Snáší Oregon (či obecně jakákoli elektronika) na kole otřesy? Uvažuju, že si pořídím odkazovaný držák, ale mám trochu strach, abych pak v keškovadle neuklepal nějaký spoj...
![Fotka](http://test.geocaching.cz/public/style_images/gccz/profile/default_large.png)
Navigace na geocyklovylety
#22
Publikováno 13 květen 2014 - 8:38
Aaahz: Montana je vetsi nez co? Oregon? Jo to je. Umí mluvit? Ano, umí, ale jen v autodržáku protože sama nemá reproduktor.
Napadaji te jeste nejaky dalsi rozdily?
#23
Publikováno 13 květen 2014 - 8:59
Snáší Oregon (či obecně jakákoli elektronika) na kole otřesy? Uvažuju, že si pořídím odkazovaný držák, ale mám trochu strach, abych pak v keškovadle neuklepal nějaký spoj...
S Oregonem zkušenosti nemám, ale s GPSMap 60-kou jsem začal mít až teprve po 6-ti letech hodně intenzivního využívání problémy - vypínala se kvůli špatnému kontaktu mezi baterkami a základní deskou - zpravilo to přemostění drátky, a pak se uklepaly držáky na šroubky uvnitř GPSky. Kdysi v jednom fóru o opravě 60-tek tu zmínil někdo tavnou pistoli, tak jsem si sehnal z počítače šroubky s protikusem, ten zatavil na místo, kde už byly rozpadlé ty držáčky a světe div se, funguje najednou v pohodě dál.
Takže těch otřesů na kole bych se určitě nebál. Na kole jsem s touhle GPSkou najezdil za ty roky minimálně 10 tisíc km.
Tento příspěvek byl upraven od Roman_Jaromer: 13 květen 2014 - 9:00
#24
Publikováno 13 květen 2014 - 9:47
Napadaji te jeste nejaky dalsi rozdily?
Nové Oregony mají oproti Montaně lepší displej, prostě jiná technologie. Sám si neumím moc představit, že bych s Montanou nebo Monterrou jezdil na kole právě kvůli jejich velikosti a to nemluvim o tom jak je ještě k tomu velký držák. Ostatní výše jmenované přístroje eTrex, Dakota, Oregon, GPSmap 62 a 64 mají totožný držák, takovou "kolejnici" do které se zacvaknou za "záda" přístroje a drží víc než dostatečně. Oregon 600 mi z kola uletěl dvakrát když jsem šel doslova "hubou na tlamu" ale nikdy se mu nic nestalo. Displej ok (mam na něm radši folii) akorát tělo je drobet poťukané.
Outdoor: eTrex Touch 35, Colorado 300, fenix3
Zápisník: http://mr3ska.onelove.cz/
(Oregon 6xx jednodušeji, Vlastní ikonky waypointů i bez .gpi)
Tip na výlet: Kondracké farní muzeum
"Když tu keš tak moc chceš tak si pro ni sakra běž..."
Poslední článek: Blackberry nejen na práci
#25
Publikováno 13 květen 2014 - 9:57
Iabbervox: Na kole vozím už čtvrtý typ Garmina (GPS Map 60CSx, Oregon 300, 550, 650). Na 60CSx jsem měl improvizovaný držák, na všechny Oregony jsem používal a používám zmiňovaný standardní držáček). Najety desítky tisíc km na silnici i v terénu. Otřesy se nijak neprojevily, nevadí déšť, prach, přežily i všechny pády.
Aaahz: Každý ti doporučí něco jiného protože každý máme jiné preference a jiné způsoby používání. Moje doporučení je jednoznačně Oregon 650 (zdá se, že na penězích ti nesejde):
- Optimální velikost
- Odolnost
- Jasný a za všech podmínek krásně čitelný displej
- Dotykové ovládání mi na kole vyhovuje mnohem víc
- Rychlé přepínání nejčastějších funkcí (mapa – šipka – cyklocomputer)
- Propracovaný operační systém, výborná podpora Geocachingu
- Citlivost, rychlost
- Foťák je příjemná funkce navíc, ideální pro focení indicií, rychlých momentek, kvalita srovnatelná s kompaktem
S Montanou žádné praktické zkušenosti nemám, uvažoval jsem o ní, ale zavrhl jsem ji. Na můj vkus příliš velká a těžká. Působí na mě jako pokus o hybrid mezi autonavigací a outdoorovou navigací. Znám jen pár lidí co si ji pořídili, jsou spokojení, ale většinou mají jiné potřeby než já - např. preferují popojíždění autem a kratší pěší výlety. Garmin se ji teď sice snaží propagovat jako cyklonavigaci, ale podle mě to je jen marketingová snaha o oživení váznoucího prodeje. V úvahu bych vzal i to, že Montana je model z roku 2011 a tudíž dnes už poněkud morálně zastaralá. Oregony 600/650 jsou z roku 2013.
Typické způsoby použití na kole u mě jsou:
99% případů: Vyberu keš, nastuduji mapu, určím směr a pak za jízdy mám na displeji většinou funkce cyklocomputeru (klasický cyklocomputer jsem dávno vyhodil) a občas přepínám na šipku a vzdálenost, případně orientačně kontroluji pozici na mapě. Na nějaké přeplánování trasy si vždycky zastavím.
1% případů: Pokud mám záchvat pečlivosti tak si připravím stopu (nebo odněkud stáhnu) a pak se nechávám na ni navigovat.
Plánování trasy GPSkou (routování) nepoužívám i když to už TOPO mapa umí. Cesty si raději vybírám sám. Navíc ke keším cesty často žádné nevedou - a přesto se k nim dá na kole dojet .
#26
Publikováno 13 květen 2014 - 10:18
Ta 60tka mi odešla na tlačítka :-(
Ono to obsluhovat jde, ale rolování nabídek a výběr konkrétní keše je lépe dělat v klidu. Nehodlám letět někam po hubě jen pro obsluhu GPS.
Miroslav Kolombo, k.t.
Garmin Oregon 600
N50 45.701 E015 05.508
ICQ: 343-044-770
kolombo@kolombo.cz
#27
Publikováno 13 květen 2014 - 10:25
Snáší Oregon (či obecně jakákoli elektronika) na kole otřesy? Uvažuju, že si pořídím odkazovaný držák, ale mám trochu strach, abych pak v keškovadle neuklepal nějaký spoj...
Mam Garmin etrex legend HCx, už nejmíň dvakrát mi slítla ve čtyřicítce v serpentinách a několikrát ještě v nižší rychlosti (protože ten držák už má dost) a jediný, co se jí stalo, bylo, že se při tom nárazu vypla. Jinak naježděno už určitě pár tisíc kiláků a žádnej problém. Že občas zazlobí kontakt tlačítka je zpúsobeno vytahanou gumou, stačí gumu "poopravit" na patřičné místo a vše je OK.
#28
Publikováno 13 květen 2014 - 11:39
Používáme Oregon 450. Pohodlně se vejde na řidítka, na kterých je tachometr i světlo a zvonek. Montanu bych tam montovat fakt nechtěl. Několikrát spadl (ne chybou držáku, ten je perfektní) a přesto bez problému funguje dál. Máme tam nahrané TOPO mapy, ale routování po nich taky moc nepoužíváme. Naopak se mi teď osvědčil nový systém - stáhnu PQ v okolí kam jedu, v GeoKuku si pak vymyslím kudy chci jet a připravím si trasu na mapy.cz (ty jsou na plánování cyklovýletů nepřekonatelné) - vidím pěkně výškový profil, přesnou vzdálenost a nakonec vyexportuju GPX a nahraju do GPS - pak jen naviguju po trase. Při příjezdu ke keši když náhodou nemůžu najít, tak sáhnu do kapsy pro mobil se kterým keš dohledám nebo třeba mrknu na hint. A pak rovnou online nahraju field note s datem a časem nálezu aby se mi doma pohodlněji logovalo. Uznávám, že je šílenost používat dvě zařízení, ale doma jsem pak línej připojovat znova GPS abych field notes táhl a nahrál na web, čili to dělám takhle. (V mobilu mám aplikaci NeonGeo která je nepřekonatelná, a v ní podrobné turistické mapy.)
S viditelností displeje Oregonu jsem nikdy neměl problém, kdyžtak stačí zapnout podsvícení, nebo pootočit GPS i s držákem do jiného úhlu.
#29
Publikováno 13 květen 2014 - 11:44
Ta 60tka mi odešla na tlačítka :-(
Ono to obsluhovat jde, ale rolování nabídek a výběr konkrétní keše je lépe dělat v klidu. Nehodlám letět někam po hubě jen pro obsluhu GPS.
No, mně právě dělala taky před dvěma měsíci psí kusy. Nakonec jsem se rozhodnul koupit tu 64-ku, ale kvůli tomu, že dlouho trvalo, než byla dostupná, zkusil jsem u 60-ky opravit pomocí tavné pistole uchycení těch šroubků a kupodivu asi 2-3 týdny od té opravy se vše zlepšilo a teď jede stejně jako dřív... Nechápu sice, proč ne hned, ale pomohlo to :-). Jen musím trochu držet USB kabel při nahrávání, má špatný kontakt...
99% případů: Vyberu keš, nastuduji mapu, určím směr a pak za jízdy mám na displeji většinou funkce cyklocomputeru (klasický cyklocomputer jsem dávno vyhodil) a občas přepínám na šipku a vzdálenost, případně orientačně kontroluji pozici na mapě. Na nějaké přeplánování trasy si vždycky zastavím.
1% případů: Pokud mám záchvat pečlivosti tak si připravím stopu (nebo odněkud stáhnu) a pak se nechávám na ni navigovat.
To já z 99% mám naopak na GPSce mapu a jedu podle ní... Často si doma předpřipravím (naklikám ručně, ne jen body, podle kterých dám autorouting) a podle té pak jedu. Podle automatické navigace se moc neřídím, většinou mi automatická trasa moc nevyhovuje.
Ovšem stejně pokud jedu po rovné cestě, tak často překlikávám, abych se podíval i třeba na nápovědu kešky, nebo si našel nejbližší keš a nebo se podíval, kolik jsme najeli...
Všechno je dle preferencí toho, kterého člověka. Osobně jsem nikdy nechodil za šipkou, ale vždy podle mapy :-). I při dohledávání keše.
#30
Publikováno 05 červen 2014 - 12:30
Ahoj. Mám Oregon 450 a držák na řidítka. Výdrž, viditelnost i přesnost OK. Nic jiného jsem nezkoušel, tak těžkoradit. Já jsem spokojenej. V blízkosti keše navigaci vycvakneš z držáku a při logování se ti vejde do kapsy. Vydrží i nějaký ten pád i vodu. Když nehledám keše funguje jako skvělej cyklocomputer.
#31
Publikováno 05 červen 2014 - 14:11
Jako několik předešlých kolegů kačerů používám Oregona450. Jezdí všude se mnou (kolo, navigace v autě, v zimě na lyžích, v létě na vodu). Kromě lehce se odloupávající se gumy na rohu a ošoupané folii na displei funguje skvěle. GPS si prošla mrazem -20°C (zima 2011/12), teploty skoro +40°C (k tomu trocha sluníčka), nespočet pádů, ponorů do vody. A...? funguje skvěle.
Na kole mám standartní držák na kolo od Garmina, když dojíždím ke kešce, opřu kolo a sundám GPS, kterou si cvaknu na klasickou karabinu.....
#32
Publikováno 05 červen 2014 - 14:16
Mám etrex 30 a je bezvadnej ! V držáku drží skvěle a v horším terénu má taky velkou přesnost. Jel jsem s ním už asi 3x na 3 hodinový výlet a stále na jedny baterky. Za mě můžu jen doporučit.
Samsung Galaxy Core LTE + Garmin Etrex 30
#33
Publikováno 05 červen 2014 - 14:38
Já mám Oregon 600 a taky drží v držáku a baterky mu vydrží celý výlet a to smím ven i na déle, než na 3 hodiny :-)
Doporučuju:
1. podívat se kolik na to mám
2. důkladně si rozmyslet, než koupím něco bez mapy a datové karty
3. posledních 20 metrů ke keši navigují všechny GPS stejně
4. ostatní vlastnosti tolik neřešit, GPS jsou +/- podobné
Miroslav Kolombo, k.t.
Garmin Oregon 600
N50 45.701 E015 05.508
ICQ: 343-044-770
kolombo@kolombo.cz
1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 uživatelů, 1 návštěvníků 0 anonymních uživatelů