Ceske skolstvi - 2x vyzva
#21
Publikováno 06 prosinec 2011 - 8:50
#22
Publikováno 06 prosinec 2011 - 9:16
Taky nelze než souhlasit s počtem techniky na žáka. A testování toto číslo ještě zvýší. K čemu? Nebude pak stačit, když budeme dětem celou přípravu na hodinu posílat e-mailem a dítka do školy vlastně nebudou muset vůbec chodit???
Stav českého školství je možná tragický, ale jeho směřování je ještě horší. No nic, jdu se uklidnit k "podpisovým neználkům" do šesté třídy...
#23
Publikováno 06 prosinec 2011 - 9:35
#24
Publikováno 06 prosinec 2011 - 10:23
GK napsal/a:
Testování není špatné, jde spíš o to, co se děje kolem. K tomu jsem podpis nepřipojila, ale k těm ostatním ano. Plus ještě na papíře výzvu k podpoře návratu Teplé na ministerstvo.
Nejdřív se zrušily osnovy, teď se složitě zase vrací v podobě standardů - kolik že to stálo peněz?!
A nejsmutníjší je situace speciálního školství, která se mě osobně dotýká, tady to pan ministr pěkně pos... ale on má v péči postižené děti, takže je odborník největší.
Člověk u něj neví dne ani hodiny, protože řekne a A, za minutu je z toho B a za hodinu už jsme u Z. Ve zdravotnictví je taky spoustu kontroverzních věcí, ale aspoň jsou stabilní a člověk ví, na čem je.
G.
Nejsmutnější je situace soukromého školství, to si ani neumíte představit. Pomiňte teď ty mediální manipulace počínaje Plzní, stačí se jen trochu zamyslet. Od roku 1991-2, kdy s humbukem mohly soukromky vzniknout, už jen dostáváme přes držku. geniální to bylo třeba s akreditačníma komisema a povinnou cyklickou akreditací-chcete se nějaký škoyl zbavit? Prosím. A když to nejde akreditací, tak se sníží dotace anebo se změní zákon tak, že se nějaký obor přesune z VOŠ na VŠ (povinná kvalifikace) - a tak dále.
Zdravotnictví je stabilní? Ale jdi ty. A zkuste si představit zdravotnický školství
Jinak s tím testováním mají pravdu předřečníci. Naopak ty démonizující plky o likvidaci celýho života díky zkouškám v pátý třídě by mě rozesmály - kdyby nebylo tak smutný, že někdo celkem inteligentní může něco takovýho, zřejmě záměrně, vůbec napsat
...a neberte se tak vážně!
CITECKA Team: Pet a Čita a psice Miki von Mikolas
#25
Publikováno 06 prosinec 2011 - 11:07
RACCOON TEAM
Věk je uveden kačerský, život před nálezem první keše neplatí…
#26
Publikováno 06 prosinec 2011 - 11:13
Trhac napsal/a:
Mám 5 dítek ve školách a uvědomuji si, jak bědná je situace našeho školství. Připadá mi jako neuvěřitelné plýtvání časem, posílat děti každý den na tolik hodin do instituce, která jim:
1) není schopna vysvětlit, jak svět funguje, vidím znuděné děti po předmětech, které jsem miloval - fyzika, chemie, biologie;
2) každou maličkost melduje pořád dokola, aby se chytli i ti pomalejší;
3) představí pana učitele jako deprimovaného podivína (čest výjimkám);
4) dokáže utratit obrovské peníze za naprosté zbytečnosti, aby pak šetřila na stravování, energiích a platech pro lepší pedagogy…
Můj kamarád vzdělává své děti doma, obdivuji ho, asi bych neměl tu trpělivost a schopnost, on je ale původním povoláním učitel. Základní výhodou, jakou nachází v tomto způsobu života, je obrovská úspora času!
Současný ministr je mi o trochu sympatičtější, než jeho předchůdci, ale přesto potvrzuje strašnou bídu tohoto ministerstva. A to nemyslím jen na Kahudu či Buzkovou
Souhlas i s předřečníky i s Citeckem je to děs o to horší, že do toho zčásti vidím.... grrrrr
Občas fialovím a zelenám když slyším co je všechno možný...
GPS: Oregon 550t + Nexus S
www pages: Dračí stránka | Czech Geocaching on Facebook | GeoTřebíč
Pluginy GeoGet: Stator, Parking Cleaner, Logator, Degree360, GetMyFP a dalších...
#27
Publikováno 06 prosinec 2011 - 12:26
lubbez napsal/a:
Tohle je hodně kontroverzní téma. Za posledních 20 let klesla úroveň výuky docela dramaticky. Myslím tím pouze odborné předměty. Mám pouze maturitu, matematika mi ve škole nikdy moc nešla, ale minulá rok jsem si státní maturitu dal za 82 proc. Něco je asi špatně, tolik procent bych neměl nikdy získat, když jsem 38 let po škole.
Klesla úroveň výuky ????? Kdepak, ony klesly požadavky na žáka a né úroveň výuky. Kdyby totiž kantoři učili stále stejně jako před 20-ti léty, tak v dnešní době ze ZŠ projde max 25% žáků. Ostatní prostě neprolezou 2. stupněm ZŠ. Vím o čem mluvím. Taky jsem pár let učil a nemyslím si, že by má úroveň výuky klesala protože jsem byl línej. Je jednoduché nadávat na kantory, že se flákaj, ale on byl měl být edukativní proces vždy ve spolupráci škola - rodiče a to si myslím, že přestává fungovat. V lepším případě kantor vidí rodiče 3x ročně na rodičáku a to většinou jenom ty, které vidět vůbec nepotřebuje a jejichž rodiče si do školy jdou jenom poslechnout, jak je ten jejich Pepíček či jejich Mařenka šikovná. Ty ostatní, jejichž rodiče doma nepřekontrolují jestli má dítě domácí úkol, jestli má pomůcky, jestli.....blablabla, ty člověk ve škole nevidí. Bohužel se vzrůstajícím procentem těchto rodičů, zároveň vzrůstá i počet podprůměrných žáků a tím i nutně kvality výuky, která se bohužel musí věnovat i těmto žákům. :-(
To že se vyhazuji zbytečné milioný/miliardy za blbosti je bohužel smutným faktem na každém ministerstvu.
#28
Publikováno 06 prosinec 2011 - 13:20
S tím naprosto souhlasím. Můj táta učí na gymplu, takže do toho taky trochu vidím. Musel si dodělat funkci maturitního komisaře kvůli státním maturitám. Když jsem mu párkrát koukal přes rameno, nestačil jsem se divit, co všechno za p.čoviny se musej naučit, aby mohli dělat komisaře. Když jsem následně viděl NIŽŠÍ státní maturitu z matiky a z angličtiny, tak jsem se zhrozil, protože tam byly otázky, které by mělo umět děcko na základce. Vyšší úroveň pak byla stále lehčí než naše maturita postaru.A+T napsal/a:
Klesla úroveň výuky ????? Kdepak, ony klesly požadavky na žáka a né úroveň výuky. Kdyby totiž kantoři učili stále stejně jako před 20-ti léty, tak v dnešní době ze ZŠ projde max 25% žáků. Ostatní prostě neprolezou 2. stupněm ZŠ. Vím o čem mluvím. Taky jsem pár let učil a nemyslím si, že by má úroveň výuky klesala protože jsem byl línej. Je jednoduché nadávat na kantory, že se flákaj, ale on byl měl být edukativní proces vždy ve spolupráci škola - rodiče a to si myslím, že přestává fungovat. V lepším případě kantor vidí rodiče 3x ročně na rodičáku a to většinou jenom ty, které vidět vůbec nepotřebuje a jejichž rodiče si do školy jdou jenom poslechnout, jak je ten jejich Pepíček či jejich Mařenka šikovná. Ty ostatní, jejichž rodiče doma nepřekontrolují jestli má dítě domácí úkol, jestli má pomůcky, jestli.....blablabla, ty člověk ve škole nevidí. Bohužel se vzrůstajícím procentem těchto rodičů, zároveň vzrůstá i počet podprůměrných žáků a tím i nutně kvality výuky, která se bohužel musí věnovat i těmto žákům. :-(
To že se vyhazuji zbytečné milioný/miliardy za blbosti je bohužel smutným faktem na každém ministerstvu.
Navíc do tohoto projektu státních maturit nateklo obrovské množství peněz z kapsy nás, tj. daňových poplatníků, které pak vpodstatě přišly vniveč. Pokud to tak má být i s tímto testováním, děsím se naší budoucnosti. Chápu, že ministerstvo školství chce jev klesající úrovně změnit, bohužel se to nedá stihnout za jedno volební období a s tímto přístupem. Nehledě na to, že státní dotace na školství jsou opravdu nízké.
No a pak je tu zároveň ta otázka morálky, zda je vůbec možné, aby někdo linkoval budoucnost dětem tím způsobem, jaký předkládá ministerstvo. Proti srovnávacím testům nemám nic, ale ve chvíli, kdy děcko v páté třídě se blbě vyspí, pak napíše jeden z zěchto testů blbě a už nesmí jít studovat VŠ, tak to už je problém skoro týkající se lidských práv ohledně vzdělávání.
Jinak souhlasím s A+T, co naspal o spolupráci škol s rodiči. Myslím, že ministerstvo by se mělo orientivat tímhle směrem a nevymýšlet kraviny. Howgh!
Nikdy nebudu balit lock´n´lock krabičky do smradlavých igeliťáků.
Pakliže chcete strávit jedno odpoledne v přírodě, doporučuji Divoké údolí
#29
Publikováno 06 prosinec 2011 - 13:22
#30
Publikováno 06 prosinec 2011 - 13:52
#31
Publikováno 06 prosinec 2011 - 14:02
Zdravotnictví rozhodna stabilní neni. Bohužel to vím z vlastní zkušenosti a teď na vysoký do toho vidim čim dál víc a je mi z toho zle. Ani základní věci nefungujou tak, jak by měly a to si za každej den v nemocnici platíš stovku a nic z toho...Citecka napsal/a:
Zdravotnictví je stabilní? Ale jdi ty. A zkuste si představit zdravotnický školství
Český zdravotnický školství taky neni nic úchvatnýho a věřte, že vim, o čem mluvim. Problém je tu momentálně ale ten, že DRTIVÁ VĚTŠINA děcek na zdrávce tam je jen proto že jim někdo řek, že tam je lehká matik, že se nemusej učit apod....Ale ne proto, že by to povolání chtěly dělat! Nejhorší je, že jim nikdo předem neřekne, že zdravka neni o tom, že je podle někoho lehká (ve skutečnosti to tak vůbec neni), ale o tom, že když tam jdu, tak to povolání taky chci dělat a mám k tomu nějakej vztah. A jelikož jdou takovýhle lidi na zdravky, tak pak ani nemůžou nijak extrémně zlepšit úroveň zdravotnictví. Je z toho vytvořenej takovej začarovanej kruh ze kterýho se dá jen horko těžko dostat...jestli vůbec...
#32
Publikováno 06 prosinec 2011 - 14:16
#33
Publikováno 06 prosinec 2011 - 14:22
#34
Publikováno 06 prosinec 2011 - 14:23
taky to téma je mimo geokešing aspoň já to mám nahoře napsanýSmrk napsal/a:
Tady to už nějak s geocachingem nemá nic společného.
GPS: Oregon 550t + Nexus S
www pages: Dračí stránka | Czech Geocaching on Facebook | GeoTřebíč
Pluginy GeoGet: Stator, Parking Cleaner, Logator, Degree360, GetMyFP a dalších...
#35
Publikováno 06 prosinec 2011 - 14:33
Smrk napsal/a:
Tady to už nějak s geocachingem nemá nic společného.
A proto je to "Téma mimo geocaching...". Jinak jsem se "školstvím" často v pracovním kontaktu a nemohu souhlasit s názorem, že úroveň učitelů klesá. Obecně určitě ne, a v každém stádě se najde černá ovce. Naprostá většina kantorů co znám se snaží žáky, a to pokud možno pro ně zajímavou formou, opravdu něco naučit. Co se týče vybavenosti interaktivními pomůckami atd, tak vždy by měly být jen doplňkem výuky a ne základním kamenem. Zase na druhou stranu : nemálo rodičů posuzuje kvalitu školy dle její vybavenosti, a právě množství interaktivních tabulí atd je pro ně hlavním měřítkem. Jestli špatným či dobrým, to je věc názoru, škole jako takové potom nezbývá než se v rámci existenčního zájmu přizpůsobit a takovou technikou se vybavit... Prostě škola s menším počtem int. tabulí atd je prostě pro rodiče méně atraktivnější než škola vybavenější. Takže netřeba si stěžovat na převybavenost škol, když ji sami rodiče po škole vyžadují.
