Přejít na obsah






Fotka
* * * * * 1 hlasy

HURÁ NA LANOVKU

Příspěvek od kstavk , 24 únor 2014 · 2 963 Zobrazení

Aneb „orlí hnízdo čtyři hlásí had“


Jednoho rána otevřu FB a co nevidím, Maxe na jakési lanovce nad kaňonem. Říkám si to je zajímavé, to by se mně taky líbilo. Rychlá prohlídka profilu a už vím kdepak se tahle keška nachází. Dávám jí prioritu jedna a čekám na vhodný termín.
15.2.2014 dostávám doma „opušťák“ na T5 akcičku a začínám plánovat. Pavel (Lucky&spol.) a Dave.89 jsou jasní společníci. A koho dál? Přibereme tedy do party tři osiřelé „lovce pětek z Kladna“ – Kiace, See.beeho a Georabbit13 (+ pana_Jerrypsa) - které velení „pětkařů“ při jejich expedici zapomnělo doma a nakonec ještě Fejgeleho55 jako posilu ze severních krajin.
Pokyny jsou jasně dané – vzít sebou lana (co nejvíc), řízky (taky co nejvíc) , optimismu (taky co nejvíc), vysílačky (stačí 3 – víc jich nemáme) a Dave i 20 druhů gum do praků na vyzkoušení.
V brzkých ranních hodinách vyráží 2 auta z Kladna směr Chomutov. Tady se všichni setkáváme, nakládáme Fejgeleho a jedeme do Německa.


Hned za hranicema zkoušíme najít keš „Die Räuberbande des Dürren Schneiders 1“, ale nedaří se a šmírujem kolem plotu z obou stran. Přitom vedle nás staví dodávka, vystupuje náš tmavší spoluobčan a ptá se jestli ten plot chceme dát pryč, že si ho hned odveze :) . Chvíli přemýšlíme, že mu ho dáme, ale nakonec mu říkáme, že se nám ještě hodí. Nicméně asi po 300m vidíme dodávku stát u krajnice a na něco čekat……

Za chvíli stavíme v nějakém údolíčku kde je první T5 keš „Cliffhanger“. Dojdeme ke skalám a hledáme, V okamžiku, kdy Kiac připravuje lano a oblíká si sedák, hlásí Kstavk odlov keše (dá se k ní pohodlně dojít po skalní římse). Pak ještě odlovíme blízkou tradičku „Annaberger Land „Steinbach““, prohlídneme si i ústí staré štoly a jedeme dál. V další vesnici na hřbitově odlovíme keš „St.Margarethe“ a jedeme do města Schwanzerberg, kde má být další T5 keš s dlouhým názvem „Abends, halb Zehn in Deutschland“. Chvíli pátráme, protože hint není, ale pak jí Pavlův bystrý zrak objeví na konstrukci garáží. Na její odlov použijeme smyci a Kiace.


Přiložené obrázky


My ostatní stojíme za zábradlím a kibicujeme, prostě pohodový T5 bod. Následuje odlov tradičky „Die Brücke des Schwarzen Reiters“ a jedeme na LANOVKU!

Zaparkujeme a dohadujeme postup. Pavel rozdává vysílačky – tuhle nevýslovnou čest si vyslouží Kstavk (volací znak ORLÍ HNÍZDO), Kiac (volací znak SOKOLÍ SPÁR) a jednu si nechá Pavel (volací znak VELKÝ KAMZÍK).
1.stage multiny má terén 4,5. Takže Kstavk okamžitě vyleze na první velký strom co vidí, ale co na něm nevidí je krabička ….. Jsme smutní, ale Kiac se nevzdává a hrabe a hrabe (vyslouží si nový volací znak SKALNÍ HRABÁČ) a nakonec krabičku nachází v hromadě listí pod stromem. V krabičce jsou souřadnice a mapka přístupových cest ke kaňonu. Musíme se rozdělit na dvě skupiny – skupina A: Pavel, Fejgele, Georabbit, See.bee a Jerrypes mají na starost pravý břeh. Skupina 1: Dave, Kiac a Kstavk břeh levý. Cestou děláme zastávku pro keš „Findet Nemo“ a už stojíme proti sobě nad řekou a hledáme. Nalezení tenkého drátku chvíli trvá. Ale povede se a začínáme připravovat lanovku. Fejgele střílí provázek a ten dopadá někde ve stěně rokle. Kstavk tam slejzá a nachází jak provázek, tak i jeden nádhernej šíp. Přetahujeme lana a Pavel vytváří jeden úžasnej kladkostroj za druhým.




Přiložené obrázky


Je vidět, že ho to baví a chvíli přemýšlíme, jestli neudělat lanovky dvě, když mu to tak jde a třeba jednu z nich i kabinkovou….. Zamítnuto a zaštěkáno velkou většinou – jedna normální jednosedačková bude stačit. Jako první jezdec je demokraticky zvolen Fejgele (přeci jenom to není Kladeňák, takže při případném neúspěchu, nebude kladenská T5 scéna oslabena ;) ) Chvíle pásání a motání a už je nad řekou, a už je u destičky se souřadnicema, a už praskla větev na bříze přes kterou šlo lano, a už se houpá, a už se nehoupá a už ho můžeme přitáhnout na pevnou zem.



Přiložené obrázky


Pak je na řadě See.bee a v klidu, jen s malými problémy to přejede taky.



Přiložené obrázky


A teď zjišťujeme zajímavou věc – na jedné straně se hromadí kačeři. Takže skupina 1 přechází přes železniční most na druhou stranu a posiluje zbytek skupiny A. Další na řadě je Helča (Georabbit).



Přiložené obrázky



Její jízda je doprovázena žalostným vytím opuštěného Jerrypsa, které je občas vystřídáno zuřivým štěkotem, když se tento pokouší roztrhat Kiace na elementární částice a morkové kosti…. Za chvíli je na druhé straně a na řadě je Pavel. Někteří z nás jsou pamětníky jeho nezapomenutelných lanovkových jízd na kotoučích a ve skalním městě. Takže ho pro jistotu budeme brzdit dva. Pomalu jede a viditelně si to užívá. Fotí víc než japonský turista na Karlově mostě.



Přiložené obrázky


Naštěstí pro brzdiče-tahače to není nekonečné a za chvíli je na druhé straně. Pak je na řadě Kstavk. Zjišťujeme, že čas oběda pomalu minul a my jsme vyhladovělí. Takže si bere na lanovku prut a pokusí se chytit nějakého pstruha, sivena či lipana rovnou z lanovky. Ale neberou, možná je to tím, že použitou návnadu – patku od rohlíku – německé ryby neznají a tudíž je nezajímá….



Přiložené obrázky


No nic, psychicky odolní jedinci překonají i takovéto obrovské zklamání…. Pak se sveze i Dave


Přiložené obrázky


a jako poslední jede Kiac, s úkolem zamést ve vzduchu stopy po naší návštěvě.



Přiložené obrázky


Kstavk se odděluje a jde nahodit strom, kde je finálka této „Überm Wasser“ keše. Ostatní ruší lanovku a motají lana. Po ukončení této činnosti se potkáváme pod finálovým stromem a odlovem krabice je mise „LANOVKA“ splněna se 100% úspěchem. Spokojeni a plni zážitků se můžeme vypravit za dalším dobrodružstvím.

Technická data LANOVKY:
Délka: 20m
Výška: 25m
Kapacita: 1 osoba / 5 minut
Nosné lano: 2x 10,5mm
Pohonná jednotka: 1 osoba
Výrobce: Transporta Lucky&spol Slaný 2014
Certifikace: ISO 9001 a ověření „Asociací lanové dopravy ČR“ č.124587/14

Dalším naším cílem byla série 10-ti T5-stromovek „bissl spazieren…“ poblíž. Na parkingu stojí už jedno auto. Chceme parkovat okolo a tak popojíždíme a hledáme vhodná místa a tu, kde se vzal, tu se vzal, odněkud se vynořil německý stařík, postavil se na cestu a začal regulovat dopravu. Gesta, kterými si pomáhal Kstavk kdysi viděl v černobílých záběrech wehrmachtu z Kyjeva. Možná pamětník…. Jeho vrozená autorita způsobila, že za chvíli auta stála vedle sebe v útvaru a vyrovnaná na milimetry přesně, blatník na blatník a my mohli vyrazit lovit místní stromovky. Pod prvním stromem jsme domluvili kódování pro vysílání (přece jenom jsme komunikovali v otevřené řeči, je pravda, že pro jistotu česky, ale co kdyby….)




Přiložené obrázky


Volací znaky zůstaly, jen přibyla nutnost uvést jakého stromu se volání týká a základní fráze nahradily kódová slova -

Nahazujeme = PRD
Přetahujeme lano = HAD
Lezeme nahoru =BALÓN
Logujeme =BUM
Lezeme dolů =PADÁK
Motáme lana =SKAUTING
Problémy = JEJEJEJEJEJE
Potřebujeme pomoc = MAMI

Takže volání SKALNÍ HRABÁČ ŠEST HLÁSÍ BUM – znamená že Kiac na „bissl spazieren 6“ už loguje.




Přiložené obrázky


Takže všechno jasné a jdeme na to!

No co budeme vyprávět, všechno se proti nám spiklo, nahazování se nedařilo, provázky a lana se motali do všeho možného i nemožného, nahazovací pytlíky a matky se zasekávali za suky, větve se ulamovali, Jerrypes nepřestával štěkat, suché větve jsme neomylně nahazovali na první dobrou. Dokonce se z vysílaček začali stále častěji ozývat i slova co v kódovací tabulce nebyly, ale zveřejnit je tady nejde…. No, šlo nám to jak psovi pastva, úspěchy se daly pomalu spočítat na prstech jedné ruky, setmělo se v okamžiku, kdy se Fejgelemu na č.7 zasekly smyce a žebříček na větvi takovým způsobem, že nechtěli vůbec nikam, natož dolů. Čísla 8 a 9 jsme lezli už za úplné tmy. I na Jerrypsa to bylo hodně a pod č.9 si udělal pelíšek a ulehl k zaslouženému spánku… Bonusovka byla nedaleko aut. Výstřel z praku někam do koruny a přetahujeme lano, věšíme se na něj dva a drží to. Takže dobrovolník Kstavk je vyslán jako první do koruny, má to za odměnu, když to celé dneska spískal. Mokrý kmen nic moc, ale nakonec se mu zadařilo a my mohli zalogovat i tuhletu keš. Bylo krátce po 21:00 a my po sbalení věcí mohli vyrazit k domovu s krásným skórem 13 T5 bodíků do statistiky.

Z cesty domů si pamatuju jenom Vejprty, kde nás navigace honila všude možně po městě a podezříváme jí, že jsme někde jeli i třikrát. Po vymotání se odtud byla další cesta pohodička a kolem 1:00 jsme už byli všichni v postelích.

Zhodnocení akce – veskrze úspěšná, příjemná akcička ve skvělém kolektivu. Závazky do příště – objednat lepší počasí - mírný deštík nebyl příjemný a doladit vysílačky aby i ORLÍ HNÍZDO něco slyšelo ;)
…..

  • 5



Fotka
luckyspol
úno 24 2014 19:50

Pěkně a hlavně vtipně sepsaný článek :-) Děkujeme za něj :-). 

    • 0
Fotka
Ludvajs64
úno 24 2014 20:13

Moc hezký čtení, vtipný a akční :-) Martine, jsi fakt dobrej!

    • 0
Tleskám a závidím :-). Hezký čtení. Díky za virtuální zážitek.
    • 0

Já chci taky na lanovku, béééééééééé...

    • 0

Pěkný Martine, nezklamal jsi svým komentářek, krásně se to čtě. Odkaz jsem posílal i kolegům nekačerů a líbilo se. Díky

    • 0
Fotka
zvedavkanocni
bře 07 2014 15:48

Super článek, lanovka lákavá. A já si říkala, že to bude článek o vašem lezení na Lanovce ( ulice k nádraží v ČB) = na eventu Climbání v ČB.  Tam jsme vás prošvihli, sami jsme lezli hned po otevření. 

    • 0

Prosinec 2024

P Ú S Č P S N
      1
234 5 678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Poslední komentáře

Reklama