Co je tom počítání tak složitého, že to někdy trvá několik minut, a to i v klidu na zemi?spíš to jen nemohla spočítat
GPS při letecké přepravě
#21
Publikováno 18 květen 2010 - 7:43
#22
Publikováno 18 květen 2010 - 8:04
#23
Publikováno 18 květen 2010 - 8:45
#24
Publikováno 07 srpen 2013 - 8:05
#26
Publikováno 07 srpen 2013 - 8:15
Jennyn napsal/a:
Ahojky,oživím staré vlákno. Čeká mě cesta letadlem do Bulharska a jelikož jsem letěl naposled ještě v době kdy gps ani snad nebyla, tak by mne zajímalo,jestli se něco změnilo a nebo si jí můžu vzít bez problémů na palubu letadla? Díky
Žádný problém. Na palubu tahám celé geozavazadlo. Teda kromě nože. Akorát jednou chtěli GPS a čelovku zapnout, zda je funkční a kouknout pod dekl na baterky.
Užij si lov v dalkých krajích,
Pindenko
#27
Publikováno 07 srpen 2013 - 8:28
#28
Publikováno 07 srpen 2013 - 8:31
#29
Publikováno 07 srpen 2013 - 8:59
Mně to cestou do Egypta a zpět fungovalo perfektně. Nahrál jsem si mapu celého středomoří v rozumném rozlišení a s tou občasnou prezentací na obrazovkách se to nedalo vůbec srovnávat.MaFa napsal/a:
Moc si od toho neslibuj, jednak musis mit vypnute vsechny elektronicke pristroje pri vzletu a jednak me osobne GPS pri letu ve vyssich hladinach ztracela signal. Pri priblizeni k letisti se pak zase objevil. Takze bud nestihala rychlost nebo to bylo moc vysoko. Poloha u okna a Oregon 550. Na zemi se chytla celkem bez problemu. Navic ma dneska spousta letadel video system se sledovanim polohy na palube.
#30
Publikováno 07 srpen 2013 - 9:15
#31
Publikováno 07 srpen 2013 - 10:46
Co se tyka brani elektroniky na palubu, tak letecke spolecnosti doporucuji vzit VSECHNU elektroniku na palubu a nedavat nic do kufru. Takze jedina zabava je vzdy u bezpecaku, kdyz se musi vsechno vyndat z batohu. Hlavne se musi VZDY vyndat notebook, tablet a vetsinou i ctecka. Me se jednou i divali skrz teleobjektiv. Vetsi pozor je treba davat na tekutiny, ty zase patri do kufru a ne na palubu, jinak to vsechno vyhodis.
#32
Publikováno 07 srpen 2013 - 10:59
#33
Publikováno 07 srpen 2013 - 20:11
Garmin 12,Vista C,Vista HCx,Dakota 20,Edge 705,Oregon 300, 450, Edge 800, 810 a zase zpátky na 800 :-)
#34
Publikováno 07 srpen 2013 - 20:16
S těma mušlema, my jsme jich navozili před pár lety z řecka snad stovky a nejen vyplavené na břeh. Ne, nejsem ten, kdo je hází do keší se svým podpisem!zvedavkanocni napsal/a:
U tekutin je vyjímka - parfémy, léky i krémy a pasty můžeš mít do objemu pokud si dobře pamatuji 100 ml u sebe na palubě, ale musí být ve zvláštním uzavíratelném sáčku a ukázány při odbavení. Použila jsem na pár drobností a personál moje balení předvedl coby vzor, docela jsme se zasmáli. Na Ruzyni se i malé lahvičky s nápoji opravdu zabavují a vyhazují - i když se někdo snažil vysvětlit, že obsah vypije při čekání na nástup do letadla. Zato při odbavení domů v Egyptě na letišti v Marse to bylo všemu personálu šumák, snad polovina letadla prošla s většími lahvemi. Ale pro změnu VELKÝ POZOR, nesmí se vyvážet korály ( to bych chápala, přestože se tam v nich za odlivu běžně šlape a najde se řada ulomených ), ale ani běžné mušle vyplavené na břeh - s tím bývají velké problémy a pokuty. Pěknou dovču a úspěšný lov.
#35
Publikováno 07 srpen 2013 - 20:18
To je zajímavé, jak ty Garminy ukazují podivně. Moje PDA ukazovalo velice podobná (skoro stejná) čísla jako ty obrozovky když na ně zrovna pustili informace o letu.koko0925 napsal/a:
Jenom doplním že např. Oregon, aby dobře ukazoval po dobu letu v letadle, musí mít: nastavení/režim barometr/kontantní nadm. výška.
Standardně je proměnná.
#36
Publikováno 07 srpen 2013 - 20:18
Bass napsal/a:
Vozím svoji GPSMAP 60Cx, nejdřív ji zapnu venku, aby se chytla, potom někde u okna v hale při čekání aby se oživila a nakonec v letadle. Nejlepší umístění je v ledvince na klíně s nenápadně povystrčenou anténou, tam funguje spolehlivě i na prostředním sedadle, kdežto třeba v náprsní kapse už signál při náklonu letadla ztrácí. Samozřejmě, že přístroje s barometrickým výškoměrem neukazují správě letovou výšku, ale pouze tzv. kabinovou výšku (tj. čemu odpovídá tlak v kabině), pokud si zapnete automatickou kalibraci výškoměru podle GPS, bude to asi ukazovat dost nesmysly.
Litam parkrat do roka a protoze bydlim kousek od letiste, zacal jsem GPSku pravidelne pri letu pouzivat. Mam ale jednu zahadu - pri rolovani na stat, pri startu funguje dobre. Pak ale pri nabirani vysky nema signal. Po usazeni na letove hladine se signal zase objevi. Az na vyjimky je signal ok, az do zacatku klesani na pristani, kde signal zase ztrati. Signal se vrati az po dosednuti.
Chova se to vzdycky stejne. Mam Montanu a mluvim o pripadu, kdy sedim u okna. Vite nekdo proc to tak je?
Co se tyka realneho nebezpeci s elektronikou na palube, tak pilot mi jasne vysvetlil, ze jde o aplikaci pravidla pausalem, bez rozumu, aby to bylo jasne komukoliv - asi jako dnesni aplikace pravidel pri schvalovani kesi, bez prihlednuti k souvislostem. Takze piloti nemaji radi jenom telefony, protoze ty se snazi marne navazat spojeni i za pouziti vysokeho vykonu a to by jim teoreticky mohlo rusit spojeni...
#37
Publikováno 07 srpen 2013 - 20:21
koko0925 napsal/a:
Jenom doplním že např. Oregon, aby dobře ukazoval po dobu letu v letadle, musí mít: nastavení/režim barometr/kontantní nadm. výška.
Standardně je proměnná.
tak to je asi jasne, ne? V letadle je talk odpovidajici cca 2000-3000m vysce. Pokud nechate barometrickou korekci vysky tlaku, tak to svindluje. Zajimave je, kdyz si na Montane necham ukazovat soucasne vysku podle tlaku a podle GPS - tim je to pak jasne.
#38
Publikováno 07 srpen 2013 - 20:33
alkes napsal/a:
Kvůli zastínění signálu v kabině, nebo kvůli něčemu jinému?abakus napsal/a:
...
Zapnout GPSku až v letové hladině jsem nikdy nezkoušel, ale zřejmě by měla problém s chycením fixu.
Přijímače vyrobené v USA nesmějí být exportovány, pokud nemají nastavená omezení výšky do 18 km (60 000 ft) a rychlosti do 515 m/s (1 000 knots).[17] Tyto limity vychází z prevence možného zneužití jako systému orientace v prostoru ve zbraních obdobných balistickým raketám nebo střelám s plochou dráhou letu.
Což by ale asi běžná letadla neměla přesáhnout
#39
Publikováno 07 srpen 2013 - 20:39
Aranyafëa napsal/a:
S těma mušlema, my jsme jich navozili před pár lety z řecka snad stovky a nejen vyplavené na břeh. Ne, nejsem ten, kdo je hází do keší se svým podpisem!
To se týká Egypta - tam to podle zkušeností těch, co jezdí opakovaně, problém opravdu je. Proto jsem si dovolila upozornit a třeba tím někomu ušetřit výraznou částku.
#40
Publikováno 07 srpen 2013 - 21:00
Ne, to skutečně nebude tenhle případ :-).Zlonda_CZ napsal/a:
Přijímače vyrobené v USA nesmějí být exportovány, pokud nemají nastavená omezení výšky do 18 km (60 000 ft) a rychlosti do 515 m/s (1 000 knots).[17] Tyto limity vychází z prevence možného zneužití jako systému orientace v prostoru ve zbraních obdobných balistickým raketám nebo střelám s plochou dráhou letu.
Což by ale asi běžná letadla neměla přesáhnout
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů