Měnič (trafo) 12V/230V
#21
Publikováno 26 květen 2013 - 21:36
#22
Publikováno 26 květen 2013 - 22:56
GARMIN GPSmap 60C + Topo Czech 2
GARMIN nuvi 770 + Lifetime
Opravy GPS, PDA, NTB a jiných udělátek
Revize vyhrazených elektrických zařízení
#23
Publikováno 26 květen 2013 - 23:09
#24
Publikováno 27 květen 2013 - 5:53
To vypadá jako dobrá metoda, myslíš paralelně obrysovku nebo brzdovou žárovičku?mpik napsal/a:
Pokud bys chtěl omezit proud, lepší než odpor je mezi ty baterky dát autožárovku. Do jisté míry je její odpor závislý na proudu a navíc, určitě ji máš, na rozdíl od odporu.
a na hraní k tomu ještě PDA Pocket LOOX N560 + OziExplorerCE 2.31, Wherigo player, vše zpracováno programem GeoGet.
Systémy a programy se nechovají náhodně, chovají se zcela chaoticky. (Medvídek, 2006)
Pište prosím do svých logů čas, zajímá mě, s kým jsem se minul. Dík.
#25
Publikováno 27 květen 2013 - 6:56
GARMIN GPSmap 60C + Topo Czech 2
GARMIN nuvi 770 + Lifetime
Opravy GPS, PDA, NTB a jiných udělátek
Revize vyhrazených elektrických zařízení
#26
Publikováno 27 květen 2013 - 7:23
#27
Publikováno 27 květen 2013 - 7:28
Jde o to, že tvá předchozí rada dost nápadně připomínala pokyn nabíjet přímým připojením do zásuvky. Proto rada o odporu na omezení proudu. A ano, žárovka je vzhledem ke své nelineární charakteristice, výkonové zatížitelnosti a snadné dostupnosti mnohem lepší volba. A taky slouží jako ampérmetr...Ostrovaci napsal/a:
Tak buď to připojíš do autozásuvky a budeš nabíjet s nastartovaným motorem s tím, že ho možná časem odepíšeš, nebo si seženeš nabíječku, která umí jak autobaterie tak gelovky
#28
Publikováno 27 květen 2013 - 10:25
Nemůžeš porovnávat Pb kyselinovou technologii s LiIon technologií.mpik napsal/a:
Nechtěl bych nikomu radit, jak si zničit akumulátor. Ale mnoho výrobců to dělá. S gelovkami zkušenost nemám, ale Lion v mobilu mi neslouží moc dobře a skoro určitě to je špatným nabíjením. Tu žárovku jsem radil proto, že se tu začalo mluvit o odporu, a to je žárovka lepší. Přinejhorším na to, že když je proud velký, rozsvítí se a je to vidět.
Ze zkušenosti vím, že udělat přesnou nabíječku je možné. Ale taky vím, že spousta profi výrobků stojí za starou belu. A zákazník to nemůže poznat.
Mám nabíječku k akuvrtačce. Po nabití za cca 5-8 hodin má LEDka zhasnout. Nikdy nezhasla. Po rozebrání jsem tam našel jen LEDku s odporem. A to jsem to nekupoval na tržnici!.
Nevím co je to za "Profi" vrtačku, ale asi moc profi nebude a nejspíš nebude mít LiIon akumulátor. Pro nabíjení LiIon platí úplně jiná pravidla a charakteristiky než pro NiCd a NiMh. A to tak odlišná, že pokud není nabíječka pro LiIon stavěná, tak ho odepíšeš velice rychle.
NiCd - mají paměťový efekt, ale mohou se hluboce vybít a trvale dobíjet
NiMh - omezený paměťový efekt, mohou se hluboce vybít, ale nedoporučuje se trvalé dobíjení
LiIon - nemají paměťový efekt, neměly by se vybíjet pod 15% kapacity.
Pb akumulátory se chovají zase úplně jinak.
Z toho vyplývají i naprosto rozílné požadavky a charakteristiky nabíjení jednotlivých typů článků.
Já s LiIon nemám problém v žádném zařízení, slouží bez problémů i tři - čtyři roky, ale dodržuju základní zásady pro zacházení.
GARMIN GPSmap 60C + Topo Czech 2
GARMIN nuvi 770 + Lifetime
Opravy GPS, PDA, NTB a jiných udělátek
Revize vyhrazených elektrických zařízení
#29
Publikováno 27 květen 2013 - 14:02
#30
Publikováno 27 květen 2013 - 14:25
GARMIN GPSmap 60C + Topo Czech 2
GARMIN nuvi 770 + Lifetime
Opravy GPS, PDA, NTB a jiných udělátek
Revize vyhrazených elektrických zařízení
#31
Publikováno 27 květen 2013 - 18:35
To si asi nerozumíme, já bych potřeboval ten akumulátorek nabíjet za jízdy v autě. Nabíječku samozřejmě mám, ovšem na 230V a použití předřazeného měniče 12/230 mi přijde fakt jako brutál :-)Ostrovaci napsal/a:
Jenom bych chtěl upozornit, že žárovka se používala u klasickejch auto akumulátorů u starých nabíječek dělaných ve stodole. Gelový akumulátory mají nabíjecí napětí 14,5 V až 14,9V s inicializačním proudem 4,8A (pro akumulátor 12V/12Ah) a klidové napětí 13,6 až 13,8V. To znamená že toleranční pásma jsou mnohem užší než pásma u klasických autobaterií. A odporem nebo žárovkou to rozhodně nuregulujete. Ale proti gustu.... Když se vám vyplatí riskovat poškození akumulátoru proti pár korunám za nabíječku.....
a na hraní k tomu ještě PDA Pocket LOOX N560 + OziExplorerCE 2.31, Wherigo player, vše zpracováno programem GeoGet.
Systémy a programy se nechovají náhodně, chovají se zcela chaoticky. (Medvídek, 2006)
Pište prosím do svých logů čas, zajímá mě, s kým jsem se minul. Dík.
#32
Publikováno 27 květen 2013 - 21:38
GARMIN GPSmap 60C + Topo Czech 2
GARMIN nuvi 770 + Lifetime
Opravy GPS, PDA, NTB a jiných udělátek
Revize vyhrazených elektrických zařízení
#33
Publikováno 28 květen 2013 - 6:16
A to se prodává, nebo to si to musím nějak zbastlit?Ostrovaci napsal/a:
Ale já nemluvil o měniči....já mluvil o stabilizátoru, kterej by ti dal max. napětí kolem 13,8 - 14V s proudem do 1A
a na hraní k tomu ještě PDA Pocket LOOX N560 + OziExplorerCE 2.31, Wherigo player, vše zpracováno programem GeoGet.
Systémy a programy se nechovají náhodně, chovají se zcela chaoticky. (Medvídek, 2006)
Pište prosím do svých logů čas, zajímá mě, s kým jsem se minul. Dík.
#34
Publikováno 28 květen 2013 - 7:39
#35
Publikováno 28 květen 2013 - 9:47
Garmin Oregon 450 (Patched)
Magellan Mobile Mapper 6 + OziExplorerCE 2 + iGO
QSTARZ BT-Q1000Platinum (Datalogger)
#36
Publikováno 28 květen 2013 - 10:00
Tak jestli bastlíš, tak to spíchneš za jeden večer ze součástek ze šuplíku, jestli ne, pokoukej po netu.zlicinaci napsal/a:
A to se prodává, nebo to si to musím nějak zbastlit?
GARMIN GPSmap 60C + Topo Czech 2
GARMIN nuvi 770 + Lifetime
Opravy GPS, PDA, NTB a jiných udělátek
Revize vyhrazených elektrických zařízení
#37
Publikováno 29 květen 2013 - 18:49
Geovozy Felda pick-up, krátká Felda, Renault Magnum 480 HP + návěs, JAWA Mustang r.v. 1970, kolo,nohy.
KOMU SE MÉ KEŠE NELÍBÍ,AŤ JE NELOVÍ...
statistika munzee: [url]http://www.opencachi...munzeer=petr007[url]
#38
Publikováno 29 květen 2013 - 19:15
No, z 24V na 14 je to opravdu na pár součástek. Z 12V na 14 a proud 1A je to už spínaný zdroj a to je už práce pro zkušenějšího bastlíře, který tuto radu už nepotřebuje.Ostrovaci napsal/a:
Tak jestli bastlíš, tak to spíchneš za jeden večer ze součástek ze šuplíku, jestli ne, pokoukej po netu.zlicinaci napsal/a:
A to se prodává, nebo to si to musím nějak zbastlit?
Obyčejný pasivní stabilizátor musí mít vstupní napětí tak o 1,5V větší. Existují i takové, co mají mnohem menší úbytek. A spínaným regulátorem se dá napětí snižovat i zvyšovat, podle zapojení.
#39
Publikováno 29 květen 2013 - 20:21
mám něco takového http://www.cartechni...ail=0&index=#-2dr.vota napsal/a:
ráno se ti podívám, co vozím v autě, problémy s tím nebylyTom Fuk napsal/a:
300W má ve špičce a neutáhne noťas??? Ani když je zapnutý motor? To je pak k ničemu :@Parkis napsal/a:
Při připojení staršího noťase je to taková proudová prda, že to neutáhne a taky křičí že je vybitá baterka
I bez GPS navigátoru se dá provozovat geocaching (www.drvota.net)
Rumunská anabáze 2009, Eurocaching Tour 2010, Eurocaching Tour 2011, Balt Cache Tour 2011, Oslo Cache Tour 2011, Balkan Caching Tour 2012, Euro Caching Tour 2013, Balkan Caching Tour 2014, Euro Caching Tour 2015
#40
Publikováno 29 květen 2013 - 23:55
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů