Ten problém má dvě roviny. Rovinu technickou a rovinu „právní“.
Technická rovina:
- Všechny přehrávače wherigo potřebují soubor typu .gwc, což je zkompilovaná cartridge.
- .gwc soubor ti dokáže vytvořit každý wherigo builder, včetně Urwiga.
- Ten soubor .gwc potřebuješ někde publikovat. K tomu máš dnes v zásadě tři možnosti:
- Server www.wherigo.com
- Vyžaduje registraci na www.geocaching.com.
- Nenahráváš sem přímo soubor .gwc, ale soubor .gwz, což je zazipovaný soubor se zdrojovým kódem cartridge a soubory médií (obrázky, zvuky). Můžeš klidně změnit příponu z .gwz na .zip a normálně se podívat, co ten soubor obsahuje.
- Při stahování se provádí online kompilace zdrojového kódu a vytváří se soubor .gwc. Doplňuje se jméno uživatele, který cartridge stahuje, a vygeneruje se odemykací kód.
- Server není dotažen do konce a občas se vyskytne nějaká chyba. Je potřeba být obezřetný a vyzkoušet jak nahrání cartridge na server (upload), tak její stažení (download). Ne vždycky platí, že když se to podaří uploadnout, že to taky půjde downloadnout. Pokud se vyskytne chyba, musíš se snažit najít její příčinu a odstranit ji, což ne vždy je jednoduché a přímočaré.
- Pro 99% cartridgí problémy nenastávají.
- Komfort serveru jak pro autory, tak pro hráče, je minimální.
- Server www.wherigofoundation.com
- Vyžaduje registraci na www.geocaching.com. Přihlašování se provádí pomocí API podobně jako třeba na www.project-gc.com.
- Nenahráváš sem přímo soubor .gwc, ale soubor .gwz, což je zazipovaný soubor se zdrojovým kódem cartridge a soubory médií (obrázky, zvuky). Můžeš klidně změnit příponu z .gwz na .zip a normálně se podívat, co ten soubor obsahuje.
- Při stahování se provádí online kompilace zdrojového kódu a vytváří se soubor .gwc. Doplňuje se jméno uživatele, který cartridge stahuje, a vygeneruje se odemykací kód. (Tyto dva body jsou stejné jako u www.wherigo.com. Pozor! Kódy vygenerované zde a na www.wherigo.com jsou rozdílné a nekompatibilní.)
- Server je mnohem lépe odladěný, komfort pro autory i hráče je o několik úrovní výše, než na www.wherigo.com.
- Libovolné webové úložiště
- Nahraješ tam přímo zkompilovaný .gwc soubor, který si pak hráči budou stahovat.
- Jméno hráče a odemykací kód budou pořád stejné, a to takové, jaké si nastavíš ve svém builderu. V Urwigu to je Soubor > Nastavení > záložka „Sestavení“ > Offline jméno hráče a Offline odemykací kód.
- Odemykací kód nebude fungovat ani na www.wherigo.com, ani na www.wherigofoundation.com.
- Tento způsob se hodí pouze pro případy, kdy nepotřebuješ řešit odemykací kódy.
- Z hlediska pouze technického je v současné době asi nejlepší publikovat na serveru www.wherigofoundation.com.
Jenže tu je bohužel i hledisko „právní“. Pokud chceš cartridge publikovat jako součást keše, pak TA KEŠ (nikoliv vlastní cartridge) musí splňovat určité podmínky, jinak ti ji reviewer nepublikuje:
- Základní podmínkou je, že keš musí obsahovat odkaz (link) na stránku ke stažení cartridge.
- V současné době se zdá, že revieweři mají interní pokyn odmítat publikaci keší, které obsahují odkaz na www.wherigofoundation.com.
- Nevím, jak by to bylo v případě, kdybys umístil .gwc soubor na jiné webové úložiště. Tady by asi záleželo na individuálním posouzení příslušným reviewerem. V takovém případě bys ale „ochudil“ hráče o možnost odemknout odehranou hru na příslušných stránkách. Otázkou je, nakolik je to ochuzení.
Shrnuto:
Pokud chceš vytvořit jenom samostatnou cartridge bez vazby na keš, máš k dispozici všechny tři výše uvedené možnosti. Mně osobně by se za takové situace nejvíc líbil www.wherigofoundation.com (ovšem s tím, že uživatel musí být zaregistrován na www.geocaching.com). Pokud je ta registrace na závadu, pak bych zvolil jiné webové úložiště.
Pokud však chceš vytvořit wherigo keš, tak v současné době máš asi jedinou možnost, a to publikaci cartridge na www.wherigo.com přes všechny jeho nedostatky. Na druhou stranu, není to až tak žhavé, zatím to pořád v zásadě funguje.