Ne, já si vysokoškoláků vážím, ale obor Lázeňství, turismus a gastronomie je skutečně perlou mezi studijními obory. Něco jako gender studies, kulturní antropologie, dějiny komiksu a jiné praktické předměty dnešních VŠ…kromanonec napsal/a:
Trhac napsal/a:
Dotazník je - bohužel - o ničem. Ale je fakt, že v tomto praktickém studijním oboru asi nelze jinak…
Vadí mi, tvoje blbý keci ohledně studovaného oboru tvůrce dotazníku. To si jako myslíš, že by to šlo i bez vysokoškoláků?To by šlo pak říct úplně o každém oboru. V každém branži jsou zapotřebí jak méně tak i více vzdělaní pracovníci.

GEOCACHING - dotazník
#21
Publikováno 02 říjen 2013 - 21:05
RACCOON TEAM
Věk je uveden kačerský, život před nálezem první keše neplatí…
#22
Publikováno 02 říjen 2013 - 21:16
kromanonec napsal/a:
Trhac napsal/a:
Dotazník je - bohužel - o ničem. Ale je fakt, že v tomto praktickém studijním oboru asi nelze jinak…
Ke kvalitě dotazníku se vyjadřovat nebudu.
Vadí mi, tvoje blbý keci ohledně studovaného oboru tvůrce dotazníku. To si jako myslíš, že by to šlo i bez vysokoškoláků?To by šlo pak říct úplně o každém oboru. V každém branži jsou zapotřebí jak méně tak i více vzdělaní pracovníci.
No, tak to si teda ja myslim. Rozhodne bez takovejhle. Takovyhle studijni obory slouzi jen k tomu, aby papirove vzrustalo %VS v populaci. Jednu takovouhle Bc. mam v praci. Nic proti ni, je mila, snazi se, vsechno OK, az na to ze neumi spocitat ani trojclenku a nekdy ani procenta. Jestli ma ten diplom nebo ne a jestli par let studovala je uplne jedno, nic ji to neprineslo.
Souhlasim akorat s tim ze v kazde branzi jsou potreba mene i vice vzdelani pracovnici. Problem je ze tyhle "univerzity" po nekolika letech studia pusti do sveta ty mene vzdelane pracovniky (ovsem s diplomem). Ty vzdelanejsi pak stejne musis najit jinde. A uroven dotazniku to celkem jasne doklada.
#23
Publikováno 02 říjen 2013 - 21:18

RACCOON TEAM
Věk je uveden kačerský, život před nálezem první keše neplatí…
#24
Publikováno 02 říjen 2013 - 21:22
No, zrovna ty, co jmenuješ, by mohly být celkem zajímavé, pokud by se někdo z jejich perspektivy chtěl námi zabývat (a že by se tu koneckonců našel i ten komiks...). Já bych se vůbec nezlobil, kdyby se v GC chtěl pitvat někdo z naprosto nepraktického oboru. Jen víc dotazníků z fildy atp... Proč někdo třeba nezpracuje vývoj našeho žargonu za těch pár let - vždyť to je spousta úžasných neologismů? Spíš mi naopak vadí, že skoro všechny ty reálné dotazníky potažmo obory, které je zastřešují, sledují tu praktickou stránku, jak ve výsledku z kačerů něco vydojit.Trhac napsal/a:
Něco jako gender studies, kulturní antropologie, dějiny komiksu a jiné praktické předměty dnešních VŠ…
#25
Publikováno 02 říjen 2013 - 21:30
Trhac napsal/a:
Modráku, rád bych Tě poznal …
Chapu. Zrejme patris k te casti obyvatelstva u ktere jsem se svymi nazory popularni. Tedy k naproste mensine

#26
Publikováno 02 říjen 2013 - 22:01
#27
Publikováno 02 říjen 2013 - 22:17
Trhač: já bych založila fanclub!Modrak napsal/a:
Chapu. Zrejme patris k te casti obyvatelstva u ktere jsem se svymi nazory popularni. Tedy k naproste mensineTrhac napsal/a:
Modráku, rád bych Tě poznal …
Ctěla bych vidět třeba ty méně vzdělané matematiky

#28
Publikováno 02 říjen 2013 - 22:41
Modrak napsal/a:
.... Problem je ze tyhle "univerzity" po nekolika letech studia pusti do sveta ty mene vzdelane pracovniky (ovsem s diplomem). Ty vzdelanejsi pak stejne musis najit jinde...
Tak s tim musim bohužel souhlasit. Studoval jsem silnoproudou elektrotechniku a většina mých spolužáků byla na škole jen proto, že jí dělali jejich tátové a tak aby "bylo komu předat rodinou firmu" a podobně. To, že to dotyčné vůbec nezajímalo asi netřeba příliš rozmazávat. Ono když Vám po 4 letech na takové škole někdo není schopen říct "z čeho je vlákno žárovky" o něčem svědčí. A pracovně jsem se pak setkával s titulovanými, kterým bych například při zapojování rozvaděče asi rovnou zlámal ruce... Nakonec jsem si i já sám prošel různý obory včetně věcí jako práce pod vodou a zakotvil u PC a částečně elektroniky. A titul nemam, no bóže, zase mám zkušenosti.
#29
Publikováno 02 říjen 2013 - 23:48
#30
Publikováno 03 říjen 2013 - 1:01
zvedavkanocni napsal/a:
klesající úroveň vzdělání mě štve - nemluvím o titulech, ale o znalostech patřících k určitému stupni vzdělání. Papírově procenty jsme lepší než dřív, ale skutečnost?
Ale ona uroven vzdelani snad ani neklesa. Ty opravdove vysoke skoly a v ramci nich ty slusne obory poskytuji u nas i dnes spickove vzdelani, zrovna tak jako ho poskytovaly uz pred desitkami let. Dokonce, pokud bych mel mluvit o technickych univerzitach kde do toho trochu vidim, tak se da rict ze uroven nekterych regionalnich univerzit sla v poslednich cca 15 letech nahoru a dnes lze ziskat kvalitni vzdelani krome tradicniho CVUT a VUT i na ZCU, TUL a VSB, coz driv az tak uplne nebejvalo. V podstate je situace takova, ze kapacita tech dobrych skol a moznosti poskytnuti spickoveho vzdelani prevysuje poptavku. To plati zejmena v tech oborech ktere spolecnost pro svuj rozvoj potrebuje a kde to bez spickoveho vzdelani ani provozovat nejde. Tedy je dostatecna a technicky vzato kazdy kdo chce a ma na to schopnosti a nejake to zazemi bez ktereho to taky nejde muze dobre vzdelani ziskat.
Jenze ve skutecnosti tyto spickove skoly maji nenaplnenu kapacitu, prestoze jejich absolventi nemaji problem s uplatnenim v praxi, ziskanim slusneho zamestnani atd. Duvody jsou v podstate dva. Prvni je ze na ziskani spickoveho vzdelani ma mentalni schopnosti bohuzel jen cast lidi, a to relativne mala cast. Nahnat 100% obyvatelstva na Stanford nebo MIT je k nicemu, v lepsim pripade to nezvladnou, v horsim jo, ovsem za cenu snizeni urovne dle toho nejslabsiho. Druha vec je ze existuje cast idi kteri by na to mozna meli, ale pro jistotu to ani nezkusi a jdou cestou mensiho odporu ziskat kyzeny diplom nekam kde to je mene pracne a mene riskantni. Ze ten papir ale nema stejnou vahu uz jim nejak nedochazi, to poznaji az casem.
A proti tomu jde tlak spolecnosti rizene povetsinou prave temi mene vzdelanymi, kteri si mysli ze uroven vzdelani v zemi je dana procentem lidi s VS titulem. Ti pak udelaji cokoliv, cim tuto tabulkovu vzdelanost zvysi. Pocinaje zrusenim matiky jako povinneho maturitniho predmetu (aby vic lidi snadno odmaturovalo) a konce zrizenim desitek zcela nesmyslnych univerzit rozdavajicich diplomy, ale ne vzdelani. Vysledek tehle hruzy tady vidite zhmotneny do tech dotazniku.
#31
Publikováno 03 říjen 2013 - 6:19
Trhac napsal/a:
Ne, já si vysokoškoláků vážím, ale obor Lázeňství, turismus a gastronomie je skutečně perlou mezi studijními obory. Něco jako gender studies, kulturní antropologie, dějiny komiksu a jiné praktické předměty dnešních VŠ…kromanonec napsal/a:
Trhac napsal/a:
Dotazník je - bohužel - o ničem. Ale je fakt, že v tomto praktickém studijním oboru asi nelze jinak…
Vadí mi, tvoje blbý keci ohledně studovaného oboru tvůrce dotazníku. To si jako myslíš, že by to šlo i bez vysokoškoláků?To by šlo pak říct úplně o každém oboru. V každém branži jsou zapotřebí jak méně tak i více vzdělaní pracovníci.
Hele, když lidi takovým studiem risknou, že se pak neuživí, je to jejich boj. Ale byl bych pro, aby si studium taky zaplatili.
#32
Publikováno 03 říjen 2013 - 6:39
#33
Publikováno 03 říjen 2013 - 6:55
Pak to dopadá tak, že inženýři skenují faktury.Mezi vysokoškoláky je nejnižší nezaměstnanost. Když budou mít všichni VŠ, zatočíme s nezaměstnaností.
#34
Publikováno 03 říjen 2013 - 7:22

*
#35
Publikováno 03 říjen 2013 - 8:29
kromanonec napsal/a:
Trhac napsal/a:
Dotazník je - bohužel - o ničem. Ale je fakt, že v tomto praktickém studijním oboru asi nelze jinak…
Ke kvalitě dotazníku se vyjadřovat nebudu.
Vadí mi, tvoje blbý keci ohledně studovaného oboru tvůrce dotazníku. To si jako myslíš, že by to šlo i bez vysokoškoláků?To by šlo pak říct úplně o každém oboru. V každém branži jsou zapotřebí jak méně tak i více vzdělaní pracovníci.
Já myslím, že "obor Lázeňství, turismus a gastronomie" by se nejlépe podpořil tím, že by se v restauracích dobře vařilo, byla tam ochotná obsluha a čisté záchodky.
Projeď si seznam špičkových kuchařů, kteří provozují úspěšné restaurace a zjistíš, že naprostá většina z nich vysokou školu nemá.
Tím, že vymyslí keš před hospodou, tím moc turistický ruch nepodpoří :-(
Miroslav Kolombo, k.t.
Garmin Oregon 600
N50 45.701 E015 05.508
ICQ: 343-044-770
kolombo@kolombo.cz
#36
Publikováno 03 říjen 2013 - 8:39
evidlo napsal/a:
Problém u nás je, že pořád ti titul otevírá cestu k různým postům a nikdo se neptá, kde a jak jsi ho získal. V naší finanční branži když jsi ing, máš rovnou otevřenou cestu k manažerským funkcím, a je celkem jedno, jestli máš prestižní ekonomku nebo zemědělku, prostě tam máš ing a tím pádem musíš být lepší, než nějaký neotitulovaný středoškolák. Jak je to pak ve skutečnosti, to nechám na vaší představivosti, občas je to zábavné, když já musím svému nadřízenému vysvětlovat jak fungují produkty...ale má ing, tak má právo být můj nadřízený.
Člověk může mít deset titulů, ale když nic neumí, tak ho sice do manažerské funkce posadí, ale dlouho se tam neohřeje. A když se mu tohle stane třikrát za sebou, je pak nezaměstnatelný. Takže titul je jen předpoklad, zbytek záleží na jeho nositeli.
#37
Publikováno 03 říjen 2013 - 8:44
#38
Publikováno 03 říjen 2013 - 8:46
#39
Publikováno 03 říjen 2013 - 10:27


#40
Publikováno 03 říjen 2013 - 10:42
1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 uživatelů, 1 návštěvníků 0 anonymních uživatelů