Přejít na obsah


Fotka
- - - - -

Keš terén 5


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
57 odpovědí na toto téma

#41 PaWcz

PaWcz

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 317 příspěvků(y)

Publikováno 21 listopad 2012 - 14:04

honzak83 napsal/a:
(...)A prostor na rozlišení těchto nuancí je minimální - 5 to být nemůže (není třeba speciální výbavu), takže zbývá jen 4 a 4 1/2.


Dostatečný prostor pro rozlišení je přece v listingu. Tam může autor popsat terén a zahrnout i rady na cestu.
Hvězdičky pro terén jsou jen prvotní informace o tom, zdali tam nemůže být nějaká "zrada".
U jednohvězd každý ví, že to i kancelářské krysy zvládnou bez pomačkání obleku. Dvojhvězda slibuje pohodovou procházku i pro rodinky s mrnětem. Tři hvězdičky napoví, že to sice pořád není nic obtížného, ale chce to dávat trochu bacha. U čtyř hvězdiček už se vyplatí pročíst listing předem a na lov se připravit, protože cesta za keší pnebude pohodová popracovní záležitost (A to pro většinu kačerů nebude keška v koruně javoru, poklad na ostrůvku uprostřed řeky ani keška na konci 20 km dlouhé štreky). A pět hvězdiček patří tam, kde si (pokud nejsi sebevrah) bez cajku ani neškrtneš.
Hvězdičkový systém je jednoduchý a pro plánování lovů dostačující. Jeho smysl není ten, aby dával statistickou informaci o tom, jaký je ten kačer borec.
  • 0

Lovec Tisícovek - geovýzva pro všechny milovníky hor (více tady)

Vložený obrázek


#42 Citecka

Citecka

    kecal neuvěřitelný

  • Members
  • PipPipPip
  • 3 250 příspěvků(y)

Publikováno 21 listopad 2012 - 14:57

... a k tomu si připočti attributy. Pravda, na ty se každej koukne až jako na poslední, ale jsou tam. Teď ještě aby je owneři správně vyplňovali :(
  • 0

...a neberte se tak vážně! :)
CITECKA Team: Pet a Čita a psice Miki von Mikolas


#43 Trhac

Trhac

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2 841 příspěvků(y)

Publikováno 21 listopad 2012 - 16:35

Počet hvězd obtížnosti je určen počtem potřebných končetin. Tzn.: * - pro vozíčkáře; ** - dojdeš si; *** - dojdeš si a přidržíš se; **** - lezeš po všech čtyřech; ***** - potřebuješ všechny čtyři plus pomůcku (loď, vor, potápěčské bomby, lano, sedák, žebřík, vrtulník, nosnou raketu, batyskaf…). Samozřejmě chápu, že je jistý rozdíl mezi devadesátimetrovým komínem, hlubokou studnou nebo keškou, kde k finálce stačí třímetrové štafle.
  • 0

RACCOON TEAM
Věk je uveden kačerský, život před nálezem první keše neplatí…


#44 dr.vota

dr.vota

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 091 příspěvků(y)

Publikováno 21 listopad 2012 - 16:45

Trhac napsal/a:
Počet hvězd obtížnosti je určen počtem potřebných končetin. Tzn.:
* - pro vozíčkáře;
** - dojdeš si;
*** - dojdeš si a přidržíš se;
**** - lezeš po všech čtyřech;
***** - potřebuješ všechny čtyři plus pomůcku (loď, vor, potápěčské bomby, lano, sedák, žebřík, vrtulník, nosnou raketu, batyskaf…).

Samozřejmě chápu, že je jistý rozdíl mezi devadesátimetrovým komínem, hlubokou studnou nebo keškou, kde k finálce stačí třímetrové štafle.

ne obtížnosti, ale TERÉNU!
  • 0

#45 Slanecek

Slanecek

    lekla ryba

  • Members
  • PipPipPip
  • 463 příspěvků(y)

Publikováno 21 listopad 2012 - 17:05

vavros napsal/a:
Najde se stromolezec, který vysvobodí mou závodnici TurboVeverku ze zajetí na stromě a pošle ji zpět na trať ??? :(:(:(:(


[tb]TB48Z8J[/tb]


On to jaksi neni tak uplne strom a s postupujicim podzimem bude vysvobozovani cim dal tim vic za a o usta a za be o poskozeni dane lokality. Jen abys s tim pocital.
  • 0

#46 honzak83

honzak83

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 671 příspěvků(y)

Publikováno 21 listopad 2012 - 17:27

Smrk napsal/a:

Když jdou dlouhou multinu pěšky, tak dolezou po čtyřech, proto čtyři hvězdičky :-) A když si to někdo všelijak krátí, jeho smůla. Už vidím, jak to vypráví na eventu... Já bych ty hvězdičky zas tak moc nežral.

Dle návodu na geocaching.com je i cyklistická multina dlouhá 20 km terén 4, což je dle mě značný úlet - 20 km na kole, to je záležitost max. na 2 hodiny (není-li to vyloženě někde v kopcích), nemluvě o to, že ty cyklistické multiny mimo hory dělá spousta kačerů autem. Pak babo raď, jaký dát terén - pro cyklisty je to reálně terén 2,5, pro automobilisty 1-1,5, striktně dle pravidel ovšem 4. Ona délka keše by se měla asi spíše promítnout do hodnovcení obtížnosti, nikoli terénu - takto to dělají owneři dlouhých tuiristických eventů, např. Beskydské kopečky (délka přes 40 km) měli terén 3 1/2, rovněž Geokopr měl terén 3 1/2 (pěší nonstop event dlouhý přes 80 km).
  • 0

#47 Samaell

Samaell

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 377 příspěvků(y)

Publikováno 21 listopad 2012 - 17:36

Osobne bych pri urceni terenu pouzil selsky rozum. Proto by mel mit clovek jiz neco za sebou aby si dokazal svoji krabicku zatridit. Takze ja bych napr vyse zminene cyklomulti dal T2,5-3,5 podle cesty po ktere se jede.
  • 0

#48 MArfDKnL

MArfDKnL

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 84 příspěvků(y)

Publikováno 21 listopad 2012 - 18:44

vavros napsal/a:
Najde se stromolezec, který vysvobodí mou závodnici TurboVeverku ze zajetí na stromě a pošle ji zpět na trať ??? :(:(:(:(


[tb]TB48Z8J[/tb]


Kdyby to nebylo tak daleko tak tam skočím, ale takhle to letos asi nebude

Třeba moje první založená keš byla tradička T5, jelikož jsem horolezec tak to pro mě není nic těžkého, ale i tak je hodnocení dost individuelní.
V létě jsem lovil keš T4,5, která se bez výbavy nedala dát, na jaře pak keš s obtížností 4 na stroně, kam se sice dá dostat, ale je to trochu nebezpečné. Každopádně hodnocení je subjektivní a bez zkušeností to mnohdy owner podhodnotí.
  • 0

#49 Dain & Olik

Dain & Olik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 3 704 příspěvků(y)

Publikováno 21 listopad 2012 - 19:00

honzak83 napsal/a:

Dle návodu na geocaching.com .... pro cyklisty je to reálně terén 2,5, pro automobilisty 1-1,5, striktně dle pravidel ovšem 4. ......... Ona délka keše by se měla asi spíše promítnout do hodnovcení obtížnosti, nikoli terénu - takto to dělají owneři dlouhých tuiristických eventů


tak to to delaji metodicky spatne :). nicmene jdes na to moc vedecky. obecne je to plus minus autobus. nejdulezitejsi je, aby byla spravne ta krajni hodnota 1 (vozickari) a 5 (vybaveni). to co je mezi tim, je stejne subjektivni. takze dlouze dumat, jestli je spravnejsi 3,5 nebo 4 je fakt ztrata casu :).
  • 0

#50 CZECH.TIR

CZECH.TIR

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 417 příspěvků(y)

Publikováno 25 listopad 2012 - 6:49

no ony ty T5 jsou někdy zvláštní. mám jich nalených několik a nikdy jsem lano nebo podobné serepetičky nepoužil. Taky jsem hledal v německu T4 na stromě, pořád jí nemohl najít, a pak jsem zjistil že jsem ji hledal cca 15 nad ní :-) ono stačilo se dostat jen na první větev a keš byla na druhé straně kmene... a co jsem založil, jsou max. T4,5, i když někteří kačeři remcají že je to T5. ono asi záleží na úhlu pohledu..
  • 0
náš tým: Petr, Inka, Péťa, Gábinka. Jako ochranka Jork a Sissi (yorkshire terier).
Geovozy Felda pick-up, krátká Felda, Renault Magnum 480 HP + návěs, JAWA Mustang r.v. 1970, kolo,nohy.

KOMU SE MÉ KEŠE NELÍBÍ,AŤ JE NELOVÍ...

statistika munzee: [url]http://www.opencachi...munzeer=petr007[url]


#51 Arandur9424

Arandur9424

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 88 příspěvků(y)

Publikováno 25 listopad 2012 - 6:58

vavros napsal/a:
Najde se stromolezec, který vysvobodí mou závodnici TurboVeverku ze zajetí na stromě a pošle ji zpět na trať ??? :(:(:(:(
[tb]TB48Z8J[/tb]

Nechci být moc pesimista, ale Mácha v Ráji je mysterka a má dle fotek finále ve skále, takže to vidím asi až na jaro. Vylušti ji a já Ti pro ni slaním ;-)
  • 0
Pokud Vás mé mysterky obtěžují, tak je prosím neluštěte...

#52 Ludvajs64

Ludvajs64

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 136 příspěvků(y)

Publikováno 25 listopad 2012 - 16:48

TO vavros - Mám takové tušení, že je TurboVeverka zpět v závodě. TO Arandur9424 - ne všechno ve skalách je na slaňování.
  • 0

#53 vavros

vavros

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 179 příspěvků(y)

Publikováno 25 listopad 2012 - 18:49

Děkuji za dobrou zprávu :):):):):):)

Ludvajs64 napsal/a:
TO vavros - Mám takové tušení, že je TurboVeverka zpět v závodě.
TO Arandur9424 - ne všechno ve skalách je na slaňování.


  • 0

#54 Hedgehog_Family

Hedgehog_Family

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 042 příspěvků(y)

Publikováno 25 listopad 2012 - 18:54

Dain a Olik napsal/a:
obecne je to plus minus autobus. nejdulezitejsi je, aby byla spravne ta krajni hodnota 1 (vozickari) a 5 (vybaveni). to co je mezi tim, je stejne subjektivni. takze dlouze dumat, jestli je spravnejsi 3,5 nebo 4 je fakt ztrata casu :).


Není to tak úplně jedno. Když někam jedu a chci si cestou odlovit kešuli, tak mě zajímá, jestli jí můžu odlovit v obleku, džínách, nebo potřebuju montérky. Na keš T4 určitě v obleku nepůjdu. Indikátory obtížnosti a terénu jsou první věcí, která člověka zajímá.
  • 0

#55 sovidoupe

sovidoupe

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 572 příspěvků(y)

Publikováno 25 listopad 2012 - 20:57

Hedgehog_Family napsal/a:

Dain a Olik napsal/a:
obecne je to plus minus autobus. nejdulezitejsi je, aby byla spravne ta krajni hodnota 1 (vozickari) a 5 (vybaveni). to co je mezi tim, je stejne subjektivni. takze dlouze dumat, jestli je spravnejsi 3,5 nebo 4 je fakt ztrata casu :).


Není to tak úplně jedno. Když někam jedu a chci si cestou odlovit kešuli, tak mě zajímá, jestli jí můžu odlovit v obleku, džínách, nebo potřebuju montérky. Na keš T4 určitě v obleku nepůjdu. Indikátory obtížnosti a terénu jsou první věcí, která člověka zajímá.

Já myslím, že tu šlo o to, že je zbytečně se hádat, jestli je keš např. 3,5 nebo 4. Různých pohledu na věc je tolik, že snad ani nejde najít hodnota vyhovující všem. Pak jsou všechny diskuse jen mlácení prázdné slámy.
TIRákovy kecy snad ani nemá smysl komentovat. Pamatuju si jeho tahání manželky na strom autolanem zaháknutým na kouli auta.
  • 0
Zážitky nemusí být pozitivní, stačí když jsou extremní.

#56 CZECH.TIR

CZECH.TIR

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 417 příspěvků(y)

Publikováno 25 listopad 2012 - 22:13

sovidoupe napsal/a:

TIRákovy kecy snad ani nemá smysl komentovat. Pamatuju si jeho tahání manželky na strom autolanem zaháknutým na kouli auta.


jo, na tuhle jsem lano použil. Jen to nebylo autolano, 15m jsem ještě neviděl. Bylo to lano určené na bondage. Nebyla to ani manželka (naštěstí), nebylo to ani za kouli bo to auto ji ani nemělo. Prvotní úmysl byl aby vytáhla ona mě, jenže v životě za volantem neseděla a hrozilo vážné nebezpečí, že spálí spojku nebo mě přetáhne přes tu větev ( upřímně, za par měsíců jsem litoval že se to nepodařilo mě :-) jinak to bylo moje první FTF víceméně náhodou, vypálili jsme němčourům rybník. Ale toto byla čistokrevná T5, ano. Ale na těch ostatních jsem byl sám. A lézt po pískovcové skále po římse cca v 5m výšce mi moc T5 nepřijde, i když se k ní dá samozřejmě slanit.
Jo a jednu jsem odlovil ze střechy návěsu kamionu, prostě jsem zastavil u ní a stačilo se jen vytáhnout na větev. Zpátky jsem šel klasickou cestou po větvích, přece jenom seskakovat na střechu plachtového návěsu není nejlepší nápad. S frigem by to šlo.
A ty terenní hvězdičky, jsou mezi 1 a 5 fakt o úhlu pohledu. Když má někdo 190/80 tak se mu asi leze líp kamkoliv než když má 170/120.
A pokud někdo trpí závratí tak i třímetrová zídka se snadným přístupem pro něj může být T5. Mám keš na 30m stožáru, a nic to se mnou nedělalo.Nádraží dole je jak TT vláčky, A ten výhled, nZnám lidi, co by nevylezli ani na první plošinu v 10m, a to nejen proto že to není zrovna košer. Tak asi tak.
A jsou stromy po kterých se leze jak po žebříku, takže třeba se dostat do 20m je v pohodě, a u jiného si v poloviční výšce říkáte jak dolů nebo nahoru.
Stromovek mám založených asi desítku, některé jsou snadné i když vysoko třeba GC2YXCD , jiné jsou o dost složitější GC2YXCE. Komu se líbí, je z nich nadšený, jiný se tam nechá jen zapsat, jiný je nechá plavat.
Někdo to nadává na množství keší, u každé základky atd, ale za ně jsem třeba v cizině vděčný, když navečer někde zaparkuju a jdu se projít po městě nebo projet na kole. Poznám město a každá tradička dobrá.
Tak ať si každý vybere z hry co chce.
Jo a nejradši mám takový stesky, proč je keš tady a ne tady, a proč a proč. Taky občas nechápu micro přitlučený na stromě, když kolem je dost schovek na větší, ale i o tom to je. Autor to tak chtěl a je to třeba respektovat. A není nad to čtvrt hodiny čučet do země, bloumat sem a tam a pak to ní málem vrazit...
  • 0
náš tým: Petr, Inka, Péťa, Gábinka. Jako ochranka Jork a Sissi (yorkshire terier).
Geovozy Felda pick-up, krátká Felda, Renault Magnum 480 HP + návěs, JAWA Mustang r.v. 1970, kolo,nohy.

KOMU SE MÉ KEŠE NELÍBÍ,AŤ JE NELOVÍ...

statistika munzee: [url]http://www.opencachi...munzeer=petr007[url]


#57 Skywalker

Skywalker

    "kašpar"

  • Members
  • PipPipPip
  • 973 příspěvků(y)

Publikováno 25 listopad 2012 - 22:36

Tak to mě rosekalo. Hláška, prý :"bylo to lano na bondage" chacha - to jako: "Miláčku, dneska to svazování uděláme trošku jinak...vytáhnu tě autem přes větev :) Sem si smíchy poprskal monitor B) Ale abych nebyl OT. Dneska jsem bez lana nevylezl T4,5 Zase platí T4 - někdy je to žebřík až do oblak, jindy sebevražedná mise.
  • 0

*


#58 sovidoupe

sovidoupe

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 572 příspěvků(y)

Publikováno 26 listopad 2012 - 8:44

CZECH.TIR: No teď jsi do toho šlápnul :-D Ale oceňuji, že jsi napsal k tématu a nesnažil se můj příspěvek překroutit, jak je na zdejším fóru zvykem, ikdyž jisté víš, že jsem jedním z těch co měli k některým tvým stromovkám výhrady.
  • 0
Zážitky nemusí být pozitivní, stačí když jsou extremní.




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama