ve styku s organizátory. Tu žádost může poslat na civilní letectví úplně každý, a musí nějakým způsobem dokládat jisté zkušenosti v tomto případě s "vypouštěním balonů" ?

 

Díkes !

 

 


  • 0

#2 Trhac

Trhac

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2 841 příspěvků(y)

Publikováno 20 listopad 2013 - 15:23

http://spisskanovave...-s-balonom.html

 

Ona to možná byla jen rudá propaganda, ale co by se stalo, kdyby se ta A380 od Emirates potkala s tímhle balonkem? Myslím, že nic.


  • 0

RACCOON TEAM
Věk je uveden kačerský, život před nálezem první keše neplatí…


#3 Arne1

Arne1

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 290 příspěvků(y)

Publikováno 20 listopad 2013 - 16:12

http://spisskanovave...-s-balonom.html

 

Ona to možná byla jen rudá propaganda, ale co by se stalo, kdyby se ta A380 od Emirates potkala s tímhle balonkem? Myslím, že nic.

pokud by to nasál motor tak by to vadit mohlo


  • 0

#4 homole

homole

    Já jsem to říkal.

  • Members
  • PipPipPip
  • 400 příspěvků(y)
  • LocationLokomotion

Publikováno 20 listopad 2013 - 16:52

pokud by to nasál motor tak by to vadit mohlo

Asi docela problém. Uvážím-li, že cca v 10km letí průměrné letadlo kolem 650km/h, náraz do př.skla (byť tvrzeného) bych zažít nechtěl. Nehledě možného poškození ostatních částí při startu či sedání (podvozek, kola, hydraulika). Motor by ten balon asi ucpal. Otázkou zůstává, nakolik je schopen pilot obletět ten balon. Díky GPS sice všichni ví, kde je, ale vzdušný prostor není zas až tak velký jak se zdá, hlavně u letišť a cca 50km kolem.


Tento příspěvek byl upraven od homole: 20 listopad 2013 - 16:53

  • 0

#5 sl9m

sl9m

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 71 příspěvků(y)

Publikováno 20 listopad 2013 - 17:45

Letadlo před sebou vytváří rázovou vlnu a tohle by to odhodilo jako papír.


  • 0

#6 homole

homole

    Já jsem to říkal.

  • Members
  • PipPipPip
  • 400 příspěvků(y)
  • LocationLokomotion

Publikováno 20 listopad 2013 - 19:15

Letadlo před sebou vytváří rázovou vlnu a tohle by to odhodilo jako papír.

To je možné...já před autem teoreticky rázovou vlnu vytvářím taky, ale sklo mám plné komárů.


  • 0

#7 Trhac

Trhac

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2 841 příspěvků(y)

Publikováno 20 listopad 2013 - 22:01

Letadlo před sebou vytváří rázovou vlnu a tohle by to odhodilo jako papír.

Z LIbuše startují tři balony denně. Těžko lze zabránit, aby jejich dráhy neprotínaly letecké koridory.


  • 1

RACCOON TEAM
Věk je uveden kačerský, život před nálezem první keše neplatí…


#8 tomas451

tomas451

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 113 příspěvků(y)

Publikováno 21 listopad 2013 - 0:38

Zajimal jsem se o to sveho casu pro stejne ucely. Muze tu zadost poslat kazdy a bez nutnosti jakekoliv znalosti. A podle velikosti a hmotnosti balonu jsou od letist vymezene vzdalenosti. Akce misi byt nahlasena a spravni poplatek je 5000,-
  • 1
Vložený obrázek

#9 Hamerinski

Hamerinski

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 316 příspěvků(y)

Publikováno 21 listopad 2013 - 10:49

Docela mě tu někteří jedinci baví znalostí letecké techniky. Pokud ten balon nebude z extrémně trvdých látek, poradí si s ním fanové lopatky stejně dobře jako si poradili v nejednom případě s neopatrným technikem na zemi. Udělají z něj řezanku. Náraz do čelního skla je stejný jako střet s ptákem, nehledě na to, že řízení letového provozu ten balon vidí a let případně odkloní. Navíc dle platné legislativy musí být letoun schopen přistát s polovinou motorů naprosto bez potíží.

To že kdysi balon sejmul letadlo, jak tu Trhac vytáhnul, bylo tím, že nebylo právě to řízení provozu tak dokonalé. Navíc je rozdíl mezi jetem a vrtulovým.


  • 0
Vložený obrázek

#10 RaRaTeam

RaRaTeam

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 51 příspěvků(y)

Publikováno 21 listopad 2013 - 11:32

Řízení letového provozu ČR informovalo o startu balonu pomocí NOTAM zprávy v pátek (den před startem), takže piloti a další letecké autority byly informovány:

 

X1573/13
=======================
Q) LKAA/QWLLW/IV/M/W/000/985/5000N01427E133
A) LKAA B) 1311160800 C) 1311241230
D) 16 17 23 24 0800-1230
E) NAV WRNG - VYPOUSTENI BALONU LEHKE KATEGORIE V PSN
500028,745N0142649,921E LIBUS CHMU. HMOTNOST 3 KG. ROC 1070FT/MIN,
ROD 700FT/MIN, DOSTUPNOST FL985. VE VYSCE BTN FL650 A
FL790 BUDE UVOLNENO 12 GPS TRACKERU S KRIDELKY, KAZDY O HMOTNOSTI POD
0,1KG. ROD TRACKERU 500FT/MIN
F) GND G) FL985

  • 5

#11 kyssling

kyssling

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 58 příspěvků(y)

Publikováno 22 listopad 2013 - 12:42

Díky za odpovědi !


  • 0

#12 Trhac

Trhac

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2 841 příspěvků(y)

Publikováno 22 listopad 2013 - 17:40

Na Lockheed Electru 188 stačila i hejna špačků! http://cs.wikipedia....d_L-188_Electra


  • 0

RACCOON TEAM
Věk je uveden kačerský, život před nálezem první keše neplatí…


#13 RenierX

RenierX

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 190 příspěvků(y)

Publikováno 22 listopad 2013 - 18:29

Jediný špaček ale váží více, než část balonu, se kterou by se motor musel poprat.


  • 0

#14 alkes

alkes

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 3 176 příspěvků(y)

Publikováno 22 listopad 2013 - 18:48

Nevím ornitolog nejsem, ale na wiki o špačkovi čtu, že váží 60-90 g. Jedno semínko vážilo podle informací na technetu 80g, v balónu jich bylo víc + dropion (podle NOTAMu 3 Kg), tak mi to nějak nevychází...

Mohl by mi tedy někdo vysvětlit, co si mám představit pod "částí balónu, se kterou by se motor musel poprat"? :)

 

edit:

Jinak lopatky motoru, který zrovna "udělal řezanku z neopatrného technika" taky moc čerstvě nevypadají, kdo na to má žaludek, ať si vygooglí... nic moc pěkného.

 

Já samozřejmě nevěřím, že by balon stratocachingu byl zásadním rizikem, koneckonců radiosondážní výstupy se dělají několikrát denně a žádné letadlo kvůli nim ještě nespadlo (taky ale nevím, že by někdy došlo ke srážce). Na druhou stranu ale

nevěřím, že riziko, že něco takového může přispět k havárii, je úplně nulové. ;)

 

Machrovat tím, jak ostatní něčemu nerozumí, umí každý, ale co takhle uvést aspoň nějaká reálná data. Mě by třeba zajímalo, jak velký předmět už vadí a co s motorem může udělat, odkaz na nějaké testy, normy a tak. Dík.


Tento příspěvek byl upraven od alkes: 22 listopad 2013 - 19:17

  • 0

#15 RenierX

RenierX

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 190 příspěvků(y)

Publikováno 22 listopad 2013 - 19:13

Balonem jsem myslel samotný balon. Předpokládám, že tady byl použit standardní meteorologický balon (jistě to nevím,ale pro představu to snad stačí), který má váhu 1,5 kg a při plném nafouknutí průměr přes devět metrů. Z toho mi už od pohledu vychází, že i velký motor se v průmětu střetne jen s jeho malou částí.


  • 0

#16 alkes

alkes

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 3 176 příspěvků(y)

Publikováno 22 listopad 2013 - 19:29

Jasně no, jenže tam nahoru většinou neletí jenom samotný balón.


  • 0




2 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 2 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama