Jak to udělám v URWIGO?
#401
Publikováno 20 November 2011 - 20:42
#402
Publikováno 20 November 2011 - 21:27
Ahoj. Můžeš mít ve hře zadané "veci" nebo "postavy", které můžeš umístit souřadnicemi a k nim se v průběhu hry navigovat. Navigace k těmto předmětům ukazuje šipkou a měří vzdálenost. Kolem můžeš mít zóny a při příchodu do zóny poradit ...droping napsal/a:
Jakym zpusobem lze do hry implementovat navigovani ke kesi?
Na trase moji wherigo se nachazi tradicka a celkem se mi libilo, jak ma hradnik v Sarce navigace ke kesim po ceste.
Jak tedy na to?
#403
Publikováno 20 November 2011 - 21:32
droping napsal/a:
Jakym zpusobem lze do hry implementovat navigovani ke kesi?
Na trase moji wherigo se nachazi tradicka a celkem se mi libilo, jak ma hradnik v Sarce navigace ke kesim po ceste.
Jak tedy na to?
Osobně to moc nedoporučuji, protože jakmile dojde k jakékoliv změně na těch okolních keších (přesun, disable, archivace) budež muset stále předělávat svoji cartridge. A z praxe vím, že jsou i případy kdy hráč po publikaci nahraje certridge a k odlovu se dostane až za rok.
#404
Publikováno 20 November 2011 - 22:01
Maxinoha napsal/a:
Osobně to moc nedoporučuji, protože jakmile dojde k jakékoliv změně na těch okolních keších (přesun, disable, archivace) budež muset stále předělávat svoji cartridge. A z praxe vím, že jsou i případy kdy hráč po publikaci nahraje certridge a k odlovu se dostane až za rok.
No,
vlastne mi ani tak neslo o tu tradicku po ceste, ktera tam mimochodem bez potizi funguje uz fakt roky, ale spis o navigaci na finalku.
Trosku jsem totiz zvazovala finale.
Preci jen je to pod stromy, mirne v udolicku, signal je tam obcas dost mizerny. Diky tomu je zona dost velka a kdyz jsem videla, kam zona ulitla nekterym betatesterum, prislo mi to jako trosku problem, nebot v okoli se nachazi nekolik dalsich vhodnych hintobjektu.
Nakonec jsem to vyresila upozornenim pri blizkosti s fotohintem a uvidim, co a jak, ale navigace mi prisla jako lepsi moznost, jak to osetrit.
#405
Publikováno 20 November 2011 - 22:02
Jahn Brown napsal/a:
Ahoj. Můžeš mít ve hře zadané "veci" nebo "postavy", které můžeš umístit souřadnicemi a k nim se v průběhu hry navigovat. Navigace k těmto předmětům ukazuje šipkou a měří vzdálenost. Kolem můžeš mít zóny a při příchodu do zóny poradit ...
Dekuji,
vyzkousim si to.
#406
Publikováno 25 November 2011 - 13:01
#407
Publikováno 25 November 2011 - 13:56
Nevím, jestli je to přesně odpověď na tvůj problém, ale v navigátoru zón v Urwigu (levý dolní panel) jsou u každé zóny k dispozici vlastnosti "V dosahu" a "V blízkosti". Ty pak můžeš v diagramu naplňovat pomocí příkazu "Nastav" dle libosti, klidně i podle hodnoty proměnné.d-n napsal/a:
1. Dá se měnit vzdálenost, od které je určitá zóna v blízkosti nebo v dosahu v závislosti na nějaké proměnné? V Urwigo mě to jde pouze nastavit na pevnou hodnotu. Jediné, co mě napadlo, je udělat velký rozhodovací strom v závislosti na hodnotě té proměnné (naštěstí je jich konečný počet), ale to mi přijde trochu jako drbání pravou rukou za levým uchem.
EDIT: Pozor! Částečně beru zpět, tyto vlastnosti nelze nastavit přímo v diagramech, ale musí se to udělat v uživatelském kódu:
zona.DistanceRange = Distance(Distance, "meters") -- Nastavení "dosahu" zóny na hodnotu proměnné "Distance" zona.ProximityRange = Distance(Proximity, "meters") -- Nastavení "blízkosti" zóny na hodnotu proměnné "Proximity""zona", "Distance" a "Proximity" nejsou názvy, ale identifikátory!
"Správnost" nefunguje správně, na tu se vykašli, opravdu to padá. Ale ostatní atributy jsou v pořádku:d-n napsal/a:
2. Jak správně pracovat s úlohami, resp. co přesně znamená aktivní, kompletní a správnost? Když se pokusím změnit správnost úlohy, tak mi to vždycky spadne.
- Aktivní: Jako u čehokoliv jiného. Neaktivní úkol není vidět v seznamu, aktivní ano.
- Kompletní: Příznak, jestli hráč úkol splnil. Podle nastavení tohoto příznaku pak můžeš dále větvit svůj příběh.
Moc nerozumím, v čem máš problém. Můžeš použít test "Obsahuje" ve tvaru "Zóna obsahuje Hráč". To je pravda, pokud se hráč nachází v požadované zóně.d-n napsal/a:
3. Mám stejný problém jako MirecXP v příspěvku z 1.12.2010 na straně 17. Potřebuju větvit děj podle toho, jestli byl příkaz spuštěn ve správné zóně. Problém je, že i když jsem ve správné zóně, tak se to stejně chová, jako bych tam nebyl. Jde to obejít tak, že založím proměnnou, kterou při vstupu do zóny nastavím na pravda, při odchodu na nepravda a budu porovnávat hodnotu té proměnné, ale rád bych věděl, proč to nefunguje pomocí té vzdálenosti k zóně.
#408
Publikováno 25 November 2011 - 14:36
zona.DistanceRange = Distance(Distance, "meters" ) -- Nastavení "dosahu" zóny na hodnotu proměnné "Distance"
zona.ProximityRange = Distance(Proximity, "meters" ) -- Nastavení "blízkosti" zóny na hodnotu proměnné "Proximity"
Super, funguje. Hodil by se nějaký seznam uživatelských kódů pro to, co nejde naklikat přímo v Urwigu.
"Správnost" nefunguje správně, na tu se vykašli, opravdu to padá. Ale ostatní atributy jsou v pořádku:
- Aktivní: Jako u čehokoliv jiného. Neaktivní úkol není vidět v seznamu, aktivní ano.
- Kompletní: Příznak, jestli hráč úkol splnil. Podle nastavení tohoto příznaku pak můžeš dále větvit svůj příběh.
Fajn, takže vlastně kompletní dělá zhruba to, co jsem myslel, že dělá správnost. Takže použiju kompletnost místo správnosti.
Moc nerozumím, v čem máš problém. Můžeš použít test "Obsahuje" ve tvaru "Zóna obsahuje Hráč". To je pravda, pokud se hráč nachází v požadované zóně.
Funguje. Díky moc za rady.
#409
Publikováno 26 November 2011 - 9:41
#410
Publikováno 26 November 2011 - 10:09
sobikovi napsal/a:
Omlouvám se za lama dotaz, asi jsem fakt natvrdlej nebo něco nefunguje.. prosím o step by step postup, jak to udělám...
Při vstupu do zony chci aktivní zonu vypnout a zapnout následující zonu...
Do diagramu přetáhnu akci "Při vstupu"... do ní akci "Nastav" a tady končím :-( Svítí tam "Přetáhněte výraz" ale bohužel netuším odkud... mělo by tam být něco jako "aktivní.zona=nepravda" ale nikde tyhle operátory nevidím :-( Prosím o radu kde je najdu nebo jak je zadám...
Zkus použít vzorovou cartridge Jednoduchý turistický průvodce nebo se přihlásit na školení urwigo.
sobikovi napsal/a:
Jinak mám dojem, že by se do urwiga hodila fíčurka klonování zony. Připravím si první zonu jako šablonu a pak už ji jen vyklonuji do další lokace. Ušetřilo by to asi hodně času na to tahání výrazů zprava do leva atd. ... editovalo by se pak jen texty, obrázky atd.
Klonovat celý objekt není možné, protože každý objekt musí mít svoje vlastní unikátní identifikátor, který se tvoří automaticky při vytvoření objektu, ale můžeš vytvořit novou zónu a následně z předešlé zóny zkopírovat celý script (Ctrl+C) a nakopírovat (Ctrl+V) jej do nové zóny například po vstupu.
sobikovi napsal/a:A druhá fíčurka by byla automatické generování zony kolem středu. Zadám si střed zony a urwigo vygeneruje čtverec se středem v daném místě a hraně xy metrů...
Sice tato funkce není dostupná, ale můžeš vložit 1. bod (střed zóny) otevřít mapu, kolem 1. bodu naklikat požadovaný tvar zóny a nakonec ten 1. bod smazat. Osobně si myslím, že je lepší tvořit zóny ad mapou aby autor nedělal nesmyslně malé zóny nabo zóny nad místem kam se kačer nemůže dostat.
#411
Publikováno 26 November 2011 - 10:20
Já se podle ní zkouším něco vyrobit a na školení jsem byl :-), ale ted se snažím přijít na to, jak to naklikám v editoru :-( Tak dík za pomoc, jdu zkoušet a hledat dál...Maxinoha napsal/a:Zkus použít vzorovou cartridge Jednoduchý turistický průvodce nebo se přihlásit na školení urwigo.
... možná by se hodil videoprůvodce, něco jako je pro mozigo
#412
Publikováno 26 November 2011 - 10:25
sobikovi napsal/a:
Já se podle ní zkouším něco vyrobit a na školení jsem byl :-), ale ted se snažím přijít na to, jak to naklikám v editoru :-( Tak dík za pomoc, jdu zkoušet a hledat dál...Maxinoha napsal/a:Zkus použít vzorovou cartridge Jednoduchý turistický průvodce nebo se přihlásit na školení urwigo.
... možná by se hodil videoprůvodce, něco jako je pro mozigo
Dobrý nápad, uděláme URWIGO placené a já se tomu budu věnovat na plný úvazek a budu dělat návody, telefonickou podporu 8/5 atd....
#413
Publikováno 26 November 2011 - 20:21
Víš,že jsem to tak nemyslel, tak to nehroť... Na původním webu je videoprůvodce, jak založit wigo a je označen jako #1, tudíž by někdo očekával, že bude následovat #2 atd. Proto ten návrh, zda by se nedal udělat takový průvodce pro nastavení zony atd. Vzorové hry jsou fajn, ale někdo je musel naklikat, tak je škoda, že se to třeba nezaznamenalo do toho video průvodce. Mnoha lidem by to asi i pomohlo...Maxinoha napsal/a:
Dobrý nápad, uděláme URWIGO placené a já se tomu budu věnovat na plný úvazek a budu dělat návody, telefonickou podporu 8/5 atd....
#414
Publikováno 21 December 2011 - 22:17
#416
Publikováno 22 December 2011 - 13:25
#417
Publikováno 22 December 2011 - 17:44
#419
Publikováno 22 December 2011 - 19:30
#420
Publikováno 22 December 2011 - 22:54
3 uživatel(ů) prochází toto téma
0 uživatelů, 3 návštěvníků 0 anonymních uživatelů