Přejít na obsah


Fotka

Betatest další Wherigo cartridge (Zamecky park v Cechach pod Kosirem)


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
20 odpovědí na toto téma

#1 ZCh

ZCh

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 příspěvků(y)

Publikováno 09 březen 2008 - 23:39

Pokud by měl někdo zájem podílet se na betatestování Wherigo cartridge na pomezí Prostějova a Olomouce, může mne kontaktovat přes profil na gc.com Zejména bych uvítal někoho s Coloradem (neboť to k dispozici nemám) ZCh
  • 0

#2 palic

palic

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 28 příspěvků(y)

Publikováno 10 březen 2008 - 22:56

Ocekavam, ze Colorado bych mohl mit behem tydne, takze pak bych mel zajem (predpokladam, ze kolega rovnez). Jestli to Colorado vyjde, ozvu se. Jsem z Tovacova a pracuji v Prostejove.
  • 0

#3 gerdik

gerdik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 499 příspěvků(y)

Publikováno 11 březen 2008 - 22:06

Právě jsem ten zázrak nainstaloval do PDA (PDA se celkem nebránilo). Přes víkend to testnu v Brně. Pokud to klapne, mohu být taky k dispozici.
  • 0

#4 deel

deel

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 21 příspěvků(y)

Publikováno 13 březen 2008 - 17:32

Právě jsem to asi taky rozchodil (PDA), když tak se ozvi.
  • 0

#5 ZCh

ZCh

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 příspěvků(y)

Publikováno 14 březen 2008 - 23:19

Na http://www.wherigo.c...69-d1fa474a81e9 jsem uvolnil do beta testování první neoficiální hanáckou ;) Wherigo cache.
Takže kdo máte chuť, čas, trpělivost, PDA a cestu kolem parku v Čechách pod Kosířem, jste vítáni.
Testery prosím o zpětnou vazbu - poslání .gwl souboru a zejména věcné konstruktivní připomínky (pochvalu nečekám).

S Coloradem jsem to bohužel neměl možnost otestovat, a vzhledem k tomu co je mi známo o současné verzi WIG playeru na Coloradu ani nepředpokládám, že by to snad mohlo rozumně fungovat :(

ZCh
  • 0

#6 TrainTour Reviewer

TrainTour Reviewer

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 365 příspěvků(y)

Publikováno 15 březen 2008 - 1:11

Autora ZCh bych jen rád upozornil, že na WIG.com se nezveřejňují WIG cache, ale pouze WIG cartridge. Tyto cartridge pak mohou listingy WIG cachí na GC.com používat. Neboli - ne každá cartridge na WIG.com musí mít i fyz.cache na GC.com. Původní účel WIG byl vytvořit další hru, Geocaching nadstavba (tj. zakončení cartridge keškou) je jakoby "navíc".
Ale to jen upřesnění, jde samosebou o novinku, čili to lze pochopit. Kromě zmíněné autorovy cartridge (ty jdou pochopitelně mimo reviewer.kontrolu) jsem nyní už publikoval a tedy existuje i WIG cache, která ji používá.
  • 0

#7 ZCh

ZCh

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 příspěvků(y)

Publikováno 15 březen 2008 - 7:13

Díky minarjovi za upozornění ohledně názvosloví. Hned jsem to v mých příspěvcích opravil abych zbytečně nemátl ostatní (a prosím všechny, kteří mi odpovídali, aby to v názvu svých příspěvků opravili také. U každé nové věci je třeba aby byla od počátku nazývána správně hned od začátku, protože zažité názvy se už těžko v budoucnu mění... ZCh
  • 0

#8 ZCh

ZCh

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 příspěvků(y)

Publikováno 16 březen 2008 - 22:54

Wherigo cartridge/cache "Zámecký park v Čechách pod Kosířem" o víkendu prošla víceméně dobře betatesty (hru úspěšně ukončilo "unlocknutím" 6 hráčů/týmů). Byla odhalena jedna zásadní chyba (způsobená mojí vlastní blbostí), ta byla opravena ve verzi 1.4 vydané v neděli ráno. Další drobné připomínky, překlepy atd. opravím asi až zítra (verze 1.5), jedná se už jen o věci které nemají zásadní vliv na hratelnost. Ovšem POZOR: - na Coloradu netestováno a pravděpodobně se stávající verzi SW na Coloradu ani nebude funkční - nesrovnávejte tuhle WIG s Dělovou koulí (pokud jste ji už absolvovali) - WIG Zámecký park je dělána trochu jinak, jiným autorem, a se záměrem aby byla obtížnější - přečtěte si dobře pokyny k této catridgi na www.wherigo.com ZCh
  • 0

#9 Mion

Mion

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 942 příspěvků(y)

Publikováno 17 březen 2008 - 6:46

Proč pravděpodobně nebude funkční? U Colorada je nutné dodržet víceméně jedinou podmínku - u použití zón - nesnažit se aktivovat zóny a deaktivovat ty, do kterých se případně hra ještě může vrátit. Místo statusu "active", který se musí ponechat ve stavu "true" pouze manipuluj se statusem "visible" a "distance range" u všech zón nech nastav na -1 a na 99% bude cartridge na Coloradu šlapat.

ZCh napsal/a:
...Ovšem POZOR:
- na Coloradu netestováno a pravděpodobně se stávající verzi SW na Coloradu ani nebude funkční...
ZCh


  • 0

#10 ZCh

ZCh

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 příspěvků(y)

Publikováno 17 březen 2008 - 6:54

Mion napsal/a:
Proč pravděpodobně nebude funkční? U Colorada je nutné dodržet víceméně jedinou podmínku - u použití zón - nesnažit se aktivovat zóny a deaktivovat ty, do kterých se případně hra ještě může vrátit

No a přesně tohle dělám.
Jednak z hlediska snadnějšího programování,
za druhé jsem viděl někde zmínku, o tom že větší počet současně aktivních zón klade zbytečné nároky na CPU.

ZCh
  • 0

#11 Mion

Mion

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 942 příspěvků(y)

Publikováno 17 březen 2008 - 7:16

A zkoušel jsi tu tvoji cartridge, jak chodí při všech aktivních zónách? Podle mne by neměl být problém. (tedy, jak na PDA, to nevím) Jinak i zónu lze "přeprogramovat a přesunout na jiné místo, nemusí být spjata s jedním místem - viz Gspk forum. Takže teoreticky si zle vystačit s jednou zónou pro celou hru, ale prakticky je lepší mít aspoň jednu navíc. Ale taky bych se s tím kvůli kompatibiltě neprogramoval, navíc Builder je stále ještě dost divoký a některé přímé zásahy do zdrojáku těžko snáší. :)
  • 0

#12 ZCh

ZCh

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 příspěvků(y)

Publikováno 17 březen 2008 - 8:28

Mion napsal/a:
A zkoušel jsi tu tvoji cartridge, jak chodí při všech aktivních zónách? Podle mne by neměl být problém. (tedy, jak na PDA, to nevím)

Nezkoušel.
Motám se ale v poměrně malém prostoru, mám zóny dost blízko sebe, takže bych musel doplnit testy zda zóna je "aktivní". A přiznám se, že se mi nechce poměrně zásadně zasahovat do kódu jen proto, že WIG player pro Colorado má své mouchy.

ZCh
  • 0

#13 Mion

Mion

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 942 příspěvků(y)

Publikováno 17 březen 2008 - 9:05

Ok. Rozumím. Myslím si, že se to dá vyřešit celkem elegantně a univerzálně, takže v případě potřeby mohu nabídnout pomoc. Mám některé zóny od sebe i pár metrů, všechny jsou až do jejich použití stále aktivní, pouze jsou po určitou dobu skryté. Po jejich využití je pak natrvalo deaktivuji. Celá úprava víceméně spočívá v přidání jedné podmínky do každého zpracovávaného eventu zóny a zpracovávat akce uvnitř této podmínky
if zone.visible equal true then 
...
...
end

  • 0

#14 deel

deel

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 21 příspěvků(y)

Publikováno 17 březen 2008 - 9:31

Ještě jedna zajímavost. V sobotu jsem bez problémů absolvoval Čechy pod Kosířem a v neděli jsem vyrazil do Brna na Dělovou kouli. Po absolvování všech úkolů se mi neotevřelo další pokračování, takže jsem skončil. Zkoušel jsem dvakrát v různém pořadí. Večer jsem doma zjistil, že kolegovi Gerdíkovi se stalo něco podobného v opačném pořadí - v sobotu Brno bez problémů a v neděli Čechy nefungovaly. Vzhledem k tomu, že jsme momentálně asi jediní dva, co zkoušeli obě wig cache, napadlo mě, jestli tam není nějaký problém v PDA playeru.
  • 0

#15 ZCh

ZCh

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 příspěvků(y)

Publikováno 17 březen 2008 - 9:48

deel napsal/a:
Večer jsem doma zjistil, že kolegovi Gerdíkovi se stalo něco podobného v opačném pořadí - v sobotu Brno bez problémů a v neděli Čechy nefungovaly. Vzhledem k tomu, že jsme momentálně asi jediní dva, co zkoušeli obě wig cache, napadlo mě, jestli tam není nějaký problém v PDA playeru.

S Gerdíkem jsme to včera detailně diskutovali. Hlavní problém byl ve mně (chyba ve verzi cartridge 1.3 kdy jsem pomotal dva objekty).
A částečný vliv mělo zřejmě i to, že se jedná o 2 různé WIG, od dvou různých autorů, ta moje se zcela vědomě snaží posunout laťku (=obtížnost pro hráče) o kus výš.

ZCh
  • 0

#16 ZCh

ZCh

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 příspěvků(y)

Publikováno 17 březen 2008 - 10:00

Mion napsal/a:
Ok. Rozumím. Myslím si, že se to dá vyřešit celkem elegantně a univerzálně, takže v případě potřeby mohu nabídnout pomoc. Mám některé zóny od sebe i pár metrů, všechny jsou až do jejich použití stále aktivní, pouze jsou po určitou dobu skryté. Po jejich využití je pak natrvalo deaktivuji. Celá úprava víceméně spočívá v přidání jedné podmínky do každého zpracovávaného eventu zóny a zpracovávat akce uvnitř této podmínky

if zone.visible equal true then 
...
...
end

No tím jsem právě nechtěl prznit kód.
Navíc tam mám několikrát určitou zónu non visible & active - musel bych to flagovat nějakou proměnou.

Takže jsem udělal průzkum bojem - čekám co nastane dřív:
- nová verze playeru pro Colorado která to vyřeší
- Coloradisté mne začnou masírovat abych to opravil

BTW poté, co jsem se minulý týden trápil s blbostí, že mi nešlo ovládat atribut visibility pro items and characters (emulátor se tvářil že tyhle příkazy vůbec nevidí !!!) tak si myslím že problém aktivace zón nemusí být jediným...

ZCh
  • 0

#17 Mion

Mion

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 942 příspěvků(y)

Publikováno 17 březen 2008 - 10:12

Jestli takové zcela běžné úpravy a ochrany pokládáš za prznění a kontrolovat jednu proměnnou navíc ti přijde složité, no tak pak to opravdu řešit nemusíme. Vidím, že holt máme na programování odlišné nazory ;) Pro mne je prostě důležitější aktuální hratelnost na dostupných wherigo playerech, než řešit, nakolik "čistý" (???) je vlastní program. Mimochodem, visible status u itemů na Coloradu šlape bez problému. Na PDA nikoliv? Emulátor je nepodstatný. Pokud to zlobí na PDA, napiš pls. v jakých chvílích to špatně reaguje, abych přizpůsobil svoji cartridge tak, abych neyšachoval ze hry PDAčkaře.
  • 0

#18 Mion

Mion

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 942 příspěvků(y)

Publikováno 18 březen 2008 - 19:49

ZCh: udělal jsem dnes testy na Coloradu se zónami a mám dobrou zprávu. Není nutné téměř nic předělávat. Klidně můžeš mít u zón počateční hodnotu activity na false a změnit ji na true podle potřeby. Jediné, co musí být nastavené - mít hodnotu "Distance Range" nastavenu na "-1". Pak bude cartridge hratelná i na Coloradu.
O víkendu budu asi na Šumpersku, tak se případně s Coloradem zastavím zkusit, jak cartridge šlape.
  • 0

#19 ZCh

ZCh

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 příspěvků(y)

Publikováno 19 březen 2008 - 0:20

Mion napsal/a:
Pro mne je prostě důležitější aktuální hratelnost na dostupných wherigo playerech, než řešit, nakolik "čistý" (???) je vlastní program.

Pro mne vzhledem k tomu že nemám k dispozici Colorado bylo zase důležitější pokusit se to důkladně odladit alespoň pro jednu platformu.
Možná lze na základě zatím dostupných poznatků napsat to i bez ladění na Coloradu tak, že to bude funkční, ale nedělám si iluze - takže jsem na Colorado prozatím rezignoval :(
(pokud si dobře vzpomínám, tak jediný program který mi v životě fungoval bez ladění byl někdy v prváku na VŠ, bylo to v Algolu 60 děrovaném na dálnopise T-100 do 5-stopé děrné pásky, a ladili jsme to tuším na sálovém počítači Tesla 200; když jsem za týden dostal listing, koukal jsem že vše funguje napoprvé; vývoj od té doby pochopitelně pokročil a to i v možnostech chyb a nekompatibilit ;) )

K tomu popisovanému problému visible atributu u itemů/characterů - bohužel tuhle verzi nemám uloženou, a už se mi to nepodařilo reprodukovat, tak nevím. Možná to byla i nějaké moje blbost, překlep ve zdrojáku... Ono vůbec překlepy vzniklé přímým zasahováním do zdrojáku jsou záludné - podařilo se mi mj. napsat tohle:
function zoneVstupdoparku: OnEnter()
      zoneDubzimniPectinata.Active = t[color=red][b]rr[/b][/color]ue
Ne že bych nějak moc rrrráčkoval, ale prrrostě jsem napsal trrue. Builder při "kompilaci" tuhle syntaktickou chybu nepostřehne, při ladění v emulátoru vidím v Message Log kupodivu

AttributeChanged - Dub zimni Pectinata, Active

ale k aktivaci zóny nedojde. A to jak v emulátoru, tak i v reále na WIG playeru na PDA - při alfatestu chodil syn ve spirále kolem předpokládaného středu zóny několik minut, načež se vyjádřil pohrdavě jednak o mých programátorských schopnostech, tak i o builderu, a od té doby už jsem ho už nepřiměl k další spolupráci :(

Pokud se budeš o víkendu vyskytovat v našich končinách, ozvi se - rád bych to viděl na Coloradu.

ZCh
  • 0

#20 Mimon_team

Mimon_team

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 417 příspěvků(y)

Publikováno 19 březen 2008 - 8:07

ZCh napsal/a:

function zoneVstupdoparku: OnEnter()
      zoneDubzimniPectinata.Active = t[color=red][b]rr[/b][/color]ue
...
Pokud se budeš o víkendu vyskytovat v našich končinách, ozvi se - rád bych to viděl na Coloradu.

Ahoj, myslim ze nema smysl resit jak se ktery bug v kompilatoru projevi na konkretnim zarizeni. Tenhle zdrojovy text se v ramci buildu musi nejak prelozit do bytecodu Lua, a pokud kompilator nedokaze rozpoznat chyb v zapisu a zpracuje ji, tak je to problem, ale trochu odlisny od nezpracovavani urcitych eventu apod. Asi by se dal s trochou namahy pouzit http://luadec.luaforge.net/ ke zjisteni co vlastne builder vyrobil, ale asi bych si tim nepridelaval starosti. Zkus to reportovat Groundspeaku jako dalsi ze spousty chyb, treba to v pristi verzi opravi.

Kdyz pouziju primer k tomu salovemu pocitaci ;) ... ve starem dobrem Turbo Pascalu se taky dala urcitym zpusobem do booleovske promenne "a" vnutit hodnota "1", a do promenne "b" hodnota "2". Testy "if a" i if b" pak vracely spravne true, ale test "if a and b" uz vracel false.

Jinak, diky moderatorovi za oddeleni tohohle fora. Je to perfektni, v RSS ctecce mam ted prehled o problemech s playerem i builderem,a doufam ze se pri tvorbe vlastni cartridge budu moct pouzit z chyb ostatnich :).
  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama