Stromolezecke vlakno - tipy a triky, otazky
#181
Publikováno 28 February 2011 - 19:22
Merida s ještěrkou, nohy, MHD, vlak + Dakota 20 + většinou "geobáglík"
* Až budu mít víc odlovů jak příspěvků, znamená to, že jsem bez práce nebo v důchodu *
Obsah keší JE většinou tragický
- Endorphins are released during climbing which can cause severe dependence on the sport -
#182
Publikováno 28 February 2011 - 19:54
#183
Publikováno 28 February 2011 - 20:07
Merida s ještěrkou, nohy, MHD, vlak + Dakota 20 + většinou "geobáglík"
* Až budu mít víc odlovů jak příspěvků, znamená to, že jsem bez práce nebo v důchodu *
Obsah keší JE většinou tragický
- Endorphins are released during climbing which can cause severe dependence on the sport -
#184
Publikováno 28 February 2011 - 20:20
#185
Publikováno 28 February 2011 - 20:21
#186
Publikováno 28 February 2011 - 20:26
Merida s ještěrkou, nohy, MHD, vlak + Dakota 20 + většinou "geobáglík"
* Až budu mít víc odlovů jak příspěvků, znamená to, že jsem bez práce nebo v důchodu *
Obsah keší JE většinou tragický
- Endorphins are released during climbing which can cause severe dependence on the sport -
#187
Publikováno 28 February 2011 - 21:03
#188
Publikováno 28 February 2011 - 22:55
Merida s ještěrkou, nohy, MHD, vlak + Dakota 20 + většinou "geobáglík"
* Až budu mít víc odlovů jak příspěvků, znamená to, že jsem bez práce nebo v důchodu *
Obsah keší JE většinou tragický
- Endorphins are released during climbing which can cause severe dependence on the sport -
#189
Publikováno 02 March 2011 - 21:04
fremen.cz napsal/a:
Jak tedy uvážu lano ke kmeni tak, aby se neztrácela zbytečně jeho nosnost, nelámalo se a neklouzalo?
Hledal jsem kde jsem mohl... ale tohle jsem nenašel.
Co se týče kotvení k témuž stromu, vřele doporučuju vyzkoušet. Normálně omotám 3x kolem, udělám osmičku a karabinou cvaknu do lana vedoucího nahoru. Důležitý mi přijde dát bacha, aby se karabina nelámala. O nosnost bych si strach vážně nedělal
A jen tak mimochodem, jedna akce s někým zkušenějším a je 90% porblémů vyřešeno!
D@ve_cz napsal/a:
lana dole uvážu osmičku (může tam už být připravená) cvaknu do ní karabinu do které potom cvaknu i druhý konec lana. Potom stačí vzít tu sňůru kterou si nahazoval, přivázat jí ke karabině a za statické lano to vytáhnout nahoru - drží jak čert a když to chceš sundat, jednoduše taháš za tu slabou šňůru....
To je dobrý!! Takhle se s 50m lanem můžu dostat na 45m vysoký strom! Kdyby takový byl a já dokázal vystřelit dostatečně vysoko!
---
www.zemekoulan.com
Většina řidičů se dělí na ty, kteří objevili SUBARU a na ty, které to teprve čeká! ;-)
#190
Publikováno 02 March 2011 - 21:11
D@ve_cz napsal/a:
Pořád bych ale,než tohle vždy řešit, raději jen přehodil lano a šplhal po dvojitém... Na to vypadala dost dobře metoda co se tu řešila včera, jen to nešťastné tření o strom (a ten pocit že visím na tkaničkách které jsem vázal místo na jistítkách za 3 litry... ale tak to překousnout je to nejmenší.)
Většinou jsem si daleko jistější na "tkaničkách" který jsem si sám vázal, než na blokantech za x peněz, protože ten špagát si člověk může zkontrolovat a je si jistej, že je vše OK, ale do materiálu toho blokantu nevidíš a může se tam lecos pokazit.
Přesto, pokud chceš jít po dvou lanech, není nic jednoduššího, než dát "nahoru" 2 jumary každý na jeden pramen a dolů jeden prusík přes obě lana (nebo 2 croly, když jsi bohatýr) a máš to vyřešený. Oba jumary spojíš jednou karabinou (nahoře, aby nevypadly z lana). Dolů si pak sjedeš na kýblu, nebo osmě.
---
www.zemekoulan.com
Většina řidičů se dělí na ty, kteří objevili SUBARU a na ty, které to teprve čeká! ;-)
#191
Publikováno 02 March 2011 - 21:20
Naše aktivity zatěžování a statického namáhání jsou naprosto nesrovnatelné se sílou která působí na expresku, lano, sedák, člověka, při pádu. A to i jen při pádu z 2-3 metrů... Něco ka lanům třeba tady: http://www.beal.cz/o...stnosti-lan.php
---
www.zemekoulan.com
Většina řidičů se dělí na ty, kteří objevili SUBARU a na ty, které to teprve čeká! ;-)
#192
Publikováno 02 March 2011 - 22:01
zemekoulani napsal/a:
Takhle se s 50m lanem můžu dostat na 45m vysoký strom! Kdyby takový byl a já dokázal vystřelit dostatečně vysoko!
Užíváme si toho luxusu sice jen s 30 metrovou statikou, ale zase jí použiju opravdu skoro celou Zatím jenom párkrát zklamala ta slabá sňůra, byť je to Dyneema tak jednou za deset let se to prostě urve... prostě se vyleze nahoru znovu, vůbec nic se neděje...
add tkaničky - jo, na tom taky něco bude no
add výstup po dvojitém laně - ta technika dvou jumarů mi známá je, jen momentálně doma není ani jeden jumar... Ten kouzelný slaňovací uzlík vypadal dobře.
Celkem ujíždím na výstupu přes GriGri + jumar/tibloc etc.. zrovna dvakrát by se mě nechtělo sundávat jumar, crol a přestrojovat osmu ... a pomyšlení že bych to musel všechno dělat dvakrát - viva la GriGri slaním popolezu slaním... pohoda.. kdyby do něj šly narvat dva prameny lana ..
Když už jsme u těch 2 jumarů - nepožívá/nezkoušel někdo Ascentree (2x jumar spojený uprostřed, jede se obouruč... a místo blokantu na nohu by stačilo šlapat po laně (jen zase to nešťastný slanění ..)
#193
Publikováno 02 March 2011 - 22:35
D@ve_cz napsal/a:
Celkem ujíždím na výstupu přes GriGri + jumar/tibloc etc.. zrovna dvakrát by se mě nechtělo sundávat jumar, crol a přestrojovat osmu ... a pomyšlení že bych to musel všechno dělat dvakrát - viva la GriGri
JO!! Mám to taky tak. GriGri a TiBlock IMHO dokonalá kombinace. Navíc, kdykoli lze TiBlock nahradit nebo doplnit prusíkem.
Příští víkend, jestli vyjde počasí, pojedeme udělat další část T5 k Linzi. Už se těším!
---
www.zemekoulan.com
Většina řidičů se dělí na ty, kteří objevili SUBARU a na ty, které to teprve čeká! ;-)
#194
Publikováno 03 March 2011 - 10:52
ad navázání na kmen: mno vidím to tak, že místo 30m lana vezmu 50m (se to neztratí...) a na kmen navážu 2-3 obtočení, následně osmu uzel, popotáhnu si kus lana, navážu druhý osmový uzel a ty dva do sebe zacvaknu karabinou a bude vymalováno...
PS: víte, že když uděláte uzel osmu, tak jeden konec unese o 10% méně jak druhý?
Merida s ještěrkou, nohy, MHD, vlak + Dakota 20 + většinou "geobáglík"
* Až budu mít víc odlovů jak příspěvků, znamená to, že jsem bez práce nebo v důchodu *
Obsah keší JE většinou tragický
- Endorphins are released during climbing which can cause severe dependence on the sport -
#195
Publikováno 03 March 2011 - 17:26
#196
Publikováno 03 March 2011 - 17:35
D@ve_cz napsal/a:
Ta karabina v tom je věc dobrá, používá se to (alespoň co jsem četl..) spíš když "nešplháš" svisle nahoru, ale víc vodorovně...
nepletme si... zacvaknutá karabina do horního oka k palci, to je proti vypadení lana... pokud jumar použiješ horizontálně, tak se nacvakává ještě jedna do dolního oka a přes lano, aby se nevyvracel
Merida s ještěrkou, nohy, MHD, vlak + Dakota 20 + většinou "geobáglík"
* Až budu mít víc odlovů jak příspěvků, znamená to, že jsem bez práce nebo v důchodu *
Obsah keší JE většinou tragický
- Endorphins are released during climbing which can cause severe dependence on the sport -
#197
Publikováno 03 March 2011 - 18:39
Inu, instruktor jak má být... ostatně, na co bezpečnost, že...fremen.cz napsal/a:
nacvaknout karabinu nahoru na jumar aby nevypadlo lano? Tohle kdyz jsem říkal jako instrukce bezpečnosti, tak mi bylo sděleno "tohle jsem ale nikdy nedělal"
Ono u toho procvaknutí při šplhání po 2 lanech to je hlavně věc praktická. Jsou stále stejně vysoko a jsou blízko u sebe.
Fakt není nic lepšího, než si to vyzkoušet v praxi. Dneska jsem to řešil na místě takovou motanicí a parádně to fungovalofremen.cz napsal/a:
mno vidím to tak, že místo 30m lana vezmu 50m (se to neztratí...) a na kmen navážu 2-3 obtočení, následně osmu uzel, popotáhnu si kus lana, navážu druhý osmový uzel a ty dva do sebe zacvaknu karabinou a bude vymalováno...
Fakt důležitá informace! Zapíšu si ji do deníčkufremen.cz napsal/a:
PS: víte, že když uděláte uzel osmu, tak jeden konec unese o 10% méně jak druhý?
---
www.zemekoulan.com
Většina řidičů se dělí na ty, kteří objevili SUBARU a na ty, které to teprve čeká! ;-)
#198
Publikováno 03 March 2011 - 19:18
#199
Publikováno 03 March 2011 - 19:22
Merida s ještěrkou, nohy, MHD, vlak + Dakota 20 + většinou "geobáglík"
* Až budu mít víc odlovů jak příspěvků, znamená to, že jsem bez práce nebo v důchodu *
Obsah keší JE většinou tragický
- Endorphins are released during climbing which can cause severe dependence on the sport -
#200
Publikováno 03 March 2011 - 19:26
4 uživatel(ů) prochází toto téma
0 uživatelů, 4 návštěvníků 0 anonymních uživatelů