Já to furt beru jako ideální možnost jet do Skandinávie, když máš víc času a míň peněz. Navíc je to hodně pohodlný v tom, že nemusíš nikde řešit jízdenky, vlaků s příplatkem bylo málo (X2000 ve Švédsku) a nemajícnost místenky se vždycky nějak pořešila. Takže jedeš a užíváš si cestu, jen si vypíšeš datum a kam jedeš a pohoda.
Je ovšem škoda se omezit na lokality, kde jsou položeny koleje, protože síť tratí je řídká. Rozhodně se dobře dá vlakem projet podstatná část Norska až do Bodoe myslim, a to, že dávali poloviční slevu na busy v lokalitě, kde nejsou koleje (severní čtvrtina země) bylo skvělý (ale chtělo by to ověřit, zda to tak furt je). Ale ve Finsku se musej do Laponska a v něm použít autobusy, nebo i školní mikrobusy a "buso-taxi". Autobusová doprava je tam prasecky drahá, snad víc než pivko:)
K tomu vlaku - dělal jsem rád trasu Praha-Kodaň (den dva v Dánsku)-Stockholm -loď do Finska-Rovaniemi - a pak dál už všelijak. Zpátky to frčelo bez zastávek a od jezera Inari na samym severu Finska, kde to fakt stojí za to:) jsi doma za 3 dny.