Proč používat/koupit PETZL GriGri
#1
Publikováno 06 září 2011 - 22:23
Merida s ještěrkou, nohy, MHD, vlak + Dakota 20 + většinou "geobáglík"
* Až budu mít víc odlovů jak příspěvků, znamená to, že jsem bez práce nebo v důchodu *
Obsah keší JE většinou tragický
- Endorphins are released during climbing which can cause severe dependence on the sport -
#2
Publikováno 06 září 2011 - 23:22
fremen.cz napsal/a:
Prostor pro vaše zkušenosti a využití
S přechodem na grigri2 jsme vyřešili "problém" s převázáním z crollu / jumaru do reversa. Výhodou je samozřejmě i uvolnění rukou v případě potřeby, např. hledání keše někde ve spáře.
Během jednoho deštěm zkrápého kešování nám grigri2 projelo o zhruba metr, což člověka trochu znervózní...Nakonec jsme přešli na RIG, což je svým způsobem profi verze grigri.
Grigri nemá pracovní normu a není primárně určeno jako pomůcka pro slaňování,.. Dnes máme tedy grigri v geovýbavě jako záložní blokant resp. pomůcku pro napínání lanovek.
#3
Publikováno 07 září 2011 - 5:57
UPOZORNĚNÍ- moje ICQ, Soukromé zprávy či email opravdu NESLOUŽÍ jako technická podpora.
Pro pokládání dotazů nebo rad využijte fórum (od toho tu je).
#4
Publikováno 07 září 2011 - 6:40
#5
Publikováno 07 září 2011 - 6:58
UPOZORNĚNÍ- moje ICQ, Soukromé zprávy či email opravdu NESLOUŽÍ jako technická podpora.
Pro pokládání dotazů nebo rad využijte fórum (od toho tu je).
#6
Publikováno 07 září 2011 - 7:10
S474N napsal/a:
LALA.eu: muzu vedet detaily toho projeti? Tam nebylo drzeno lano rukou nebo nebylo provazano do karabiny? Jinak si totiz ten prokluz nedovedu vysvetlit.
BTW co to bylo za lano a jaky byl jeho prumer?
Lano (ne uplne nova statika 10.5 ve velmi slusnem stavu)i bylo nasakle vodou, zanovni grigri2 byly mokre. Lano rukou samozrejme drzeno bylo, ale i tak to cloveka prakvapi. Jednalo se o ciste vertikalni slaneni a stalo se to nahore kratce po prepnuti do grigri2. Grigri2 bylo samozrejme v karabine.
Koukam ze jsi dal 15 T5 kesi. Kolik z nich bylo o technickem lezeni? Diky za odpoved.
#7
Publikováno 07 září 2011 - 7:21
UPOZORNĚNÍ- moje ICQ, Soukromé zprávy či email opravdu NESLOUŽÍ jako technická podpora.
Pro pokládání dotazů nebo rad využijte fórum (od toho tu je).
#8
Publikováno 07 září 2011 - 7:26
#9
Publikováno 07 září 2011 - 7:29
UPOZORNĚNÍ- moje ICQ, Soukromé zprávy či email opravdu NESLOUŽÍ jako technická podpora.
Pro pokládání dotazů nebo rad využijte fórum (od toho tu je).
#10
Publikováno 07 září 2011 - 9:36
...a neberte se tak vážně!
CITECKA Team: Pet a Čita a psice Miki von Mikolas
#11
Publikováno 07 září 2011 - 11:53
Souhlas. Grigri používám dva roky a za normálních podmínek funguje bez problémů. Jak nahoru při sebedobírání a dojišťování, tak dolů při slanění. Za mokra dolů funguje jako výborná ždímačka na lano, ovšem tomu zapoměli udělat okap, takže dole člověk od rozkroku dolů vypadá, že se z té slaňovačky strachy pochc... a blbě se to dole vysvětluje těm, kteří ještě nezažili:D. Nicméně největší svinstvo je bordel na laně, ale to neplatí pouze pro grigri. A úplně největší problém je lano ozdobeno smůlou ze stromů. Po malém zahřátí excentru se smůla dostane do stavu vteřinového lepidla a drží to úžasně. Když nám takhle vloni zůstal viset osmdesátikilovej Modas v Berníně na borovici, tak jsem si říkal: Co ten vůl tam dělá, proč nejede dolů a kochá se. Trvalo to dobrou půlhodinu, než jsme ho odlepili a ve třech strhli ze stromu:D. No a už to mám za sebou taky a to mám o 15 kilo víc. Smůla je svinstvo:D. Jak na laně, tak v životě. A proč to píšu? Všici jste tu potencionální zakladatelé T5 a v současnosti oblíbených stromovek, uvědomte si, kam to dáváte, co ten matroš stojí a jak po takovéto akci vypadá. My už máme sice vyčleněn matroš pouze pro jehličnany, ale ať se u toho vždy snažim chovat co nejobezřetněji, tak se od tý smůly zaseru a Dain mne potom nechce brát do auta. A na závěr? Při lezení při extremních podmínkách (mráz, voda, prach atd) to chce extremní opatrnost a počítat s tím, že tan matroš se může chovat trochu nestandartně, ale to neznamená, že je špatnej.Citecka napsal/a:
"Mokré" proklouznutí beru - vždyť jde o hladké tření. Spíš by mě zajímala váha lezce - myslím, že grigri proklouzne spíš lehčím váhám?
Pokud držíš lano, jde při slanění vlastně jen o jedno - kdyby i ta vačka tam nebyla, funguje - i tvarem - celý grigri jako osma. Tak o co jde?
Při volném visu se přece podvazuje - ten hmat je velice jednoduchý, až mě na skále překvapilo, jak to jde snadno a rychle.
Mě se stal opak - když jdem pod převis zanášel finálku jedný svý keše, a hledal nejlepší přístup, lano jsem neopatrně zaprasil o hlínu a mech. Po převázání o kus vedle sjedu 2m pod převis a najednou, dál od skály a při volným visu, se lano šprclo vevnitř grigri o tu špínu (zašpiněný oplet) a hups!, stál jsem. Nakonec koukám, že sebou cukám a cpu lano dovnitř spodní rukou
No neprotlačil jsem to, musel jsem sáhnout po jumaru a nadzvednout se. Proto bez nějakýho cajku na pracovním poutku, alespoň prusíka a smyce, ani ránu.
#12
Publikováno 07 září 2011 - 14:01
Citecka napsal/a:
"Mokré" proklouznutí beru - vždyť jde o hladké tření. Spíš by mě zajímala váha lezce - myslím, že grigri proklouzne spíš lehčím váhám?
Váha lezce byla cca 60 kg...
#13
Publikováno 15 červen 2013 - 16:58
#14
Publikováno 16 červen 2013 - 6:15
look_as napsal/a:
Dalsi duvod pro nepouzivat Croll je, ze pri prelejzani vetvi jde o zivot - viz
Tohle neni zadnej duvod,to je jen spatne pouziti. Vsude Ti pisou,ze to je blokant a ne zachycovac padu.
Zajimalo by me treba oblibene Jo-Jo a pad do nej...
#15
Publikováno 16 červen 2013 - 11:10
tak takovejhle test je teda pěkná voslovina, chlapci můžou být rádi že se ten oplet urval, kdyby to udržel tak by to byla drba jako hrom.look_as napsal/a:
Dalsi duvod pro nepouzivat Croll je, ze pri prelejzani vetvi jde o zivot - viz
Na tohle croll prostě není, takže není důvod ho nepoužívat na to k čemu je určen.
#16
Publikováno 16 červen 2013 - 11:47
#17
Publikováno 16 červen 2013 - 18:39
Nic není nikdy tak, jak se to zdá.
#18
Publikováno 16 červen 2013 - 19:24
Videa odemne: https://www.youtube....low=grid&view=0
#19
Publikováno 17 červen 2013 - 10:17
Todle IMHO neni problem - stejne po vystupu mas u sebe Jumar (pripadne muzes mit minimalne prusik) a nejakou HMS, pres kterou by mel umet slanit kazdej, kdo to mysli s lezenim vazne.J@VO napsal/a:
Vlhké lano drobet špinavé, používané jen na zimní lezení, padal sníh, teplota lehce pod nulou. Grigri se chovala opačně, dolů to nešlo, musel jsem to vrchem cpát dovnitř odjistit páčku a ještě na laně poskakovat, teprve pak mích 78 kg. donutilo grigri centimetr po centimetru sjíždět dolů. Paradox je, že, zrovínka na Lálově keši . Raději s sebu nosím vždy i osmu a potrénoval jsem převázání se do ní při visu na laně. Jinak s grigri jsem spokojenej nadmíru.
Ze by se tvrde lano kouslo pri slanovani pres polovicni lodni uzel si nedovedu predstavit.
#20
Publikováno 17 červen 2013 - 10:30
ssva napsal/a:
Nevim jak to řeší profi stromolezci, ale já to řeším třeba s tiblocem použitím dynamickýho lana. To by mělo zajistit i při prasknutí větve a propadu (tedy pokud člověk není blbej a je tam ještě druhá...)těch cca 7kN a to oplet nestrhne. Grigri používám nejvíc, je to univerzál, ale jsou situace kdy je lezení na blokantu typu croll/basic/tibloc lepší...jen při tom myslet.
No a to video prave ukazuje, ze i malej pad do lana znamena jeho "prestrizeni".
Ja taky lezu radeji na dynamickem lane.
Tak treba to v pripade, ze je aktivni delka lana vetsi (od zeme nahoru na strom a dolu k lezci je to vetsinou vzhledem k delce padu fakt daleko) to jumar takhle nerozthne.
Kdyz jsem o tom premyslel, tak v pripade gri-gri a podobnych jistitek by asi stacilo pod jistitko navazat prusik - pak by se to melo "dynamicky" zablokovat - toto je pro prelejzani vetvi cestou nahoru.
Kdyz se neco utrhne, tak mi prijde, ze vsechno je v pripade jojo v pohode:
a) sedim v zablokovanem gri-gri a posunuju jumar nahoru
stojim v jumaru a vytahuju lano z gri-gri, takze drzim lano pod jistikem
A pro jistotu pouzivat Beal Unicore lana, kde by se oplet v pripade naruseni nemel strhnout.
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů