Premium member v Eurech?
#21
Publikováno 03 December 2013 - 15:01
V průměru se jedná o +- 20%.
Jestli to dělají to netuším, ale jako zdůvodnění vyšší ceny to použít mohli :-)
Montana 600 + TOPO Czech PRO 2013
iPhone 5 + Geocaching (GS), Geosphere, GCBuddy
#22
Publikováno 03 December 2013 - 17:41
Překvapuje mě, že tohle téma vzbuzuje tolik emocí. Vždyť situace, kdy za stejné zboží / stejnou službu platím v různých zemích různou cenu je naprosto běžná – jen to asi není tak viditelné jako v tomto případě.
Důvodem pro změnu platby z USD na EUR / GBP je opravdu DPH. Jak všichni víme, evropské vlády potřebují mnohem více peněz protože mnohem více dbají na naše blaho, a proto taky musíme platit mnohem vyšší daně. V minulosti Groundspeak z 30 USD vybraných od evropských PM získal menší zisk protože víc zůstalo za nehty berňáku. Asi se jim to přestalo líbit, rozhodli se s tím něco udělat a pro jednoduchost se asi inspirovali modelem Applu, který taky účtuje (nebo účtoval) stejné nominální ceny v USA a v Evropě – ovšem v různé měně. Ze zisku získaného kurzovým rozdílem pak hradí vyšší evropskou DPH.
Správnější by bylo účtovat všem ceny bez daně a DPH k nim připočítat podle místa, kde dané PM bylo zakoupeno. To je ale hodně složité - vzhledem k vysoké anonymitě GC účtů je těžké určit ve které zemi daný PM bydlí.
Co naprosto GS podcenil byla komunikace téhle změny zákazníkům, tedy nám. Změnili to přes noc bez jakéhokoliv vysvětlení, což tehdy vyvolalo obrovskou nevoli (viz výše citované vlákno). Od té doby ale uplynula spousta času, s vyšší cenou jsme se smířili nebo jsme se naučili ji obejít a život jde dál. K žádnému masivnímu odlivu PM nedošlo, odhaduji, že %PM naopak neustále roste.
#23
Publikováno 03 December 2013 - 18:34
Já tedy nevím, ale mě tvrdili, že mi vlastně vyšli vstříc, protože mohu platit pohodlněji Eurem než dolarem. O existenci koruny asi nemají ani páru! Jinymi danemi se zacali ohanet az pote, co jim to lidi nezbastili.
#24
Publikováno 03 December 2013 - 18:48
Ahoj, mám takový dotaz ohledně premium member členství. S geocachingem jsem začala letos v létě. Od zaří jsem na tři měsíce zakoupila PM a měla jsem za to, že když budu chtít, další měsíce si zaplatím až od data, který mi bude vyhovovat. Platilo mi to tedy od 1.9. do 30.11.. Nyní v prosinci mi to z účtu automaticky odečetlo částku na další 3 měsíce (částka byla také i o cca 20 kč odlišná).
Mohl by mi někdo poradit, jak se to dá případně zrušit, rušit?
Přišlo mi to trochu nefér.
Díky za odpověď.
#25
Publikováno 03 December 2013 - 18:52
Překvapuje mě, že tohle téma vzbuzuje tolik emocí. Vždyť situace, kdy za stejné zboží / stejnou službu platím v různých zemích různou cenu je naprosto běžná – jen to asi není tak viditelné jako v tomto případě.
Možná to vzbuzuje tolik emocí právě proto, že neustále rostou příjmy GS z toho, že čím dál více lidí si objednává PM členství a oni ještě zdražují. Chápu, něco budou platit za DPH, ale stejně zvýšili cenu daleko víc (minimálně o polovinu víc než je ten rozdíl DPH, alespoň jestli to dobře chápu).
Přitom z logiky věci předpokládám, že náklady při zvyšování produkce rostou daleko méně než příjmy (alespoň co si pamatuji z hodin ekonomie, i když je to už hodně dlouho, co jsem je měl). Sice nedělám ve výpočetní technice, ale ty náklady už nemohou být o tolik větší. Groundspeak alespoň podle mě zneužívá monopol na data. Samozřejmě, někdo řekne, že kdo nechce GS může být jen BM členem, nebo hledat na opencachingu. Pokud by na opencachingu byly data stejná, tak bych to chápal jako argument, bohužel většina keší, alespoň u nás je jen na serveru Groundspeaku...
A pokud při
#26
Publikováno 03 December 2013 - 20:03
Já tedy nevím, ale mě tvrdili, že mi vlastně vyšli vstříc, protože mohu platit pohodlněji Eurem než dolarem. O existenci koruny asi nemají ani páru! Jinymi danemi se zacali ohanet az pote, co jim to lidi nezbastili.
Souhlasím - to jen další důkaz toho, jak zdražení nebyli schopni správně komunikovat, jak vlastně vůbec nebyli připravení ho vysvětlovat. To byl hodně amatérský přístup.
#27
Publikováno 03 December 2013 - 20:07
Nyní v prosinci mi to z účtu automaticky odečetlo částku na další 3 měsíce (částka byla také i o cca 20 kč odlišná).
Mohl by mi někdo poradit, jak se to dá případně zrušit, rušit?
Částka se ti strhla protože jsi při platbě zatrhla automatické obnovování členství (recurring membership). To můžeš ve svém profilu zrušit a k další automatické platbě už nedojde. O 20 Kč víc jsi zaplatila díky ČNB, která nám tak hezky upravila kurz koruny vůči euru.
#28
Publikováno 03 December 2013 - 20:10
Možná to vzbuzuje tolik emocí právě proto, že neustále rostou příjmy GS z toho, že čím dál více lidí si objednává PM členství a oni ještě zdražují.
Možná to vysvětluje jedna ze základních ekonomických pouček: Cenu určuje poptávka, ne náklady.
#29
Publikováno 03 December 2013 - 23:56
Promiň, ale jak si tě vážím, tak tentokrát nesouhlasím. Dopustil jsi se vytržení JEDNÉ ekonomické poučky, je to trochu složitější Cenu - ať jde o PM nebo cokoliv jiného od kterékoliv firmy - ovlivňuje vedle poptávky především postavení firmy na trhu: pokud má někdo monopol, tak si při stejné poptávce může dovolit s cenou něco jiného než když stejný nebo obdobný produkt nabízí firem několik, tam si nikdo nedovolí cenu libovolně zvyšovat, protože by přestal být konkurenceschopný a přišel by o svůj podíl na trhu.
GS si své jednání - ať už jde o stanovení ceny nebo nedostatečné zdůvodnění změn - prostě může dovolit díky svému monopolu, přiznejme si to. Kdyby měl konkurenci ( což samozřejmě nehrozí ), choval by se zcela jinak a třeba by.......takhle spoléhá na to, že klienti nemají srovnatelnou jinou nabídku obdobného produktu a rozdíl v ceně není až tak citelný, aby na nějakou dobu začali jeho službu bojkotovat. Vnímám chování GS jako chování typického monopolisty - nejen co se týká ceny, ale i produktu. Tam, kde je konkurence, mají firmy bojující o zákazníka tendenci své výrobky/produkty proti konkurenci vylepšit a vyjít zákazníkům vstříc v požadavcích na změny. U monopolisty ......víme, jak dopadly žádosti o některé změny, které by hře prospěly. Mám pocit, že nejde jen o cenu jako takovou, ale o chování GS ke svým klientům - proto mu někteří "oplácí" tím, že si mění bydliště.
Tento příspěvek byl upraven od zvedavkanocni: 03 December 2013 - 23:59
#30
Publikováno 04 December 2013 - 11:25
zvedavkanocni: Máš samozřejmě pravdu, GS opravdu využívá svého dominantního postavení na trhu "her na hledání pokladů", spoléhá na to, že jeho konkurence je ještě neschopnější než oni .
Cena: Nemyslím si, že se k nám chová tak vydřidušsky jak si mnozí myslí. Ano, neobratně zdražili cenu pro evropské PM protože dopláceli na naše daňové poměry. Pokud se ale podívám zpátky tak se cena PM léta nezměnila. Kdyby nás chtěli opravdu ždímat, mohli by zvyšovat cenu každý rok, odvolávat se na inflaci a našli by i další důvody. Jejich dominantní postavení by jim to asi nějaký čas dovolovalo.
Produkt: Souhlasím, vývoj stránek gc.com je někdy dost chaotický. Můj soukromý názor je ten, že to není způsobeno jejich monopolistickou přezíravostí, ale spíš tím, že jejich kdysi malý hobby systém vyrostl rychleji než rostla firma s ním spojená - a hlavně rychleji než rostli lidé, kteří ten systém spravují a rozvíjejí. Myslím, že se upřímně snaží poskytovat co nejlepší služby, ale často neví jak na to. Zároveň ale v posledních cca dvou letech mám pocit, že se trochu obrátil vítr, že snad najali nějaké opravdové systémové architekty a vývojáře, a že ten web začíná mít čitelnou koncepci a směr. Je to jen moje spekulace, ale vycházím ze své několikaleté uživatelské zkušenosti, z toho, že jsem měl možnost pár lidí z GS poznat - a taky z toho, že se řízením velkých IT systémů živím.
Jednu věc se GS musí ještě naučit - a tou je komunikace se svými zákazníky. To je podle mě dnes jejich hlavní slabina. Uznávám, že to nemají to lehké, jsou nás davy a ne všichni umíme anglicky, ale musí najít nějaký způsob. Ceny se občas mění, a asi bychom to přijali líp kdyby nám k tomu podali náležité vysvětlení. Dostávají stovky návrhů na nové funkce webu, a minimálně 90% těch návrhů musí odmítnout protože nelze do systému implementovat každé přání - ale opět by to mělo být spojeno s nějakým vysvětlením, s odkazem na koncepci webu. Pokud je budou jen ignorovat (tak jako to dělají dnes), tak moc fanoušků nezískají.
Podotýkám, že nejsem placeným agentem GS, že nemám za úkol jim tady zlepšovat image . Snažím se jen vidět věci z obou stran.
#31
Publikováno 04 December 2013 - 15:19
Cena: Nemyslím si, že se k nám chová tak vydřidušsky jak si mnozí myslí. Ano, neobratně zdražili cenu pro evropské PM protože dopláceli na naše daňové poměry. Pokud se ale podívám zpátky tak se cena PM léta nezměnila. Kdyby nás chtěli opravdu ždímat, mohli by zvyšovat cenu každý rok, odvolávat se na inflaci a našli by i další důvody. Jejich dominantní postavení by jim to asi nějaký čas dovolovalo.
Nemám zkušenosti s IT trhem, ale předpokládám, že i zde platí, že jsou nějaké náklady fixní a nějaké náklady na počet "výrobků" tedy v tomto případě uživatelů. Tím pádem samozřejmě celkové náklady vzhledem k rostoucímu počtu hráčů stoupají, ale vzhledem k tomu, že stoupá i počet odběratelů tak průměrné náklady na jednoho odběratele se přece snižují... I když třeba si jen špatně pamatuji to, co nás učili v ekonomii. A podle mě ty zisky musí růst více, než ty náklady (i když nevím přesně, nejsem ekonom, tohle mi říká jen selský rozum).
S tím rozvojem konkurence - té brání nejvíce to, že keše má ve své správě právě Groundspeak. Kdyby databáze byla přístupná a mohli by ji za nějaký poplatek na udržení dat používat i další firmy, pak bych teprve mluvil o konkurenci. A podle mě by takovýto model byl správný (samozřejmě s tím, že keše by byly dál schvalovány RW atp.).
Pokud budou 2 provozovatelé telefonu - 1, který bude mít pokrytí, ale bude drahý, 2, který bude mít pokrytí jen někde, kde já zrovna nebydlím, tak taky mi nezbude nic jiného, než platit tomu dražšímu...
#32
Publikováno 04 December 2013 - 19:07
Částka se ti strhla protože jsi při platbě zatrhla automatické obnovování členství (recurring membership). To můžeš ve svém profilu zrušit a k další automatické platbě už nedojde. ......
Včera jsme to řešili na chatu, to 3M členství jde udělat JEN s automatickou obnovou. Jak ji zrušit, je zahada - přes editaci profilu jako u standardního PM to zřejmě nejde, ta volba tam asi není, takže jediná cesta je zřejmě mail na GS. Jestli je to tak, je to taky pěkná sviňárnička - u platby zkušebního PM je totiž uvedené, že to jde zrušit kdykoliv, ale dá to práci (což pro někoho mail v angličtině může být)...
#33
Publikováno 04 December 2013 - 19:54
S tím rozvojem konkurence - té brání nejvíce to, že keše má ve své správě právě Groundspeak. Kdyby databáze byla přístupná a mohli by ji za nějaký poplatek na udržení dat používat i další firmy, pak bych teprve mluvil o konkurenci. A podle mě by takovýto model byl správný (samozřejmě s tím, že keše by byly dál schvalovány RW atp.).
Promiň, Romane, ale to je „kapitální békovina“, abych citoval z jednoho českého seriálu.
Rozvoji konkurence brání především to, že drtivé většině kačerů jde právě o ty BODY, které si na geocachingu u GS nahrabali. Přechod na jakýkoliv jiný systém by znamenal začínat od nuly a to je ten kámen úrazu. Proto alternativní geocachingové servery živoří jenom s hrstkou nadšenců, kteří jsou ale většinou registrováni i u GS, a využívají se většinou jenom k publikaci keší, které z nějakého důvodu tady neprojdou.
A přitom vzniku konkurence nebrání žádné závažné problémy - princip hry ani název „geocaching“ není nijak chráněn a kdokoliv si může založit svůj vlastní geocaching. Ale bude mít minimální návštěvnost, přičemž většina z registrovaných tam přijde pouze ze zvědavosti a rozhodně GS-geocaching za něj nevymění. A důvodem bude především to bodové konto, protože zážitky a hezká místa budou mít na obou serverech stejnou váhu.
Ovšem jde to, ne že ne - viz ruský nebo polský geocaching.
Nechápu však, proč by měla být GS databáze přístupná i jiným subjektům, natož aby to měl být správný model. Příměr s provozovateli telefonní sítě úplně nesedí. Ti si musí celé pokrytí zabezpečit vlastní nebo pronajatou infrastrukturou, zatímco v geocachingu se o pokrytí starají sami hráči. Takže to závisí pouze na ochotě hráčů do tohoto systému přispívat. A ta, jak jsem psal výše, spíš není (nebude), než naopak.
„Kdo podvádí, ochuzuje jenom sám sebe.“
http://gc.i-mh.net/ | gc@i-mh.net
#34
Publikováno 04 December 2013 - 20:40
... drtivé většině kačerů jde právě o ty BODY, které si na geocachingu u GS nahrabali...
Takže něco jako je u mobilů přenositelnost čísel a při změně banky přenos trvalých příkazů, tak to by měla EU požadovat přenositelnost bodů
Firma, která umožní statbar se začátkem od x a ne od nuly a udělá členství o hrst dolarů levnější, vydělá majlant
#35
Publikováno 23 December 2013 - 13:39
Tak jsem si po vyzkoušení PM chtěl tohle zaplatit na celý rok a ejhle, ať si dám "gift card" a nebo "renew" a nastavim lokaci jako US, nedostanu se přes vyplnění adresy. Neustále tu na mě svítí "nemužeme vyřídit vaši žádost, zkontrolujte zadanou adresu". Adresu tam mam prostě nějakou nalezenou z Google map a ne a ne se dostat dál. Poradí někdo?
Outdoor: eTrex Touch 35, Colorado 300, fenix3
Zápisník: http://mr3ska.onelove.cz/
(Oregon 6xx jednodušeji, Vlastní ikonky waypointů i bez .gpi)
Tip na výlet: Kondracké farní muzeum
"Když tu keš tak moc chceš tak si pro ni sakra běž..."
Poslední článek: Blackberry nejen na práci
#36
Publikováno 23 December 2013 - 17:03
A nekontroluje to přes zadané HC v profilu?
EDIT: a ty první platby jsi dělal v EUR? Jestli jo, změna měny bude stejně podivná
Tento příspěvek byl upraven od plavcik: 23 December 2013 - 17:05
#37
Publikováno 23 December 2013 - 17:32
Doporučila bych vybrat si netový obchod a koupit přes něj - mám s tím nejlepší zkušenost, zadám jednorázový příkaz k úhradě a během pár hodin mám obnovené PM. Pokud zjistíš, že za rok PM chtít nebudeš, nemusíš nic rušit....někteří s tím měli menší problém.
#38
Publikováno 23 December 2013 - 17:42
Jenže mr3ska chce zřejmě platit v USD, kde by to teď vyšlo přes přímou platbu kolem 600 Kč a eshopy už pomalu přecházej na 30 EUR x 27
Vzhledem k výrazné změně kurzu české koruny jsme byli nuceni upravit cenu Premium Membership. Ostatní ceny zůstaly zachovány.
Tento příspěvek byl upraven od plavcik: 23 December 2013 - 17:43
#39
Publikováno 23 December 2013 - 17:52
Aha, to jsem nekontrolovala - platila jsem takhle ještě oněch 600 Kč.
#40
Publikováno 23 December 2013 - 18:06
Já si těsně po změně na platby v EUR nastavil /povolil automatickou obnovu a oni mi strhli v dolarech stejně jako minulé léto. Jsem zvědav, jak dlouho bude východoevropská charita trvat
2 uživatel(ů) prochází toto téma
0 uživatelů, 2 návštěvníků 0 anonymních uživatelů