brundi
#36
Publikováno 06 prosinec 2011 - 15:03
Jasně, neklesá, ale není na výši doby. Časy, kdy byl učitel ve vsi jeden ze dvou chlapů, co uměli číst a jako jediný dokázal najít na mapě Grónsko, jsou pryč. Dneska každé malé dítě se díky tetičce Wikipedii a strýčku Googlovi dostane k informacím obratněji než fyzikář a chemikářka dohromady. Já - osobně - vidím problém v hájení neschopných a nedostatku schopných. Schopných vysvětlit, předvést a nadchnout. A k tomu ten nával pojmů jako jsou environmentální výchova, klíčové kompetence, multikulturalismus, evropanství apod.brundi napsal/a:
… nemohu souhlasit s názorem, že úroveň učitelů klesá. Obecně určitě ne…
RACCOON TEAM
Věk je uveden kačerský, život před nálezem první keše neplatí…
#37
Publikováno 06 prosinec 2011 - 15:11
Trhac napsal/a:
Dneska každé malé dítě se díky tetičce Wikipedii a strýčku Googlovi dostane k informacím obratněji než fyzikář a chemikářka dohromady. Já - osobně - vidím problém v hájení neschopných a nedostatku schopných. Schopných vysvětlit, předvést a nadchnout.
Ano, může být i tak. Já zase vidím problém v tom, že dneska děti nečtou, nebo spíš je k tomu řada rodičů nevede, nevedou je ani k tomu poznat věci jinak než prostřednictvím klikání na www, atd atd... ale slepě se podepsat pod kdejakou petici dokážou bez problémů...
Tím chci jen říct, že to, jak školství vypadá, je problém pod který se podepsalo více stran
brundi
#38
Publikováno 06 prosinec 2011 - 15:32
#39
Publikováno 06 prosinec 2011 - 16:01
#40
Publikováno 06 prosinec 2011 - 16:14
Citecka napsal/a:
GK napsal/a:
Testování není špatné, jde spíš o to, co se děje kolem. K tomu jsem podpis nepřipojila, ale k těm ostatním ano. Plus ještě na papíře výzvu k podpoře návratu Teplé na ministerstvo.
Nejdřív se zrušily osnovy, teď se složitě zase vrací v podobě standardů - kolik že to stálo peněz?!
A nejsmutníjší je situace speciálního školství, která se mě osobně dotýká, tady to pan ministr pěkně pos... ale on má v péči postižené děti, takže je odborník největší.
Člověk u něj neví dne ani hodiny, protože řekne a A, za minutu je z toho B a za hodinu už jsme u Z. Ve zdravotnictví je taky spoustu kontroverzních věcí, ale aspoň jsou stabilní a člověk ví, na čem je.
G.
Nejsmutnější je situace soukromého školství, to si ani neumíte představit. Pomiňte teď ty mediální manipulace počínaje Plzní, stačí se jen trochu zamyslet. Od roku 1991-2, kdy s humbukem mohly soukromky vzniknout, už jen dostáváme přes držku. geniální to bylo třeba s akreditačníma komisema a povinnou cyklickou akreditací-chcete se nějaký škoyl zbavit? Prosím. A když to nejde akreditací, tak se sníží dotace anebo se změní zákon tak, že se nějaký obor přesune z VOŠ na VŠ (povinná kvalifikace) - a tak dále.
Zdravotnictví je stabilní? Ale jdi ty. A zkuste si představit zdravotnický školství
Jinak s tím testováním mají pravdu předřečníci. Naopak ty démonizující plky o likvidaci celýho života díky zkouškám v pátý třídě by mě rozesmály - kdyby nebylo tak smutný, že někdo celkem inteligentní může něco takovýho, zřejmě záměrně, vůbec napsat
To bylo myšleno jen tak, že platí výroky pana ministra déle než hodinu :-D
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů