Turisticke cesty pro Garmin
#21
Publikováno 14 únor 2011 - 11:04
#22
Publikováno 14 únor 2011 - 14:56
Shrnul bych to asi takto:
- Novejsi pristroje umoznuji vypocet a zobrazeni vyskoveho profilu naplanovane cesty
- Vyskove udaje nemusi byt v mape, podle ktere se routuje. GPS si vezme nejlepsi dostupna data.
- Nejaky vyskovy model je uz v zakladni mape, takze profil GPS zobrazi pro jakekoliv misto na svete.
- Neexistuje nastroj pro vytvoreni free mapy s DEM (bez poruseni autorskych prav)
- Toto omezeni lze pro Mapsource obejit pomoci specialniho priznaku a vrstevnic
Zaver tedy je. Pro nove pristroje jde udelat free mapa, ktera pokud bude routovat, tak budou GPS a Mapsource schopni zobrazit vyskovy profil naplanovane cesty.
Stalo by tedy za to, udelat si pruhlednou vrstvu turistickych tras. Pokud ji tedy v dohledne dobe neudela Picodas.
Nejaka data uz k dispozici v ramci OSM projektu jsou. Mapa by se postupne doplnovala a zpresnovala. Protoze by byla vypinatelna, mohla by vest presne po cestach a nebylo by treba znacky odsazovat.
Mohla by vychazet 2-3x rocne, tim padem by mohla pruzne reagovat na pripadne zmeny tras.
http://osm.lonvia.de/world_hiking.html
#23
Publikováno 14 únor 2011 - 15:13
garmin 60CSx | galaxy nexus + locus pro | lumia 640 + geocaching pro
astrolux S1 | convoy S2+ | 2x aurora ak-p7
norco search a.105 '16 | mibo mastr '12 | #fialka '9x
#24
Publikováno 14 únor 2011 - 15:54
mapoid napsal/a:
Zaver tedy je. Pro nove pristroje jde udelat free mapa, ktera pokud bude routovat, tak budou GPS a Mapsource schopni zobrazit vyskovy profil naplanovane cesty.
Stalo by tedy za to, udelat si pruhlednou vrstvu turistickych tras.
V turistickej navigacii by bola takato vrstva dobre pouzitelna, v MapSource by vsak slo trasy planovat dost obtiazne, kedze MapSource nedokaze priehladnu vrstvu zobrazit spolu s inou podkladovou mapou. Prepinanim map by to ako tak slo riesit, avsak nepohodlne.
Lepsie sa da pouzit BaseCamp - ten umoznuje na podklade rastra (Custom Maps alebo BirdsEye) zobrazit transparentnu vrstvu:
http://www.gpsforum....3.html#msg33213
Viac vektorovych map zaroven dokaze zobrazit Qlandkarte GT, kde je mozne pouzit inu metodu pohodlnej tvorby tras, nez je klasicky autorouting, ako pisem v predoslom prispevku. V tomto pripade vznikne track (nie route), vsetky trasove body budu obsahovat vysku z free vyskovych dat. Novsie turisticke navigacie + posledny Edge vedia v tomto pripade zobrazit vyskovy priebeh este neprejdenej casti tracku prave z vyskovych dat v tracku.
http://gpstracklog.c...-handhelds.html
http://garmin.blogs....navigation.html
#25
Publikováno 14 únor 2011 - 17:16
mozna mas zkusenost s routingem po TZT ve slovenske komercni topomape. Take je/byla k dispozici nejaka polska free routovaci mapa Tater.
Pokud ano, ma, podle tebe, smysl autorouting po TZT?
Vim, v PC si cestu mohu naklikat a nemusim se drzet pouze TZT. Pohodlnejsi, presnejsi a rychlejsi je nechat si to naroutovat (pokud chci po TZT).
Jde mi hlavne o pripad, kdy nejsi u PC. Delas nekolikadenni vylet a potrebujes pripravit dalsi den bez PC nebo ses rozhodl zmenit jiz naplanovanou cestu.
#26
Publikováno 14 únor 2011 - 18:08
Ina vec je pouzit takto pripravenu trasu v pristroji v rezime navigovania (autorouting).
Osobne nie som privrzencom navigacie po TZT s pouzitim autoroutingu. Nepohybujem sa len po TZT. V lese je kopec inych ciest a chodnikov, castokrat sa da trasa zaujimavo upravit. Dalej, TZT su v mapach casto zakreslene nepresne, niekedy dokonca velmi nepresne. V pripade presneho vedenia TZT moze dojst k inemu efektu. Zakres naplanovanej trasy (typicky fialovou) moze nezelane prekryvat cestu, po ktorej vedie, takze napr. nie je vidno farbu TZT a to zneprehladnuje orientaciu.
Podla mna je vhodnejsie v terene pouzit track, nez route. Navod http://gpsteam.eu/gu...karte_Trasa.htm ukazuje, ako ide track v PC pripravit sikovne na par klikov.
Track je mozne v navigacii zobrazit vyraznou farbou, najlepsie nie prilis hrubou ciarou. To je podla mna dostatocne voditko. Kto chce, moze tiez pouzit rezim navigacie trackom. Ked sme o tomto na fore diskutovali, vyslo z toho, ze malokto tuto vlastnost pouziva:
http://www.gpsforum....6.html#msg25646
Precitajte si z toho odkazu aj par prispevkov nizsie. Objasnujem tam, ze to nefunguje tak, ako si predstavujem.
Co sa tyka pripravy trasy v pristroji bez PC, napr. pocas viacdnoveho vyletu:
Uzitocne je podla mna predovsetkym dobre si vopred nastudovat mapu. Rozumne je par dolezitych bodov trasy (krizovatky, vrcholy, sedla) si natuknut do stroja ako waypointy. V priebehu vyletu je rozumne z casu na cas skontrolovat svoju aktualnu polohu voci najblizsiemu bodu. V principe to moze takto aj stacit. Pokial trasa vedie po TZT a je k dispozicii mapa s autoroutingom, mozno ho pouzit. Uzitocnost vidim v tomto pripade skor v zisteni dlzky trasy a jej profilu, nez v navigovani.
#27
Publikováno 14 únor 2011 - 18:57
bogi napsal/a:
Pokial trasa vedie po TZT a je k dispozicii mapa s autoroutingom, mozno ho pouzit. Uzitocnost vidim v tomto pripade skor v zisteni dlzky trasy a jej profilu, nez v navigovani.
Diky, Bogi.
Vidim to podobne. Pokud jdu po znacce, tak nepotrebuji behem cesty autorouting. Maximalne tak, upozorneni na odbocku, abych ji nepresel. A to se da resit treba waypointem.
Pouziti bych, stejne jako ty, videl spise v priprave trasy. Vzdalenost, potrebny cas a vyskovy profil jsou dobre vyuzitelne informace.
#28
Publikováno 08 březen 2011 - 21:32
Topo2 routuje. Topo3 mozem skusit.ssva napsal/a:
Má někdo tady praktické zkušenosti s routováním po turistických trasách s Topo Slovakia v3 nebo Topo Austria v2 ?
Ale nepouzivam to. Ked planujem 8 hodinovu turu, tak si to doma riadne premyslim, kadial pojdem, a GPS je len ako zaloha pri strateni sa.... Napriklad snehova chumelica....
#29
Publikováno 05 srpen 2011 - 6:56
mapoid napsal/a:
Jasne. Ja souhlasim.
V TopoCzech to routovani po turistickych znackach byt nemuze. Respektive nemuze tam byt soucasne prepinatelne routovani pro auta, cyklotrasy a turisticke znacky. Format mapy to neumoznuje.
Resenim je samostatna routovaci cyklomapa a samostatna routovaci mapa po turistickych znackach. Pokud by byla provedena jako pruhledna vrstva a byly v ni pouze turisticke znacky a rozcestniky, tak by sla kombinovat s libovolnou mapou, treba leteckou mapou.
OK.Takže jestli tomu dobře rozumím,tak já s mapou TOPO Czech 2010 přijedu po polňačce na kraj lesa a chci do vsi za lesem (po cestě na kole) vzdálené asi 2km,tak ať na navigaci navolím cokoliv,stejně mě pošle oklikou 15km po silnici?
#30
Publikováno 05 srpen 2011 - 7:13
Parkerhale1 napsal/a:
mapoid napsal/a:
Jasne. Ja souhlasim.
V TopoCzech to routovani po turistickych znackach byt nemuze. Respektive nemuze tam byt soucasne prepinatelne routovani pro auta, cyklotrasy a turisticke znacky. Format mapy to neumoznuje.
Resenim je samostatna routovaci cyklomapa a samostatna routovaci mapa po turistickych znackach. Pokud by byla provedena jako pruhledna vrstva a byly v ni pouze turisticke znacky a rozcestniky, tak by sla kombinovat s libovolnou mapou, treba leteckou mapou.
OK.Takže jestli tomu dobře rozumím,tak já s mapou TOPO Czech 2010 přijedu po polňačce na kraj lesa a chci do vsi za lesem (po cestě na kole) vzdálené asi 2km,tak ať na navigaci navolím cokoliv,stejně mě pošle oklikou 15km po silnici?
Rozumíš dobře, české topo mapy od Picodasu prostě po turistických značkách neroutují, ačkoli např. nejnovější komerční mapy Slovenska, Rakouska, Polska, Itálie a zřejmě i mnohé další ano. Takže problém zřejmě nebude ve formátu dat, ale v lenosti Picodasu coby výrobce mapy:(
#31
Publikováno 05 srpen 2011 - 7:29
Sony Xperia Tipo ST21i - aDrake Plus
#32
Publikováno 05 srpen 2011 - 7:49
#33
Publikováno 05 srpen 2011 - 9:02
#34
Publikováno 05 srpen 2011 - 9:37
skurakai napsal/a:
Už se to tady omílá nesčetněkrát. Nemám chuť hledat příslušné diskuze a vyjádření Picodasu, takže jen stručně.
Turistická síť v ČR je velmi hustá a české Topo mapy v nich mají spoustu chyb. Mnohdy naprosto tristní a trasy vedou ve skutečnosti naprosto jinak.
Z těchto i "bezpečnostních" důvodů si to prostě na triko nevezmou.
Dříve mi to také moc vadilo, ale turistické označníky mi nakonec přeci jen postačují.
No, co se týká hustosti turistické sítě, pochybuji, že by byla hustější než síť silniční, a s tou mapy a navigace problém nemají. K nepřesnostem, jestli vede tu a tam trasa o 50-100 metrů mimo, pokud stále vede z bodu A do bodu B, bych takovou váhu též nedával, otázkou ovšem je praktická využitelnost, kdy ve finále můžete zjistit, že je to po (neroutovatelném chodníku, či jiné cestě) 5x blíž a lepší (a třeba jen nezarostlá) cesta.
Nakonec, úsměvná je i poznámka o bezpečnosti, stejně jako na silnici, musí lidi čučet především na cestu před sebe, kudy vede, a ne kam případně nesmyslně ukazuje šipka..
#35
Publikováno 05 srpen 2011 - 9:56
#36
Publikováno 05 srpen 2011 - 10:07
#37
Publikováno 05 srpen 2011 - 10:49
#38
Publikováno 05 srpen 2011 - 12:13
Garmin Oregon GPS Wiki - Vše co jste chtěli vědět o Garmin Oregonu
Geoget - Jak rozchodit Geoget, statistiky aj.
Instalace Topo czech do počítače
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů