K čemu vlastně je ta ikonka
Není pravdou, že by některé putovní předměty žádnou ikonku neměly. Pokud jim výrobce žádnou ikonu nezakoupí, Groundspeak jim automaticky přiřadí standartní ikonku (či , pokud se jedná o putovní předmět vyrobený k nějakému eventu)
Nikdo se tím sice dál nezaobíral, ale pojďme si vysvětlit, proč se té vlastní ikonky straním. Ano, kdekoho to už určitě napadá - ve všem jsou peníze. Když u GS coby výrobce putovních předětů nakupuji kódy, stojí mě jeden kód v přepočtu 30 korun. Minimální počet kódů, který je možné objednat, je 50. Celkem tedy 1500. Přiřazení ikony však v přepočtu stojí 3000. Bez ohledu na množství kódů.
Ikona putovních předmětů se zobrazuje vedle jejich názvů. Ikony se v zásadě dělí na dvě skupiny: ikony Groundspeaku a ikony výrobců. Zatímco ikony dodané od výrobců putovních předmětů zůstávají stejné, ty své Groundspeak občas mění - například ikonu pro The Travel Bug:
Samozřejmě můžete namítnout, že při objednání tří tisíc kódů to vychází koruna navíc ke každému kódu. Otázka však zní, co s třemi tisíci kódů dělat. To by byla zásoba tak na deset let. Samozřejmě je otázka, jak se daný putovní předmět uchytí. Pokud byl to byl hit jako The Travel Bug, kterých bylo za uplynulých zhruba 10 let vyrobeno celkem 1 207 534, asi by nebylo co řešit. Jenže taková jistota není nikdy. Navíc by pak ony putovní předměty nebyly ani tak cenné, jako např. Wooden Tagy, kterých bylo limitovaně vyrobeno pouze padesát kusů.
A také je otázka, kde naráz vzít na objednání těch 93 000.
Počet vyrobených putovních předmětů jednoho typu není těžké zjistit. Stačí najít někoho, kdo měl vámi hledaný předmět někdy v ruce (je uveden v záložce Trackables na veřejném profilu). Následně stačí kliknout na ikonku daného předmětu a v adresním řádku odmazat vše za znakem &
Proto padesát kódů, bez ikonky. Neboť koupit jich padesát s ikonkou, za jeden celek tedy dát 90 korun aniž bychom ještě začali vyrábět, to je trochu dost.
Jak to tedy vnímám já? Putovní předměty jsou podlě mě k tomu, aby putovaly. Pokud si rozeberu části putovního předmětu a jejich funkci, dostanu se zhruba k následujícímu:
- plíšek nesoucí kód, potřeba
- řetízek k přidělání čehosi, potřeba
- kód ke sledování pohybu na gc.com, potřeba
- ikonka, pár pixelů v listingu, pro okrasu
A jak to vnímáte vy? Je pro vás ikonka potřebná? A vrátíme-li se opět k penězům, při těch padesáti kódech, samozřejmě ještě daň navrch: kdo z vás by byl ochotný kvůli ikonce zaplatit za travel tag o 72 korun víc?
proč mam pocit že se jedná o komerční příspěvek?