Přejít na obsah


Fotka

Routování TOPO Czech a Vista CX


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
10 odpovědí na toto téma

#1 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 22 listopad 2006 - 10:05

Abych to trošku upřesnil. Používám Vistu Cx na turistiku a poprvé jsem chtěl využít přístroj v autě s TOPO Czech 1. V Mapsource jsem si navrhl trasu s více body, jelikož když jsem zadal pouze start a cíl tak mě to navigovalo kudy jsem nechtěl (takže jsem si zadal ještě tři průjezdní body). V autě jsem si zapl GPS, vybral trasu a zadal navigovat - přístroj ovšem vypočetl trasu znova ale bohužel jinudy než jsem měl zadanou trasu v Mapsource, což jsem zjistil až po cestě (připadá mi že nezohlednil průjezdní body). Domníval jsem se, že pokud se trasa vypočítá již v Mapsource, tak přístroj ji pouze převezme a nebude ji znova přepočítávat...Nevím kde jsem udělal chybu nebo kde mám něco špatně nastavené.
Za každý příspěvek předem díky, Pavel
  • 0

#2 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 22 listopad 2006 - 10:13

Nevím kde jsem udělal chybu nebo kde mám něco špatně nastavené.
Za každý příspěvek předem díky, Pavel


Asi ti neporadím, ale moje zkušenost je velmi podobná s tím rozdílem, že garmin respektoval importovanou trasu natolik, že mě ještě v Pelhřimově vracel zpět do Brna, kde jsem prostě projel jinudy. Od té doby používám kombinaci Start>Cíl + mozek, případně navigaci po menších úsecích (od cache ke cache).
Algoritmus výpočtu optimální trasy je asi opravdu jiný v GPS a jiný v MapSource, což také možná způsobuje problémy v reálu.
  • 0

#3 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 22 listopad 2006 - 10:31

Abych to trošku upřesnil. Používám Vistu Cx na turistiku a poprvé jsem chtěl využít přístroj v autě s TOPO Czech 1. V Mapsource jsem si navrhl trasu s více body, jelikož když jsem zadal pouze start a cíl tak mě to navigovalo kudy jsem nechtěl (takže jsem si zadal ještě tři průjezdní body). V autě jsem si zapl GPS, vybral trasu a zadal navigovat - přístroj ovšem vypočetl trasu znova ale bohužel jinudy než jsem měl zadanou trasu v Mapsource, což jsem zjistil až po cestě (připadá mi že nezohlednil průjezdní body). Domníval jsem se, že pokud se trasa vypočítá již v Mapsource, tak přístroj ji pouze převezme a nebude ji znova přepočítávat...Nevím kde jsem udělal chybu nebo kde mám něco špatně nastavené.
Za každý příspěvek předem díky, Pavel

Ano je to tak GPS a MapSource si kazdy pocita trasu po svem. Ja osobne pouzivam spis navigaci rozdelenou na kratsi kousky tak cca 30km, to se pak oba vypocty celkem schoduji. No a chce to pouzivat hlavu, jednou jsem jel z Havlickova Brodu do Chrudimi a nekde oprostred te trasy mne to odbocilo do vesnice cca 5km vedle trasy, tam jsem se otocil na navsi presne podle navigace a zas jsem se nechal navigovat zpet na tu hlavni silnici. Puvodne jsem mel pocit, ze tam jedu kvuli cache ale nic tam nebylo, tak jsem se zasmal a radsi te navigaci moc neduveruju. Jinak pozor, pokud se zaskrtne policko nepouzivat dalnice, tak GPS velmi striktne naviguje jen po okreskach a statovky nepouziva.
  • 0

#4 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 22 listopad 2006 - 10:58

Abych to trošku upřesnil. Používám Vistu Cx na turistiku a poprvé jsem chtěl využít přístroj v autě s TOPO Czech 1. V Mapsource jsem si navrhl trasu s více body, jelikož když jsem zadal pouze start a cíl tak mě to navigovalo kudy jsem nechtěl (takže jsem si zadal ještě tři průjezdní body). V autě jsem si zapl GPS, vybral trasu a zadal navigovat - přístroj ovšem vypočetl trasu znova ale bohužel jinudy než jsem měl zadanou trasu v Mapsource, což jsem zjistil až po cestě (připadá mi že nezohlednil průjezdní body). Domníval jsem se, že pokud se trasa vypočítá již v Mapsource, tak přístroj ji pouze převezme a nebude ji znova přepočítávat...Nevím kde jsem udělal chybu nebo kde mám něco špatně nastavené.
Za každý příspěvek předem díky, Pavel

Mozna by taky pomohlo vypnout automaticky prepocet v GPS, takze bude jen navigovat po zadane trase bez oprav. Musis se ale drzet presne vypoctene trasy, jinak zabloudite oba :-).
  • 0

#5 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 22 listopad 2006 - 12:23

Abych to trošku upřesnil. Používám Vistu Cx na turistiku a poprvé jsem chtěl využít přístroj v autě s TOPO Czech 1. V Mapsource jsem si navrhl trasu s více body, jelikož když jsem zadal pouze start a cíl tak mě to navigovalo kudy jsem nechtěl (takže jsem si zadal ještě tři průjezdní body). V autě jsem si zapl GPS, vybral trasu a zadal navigovat - přístroj ovšem vypočetl trasu znova ale bohužel jinudy než jsem měl zadanou trasu v Mapsource, což jsem zjistil až po cestě (připadá mi že nezohlednil průjezdní body). Domníval jsem se, že pokud se trasa vypočítá již v Mapsource, tak přístroj ji pouze převezme a nebude ji znova přepočítávat...Nevím kde jsem udělal chybu nebo kde mám něco špatně nastavené.
Za každý příspěvek předem díky, Pavel

Zkus si nastavit parametry routingu stejne jak v MapSource, tak i v GPS, pak ti to bude pocitat stejne !!!H.
  • 0

#6 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 22 listopad 2006 - 12:38

Zkus si nastavit parametry routingu stejne jak v MapSource, tak i v GPS, pak ti to bude pocitat stejne !!!
H.

No řekl bych že jsem to takto měl nastaveno, ale krk bych za to nedal, protože jsem s tím po cestě začal laborovat.... Nicméně se mi zdálo jako by GPSka vynechala ty zadané body z Mapsource mezi startem a cílem a počítala si to posvém Start-Cíl. Dále jsem se divil že když si trasu volím přímo v GPS, tak čára mezi startem a cílem je přímá spojnice mezi jedním a druhým bodem a nepřichytí se k cestě jako v Mapsource - přichytí se až po výpočtu trasy - také nevím jestli toto je standartní nebo jestli mám něco špatně nastavené..
  • 0

#7 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 22 listopad 2006 - 12:45

No řekl bych že jsem to takto měl nastaveno, ale krk bych za to nedal, protože jsem s tím po cestě začal laborovat.... Nicméně se mi zdálo jako by GPSka vynechala ty zadané body z Mapsource mezi startem a cílem a počítala si to posvém Start-Cíl. Dále jsem se divil že když si trasu volím přímo v GPS, tak čára mezi startem a cílem je přímá spojnice mezi jedním a druhým bodem a nepřichytí se k cestě jako v Mapsource - přichytí se až po výpočtu trasy - také nevím jestli toto je standartní nebo jestli mám něco špatně nastavené..


Nebude to routovat stejne ani pri stejne nastavenych parametrech - mnohokrat overeno i na ATLAS10R.
Je to dano tim, ze parametry routingu se kazdy soft ridi malinko jinak a navrhuje trasu ne podle presne shodnych pravidel. Nektery soft ignoruje rozdily ve vzdalenosti/rychlostech ruznych tras s jinou toleranci a uz tim mohou vznikat odchylky.
Prujezdni body je nutne v GPS do routingu zadat rucne, nebo je preposlat do GPS z MapSource (cim vice, tim lepe) jako seznam, ktery bude nasledne slouzit k navigaci a pak na GPS nad titmo seznamem prujezdnich bodu spustit navigaci. Pak to bude fungovat - a take funguje. Pouzivam to casto pri cestach pres republiku.

  • 0

#8 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 22 listopad 2006 - 13:58

Nebude to routovat stejne ani pri stejne nastavenych parametrech - mnohokrat overeno i na ATLAS10R.
Je to dano tim, ze parametry routingu se kazdy soft ridi malinko jinak a navrhuje trasu ne podle presne shodnych pravidel. Nektery soft ignoruje rozdily ve vzdalenosti/rychlostech ruznych tras s jinou toleranci a uz tim mohou vznikat odchylky.
Prujezdni body je nutne v GPS do routingu zadat rucne, nebo je preposlat do GPS z MapSource (cim vice, tim lepe) jako seznam, ktery bude nasledne slouzit k navigaci a pak na GPS nad titmo seznamem prujezdnich bodu spustit navigaci. Pak to bude fungovat - a take funguje. Pouzivam to casto pri cestach pres republiku.

Takže pro upřesnění - máš namysli z Mapsource poslat průjezdní body jako samostatné body, které se pak v přístroji pospojují ručně v uvedenou trasu, nebo prostě poslat celou trasu s několika průjezdnímy body a tyto automaticky využije i GPS pro výpočet trasy??
  • 0

#9 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 22 listopad 2006 - 15:48

Takže pro upřesnění - máš namysli z Mapsource poslat průjezdní body jako samostatné body, které se pak v přístroji pospojují ručně v uvedenou trasu, nebo prostě poslat celou trasu s několika průjezdnímy body a tyto automaticky využije i GPS pro výpočet trasy??


Pouzivam variantu s predpripravenymi trasami, pak jen vybiram,kterou trasu chci k navigaci pouzit. Ale podotykam, ze nemam routovaci TOPO, ale "jen" ATLAS10R. Z doslechu a zkazek mam pocit, ze ta TOPO mapa neroutuje pro automobil zrovna nejlepe - jestli to nebude tim, ze ma jinak uzpusobene informace o typech a kvalitach cest, nez ATLAS... neni treba vice prizpusobena pro cyklisty?
  • 0

#10 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 23 listopad 2006 - 9:19

Pouzivam variantu s predpripravenymi trasami, pak jen vybiram,kterou trasu chci k navigaci pouzit. Ale podotykam, ze nemam routovaci TOPO, ale "jen" ATLAS10R. Z doslechu a zkazek mam pocit, ze ta TOPO mapa neroutuje pro automobil zrovna nejlepe - jestli to nebude tim, ze ma jinak uzpusobene informace o typech a kvalitach cest, nez ATLAS... neni treba vice prizpusobena pro cyklisty?

Co se týká toho, jestli je přizpůsobená více pro cyklisty, tak to nedokážu posoudit protože zase nemám ATLAS10R ale někde jsem tu v nějaké diskuzi četl, že routing by měl být stejný u obou.....Ještě jednou se vrátím k těm trasám - pochopil jsem to správně tak, že si přeneseš z MApsource celou trasu i s těmi průjezdními body a tu pak využíváš i s těmi průjezdními body v přístroji?? Měl jsem totiž pocit že mi GPSka nebrala zřetel právě na ty průjezdní body a využila u trasy přenesené z Mapsource pouze start-cíl...ale jak už jsem psal výše, nevím to určitě, jelikož během řízení jsem neměl moc čas to přesně sledovat. Každopádně po přepočtu v GPSce byla trasa jiná než v Mapsource ale to bylo možná způsobené jinými vlastnostmi routingu v Mapsource a GPS.
  • 0

#11 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 23 listopad 2006 - 14:22

...Ještě jednou se vrátím k těm trasám - pochopil jsem to správně tak, že si přeneseš z MApsource celou trasu i s těmi průjezdními body a tu pak využíváš i s těmi průjezdními body v přístroji?? ...


Ano, nad tou vícebodovou trasou spustím navigaci a ATLAS10R mi propojí jednotlivé body trasy buď nejkratšími, nebo nejrychlejšími spoji. Chová se k tomu jako k několika samostaným trasám zadaným pouze dvěma body, kdy koncový bod jedné je současně počáteční bod další trasy. Pokud jsou místa, kde jsou silnice všelijak "propletené" a hrozí, že GPS vybere jiý spoj mezi dvěma body, než MapSource, zadám v tom místě další bod tak, abych projel přesně tam, kudy projet chci. Pokud v těch místech nevyžaduji přesnou trasu, nechávám to na GPSce a odlišnosti proti MapSource mi nevadí.
Jo, ještě, je tu možná další rozdíl k různému druhu map - routuju za pomocí Map60CS.
  • 0




1 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 1 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama