Do listingu multin by měl patřit odhad délky
#1
Publikováno 24 říjen 2008 - 18:50
#2
Publikováno 24 říjen 2008 - 19:10
Miroslav Kolombo, k.t.
Garmin Oregon 600
N50 45.701 E015 05.508
ICQ: 343-044-770
kolombo@kolombo.cz
#3
Publikováno 24 říjen 2008 - 19:16
#4
Publikováno 24 říjen 2008 - 19:18
#5
Publikováno 24 říjen 2008 - 20:19
#6
Publikováno 24 říjen 2008 - 20:29
#7
Publikováno 24 říjen 2008 - 20:44
#8
Publikováno 24 říjen 2008 - 20:45
#9
Publikováno 24 říjen 2008 - 20:46
#10
Publikováno 24 říjen 2008 - 21:35
#11
Publikováno 24 říjen 2008 - 21:49
#12
Publikováno 25 říjen 2008 - 6:48
#13
Publikováno 25 říjen 2008 - 7:48
#14
Publikováno 25 říjen 2008 - 8:16
#15
Publikováno 25 říjen 2008 - 8:55
coluberT napsal/a:
Dle mého názoru se tady marekl dotkl něčeho, co by se dalo nazvat jako "cacher - friendly cache".
Myslím tím, že autor uděla listing tak, aby např.:
- bylo jasné kde zaparkovat nebo kde vystoupit z vlaku, tramvaje či šaliny
- odpovídaly atributy, tj. odlov vhodný pro děti, bez dětí, bez manželky, střízlivý apod.
- odpovídaly hvězdičky zvláště u terénu (už jsem víckrát hledal mnohem déle a hlavně jinde, protože terén byl neadekvátně ohodnocen)
- maximálně jednoznačné zadání u stageí typu question to answer -ovšem podotýkám, že je vědecky dokázáno, že i u toho nejjasnějšího zadání to 7 procent hledačů stejně pochopí jinak
- časová a kilometrická náročnost by u multin měla být vždy, třebas i s uvedením např. převýšení pro ty blázny co jezdí na kole
- co nejjednodušší matematické vzorce při počítání souřadnic
Výjimky jsou opravdu jen výjimky. Pokud autor výše uvedené neuvede, či neudělá, tak to může být způsobeno úmyslně kvůli zatrakraktivnění lovu (vše je O.K.), ale mnohem častěji na to zapomene, neví, že to má udělat, kašle na to a nebo (což je nejhorší) to udělá z poťouchlosti
No dobře, a ještě přitlouct červené šipky nad umístění jednotlivých stage. Pak to bude určitě dokonalé a opravdu friendly.
Za sebe můžu říci, že z odlovených multi si nejlépe pamatuju ty dlouhé, obzvláště ty, co vůbec nebylo patrné kde končí a hledači se několikrát vraceli večer několik km k autům.
Například tahle GC11EFJ nebo tahle GCVV53. A nebo třeba i tahle GC12A0Z. Myslím, že bez nejistoty by to určitě nebylo ono.
Ale z listingu by asi mělo být zlehka patrné, že tohle fakt nebude na 10 minut a nedá se to stihnout cestou od babičky ....
Ale chápu, že plánovačům odlovených bodů za odpoledne může dělat značné potíže, že dopředu nevědí, kam ta keš vede a kdy se asi vrátí.
Pro sběrače zážitků je naopak lépe neplánovaně strávit spoustu času na dlouhé parádní multi a klidně oželet 50 městských mikro, co se za ty dva dny daly v pohodě najít.
Miroslav Kolombo, k.t.
Garmin Oregon 600
N50 45.701 E015 05.508
ICQ: 343-044-770
kolombo@kolombo.cz
#16
Publikováno 25 říjen 2008 - 10:03
kolombo napsal/a:
Za sebe můžu říci, že z odlovených multi si nejlépe pamatuju ty dlouhé, obzvláště ty, co vůbec nebylo patrné kde končí a hledači se několikrát vraceli večer několik km k autům.
Ale chápu, že plánovačům odlovených bodů za odpoledne může dělat značné potíže, že dopředu nevědí, kam ta keš vede a kdy se asi vrátí.
Pro sběrače zážitků je naopak lépe neplánovaně strávit spoustu času na dlouhé parádní multi a klidně oželet 50 městských mikro, co se za ty dva dny daly v pohodě najít.
On na to bude vzdycky ruzny uhel pohledu.
Jeden je ten mistni... Multina v kraji, muzes se vracet a jit tam treba Xkrat, nebo jsem tam par dni na dovolene.
Druhy je ze jsi na druhem konci republiky, mas cca 2-3 hodiny cas a nevis, kdy ti zavolaji, ze se mas znovu vratit do fabriky. To jsi pak rad, kdyz vis aspon zhruba, jak dlouho ti multina potrva, a kudy vede, zda se budes moct pripadne v casovem limitu vratit do "civilizace". Protoze jinak tam musis lovit fakt jen ty mestske mikra....
Jinak prilis dlouhe multiny taky zpusobuji, ze na ne moc lidi nechodi a tim padem vlastne nenavstivi ty mista, kvuli kterym se delaji.
Zarnym prikladem je pekna Cesta pro Otylku GCZ39R v prekrasne prirode, kterou vrele doporucuju. Je po stopach Koglerovy stezky. Ale uz Kogler vedel, ze je ta stezka dost dlouha a rozdelil ji na tri casti. Podle mne, kdyby tu byli tri multiny, byla by tu asi vetsi navstevnost. Takto to podle mne odradi dost lidi s detmi. A je to skoda.
Ale to neznamena, ze u specialnich multin, zamerenych prave na to tvoje "tajemno", jako ty co jsi vyjmenoval musi byt vsechny ty vyse zminene informace k dispozici. Ale takovych je pomalu...
#17
Publikováno 25 říjen 2008 - 15:57
kolombo napsal/a:
No dobře, a ještě přitlouct červené šipky nad umístění jednotlivých stage. Pak to bude určitě dokonalé a opravdu friendly.
Nebo by mezi stagemi a finálkou mohla jezdit kyvadlová doprava s přesným jízdním řádem...
Už jsem se lekl, že bych byl jediný, kdo je pro to, aby tajemství multiny bylo tajemstvím se vším všudy, včetně toho, kde a kdy skončí. To že se naštvaní vracíte z multiny, po dvou hodinách s tím, že nesplňovala vaši představu kam má pokračovat a že jste kvůli tomu "nestihli" vyluxovat dalších pět keší je spíš problém váš, ne obecný. Tak nelovte multiny...
Multina je holt jistá sázka do loterie a ne předem definovatelná záležitost.
#18
Publikováno 25 říjen 2008 - 19:31
kolombo napsal/a:
coluberT napsal/a:
Dle mého názoru se tady marekl dotkl něčeho, co by se dalo nazvat jako "cacher - friendly cache".
Myslím tím, že autor uděla listing tak, aby např.:
- bylo jasné kde zaparkovat nebo kde vystoupit z vlaku, tramvaje či šaliny
- odpovídaly atributy, tj. odlov vhodný pro děti, bez dětí, bez manželky, střízlivý apod.
- odpovídaly hvězdičky zvláště u terénu (už jsem víckrát hledal mnohem déle a hlavně jinde, protože terén byl neadekvátně ohodnocen)
- maximálně jednoznačné zadání u stageí typu question to answer -ovšem podotýkám, že je vědecky dokázáno, že i u toho nejjasnějšího zadání to 7 procent hledačů stejně pochopí jinak
- časová a kilometrická náročnost by u multin měla být vždy, třebas i s uvedením např. převýšení pro ty blázny co jezdí na kole
- co nejjednodušší matematické vzorce při počítání souřadnic
Výjimky jsou opravdu jen výjimky. Pokud autor výše uvedené neuvede, či neudělá, tak to může být způsobeno úmyslně kvůli zatrakraktivnění lovu (vše je O.K.), ale mnohem častěji na to zapomene, neví, že to má udělat, kašle na to a nebo (což je nejhorší) to udělá z poťouchlosti
No dobře, a ještě přitlouct červené šipky nad umístění jednotlivých stage. Pak to bude určitě dokonalé a opravdu friendly.
Za sebe můžu říci, že z odlovených multi si nejlépe pamatuju ty dlouhé, obzvláště ty, co vůbec nebylo patrné kde končí a hledači se několikrát vraceli večer několik km k autům.
Například tahle GC11EFJ nebo tahle GCVV53. A nebo třeba i tahle GC12A0Z. Myslím, že bez nejistoty by to určitě nebylo ono.
Ale z listingu by asi mělo být zlehka patrné, že tohle fakt nebude na 10 minut a nedá se to stihnout cestou od babičky ....
Ale chápu, že plánovačům odlovených bodů za odpoledne může dělat značné potíže, že dopředu nevědí, kam ta keš vede a kdy se asi vrátí.
Pro sběrače zážitků je naopak lépe neplánovaně strávit spoustu času na dlouhé parádní multi a klidně oželet 50 městských mikro, co se za ty dva dny daly v pohodě najít.
#19
Publikováno 25 říjen 2008 - 20:28
#20
Publikováno 25 říjen 2008 - 20:32
kolombo napsal/a:
Ale z listingu by asi mělo být zlehka patrné, že tohle fakt nebude na 10 minut a nedá se to stihnout cestou od babičky ....
Ale chápu, že plánovačům odlovených bodů za odpoledne může dělat značné potíže, že dopředu nevědí, kam ta keš vede a kdy se asi vrátí.
Pro sběrače zážitků je naopak lépe neplánovaně strávit spoustu času na dlouhé parádní multi a klidně oželet 50 městských mikro, co se za ty dva dnydaly v pohodě najít.
Jistě, u keší v místě bydliště nebo v místě, kde se zdržím delší dobu neuvedení času není na škodu, viz třeba GC1904N, GC1AAZD nebo GC19QP2, u jiných (GC17CB1) to vyplývá už ze zadání.
Ale pokud mám multicache na trase, může být sice sranda strávit na ní několik hodin, když je to dopoledne, nebo když se směr postupu shoduje se směrem předpokládané trasy. Proto jsem třeba ještě neulovil GCQ1P9.
A jen díky tomu, že jsem na první stage pěkné GC15P9N potkal jiné kačery, jsem nevzdal (výpočet mě poslal kamsi daleko) a ulovil jí, i když jsem domů dojížděl na kole za tmy.
1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 uživatelů, 1 návštěvníků 0 anonymních uživatelů