Přejít na obsah


Fotka
- - - - -

JEDNA SE O NOVOU GPS?


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
25 odpovědí na toto téma

#1 R 206

R 206

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 268 příspěvků(y)

Publikováno 19 prosinec 2012 - 15:02

Zdravím, Dnes se mi z reklamace vrátil Oregon. Hned mě zaujal nový display. V protokolu se píše, že bylo kromě opravy změněno jen sériové a ID číslo přístroje, ale ještě voní novotou - jedná se tedy o novou GPS? Protože pokud ano, mám nárok na novou záruční dobu, ovšem oni mi tvrdí, že GPS byla jen opravena. Díky!
  • 0

#2 jakouback

jakouback

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 251 příspěvků(y)

Publikováno 19 prosinec 2012 - 15:16

důležité bude to co máš napsáno v servisním listu který se Ti vrátil s přístrojem z reklamace pakliže tam máš napsáno opraveno tak je to platné.. neboli, co je psáno to je dáno...
  • 0

#3 R 206

R 206

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 268 příspěvků(y)

Publikováno 19 prosinec 2012 - 15:18

jakouback napsal/a:
důležité bude to co máš napsáno v servisním listu který se Ti vrátil s přístrojem z reklamace
pakliže tam máš napsáno opraveno tak je to platné.. neboli, co je psáno to je dáno...

Ovšem zákon je porušován dnes a denně..
  • 0

#4 Smrk

Smrk

    proti proudu

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 547 příspěvků(y)

Publikováno 19 prosinec 2012 - 15:23

No jistě, jestliže byl přístroj nepoužitelný, tak se jim vyplatí dát ti nový a do reklamačního protokolu napsat, že přístroj byl opraven.
  • 0

#5 hauskaa

hauskaa

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 683 příspěvků(y)

Publikováno 19 prosinec 2012 - 15:25

Můj názor je ten, že i když ti kompletn vyměnili mašinu za mašinu, tak novou záruku dostáváš pouze na součástku, kterou jsi reklamoval.
  • 0
Livet är en fråga om kvalitet, inte lengt.

#6 Zagloba

Zagloba

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 327 příspěvků(y)

Publikováno 19 prosinec 2012 - 15:31

Nene, mě 3x opravovali a neopravili Oregona, tak jsem jim řekl, že chci nový stroj a teď mám nový s dvouletou zárukou na všechno.
  • 0

#7 hanska

hanska

    honzak83

  • Members
  • PipPipPip
  • 625 příspěvků(y)

Publikováno 19 prosinec 2012 - 15:34

z logiky věci nové sériové číslo = nový přístroj. Je to ale hlavně o slušnosti prodávajícího - já reklamoval turistické boty, dostal jsem nové a mám novou záruku v plné výši.
  • 0

#8 hplus

hplus

    H+

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 483 příspěvků(y)

Publikováno 19 prosinec 2012 - 16:11

Z logiky veci ale snad vyplyva to, ze zaruku mas 24 mesicu od ZAKOUPENI pristroje, ne? Pokud Ti ho v reklamaci "opravili" vymenou, tak mas novou vonavou masinu, coz je fajn, ale zaruku porad puvodni...
  • 0
Davejte si pozor na ty, kteri maji zde na foru vic prispevku nez nalezenych kesi - jsou to geocacheri teoretici! :D

Delal jsem to pro prachy a pro body - ted uz mam obojiho dost! ;)
(Ale toho mrtvyho kotatka za kazdych 1000 bodu mi je lito a ne ze ne!)

#9 hanska

hanska

    honzak83

  • Members
  • PipPipPip
  • 625 příspěvků(y)

Publikováno 19 prosinec 2012 - 16:29

Pokud dostane člověk při neodstranitelné vadě nové zboží, běží vždy znovu 24měsiční záruční doba. Pokud je nové sériové číslo, pak je asi nový celý přístroj.
  • 0

#10 Jarous1

Jarous1

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 823 příspěvků(y)

Publikováno 19 prosinec 2012 - 16:29

Spíš bude legrace s odemykáním map, které byly registrované na ten starý kus ;) To si také ověř jestli je přeregistrovali na ten nový stroj.
  • 0

#11 tomy.22

tomy.22

    Advanced Member

  • Moderators
  • 1 458 příspěvků(y)

Publikováno 19 prosinec 2012 - 17:01

Použiji jeden příklad

dotaz:

