Přejít na obsah


Fotka

Jak to udělám v URWIGO?


  • Zamčené téma Toto téma je zamknuto
787 odpovědí na toto téma

#401 droping

droping

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 200 příspěvků(y)

Publikováno 20 listopad 2011 - 20:42

Jakym zpusobem lze do hry implementovat navigovani ke kesi? Na trase moji wherigo se nachazi tradicka a celkem se mi libilo, jak ma hradnik v Sarce navigace ke kesim po ceste. Jak tedy na to?
  • 0

#402 Jahn Brown

Jahn Brown

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 126 příspěvků(y)

Publikováno 20 listopad 2011 - 21:27

droping napsal/a:
Jakym zpusobem lze do hry implementovat navigovani ke kesi?
Na trase moji wherigo se nachazi tradicka a celkem se mi libilo, jak ma hradnik v Sarce navigace ke kesim po ceste.
Jak tedy na to?

Ahoj. Můžeš mít ve hře zadané "veci" nebo "postavy", které můžeš umístit souřadnicemi a k nim se v průběhu hry navigovat. Navigace k těmto předmětům ukazuje šipkou a měří vzdálenost. Kolem můžeš mít zóny a při příchodu do zóny poradit ...
  • 0
Není důležité zůčastnit se, ale zvítězit. J.B.

#403 Maxinoha

Maxinoha

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 146 příspěvků(y)

Publikováno 20 listopad 2011 - 21:32

droping napsal/a:
Jakym zpusobem lze do hry implementovat navigovani ke kesi?
Na trase moji wherigo se nachazi tradicka a celkem se mi libilo, jak ma hradnik v Sarce navigace ke kesim po ceste.
Jak tedy na to?


Osobně to moc nedoporučuji, protože jakmile dojde k jakékoliv změně na těch okolních keších (přesun, disable, archivace) budež muset stále předělávat svoji cartridge. A z praxe vím, že jsou i případy kdy hráč po publikaci nahraje certridge a k odlovu se dostane až za rok.
  • 0

#404 droping

droping

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 200 příspěvků(y)

Publikováno 20 listopad 2011 - 22:01

Maxinoha napsal/a:
Osobně to moc nedoporučuji, protože jakmile dojde k jakékoliv změně na těch okolních keších (přesun, disable, archivace) budež muset stále předělávat svoji cartridge. A z praxe vím, že jsou i případy kdy hráč po publikaci nahraje certridge a k odlovu se dostane až za rok.


No,
vlastne mi ani tak neslo o tu tradicku po ceste, ktera tam mimochodem bez potizi funguje uz fakt roky, ale spis o navigaci na finalku.
Trosku jsem totiz zvazovala finale.
Preci jen je to pod stromy, mirne v udolicku, signal je tam obcas dost mizerny. Diky tomu je zona dost velka a kdyz jsem videla, kam zona ulitla nekterym betatesterum, prislo mi to jako trosku problem, nebot v okoli se nachazi nekolik dalsich vhodnych hintobjektu.
Nakonec jsem to vyresila upozornenim pri blizkosti s fotohintem a uvidim, co a jak, ale navigace mi prisla jako lepsi moznost, jak to osetrit.
  • 0

#405 droping

droping

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 200 příspěvků(y)

Publikováno 20 listopad 2011 - 22:02

Jahn Brown napsal/a:

Ahoj. Můžeš mít ve hře zadané "veci" nebo "postavy", které můžeš umístit souřadnicemi a k nim se v průběhu hry navigovat. Navigace k těmto předmětům ukazuje šipkou a měří vzdálenost. Kolem můžeš mít zóny a při příchodu do zóny poradit ...


Dekuji,
vyzkousim si to.
  • 0

#406 d-n

d-n

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 235 příspěvků(y)

Publikováno 25 listopad 2011 - 13:01

Ahoj, měl bych 3 dotazy, na které jsem nenašel odpověď. 1. Dá se měnit vzdálenost, od které je určitá zóna v blízkosti nebo v dosahu v závislosti na nějaké proměnné? V Urwigo mě to jde pouze nastavit na pevnou hodnotu. Jediné, co mě napadlo, je udělat velký rozhodovací strom v závislosti na hodnotě té proměnné (naštěstí je jich konečný počet), ale to mi přijde trochu jako drbání pravou rukou za levým uchem. 2. Jak správně pracovat s úlohami, resp. co přesně znamená aktivní, kompletní a správnost? Když se pokusím změnit správnost úlohy, tak mi to vždycky spadne. 3. Mám stejný problém jako MirecXP v příspěvku z 1.12.2010 na straně 17. Potřebuju větvit děj podle toho, jestli byl příkaz spuštěn ve správné zóně. Problém je, že i když jsem ve správné zóně, tak se to stejně chová, jako bych tam nebyl. Jde to obejít tak, že založím proměnnou, kterou při vstupu do zóny nastavím na pravda, při odchodu na nepravda a budu porovnávat hodnotu té proměnné, ale rád bych věděl, proč to nefunguje pomocí té vzdálenosti k zóně.
  • 0

#407 mh.mail

mh.mail

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 844 příspěvků(y)

Publikováno 25 listopad 2011 - 13:56

d-n napsal/a:
1. Dá se měnit vzdálenost, od které je určitá zóna v blízkosti nebo v dosahu v závislosti na nějaké proměnné? V Urwigo mě to jde pouze nastavit na pevnou hodnotu. Jediné, co mě napadlo, je udělat velký rozhodovací strom v závislosti na hodnotě té proměnné (naštěstí je jich konečný počet), ale to mi přijde trochu jako drbání pravou rukou za levým uchem.

Nevím, jestli je to přesně odpověď na tvůj problém, ale v navigátoru zón v Urwigu (levý dolní panel) jsou u každé zóny k dispozici vlastnosti "V dosahu" a "V blízkosti". Ty pak můžeš v diagramu naplňovat pomocí příkazu "Nastav" dle libosti, klidně i podle hodnoty proměnné.
EDIT: Pozor! Částečně beru zpět, tyto vlastnosti nelze nastavit přímo v diagramech, ale musí se to udělat v uživatelském kódu:
zona.DistanceRange = Distance(Distance, "meters") -- Nastavení "dosahu" zóny na hodnotu proměnné "Distance"
zona.ProximityRange = Distance(Proximity, "meters") -- Nastavení "blízkosti" zóny na hodnotu proměnné "Proximity"
"zona", "Distance" a "Proximity" nejsou názvy, ale identifikátory!

d-n napsal/a:
2. Jak správně pracovat s úlohami, resp. co přesně znamená aktivní, kompletní a správnost? Když se pokusím změnit správnost úlohy, tak mi to vždycky spadne.

"Správnost" nefunguje správně, na tu se vykašli, opravdu to padá. Ale ostatní atributy jsou v pořádku:
- Aktivní: Jako u čehokoliv jiného. Neaktivní úkol není vidět v seznamu, aktivní ano.
- Kompletní: Příznak, jestli hráč úkol splnil. Podle nastavení tohoto příznaku pak můžeš dále větvit svůj příběh.

d-n napsal/a:
3. Mám stejný problém jako MirecXP v příspěvku z 1.12.2010 na straně 17. Potřebuju větvit děj podle toho, jestli byl příkaz spuštěn ve správné zóně. Problém je, že i když jsem ve správné zóně, tak se to stejně chová, jako bych tam nebyl. Jde to obejít tak, že založím proměnnou, kterou při vstupu do zóny nastavím na pravda, při odchodu na nepravda a budu porovnávat hodnotu té proměnné, ale rád bych věděl, proč to nefunguje pomocí té vzdálenosti k zóně.

Moc nerozumím, v čem máš problém. Můžeš použít test "Obsahuje" ve tvaru "Zóna obsahuje Hráč". To je pravda, pokud se hráč nachází v požadované zóně.
  • 0

#408 d-n

d-n

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 235 příspěvků(y)

Publikováno 25 listopad 2011 - 14:36

zona.DistanceRange = Distance(Distance, "meters" ) -- Nastavení "dosahu" zóny na hodnotu proměnné "Distance"
zona.ProximityRange = Distance(Proximity, "meters" ) -- Nastavení "blízkosti" zóny na hodnotu proměnné "Proximity"


Super, funguje. Hodil by se nějaký seznam uživatelských kódů pro to, co nejde naklikat přímo v Urwigu.

"Správnost" nefunguje správně, na tu se vykašli, opravdu to padá. Ale ostatní atributy jsou v pořádku:
- Aktivní: Jako u čehokoliv jiného. Neaktivní úkol není vidět v seznamu, aktivní ano.
- Kompletní: Příznak, jestli hráč úkol splnil. Podle nastavení tohoto příznaku pak můžeš dále větvit svůj příběh.


Fajn, takže vlastně kompletní dělá zhruba to, co jsem myslel, že dělá správnost. Takže použiju kompletnost místo správnosti.

Moc nerozumím, v čem máš problém. Můžeš použít test "Obsahuje" ve tvaru "Zóna obsahuje Hráč". To je pravda, pokud se hráč nachází v požadované zóně.


Funguje. Díky moc za rady.
  • 0

#409 sobikovi

sobikovi

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 7 934 příspěvků(y)

Publikováno 26 listopad 2011 - 9:41

Omlouvám se za lama dotaz, asi jsem fakt natvrdlej nebo něco nefunguje.. prosím o step by step postup, jak to udělám... Při vstupu do zony chci aktivní zonu vypnout a zapnout následující zonu... Do diagramu přetáhnu akci "Při vstupu"... do ní akci "Nastav" a tady končím :-( Svítí tam "Přetáhněte výraz" ale bohužel netuším odkud... mělo by tam být něco jako "aktivní.zona=nepravda" ale nikde tyhle operátory nevidím :-( Prosím o radu kde je najdu nebo jak je zadám... Jinak mám dojem, že by se do urwiga hodila fíčurka klonování zony. Připravím si první zonu jako šablonu a pak už ji jen vyklonuji do další lokace. Ušetřilo by to asi hodně času na to tahání výrazů zprava do leva atd. ... editovalo by se pak jen texty, obrázky atd. A druhá fíčurka by byla automatické generování zony kolem středu. Zadám si střed zony a urwigo vygeneruje čtverec se středem v daném místě a hraně xy metrů...
  • 0

#410 Maxinoha

Maxinoha

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 146 příspěvků(y)

Publikováno 26 listopad 2011 - 10:09

sobikovi napsal/a:
Omlouvám se za lama dotaz, asi jsem fakt natvrdlej nebo něco nefunguje.. prosím o step by step postup, jak to udělám...

Při vstupu do zony chci aktivní zonu vypnout a zapnout následující zonu...
Do diagramu přetáhnu akci "Při vstupu"... do ní akci "Nastav" a tady končím :-( Svítí tam "Přetáhněte výraz" ale bohužel netuším odkud... mělo by tam být něco jako "aktivní.zona=nepravda" ale nikde tyhle operátory nevidím :-( Prosím o radu kde je najdu nebo jak je zadám...


Zkus použít vzorovou cartridge Jednoduchý turistický průvodce nebo se přihlásit na školení urwigo.

sobikovi napsal/a:
Jinak mám dojem, že by se do urwiga hodila fíčurka klonování zony. Připravím si první zonu jako šablonu a pak už ji jen vyklonuji do další lokace. Ušetřilo by to asi hodně času na to tahání výrazů zprava do leva atd. ... editovalo by se pak jen texty, obrázky atd.


Klonovat celý objekt není možné, protože každý objekt musí mít svoje vlastní unikátní identifikátor, který se tvoří automaticky při vytvoření objektu, ale můžeš vytvořit novou zónu a následně z předešlé zóny zkopírovat celý script (Ctrl+C) a nakopírovat (Ctrl+V) jej do nové zóny například po vstupu.

sobikovi napsal/a:A druhá fíčurka by byla automatické generování zony kolem středu. Zadám si střed zony a urwigo vygeneruje čtverec se středem v daném místě a hraně xy metrů...


Sice tato funkce není dostupná, ale můžeš vložit 1. bod (střed zóny) otevřít mapu, kolem 1. bodu naklikat požadovaný tvar zóny a nakonec ten 1. bod smazat. Osobně si myslím, že je lepší tvořit zóny ad mapou aby autor nedělal nesmyslně malé zóny nabo zóny nad místem kam se kačer nemůže dostat.
  • 0

#411 sobikovi

sobikovi

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 7 934 příspěvků(y)

Publikováno 26 listopad 2011 - 10:20

Maxinoha napsal/a:Zkus použít vzorovou cartridge Jednoduchý turistický průvodce nebo se přihlásit na školení urwigo.

Já se podle ní zkouším něco vyrobit a na školení jsem byl :-), ale ted se snažím přijít na to, jak to naklikám v editoru :-( Tak dík za pomoc, jdu zkoušet a hledat dál...
... možná by se hodil videoprůvodce, něco jako je pro mozigo ;)
  • 0

#412 Maxinoha

Maxinoha

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 146 příspěvků(y)

Publikováno 26 listopad 2011 - 10:25

sobikovi napsal/a:

Maxinoha napsal/a:Zkus použít vzorovou cartridge Jednoduchý turistický průvodce nebo se přihlásit na školení urwigo.

Já se podle ní zkouším něco vyrobit a na školení jsem byl :-), ale ted se snažím přijít na to, jak to naklikám v editoru :-( Tak dík za pomoc, jdu zkoušet a hledat dál...
... možná by se hodil videoprůvodce, něco jako je pro mozigo ;)


Dobrý nápad, uděláme URWIGO placené a já se tomu budu věnovat na plný úvazek a budu dělat návody, telefonickou podporu 8/5 atd....
  • 0

#413 sobikovi

sobikovi

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 7 934 příspěvků(y)

Publikováno 26 listopad 2011 - 20:21

Maxinoha napsal/a:
Dobrý nápad, uděláme URWIGO placené a já se tomu budu věnovat na plný úvazek a budu dělat návody, telefonickou podporu 8/5 atd....

Víš,že jsem to tak nemyslel, tak to nehroť... Na původním webu je videoprůvodce, jak založit wigo a je označen jako #1, tudíž by někdo očekával, že bude následovat #2 atd. Proto ten návrh, zda by se nedal udělat takový průvodce pro nastavení zony atd. Vzorové hry jsou fajn, ale někdo je musel naklikat, tak je škoda, že se to třeba nezaznamenalo do toho video průvodce. Mnoha lidem by to asi i pomohlo...
  • 0

#414 marcipanek

marcipanek

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 10 příspěvků(y)

Publikováno 21 prosinec 2011 - 22:17

Nevite nekdo proc nefunguje sebrani veci v me hre na iPhone? U veci jsou dva prikazy jeden sebrat a druhy povesit. Na zacatku hry je aktivni sebrat a povesit neaktivni. Po sebrani se zmeni sebrat na neaktivni a aktivuji povesit. Vse funguje perfektne v emulatoru a na Garmin Coloradu ale na iPhonu po kliknuti na sebrat se zobrazi "_s29L Nothing available". Predem diky za pomoc.

Přiložené miniatury

  • prikazy.jpg

  • 0

#415 marcipanek

marcipanek

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 10 příspěvků(y)

Publikováno 21 prosinec 2011 - 22:35

Tady je ten druhy prikaz.

Přiložené miniatury

  • prikazy2.jpg

  • 0

#416 Hynous

Hynous

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 21 příspěvků(y)

Publikováno 22 prosinec 2011 - 13:25

Ahoj měl bych dvě otázky. 1.Jaká je maximální velikost cartridges? Dostal jsem se k velikosti 2 MB. 2.Přidal jsem do cartridges zvuky, přesně podle vzorového projektu, velikost i typ je správně. Při přehrávání v emulátoru, který je v Urwigo je napoprvé vše ok, ale když se to pokusím přehrát podruhé (někdy až potřetí) tak po nějaké době se zvuk nepřehraje a Urwigo spadne. Kde bych měl hledat problém, nebo je to chyba emulatoru?
  • 0

#417 marcipanek

marcipanek

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 10 příspěvků(y)

Publikováno 22 prosinec 2011 - 17:44

Tak ted uz vubec nevim v cem je zadrhel. Vsechno funguje perfektne v emulatoru i na Garminech ale ve Wherigo playeru pro iPhone to funguje jen do te doby co se dostanu ke kterekoliv veci s prikazem. Prikazy zkratka nefunguji a vzdy se mi objevi message "nothing available". Zkusil jsem to i obejit abych nemel dva prikazy na jednu vec tim ze jsem vytvoril duplikaty vsech 6 veci vzdy oznacenou A a B. K veci A jsem pripojil prikaz na sebrani a k veci B na poveseni. Po prikazu sebrani jsem soupnul vec A do nikam a dal misto ni vec B do hrace. Zase to funguje bezvadne v emulatoru i na Garminech ale Wherigo pro iPhone to zkratka neprezvejka a zase se mi tam objevi stejny message. Nesetkal se nekdo s podobnym problemem?
  • 0

#418 ProKesTom

ProKesTom

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 příspěvků(y)

Publikováno 22 prosinec 2011 - 18:08

d-n napsal/a:
Hodil by se nějaký seznam uživatelských kódů pro to, co nejde naklikat přímo v Urwigu.


Ten už je, třeba TADY. Jen to skoro nikdo neplní.
  • 0

#419 Blexa

Blexa

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 850 příspěvků(y)

Publikováno 22 prosinec 2011 - 19:30

marcipanek> Asi by bylo vhodne zjistit pri ktere operaci to presne to pada. Dej si za kazdou operaci zpravu a uvidis. Minimalne je to dobry vychozi bod pro hledani co je spatne...
  • 0

#420 marcipanek

marcipanek

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 10 příspěvků(y)

Publikováno 22 prosinec 2011 - 22:54

@Blexa.Diky za radu. Hra se mi nikdy opravdu nezasekne, jen se misto akci ktere probihaji ve hre na Garminech, po kliknuti tlacitka objevi zprava "Nothing available". Muzu odkliknout OK a pokracovat ve hre, ale hra se samozrejme neda dokoncit . Myslis rozepsat Vykonej macro na "Porovnej"Holding Ornament">Zprava"1">Presun"Ornament A">Zprava"2">Nastav"Holding Ornament">Zprava"3">Nastav"Ornament 1.Aktivni">Zprava"Ornament A.Pick it up!Povolen">Zprava"4">Nastav"Ornament A.Hang it up!Povolen">Zprava"5"...." Urcite to zkusim, jen by me zajimalo jestli existuje lepsi zpusob jak dostat hru do aplikace na iPhonu nez uploadovat GWZ soubor na Wherigo site? Mam takove tuseni, ze nez s timto problemem zkoncit budu u verze 10.5 pred tim nez bude hra vubec publikovana.
  • 0




3 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 2 návštěvníků 0 anonymních uživatelů


    Bing (1)

Reklama