Stromolezecke vlakno - tipy a triky, otazky
#261
Publikováno 18 May 2011 - 18:07
---
www.zemekoulan.com
Většina řidičů se dělí na ty, kteří objevili SUBARU a na ty, které to teprve čeká! ;-)
#262
Publikováno 19 May 2011 - 9:21
UPOZORNĚNÍ- moje ICQ, Soukromé zprávy či email opravdu NESLOUŽÍ jako technická podpora.
Pro pokládání dotazů nebo rad využijte fórum (od toho tu je).
#263
Publikováno 19 May 2011 - 11:19
Merida s ještěrkou, nohy, MHD, vlak + Dakota 20 + většinou "geobáglík"
* Až budu mít víc odlovů jak příspěvků, znamená to, že jsem bez práce nebo v důchodu *
Obsah keší JE většinou tragický
- Endorphins are released during climbing which can cause severe dependence on the sport -
#264
Publikováno 19 May 2011 - 12:52
zemekoulani napsal/a:
Tak musím říct, že jsem dneska udělal první zkušenost s prutem, naviákem a 0,35 vlascem. Zkusil jsem rovnou přetáhnout lano a kupodivu to vyšlo. Uvidíme, jestli tohle vybavení zařadíme do standardní výzbroje na keše
0,35 vlasec jsem přetrhal - jaxem ti povídal, u Linze - stačil ráz 50g olůvka při výstřelu z praku. Možná by to pořešily lepší úhly mezi prakem a navijákem, ale...
Dělali jsme teď s Jeníčkem novou stromovku a Jenda vytáh jinej vlasec, asi 0,7 bych řek, a NAPROSTO V POHODĚ, ani neměl moc chuť se cukovat a zaplejtat. Trošku drhnul v hrubší kůře, ale se závažíčkem kolem 70g už jezdil jak zmíj. Jenda navijákoval a já protitáh, "dělal rybu" , aby se smotával správně. To chce ještě doladit.
Navazovali jsme 3mm repku a balada. Toutéž repkou tahali nahoru nářadí - bude na práci ideální. Nedře do rukou a vůbec.
Takže nám už se to konečně rýsuje
Jo, a konečně smysluplně a prakticky vyzkoušena metoda grigri-kladka a naprostá spokojenost. Už jen trochu grifu a není co řešit. Navíc jsem zjistil další výhodu: při použití dynamiky namísto statiky nahoře v rozsoše zajistíš lano smycí a expreskou a s grigri neodepnutým vesele můžeš dál lízt nahoru a postupně se dojišťovat, dokonce (páč druhej konec je vlastně dole) by tě moh kolega sichrovat ze země. Čili docela ideál.
PS: jo, vejška cca 16m.
...a neberte se tak vážně!
CITECKA Team: Pet a Čita a psice Miki von Mikolas
#265
Publikováno 19 May 2011 - 13:04
Citecka napsal/a:
Už jen trochu grifu a není co řešit. Navíc jsem zjistil další výhodu: při použití dynamiky namísto statiky nahoře v rozsoše zajistíš lano smycí a expreskou a s grigri neodepnutým vesele můžeš dál lízt
Doobrý!! Zrovna nedávno jsem dával v hlavě do kupy co dělat po zdolání rozsochy - tam přece končí každá stromolezecká keš - nudaaa O:-)
Po zdolání nejhoršího se mě dolní jištění líbí víc, než všude tahat smyce...
#266
Publikováno 19 May 2011 - 14:32
UPOZORNĚNÍ- moje ICQ, Soukromé zprávy či email opravdu NESLOUŽÍ jako technická podpora.
Pro pokládání dotazů nebo rad využijte fórum (od toho tu je).
#267
Publikováno 19 May 2011 - 16:25
Citecka napsal/a:
...Navíc jsem zjistil další výhodu: při použití dynamiky namísto statiky nahoře v rozsoše zajistíš lano smycí a expreskou a s grigri neodepnutým vesele můžeš dál lízt nahoru a postupně se dojišťovat, dokonce (páč druhej konec je vlastně dole) by tě moh kolega sichrovat ze země. Čili docela ideál.
PS: jo, vejška cca 16m.
kluciii, jsem pomalejsi, nechaapu to. resim to porad a to by se mi hodilo vedeti jak na to. nezvladli byste to nakresem? dik
#268
Publikováno 19 May 2011 - 19:26
#269
Publikováno 19 May 2011 - 19:28
djw napsal/a:
kluciii, jsem pomalejsi, nechaapu to. resim to porad a to by se mi hodilo vedeti jak na to. nezvladli byste to nakresem? dik
Dejwe, to víš, že zvládli, ale kdo by se na to nevy*l, že?
No normálka, prostě kolem kmene, když popolezeš kousek vejš, dáš smyčku, do ní karabinu a do ní si cvakneš lano, takže kdybys náhodou spadnul, tak jdeš jen k tý karabině (samozřejmě níž o to, o kolik jsi měl vytažený lano nad karabinou). Zkrátka přesně stejnej systém, jako když lezeš stěnu. Prostě si děláš postupný jištění. Na stromě je to o to jednodušší, že nemusíš používat expresky a neusíš si jistící stanoviště složitě budovat.
Kapiš?
---
www.zemekoulan.com
Většina řidičů se dělí na ty, kteří objevili SUBARU a na ty, které to teprve čeká! ;-)
#270
Publikováno 19 May 2011 - 19:32
majkeld napsal/a:
Nedavna zkusenost na kesi Zpatky na stromy - po nekolika bidnych pokusech, kdy jsem o metr nedostrelil na vetev mi to pak nejak zaclo litat a ja to prestrelil o 5 metru vys! Tzn. nejakych 24 metru se zednickym provazkem a matkou (cca 24 klic, nevim, co tomu odpovida za Mxx)
Jestli se nemýlím, tak to je M18, tedy ta, kterou jsem tu už několikrát zmiňoval jako ideální a odzkoušenou.
Potvrzuju, že se dá střelit do cca 20m, ale největší zádrhel je tření provázku v rozsoše, což bývá u některých stromů celkem problém (dub je sviňa) a na to je právě ideální ten vlasec.
Ale, převážnou většinu jsem odlovil se zednickým provázkem
---
www.zemekoulan.com
Většina řidičů se dělí na ty, kteří objevili SUBARU a na ty, které to teprve čeká! ;-)
#271
Publikováno 20 May 2011 - 8:23
Taky to asi ještě pořád nepobírám Co má být cílem toho snažení? Jestli to dobře chápu, vyhákuju po laně do rozsochy kam se mi povede trefit a pak potřebuju po větvích dolézt ještě kus výš. Takže dělám pomocí smyc postupové jištění a spolulezec mě jistí zdola.zemekoulani napsal/a:
djw napsal/a:
kluciii, jsem pomalejsi, nechaapu to. resim to porad a to by se mi hodilo vedeti jak na to. nezvladli byste to nakresem? dik
Dejwe, to víš, že zvládli, ale kdo by se na to nevy*l, že?
No normálka, prostě kolem kmene, když popolezeš kousek vejš, dáš smyčku, do ní karabinu a do ní si cvakneš lano, takže kdybys náhodou spadnul, tak jdeš jen k tý karabině (samozřejmě níž o to, o kolik jsi měl vytažený lano nad karabinou). Zkrátka přesně stejnej systém, jako když lezeš stěnu. Prostě si děláš postupný jištění. Na stromě je to o to jednodušší, že nemusíš používat expresky a neusíš si jistící stanoviště složitě budovat.
Kapiš?
Potud dobrý, ale nechápu to co psal Citecka, resp význam toho grigri tam:
nahoře v rozsoše zajistíš lano smycí a expreskou a s grigri neodepnutým vesele můžeš dál lízt nahoru a postupně se dojišťovat, dokonce (páč druhej konec je vlastně dole) by tě moh kolega sichrovat ze země.
#272
Publikováno 20 May 2011 - 10:06
Parkis napsal/a:
Potud dobrý, ale nechápu to co psal Citecka, resp význam toho grigri tam:
nahoře v rozsoše zajistíš lano smycí a expreskou a s grigri neodepnutým vesele můžeš dál lízt nahoru a postupně se dojišťovat, dokonce (páč druhej konec je vlastně dole) by tě moh kolega sichrovat ze země.
Předpokládám, že to myslel tak, že grigri, tím že je samosvorný, tak umožňuje lezení s "volným" lanem, bez toho, aby to člověk musel nějak zvlášť hlídat. A ten kolega dole, jak to chápu já, může případně zatížit volnej konec a zastavit pád, kdyby grigri nezabralo samo.
---
www.zemekoulan.com
Většina řidičů se dělí na ty, kteří objevili SUBARU a na ty, které to teprve čeká! ;-)
#273
Publikováno 20 May 2011 - 10:14
Tak to dost smrdí krchovem O samosvornosti grigri by mohli vyprávět dva kamarádi se sešroubovanou páteří....zemekoulani napsal/a:
Předpokládám, že to myslel tak, že grigri, tím že je samosvorný, tak umožňuje lezení s "volným" lanem, bez toho, aby to člověk musel nějak zvlášť hlídat. A ten kolega dole, jak to chápu já, může případně zatížit volnej konec a zastavit pád, kdyby grigri nezabralo samo.
Ani ten kolega dole to nezachrání, když vyplachtím dva metry nad jištěním tak těžko stihne dobrat ty 4 metry lana co na něj poletí.
Ale třeba to bylo myšleno jinak, počkám si na vysvětlení.
#274
Publikováno 20 May 2011 - 11:08
Parkis napsal/a:
Tak to dost smrdí krchovem O samosvornosti grigri by mohli vyprávět dva kamarádi se sešroubovanou páteří....
Ani ten kolega dole to nezachrání, když vyplachtím dva metry nad jištěním tak těžko stihne dobrat ty 4 metry lana co na něj poletí.
Ale třeba to bylo myšleno jinak, počkám si na vysvětlení.
Jasně, třeba nám o osvětlí, ale já to pochopil takhle. Jinak si to neumím vysvětlit a to co píšeš je pravda.
---
www.zemekoulan.com
Většina řidičů se dělí na ty, kteří objevili SUBARU a na ty, které to teprve čeká! ;-)
#275
Publikováno 20 May 2011 - 11:49
To si rad poslechnu, opravdu. Muzes to vic rozvest na konkretnich pripadech?Parkis napsal/a:
O samosvornosti grigri by mohli vyprávět dva kamarádi se sešroubovanou páteří....
UPOZORNĚNÍ- moje ICQ, Soukromé zprávy či email opravdu NESLOUŽÍ jako technická podpora.
Pro pokládání dotazů nebo rad využijte fórum (od toho tu je).
#276
Publikováno 20 May 2011 - 12:58
#277
Publikováno 20 May 2011 - 14:17
V obou případech kombinace nepozornosti jističe a nedržení volného konce lana. Konkrétnější nebudu, neb jsem u toho osobně nebyl.S474N napsal/a:
To si rad poslechnu, opravdu. Muzes to vic rozvest na konkretnich pripadech?Parkis napsal/a:
O samosvornosti grigri by mohli vyprávět dva kamarádi se sešroubovanou páteří....
#278
Publikováno 20 May 2011 - 14:47
Parkis napsal/a:
V obou případech kombinace nepozornosti jističe a nedržení volného konce lana. Konkrétnější nebudu, neb jsem u toho osobně nebyl.
Promin, ale to není chyba zařízení, ale selhání lidského faktoru.
Kdyby bylo samojistítko, tak nemusím shánět někoho na lezení atp..
Merida s ještěrkou, nohy, MHD, vlak + Dakota 20 + většinou "geobáglík"
* Až budu mít víc odlovů jak příspěvků, znamená to, že jsem bez práce nebo v důchodu *
Obsah keší JE většinou tragický
- Endorphins are released during climbing which can cause severe dependence on the sport -
#279
Publikováno 20 May 2011 - 15:42
Já něco takového někdy tvrdil?fremen.cz napsal/a:
Parkis napsal/a:
V obou případech kombinace nepozornosti jističe a nedržení volného konce lana. Konkrétnější nebudu, neb jsem u toho osobně nebyl.
Promin, ale to není chyba zařízení, ale selhání lidského faktoru.
Kdyby bylo samojistítko, tak nemusím shánět někoho na lezení atp..
#280
Publikováno 20 May 2011 - 20:56
3 uživatel(ů) prochází toto téma
0 uživatelů, 3 návštěvníků 0 anonymních uživatelů