Mám problém. Zakoupila jsem navigaci.Tato navigace je jíž po 3 na reklamaci. Navigaci jsem zakoupila 23.10.2008. Po prvé reklamaci nám byl zaslán nový přístroj. Po 2 reklamaci znovu nový přístroj. Nyní náš prodejce přístroj zaslal dodavateli, který mu sdělil že reklamaci neuznal, že je po záruční lhůtě . Prodejce se řídí obchodním zákoníkem. DODAVATEL NAPSAL : Paní Zelinková,bohužel se záruka znova nepočítá. Jak jsem již říkala řídíme se obchodním zákoníkem. Tyto reklamace byly řešeny jako oprava "výměnou". V případě, že by jste dostali od nás peníze zpět a koupili si novou navigaci, tak by Vám nová záruční doba běžela, ale v případě opravy "výměnou" ne, jelikož se neřídíme občanským zákoníkem.

odpověď:

Jestliže v rámci reklamačního řízení dostanete nový přístroj (reklamace je vyřešena výměnou), počítá se nová záruka 2 roky na tento nový přístroj. Argument, že se prodávající řídí obchodním zákoníkem je lichý, protože spotřebitel se nikdy nemůže vzdát své spotřebitelské ochrany, kterou mu poskytuje občanský zákoník. Navíc tento princip uvedený v první větě je zakotven judikátem Nejvyššího soudu. Máte tudíž právo danou věc reklamovat.



Ondřej Daněk, právní poradce Spotřebitel net


  • 0

#12 YanekR

YanekR

    YanekR

  • Members
  • PipPipPip
  • 276 příspěvků(y)

Publikováno 19 prosinec 2012 - 17:55

tomy.22 napsal/a:
Použiji jeden příklad

dotaz:

Mám problém. Zakoupila jsem navigaci.Tato navigace je jíž po 3 na reklamaci. Navigaci jsem zakoupila 23.10.2008. Po prvé reklamaci nám byl zaslán nový přístroj. Po 2 reklamaci znovu nový přístroj. Nyní náš prodejce přístroj zaslal dodavateli, který mu sdělil že reklamaci neuznal, že je po záruční lhůtě . Prodejce se řídí obchodním zákoníkem. DODAVATEL NAPSAL : Paní Zelinková,bohužel se záruka znova nepočítá. Jak jsem již říkala řídíme se obchodním zákoníkem. Tyto reklamace byly řešeny jako oprava "výměnou". V případě, že by jste dostali od nás peníze zpět a koupili si novou navigaci, tak by Vám nová záruční doba běžela, ale v případě opravy "výměnou" ne, jelikož se neřídíme občanským zákoníkem.

odpověď:

Jestliže v rámci reklamačního řízení dostanete nový přístroj (reklamace je vyřešena výměnou), počítá se nová záruka 2 roky na tento nový přístroj. Argument, že se prodávající řídí obchodním zákoníkem je lichý, protože spotřebitel se nikdy nemůže vzdát své spotřebitelské ochrany, kterou mu poskytuje občanský zákoník. Navíc tento princip uvedený v první větě je zakotven judikátem Nejvyššího soudu. Máte tudíž právo danou věc reklamovat.



Ondřej Daněk, právní poradce Spotřebitel net


Jojo přesně tak... taky jsem reklamoval v elektru pár věcí a řešili to výměnou... a záruka znovu na 24 měsíců jako u nového přístroje bez ohledu na datum zakoupení... tím že dali nový kus tak je jiné seriové číslo a zároven tedy i jiný záručák... Jenže zde v čr jsou lidé kteří chtejí vše očůrat... Bohužel
  • 0

Premium Member + Sony Ericsson ST17i Xperia Active + Garmin GLO + Locus Pro + addon geocaching

Škoda Felicia 1.3 MPi LPG / Jawa 50-23 Mustang / Simson SR 50 / Kostka HILL CROSS


#13 kolombo

kolombo

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 5 543 příspěvků(y)

Publikováno 19 prosinec 2012 - 18:36

hplus napsal/a:
Z logiky veci ale snad vyplyva to, ze zaruku mas 24 mesicu od ZAKOUPENI pristroje, ne? Pokud Ti ho v reklamaci "opravili" vymenou, tak mas novou vonavou masinu, coz je fajn, ale zaruku porad puvodni...


Pokud nakupuješ jako občan, tak máš nárok na novou záruku.

Pokud to koupíš na IČO a tak ušetříš, tak se Ti může stát, že máš klidně záruku jen jeden rok a platí ta původní. Záleží na obchodních podmínkách.
  • 0

Miroslav Kolombo, k.t.

Garmin Oregon 600

N50 45.701 E015 05.508

ICQ: 343-044-770

kolombo@kolombo.cz


#14 AUTO s r.o.

AUTO s r.o.

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 8 příspěvků(y)

Publikováno 19 prosinec 2012 - 18:53

Když jim napíšeš, do Garminu, jestli by ti nezměnili údaje, na které byla zaregistrovaná mapa, protože při reklamaci bylo změněno ID a sériové číslo přístroje a preventivně jim k tomu pošleš oskenovaný reklamační potokol. Já jsem tam při registraci mapy zadal špatné ID, pak mi nefungoval mapsource. Když jsem přišel na to, v čem je problém, tak jsem jim napsal e-mail s registračním kódem mapy, sériovým číslem GPS a ID GPS. Poslali mi nový odemykací kód. Dotaz jsem zasílal na podpora@garmin.cz.
  • 0

#15 R 206

R 206

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 268 příspěvků(y)

Publikováno 19 prosinec 2012 - 19:16

AUTO s r.o. napsal/a:
Když jim napíšeš, do Garminu, jestli by ti nezměnili údaje, na které byla zaregistrovaná mapa, protože při reklamaci bylo změněno ID a sériové číslo přístroje a preventivně jim k tomu pošleš oskenovaný reklamační potokol.
Já jsem tam při registraci mapy zadal špatné ID, pak mi nefungoval mapsource. Když jsem přišel na to, v čem je problém, tak jsem jim napsal e-mail s registračním kódem mapy, sériovým číslem GPS a ID GPS. Poslali mi nový odemykací kód. Dotaz jsem zasílal na podpora@garmin.cz.

Mapy jsou teď věc druhá. A šlapou.
...mmch. výrobce potvrdil, že se jedná o dalších 24 měsíců záruky. Takže celkem 49 (!) měsíců záruky na Oregon ;) Not bad..
Díky za rady!
  • 0

#16 Novom

Novom

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 610 příspěvků(y)

Publikováno 19 prosinec 2012 - 21:06

Taky mi včera napsali, že změnili sériové číslo přístroje = vyměnili mi ji za novou. Takže já počítám s tím, že záruka je na dalších 24 měsíců. Navíc Garmini mají na svých stránkách taky pěkný blud. V podmínkách mají uvedeno, že zákazník hradí poštovné v případě, že zašle GPS na reklamaci, což je protizákonné. Pokud vám reklamaci uznají, máte samozřejmě na peníze z poštovného právo. Jedná se o "Náhradu nutných nákladů". Na stránkách dTestu najdete vzor dopisu, který jim stačí poslat doporučeně a oni vám ze zákona musí poslat poštovné zpět. Je to možná nějakých 80 - 100 Kč, ale jde spíše o princip, kdy vědomě a záměrně klamou zákazníky, aby nemuseli platit za své chyby. V případě změny přístroje vám Garmin automaticky změní i registraci u map, pokud jste si je registrovali na stránkách Garminu, takže toto je v pohodě.
  • 0

#17 vitablondak

vitablondak

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 532 příspěvků(y)

Publikováno 20 prosinec 2012 - 7:46

Ahojte, také jsem reklamoval O550. Evidentně mi vyměnili celý přístroj, byl očividně nový, jiné ID atd. Ale v protokolu jsem měl: že byl opraven... Ale nic víc. Tak jsem se dohadoval s prodejcem i Garminem. Nakonec mi "dali" reklamační list, kde bylo alespoň napsáno oprava a změněné ID číslo... Takže mám doklad k tomu novému. Ale záruční doba platí na ten původní:-(( Garmin tvrdí, že přístroj není vyměněný, že jsou vyměněné díly a že je poskládáný z jiných dílů. Takže se muselo změnit i ID číslo. Ale mě nefungoval foťák. K vůli tomu vyměnili "vnitřek" s jiným ID. Ale vyměnili mi i pouzdro přístroje, displej atd. Takže je logické a jasné, že vyměnili celý přístroj a napíšou - oprava- aby neprodlužovali záruku... Mapy mi přeregistrovali.
  • 0

#18 kolombo

kolombo

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 5 543 příspěvků(y)

Publikováno 20 prosinec 2012 - 8:12

Ale nikdo nepíšete, jestli jste přístroj kupovali na firmu a tedy na IČO a nebo jako občan. U firmy takový postup možný je, u občana ne.
  • 0

Miroslav Kolombo, k.t.

Garmin Oregon 600

N50 45.701 E015 05.508

ICQ: 343-044-770

kolombo@kolombo.cz


#19 vitablondak

vitablondak

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 532 příspěvků(y)

Publikováno 20 prosinec 2012 - 8:20

kolombo napsal/a:
Ale nikdo nepíšete, jestli jste přístroj kupovali na firmu a tedy na IČO a nebo jako občan.

U firmy takový postup možný je, u občana ne.


Já ho koupil jako občan, sám na sebe. V eshopu, ale s osobním převzetím:-)
A myslím, že shop se snažil. Udělal to, co mu umožnil Garmin...
  • 0

#20 vitablondak

vitablondak

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 532 příspěvků(y)

Publikováno 20 prosinec 2012 - 8:26

Už jsme tuto problematiku trochu řešili v této diskuzi: http://www.geocachin...=&rowstart=1980
  • 0




1 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 1 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama