No teda nečet jsem to všechno, ale fakt, to je zas nářez
K úvodní otázce:
Kdyby šlo o neznámého nováčka a neudělal to jednou, tak řeknu "ukamenovat". Vzhledem k tomu, o koho jde, si spíš myslím, že šlo o jednorázový úlet, snad souhra momentální nálady, vlastnictví nového auta "kteér je třeba vyzkoušet", touhy po adrenalinu... až bych řek, že to nemohli (hlavně řidič!!!) udělat za střízliva, mě by teda nenapadlo jezdit po kolejích ani offroadem.
Ta věc má dvě roviny:
1) cacherskou.
Tady je to vlastně jen a jen o tom, co z toho ten člověk má. Má z takovéhoto odlovu stejnou, nebo dokonce větší radost než kdyby kešku dosáhl "zcela korektně"? Budiž mu to přáno, je to věc jen jeho a vlastníka kešky, který, je-li zásadový, mu může log smazat, my ostatní mu maximálně můžeme na eventu vynadat anebo, pokud se vydá na naši cache s nějakou podmínkou, tak striktně trvat na jejím splnění, i když jiným uznáme i nepřesnou odpověď nebo ne precizní fotku.
Podle Hajtrova logu mi ani nepřijde, že by se nějak zvlášť odchýlil od trasy - přiznejme si, kolik z nás se vykašlalo na úvodní úsek a začali až od depa, jen to nenapsali do logu?
Kdo může říct, že si nikdy nenechal poradit, kde je ta zatracená mikro zastrčená, nezkrátil si multinu, nenechal se nakopnout u mysterky? Pokud je má radost/úleva z takového bodu větší než výčitky svědomí, budiž mi to dopřáno, ne?
Pořád jsou mnohem horší "zločiny proti geocachingu" - logování cachí, které jsem nenašel, vícenásobné logování či dokonce logování vlastních kešek... nechat si říct výsledek 5* mysterky, nechat si z 5* terénu, kam bych se v životě neodvážil, krabičku...
2) zákonnou.
jsou prostě věci, které se nesmí. krom vraždění a loupení mezi ně patří např. i ježdění autem do určitých míst - ať už si o smyslu takového zákazu myslím cokoliv. Nevím jak přesně to v zákoně je, ale myslím, že ježdění autem do lesa je velmi velmi omezeno.
Čili lovci především porušili zákon - jeli autem někam, kam se nesmí. To, že cestou minuli bezdomovce, kteří tam ilegálně bydlí a ilegálně pálí všechno možné, je neomlouvá.
Že tady někdo argumentuje tím, jak nějaké porušení zákazu vadí/škodí víc, a jiné míň, je opravdu směšné. Ano, zaparkovat na zákazu (kdo z nás to cestou pro kešku nikdy neudělal?) obvykle vadí míň než mytí auta saponátem v potoce.
Ale říkat, že cyklisti škodí víc než auta - no to snad nemyslíte vážně. Náááramně mi to připomíná situaci, kdy jako orietační běžci nesmíme běhat v nějakých lokalitách, protože tam hnízdí 3 páry nějakého ptáka, ale motocyklová nebo automobilová rallye tam projde bez problémů. Hold máme slabou lobby a stojí za náma téměř nulový komerční potenciál.
Cyklisti možná lesu uškodí víc, než offroad... ale to musíš srovnat 5 tisíc cyklistů s jedním offroadem. A zatímco cyklistům stačí 4 metry široká silnička, mnohdy i jen šotolinová, kterou může zvěř bez problémů přejít, aniž by ji něco přejelo, motoristi vyžadují dálnice, neboli 30 metrů široké, nonstop burácející jizvy v krajině, kde zvěři nezbyde nic jiného, než ve zmatku naskákat kamionům pod kola, a umožnit další výstavbu, když rezervaci bude možno zrušit, protože v ní už vlastně nic nežije...