Routování TOPO Czech a Vista CX
#1
Publikováno 22 listopad 2006 - 10:05
Za každý příspěvek předem díky, Pavel
#2
Publikováno 22 listopad 2006 - 10:13
Nevím kde jsem udělal chybu nebo kde mám něco špatně nastavené.
Za každý příspěvek předem díky, Pavel
Asi ti neporadím, ale moje zkušenost je velmi podobná s tím rozdílem, že garmin respektoval importovanou trasu natolik, že mě ještě v Pelhřimově vracel zpět do Brna, kde jsem prostě projel jinudy. Od té doby používám kombinaci Start>Cíl + mozek, případně navigaci po menších úsecích (od cache ke cache).
Algoritmus výpočtu optimální trasy je asi opravdu jiný v GPS a jiný v MapSource, což také možná způsobuje problémy v reálu.
#3
Publikováno 22 listopad 2006 - 10:31
Ano je to tak GPS a MapSource si kazdy pocita trasu po svem. Ja osobne pouzivam spis navigaci rozdelenou na kratsi kousky tak cca 30km, to se pak oba vypocty celkem schoduji. No a chce to pouzivat hlavu, jednou jsem jel z Havlickova Brodu do Chrudimi a nekde oprostred te trasy mne to odbocilo do vesnice cca 5km vedle trasy, tam jsem se otocil na navsi presne podle navigace a zas jsem se nechal navigovat zpet na tu hlavni silnici. Puvodne jsem mel pocit, ze tam jedu kvuli cache ale nic tam nebylo, tak jsem se zasmal a radsi te navigaci moc neduveruju. Jinak pozor, pokud se zaskrtne policko nepouzivat dalnice, tak GPS velmi striktne naviguje jen po okreskach a statovky nepouziva.Abych to trošku upřesnil. Používám Vistu Cx na turistiku a poprvé jsem chtěl využít přístroj v autě s TOPO Czech 1. V Mapsource jsem si navrhl trasu s více body, jelikož když jsem zadal pouze start a cíl tak mě to navigovalo kudy jsem nechtěl (takže jsem si zadal ještě tři průjezdní body). V autě jsem si zapl GPS, vybral trasu a zadal navigovat - přístroj ovšem vypočetl trasu znova ale bohužel jinudy než jsem měl zadanou trasu v Mapsource, což jsem zjistil až po cestě (připadá mi že nezohlednil průjezdní body). Domníval jsem se, že pokud se trasa vypočítá již v Mapsource, tak přístroj ji pouze převezme a nebude ji znova přepočítávat...Nevím kde jsem udělal chybu nebo kde mám něco špatně nastavené.
Za každý příspěvek předem díky, Pavel
#4
Publikováno 22 listopad 2006 - 10:58
Mozna by taky pomohlo vypnout automaticky prepocet v GPS, takze bude jen navigovat po zadane trase bez oprav. Musis se ale drzet presne vypoctene trasy, jinak zabloudite oba :-).Abych to trošku upřesnil. Používám Vistu Cx na turistiku a poprvé jsem chtěl využít přístroj v autě s TOPO Czech 1. V Mapsource jsem si navrhl trasu s více body, jelikož když jsem zadal pouze start a cíl tak mě to navigovalo kudy jsem nechtěl (takže jsem si zadal ještě tři průjezdní body). V autě jsem si zapl GPS, vybral trasu a zadal navigovat - přístroj ovšem vypočetl trasu znova ale bohužel jinudy než jsem měl zadanou trasu v Mapsource, což jsem zjistil až po cestě (připadá mi že nezohlednil průjezdní body). Domníval jsem se, že pokud se trasa vypočítá již v Mapsource, tak přístroj ji pouze převezme a nebude ji znova přepočítávat...Nevím kde jsem udělal chybu nebo kde mám něco špatně nastavené.
Za každý příspěvek předem díky, Pavel
#5
Publikováno 22 listopad 2006 - 12:23
Zkus si nastavit parametry routingu stejne jak v MapSource, tak i v GPS, pak ti to bude pocitat stejne !!!H.Abych to trošku upřesnil. Používám Vistu Cx na turistiku a poprvé jsem chtěl využít přístroj v autě s TOPO Czech 1. V Mapsource jsem si navrhl trasu s více body, jelikož když jsem zadal pouze start a cíl tak mě to navigovalo kudy jsem nechtěl (takže jsem si zadal ještě tři průjezdní body). V autě jsem si zapl GPS, vybral trasu a zadal navigovat - přístroj ovšem vypočetl trasu znova ale bohužel jinudy než jsem měl zadanou trasu v Mapsource, což jsem zjistil až po cestě (připadá mi že nezohlednil průjezdní body). Domníval jsem se, že pokud se trasa vypočítá již v Mapsource, tak přístroj ji pouze převezme a nebude ji znova přepočítávat...Nevím kde jsem udělal chybu nebo kde mám něco špatně nastavené.
Za každý příspěvek předem díky, Pavel
#6
Publikováno 22 listopad 2006 - 12:38
No řekl bych že jsem to takto měl nastaveno, ale krk bych za to nedal, protože jsem s tím po cestě začal laborovat.... Nicméně se mi zdálo jako by GPSka vynechala ty zadané body z Mapsource mezi startem a cílem a počítala si to posvém Start-Cíl. Dále jsem se divil že když si trasu volím přímo v GPS, tak čára mezi startem a cílem je přímá spojnice mezi jedním a druhým bodem a nepřichytí se k cestě jako v Mapsource - přichytí se až po výpočtu trasy - také nevím jestli toto je standartní nebo jestli mám něco špatně nastavené..Zkus si nastavit parametry routingu stejne jak v MapSource, tak i v GPS, pak ti to bude pocitat stejne !!!
H.
#7
Publikováno 22 listopad 2006 - 12:45
No řekl bych že jsem to takto měl nastaveno, ale krk bych za to nedal, protože jsem s tím po cestě začal laborovat.... Nicméně se mi zdálo jako by GPSka vynechala ty zadané body z Mapsource mezi startem a cílem a počítala si to posvém Start-Cíl. Dále jsem se divil že když si trasu volím přímo v GPS, tak čára mezi startem a cílem je přímá spojnice mezi jedním a druhým bodem a nepřichytí se k cestě jako v Mapsource - přichytí se až po výpočtu trasy - také nevím jestli toto je standartní nebo jestli mám něco špatně nastavené..
Nebude to routovat stejne ani pri stejne nastavenych parametrech - mnohokrat overeno i na ATLAS10R.
Je to dano tim, ze parametry routingu se kazdy soft ridi malinko jinak a navrhuje trasu ne podle presne shodnych pravidel. Nektery soft ignoruje rozdily ve vzdalenosti/rychlostech ruznych tras s jinou toleranci a uz tim mohou vznikat odchylky.
Prujezdni body je nutne v GPS do routingu zadat rucne, nebo je preposlat do GPS z MapSource (cim vice, tim lepe) jako seznam, ktery bude nasledne slouzit k navigaci a pak na GPS nad titmo seznamem prujezdnich bodu spustit navigaci. Pak to bude fungovat - a take funguje. Pouzivam to casto pri cestach pres republiku.
#8
Publikováno 22 listopad 2006 - 13:58
Takže pro upřesnění - máš namysli z Mapsource poslat průjezdní body jako samostatné body, které se pak v přístroji pospojují ručně v uvedenou trasu, nebo prostě poslat celou trasu s několika průjezdnímy body a tyto automaticky využije i GPS pro výpočet trasy??Nebude to routovat stejne ani pri stejne nastavenych parametrech - mnohokrat overeno i na ATLAS10R.
Je to dano tim, ze parametry routingu se kazdy soft ridi malinko jinak a navrhuje trasu ne podle presne shodnych pravidel. Nektery soft ignoruje rozdily ve vzdalenosti/rychlostech ruznych tras s jinou toleranci a uz tim mohou vznikat odchylky.
Prujezdni body je nutne v GPS do routingu zadat rucne, nebo je preposlat do GPS z MapSource (cim vice, tim lepe) jako seznam, ktery bude nasledne slouzit k navigaci a pak na GPS nad titmo seznamem prujezdnich bodu spustit navigaci. Pak to bude fungovat - a take funguje. Pouzivam to casto pri cestach pres republiku.
#9
Publikováno 22 listopad 2006 - 15:48
Takže pro upřesnění - máš namysli z Mapsource poslat průjezdní body jako samostatné body, které se pak v přístroji pospojují ručně v uvedenou trasu, nebo prostě poslat celou trasu s několika průjezdnímy body a tyto automaticky využije i GPS pro výpočet trasy??
Pouzivam variantu s predpripravenymi trasami, pak jen vybiram,kterou trasu chci k navigaci pouzit. Ale podotykam, ze nemam routovaci TOPO, ale "jen" ATLAS10R. Z doslechu a zkazek mam pocit, ze ta TOPO mapa neroutuje pro automobil zrovna nejlepe - jestli to nebude tim, ze ma jinak uzpusobene informace o typech a kvalitach cest, nez ATLAS... neni treba vice prizpusobena pro cyklisty?
#10
Publikováno 23 listopad 2006 - 9:19
Co se týká toho, jestli je přizpůsobená více pro cyklisty, tak to nedokážu posoudit protože zase nemám ATLAS10R ale někde jsem tu v nějaké diskuzi četl, že routing by měl být stejný u obou.....Ještě jednou se vrátím k těm trasám - pochopil jsem to správně tak, že si přeneseš z MApsource celou trasu i s těmi průjezdními body a tu pak využíváš i s těmi průjezdními body v přístroji?? Měl jsem totiž pocit že mi GPSka nebrala zřetel právě na ty průjezdní body a využila u trasy přenesené z Mapsource pouze start-cíl...ale jak už jsem psal výše, nevím to určitě, jelikož během řízení jsem neměl moc čas to přesně sledovat. Každopádně po přepočtu v GPSce byla trasa jiná než v Mapsource ale to bylo možná způsobené jinými vlastnostmi routingu v Mapsource a GPS.Pouzivam variantu s predpripravenymi trasami, pak jen vybiram,kterou trasu chci k navigaci pouzit. Ale podotykam, ze nemam routovaci TOPO, ale "jen" ATLAS10R. Z doslechu a zkazek mam pocit, ze ta TOPO mapa neroutuje pro automobil zrovna nejlepe - jestli to nebude tim, ze ma jinak uzpusobene informace o typech a kvalitach cest, nez ATLAS... neni treba vice prizpusobena pro cyklisty?
#11
Publikováno 23 listopad 2006 - 14:22
...Ještě jednou se vrátím k těm trasám - pochopil jsem to správně tak, že si přeneseš z MApsource celou trasu i s těmi průjezdními body a tu pak využíváš i s těmi průjezdními body v přístroji?? ...
Ano, nad tou vícebodovou trasou spustím navigaci a ATLAS10R mi propojí jednotlivé body trasy buď nejkratšími, nebo nejrychlejšími spoji. Chová se k tomu jako k několika samostaným trasám zadaným pouze dvěma body, kdy koncový bod jedné je současně počáteční bod další trasy. Pokud jsou místa, kde jsou silnice všelijak "propletené" a hrozí, že GPS vybere jiý spoj mezi dvěma body, než MapSource, zadám v tom místě další bod tak, abych projel přesně tam, kudy projet chci. Pokud v těch místech nevyžaduji přesnou trasu, nechávám to na GPSce a odlišnosti proti MapSource mi nevadí.
Jo, ještě, je tu možná další rozdíl k různému druhu map - routuju za pomocí Map60CS.
2 uživatel(ů) prochází toto téma
0 uživatelů, 2 návštěvníků 0 anonymních uživatelů