czcharlie: Jeste bych rad doplnil svuj prispevek: neznam 60CSx a tak bych rad upozornil, ze je potrebne mit jistotu o napajecim napeti. Je mozne, ze "sedesatka" ma opravdu siroky rozsah napajecich napeti, ale take je mozne, ze siroky rozsah napajecich napeti ma jen adapter do auta (znovu opakuji, ze tohle nevim, nikdy jsem ji nemel v ruce) a na vystupu z adapteru je 5V podobne jako treba u eTrexu. Potom by prime pripojeni na palubni sit s nejvetsi pravdepodobnosti znamenalo driv nebo pozdeji jeji odchod do vecnych lovist a vubec neni podstatne, ze nekomu to tak funguje, proste jen muze mit kliku. V takovem pripade by v "udelatku" bylo nezbytne pouzit 5V stabilizator.
60CSx znám, jistota ohledně napájecího napětí je dána nahlédnutím do technické specifikace ohledně napájení.
Způsob napájení jsem hned při koupi konzultoval s Picodasem a dalšími prodejci a to mne přivedlo k rozhodnutí vyrobit si za pár desítek korun vlastní napájení. Stačí jen přivést palubní napětí běžného dopravního prostředku (vrtulník jsem netestoval) na konektor GPSky, která obsahuje kvalitní napaječ a stabilizátor již v sobě, včetně filtrace špiček. Díky tomu je také dána podstatně vyšší cena oproti jednodušším outdoorovým GPSkám od Garminu. map60CS(x) je konstruovan tak, aby odolal hrubějšímu zacházení a nebylo nutné se také strachovat, že ho odstřelí rozkolísané napětí palubní sítě. Prostě napaječ a stabilizátor již kupujete integrovaný přímo v GPS. Je to zkrátka luxusní GPS ;-)
Že to napájení je bezproblémové mohu potvrdit vlastním dvouletým používáním, kdy jsem takto napájel dvě různé 60CS(x) celkem na dvou motorkách a čtyřech automobilech různých značek i stáří, a to prakticky denně, s častým odpojováním a připojováním, startováním. GPS dodnes fungují bez závad a nikdy nedošlo ohledně napájení k žádným problémům.