Přejít na obsah


Fotka

Offline (turistická) mapa pro Android


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
701 odpovědí na toto téma

#561 kem

kem

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 5 příspěvků(y)

Publikováno 23 květen 2015 - 6:56

Ahoj,

 

nejdříve to důležité - Speirsova mapa je nejlepší offline vektorová mapa. Pravidelně aktualizuju a používám v Locusu. :)

 

Nicméně měl bych jeden podnět k vylepšení:

 

Kríže u cesty se teď renderují jako modré kuličky. Je to docela důležitý orientační bod a v mapě pak není poznat, jestli je to kříž nebo studánka. Navrhuju osm tagy man_made=cross, historic=wayside_cross a historic=wayside_shrine renderovat pomocí křížku (SVG soubory jsou tady - http://wiki.openstre...an_made=cross )

 

Prostě křížová cesta jako 14 modrých kuliček vypadá divně :)

 

Díky a držím palce!


Tento příspěvek byl upraven od kem: 23 květen 2015 - 7:02

  • 0

#562 Arne1

Arne1

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 290 příspěvků(y)

Publikováno 24 květen 2015 - 11:05

Měl bych jiný návrh na vylepšení, trochu radikálnější.

Dost mi totiž vadí použité turistické a cykloznačení. Cykloznačení už jsem si v zobrazování vypnul úplně.

A proč mi vadí ? Nevím totiž co pod tou barevnou čárou je. Značka cesty nebo silnice je totiž mnohem tenčí než turistická barva která ji zcela překryje a pak není poznat zda jde o silnici nebo lesní cestičku. Nejvíce by se mi asi líbil systém použitý na mapách map1.eu

Ono s tím trochu souvisí i to, že prakticky všechny značky jsou dost titěrné. V Česlo-Slovensku s oblibou přepínám na několik let starou bitmapovou turistickou mapu, texty, silnice, cesty i vrstevnice tam jsou mnohem čitelnější. Až když potřebuju přesné detaily tak se vracím na vektorovou.


Tento příspěvek byl upraven od Arne1: 24 květen 2015 - 11:05

  • 0

#563 ProKesTom

ProKesTom

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 příspěvků(y)

Publikováno 24 květen 2015 - 13:24

Třeba toto?


  • 1

#564 Arne1

Arne1

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 290 příspěvků(y)

Publikováno 24 květen 2015 - 14:02

Zajímavé, později mrknu. Právě jsem nainstaloval nový a:Drake a mám dojem, že Luděk zobrazování map trochu vylepšil - možná díky nové mapsforge knihovně.


  • 0

#565 Jencek

Jencek

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 21 příspěvků(y)

Publikováno 24 květen 2015 - 18:55

to kem: 

 

Ahoj,

 

nejdříve to důležité - Speirsova mapa je nejlepší offline vektorová mapa. Pravidelně aktualizuju a používám v Locusu. :)

 

Nicméně měl bych jeden podnět k vylepšení:

 

Kríže u cesty se teď renderují jako modré kuličky. Je to docela důležitý orientační bod a v mapě pak není poznat, jestli je to kříž nebo studánka. Navrhuju osm tagy man_made=cross, historic=wayside_cross a historic=wayside_shrine renderovat pomocí křížku (SVG soubory jsou tady - http://wiki.openstre...an_made=cross )

 

Prostě křížová cesta jako 14 modrých kuliček vypadá divně :)

 

Díky a držím palce!

 

toto řeší vykreslovací téma, s tvorbou mapy to nemá nic společného - musí se upravit téma ,zedituj název_tématu.xml  -  najdi řádky s tvými tagy a dej něco jako toto, pokud tam ty tagy nejsou tak je tam přidej, někde k odstavci historic hlavně nejde mezi rule/node  

--------------------

<rule e="node" k="historic" v="wayside_cross|wayside_shrine" zoom-min="14">
       <symbol src="file:/symbols/wayside_cross.png" scale="0.4"  />
</rule>
-------------------- ten svg soubor si dej do adresaře symbols, tam kde máš xml soubor
 
já mám ten soubor upravený pro locus, takže asi jinak nepomužu, tak sem dám aspoň úsek souboru
 
<!--military-->
<rule e="node" k="military" v="bunker">
<rule e="node" k="bunker_type" v="pillbox">
<symbol src="file:/symbols/pillbox.png" />
</rule>
</rule>
<!-- historic -->
<rule e="node" k="historic" v="*">
<rule e="any" k="historic" v="castle" zoom-min="13" >
<symbol src="file:/symbols/castle.png" />
<rule e="any" k="ruins" v="yes">
<symbol src="file:/symbols/castle_ruin.png" />
</rule>
</rule>
<rule e="node" k="historic" v="wayside_cross|wayside_shrine" zoom-min="14">
<symbol src="file:/symbols/wayside_cross.png" scale="0.4" scale-icon-size="15,1.3" />
</rule>
<rule e="node" k="historic" v="memorial" zoom-min="15">
<symbol src="file:/symbols/memorial.png" scale="0.5" scale-icon-size="15,1.3" />
</rule>
<rule e="node" k="historic" v="monument" zoom-min="15">
<symbol src="file:/symbols/memorial.png" scale="0.5" scale-icon-size="15,1.3" />
</rule>
<rule e="node" k="historic" v="*" zoom-min="18">
<caption k="name" dy="25" font-style="normal" font-size="12" fill="#000000" stroke="#ffffff" stroke-width="2.0" />
</rule>
</rule>
<!-- house numbers -->
<rule e="node" k="addr:housenumber" v="*" zoom-min="17">
<caption k="addr:housenumber" font-style="bold" font-size="10" fill="#606060" stroke="#ffffff" stroke-width="2.0" />
</rule>
<!-- leisure -->
<rule e="node" k="leisure" v="playground" zoom-min="17">
<symbol src="file:/symbols/playground.png" />
</rule>
<rule e="node" k="leisure" v="swimming_pool" zoom-min="16">
<symbol src="file:/symbols/swimming.png" />
 
všechno edituju v Notepad++ editoru

Přiložené miniatury

  • moje tema.png
  • PAWS_gccz.png

Tento příspěvek byl upraven od Jencek: 24 květen 2015 - 19:06

  • 0

#566 kem

kem

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 5 příspěvků(y)

Publikováno 25 květen 2015 - 7:38

 

to kem: 

 

 

toto řeší vykreslovací téma, s tvorbou mapy to nemá nic společného - musí se upravit téma ,zedituj název_tématu.xml  -  najdi řádky s tvými tagy a dej něco jako toto, pokud tam ty tagy nejsou tak je tam přidej, někde k odstavci historic hlavně nejde mezi rule/node  

--------------------

<rule e="node" k="historic" v="wayside_cross|wayside_shrine" zoom-min="14">
       <symbol src="file:/symbols/wayside_cross.png" scale="0.4"  />
</rule>
-------------------- ten svg soubor si dej do adresaře symbols, tam kde máš xml soubor
 
 

 

Díky za odpověď.

 

Vím, že to řeší manuální úprava mapového téma. Jen jsem myslel, že by stálo za to to udělat samozřejmost typu "křížek je křížek" v originále. 

 

kem


  • 0

#567 kem

kem

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 5 příspěvků(y)

Publikováno 25 květen 2015 - 7:44

Díky za tip. Vyzkouším.


  • 0

#568 prazskychytrak

prazskychytrak

    Rendy

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 670 příspěvků(y)

Publikováno 25 květen 2015 - 9:17

Možná jsem to jen přehlédl, ale dá se nějak upravit, aby pokud třeba koukám na název řeky, aby název od určitého zoomu zůstal stále stejně velký? Teď pokud zoomuju tak zůstává stále stejně titěrný a nedá se přečíst, dík :)
  • 0

Bookmarky: 2.gif Zajímavé osudy kešek world.pngKešky výletovky hint_icon.pngHinty
Web: geopraha.eu regionální web Prahy
prazskychytrak.cz
web o zajímavostech Prahy


#569 Jencek

Jencek

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 21 příspěvků(y)

Publikováno 25 květen 2015 - 10:16

to:chytrak
 
najdi položku
 
<rule e="way" k="waterway" v="stream|river" zoom-min="14">
  • <pathText k="name" font-style="bold" font-size="10" fill="#b5d6ff" stroke="#ffffff" stroke-width="2.0" />
</rule>
 
zmen  - font-size="10" na neco vetsiho, uloz, a vyzkoušej, popripade zmen znovu

  • 0

#570 mkyral

mkyral

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 36 příspěvků(y)

Publikováno 25 květen 2015 - 20:29

Díky za odpověď.

 

Vím, že to řeší manuální úprava mapového téma. Jen jsem myslel, že by stálo za to to udělat samozřejmost typu "křížek je křížek" v originále. 

 

kem

 

Možná by nebylo od věci tyhle drobné úpravy sdílet. Třeba na githubu.Dají se založit speciální větve, jednoduše forkovat...


  • 0

#571 mkyral

mkyral

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 36 příspěvků(y)

Publikováno 26 květen 2015 - 6:56

Měl bych jiný návrh na vylepšení, trochu radikálnější.

Dost mi totiž vadí použité turistické a cykloznačení. Cykloznačení už jsem si v zobrazování vypnul úplně.

A proč mi vadí ? Nevím totiž co pod tou barevnou čárou je. Značka cesty nebo silnice je totiž mnohem tenčí než turistická barva která ji zcela překryje a pak není poznat zda jde o silnici nebo lesní cestičku. Nejvíce by se mi asi líbil systém použitý na mapách map1.eu

Ono s tím trochu souvisí i to, že prakticky všechny značky jsou dost titěrné. V Česlo-Slovensku s oblibou přepínám na několik let starou bitmapovou turistickou mapu, texty, silnice, cesty i vrstevnice tam jsou mnohem čitelnější. Až když potřebuju přesné detaily tak se vracím na vektorovou.

 

Dá se to udělat. Pro každou značku můžeš nadefinovat posun (dy="2"  nebo dy="-2" například), takže značka povede vedle cesty. Má to ale stejný problém jako na map1.eu. Značka vede po jedné straně cesty a najednou bum a značka vede po druhé straně. Taky je potřeba vyřešit souběh více značek. Třeba tak, že každá bude mít jiný posun. To ovšem znamená, že třeba červená bude vždy nejdál od cesty a pokud tam nejsou jiné značky, tak bude mezera mezi značkou a cestou zbytečně velká. Dá se to to řešit, ale zápis pravidel to hodně zkomplikuje. Navíc, když se to ještě zkombinuje s různou šířkou cest (pěšina vs. silnice), tak množství kombinací zase naroste.

 

Trochu jsem si s tím včera hrál. Chce to ještě hodně poladit, ale nějaký základ by byl.


  • 0

#572 Arne1

Arne1

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 290 příspěvků(y)

Publikováno 26 květen 2015 - 6:58

Já spíš myslel, že turistické cesty by byly rozlišené hlavně těmi štítku s proužky.


  • 0

#573 mkyral

mkyral

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 36 příspěvků(y)

Publikováno 26 květen 2015 - 7:08

Takže na cestě(vedle cesty) by nebyla žádná čára, pouze ty štítky? A jak hustě by to mělo být? Nějak si to dost dobře nedokáži představit, že by to bez té čáry fungovalo.


  • 0

#574 HaLuMa

HaLuMa

    Autor Geogetu

  • Members
  • PipPipPip
  • 11 450 příspěvků(y)

Publikováno 26 květen 2015 - 7:39

Tak z nastinenych moznosti mi pripada porad nejlepsi to, co tam ted je. Tedy znacky na sobe a kazda s ruznou sirkou. Mozna by situaci dosti pomohlo, kdyby ty znacky byly kresleny treba s 50% pruhlednosti, ale netusim, jestli tuhle mapsforge umi.

 

Nicmene kdyz uz kreslit znacky posunute vedle, tak bych je porad nechal na sobe s ruznymi sirkami. prijde mi to vtipne reseni.


  • 0

#575 mkyral

mkyral

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 36 příspěvků(y)

Publikováno 26 květen 2015 - 7:47

Průhlednost umí, stačí použít ARGB zadání barvy http://en.wikipedia....GBA_color_space

 

Taky jsem zkoušel. Pro 50% průhlednost přidej před barvu hodnotu 80 - například z #AABBCC se stane #80AABBCC. Pokud je na cestě jen jedna barva, tak to funguje dobře, ovšem při souběhu barev už to tak pěkné není. Modrá se žlutou se změní v ošklivou zelenou...


  • 1

#576 HaLuMa

HaLuMa

    Autor Geogetu

  • Members
  • PipPipPip
  • 11 450 příspěvků(y)

Publikováno 26 květen 2015 - 7:56

hm, ono by to chtelo nakreslit vsechny ty barvu pres sebe solidnima barvama, a az cely vysledek pak polopruhledne placnout do mapy... a to uz asi neudelas.


  • 0

#577 Speirs

Speirs

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 218 příspěvků(y)

Publikováno 26 květen 2015 - 16:03

Jen připomenu, že vzhledy s větším písmem (o 2,5,10 a 15 čehosi větší font) jsou už dávno k dostání

 

http://osm.paws.cz/themes/


  • 1
http://osm.paws.cz -- Offline vektorová mapa.

#578 gpony2

gpony2

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 20 příspěvků(y)

Publikováno 26 květen 2015 - 21:35

Hezký večer, konečně přidávám, co jsem slíbil. Je to takové zdrcnuté to hlavní, co jsem jednotlivě lovil různě po fórech a manuálech, třeba to někomu pomůže...

 

Tvorba vektorové mapy pro Locus v systému Windows


Nutná funkční Java (java.com)


stažení Osmosis z http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Osmosis a nainstalování. Instalací se myslí rozbalení staženého souboru ZIP do určitého adresáře, já budu používat adresu Z:/osmosis, pokud ho budete rozbalovat jinam, je potřeba patřičně upravit popisované cesty dále.

 

Stažení writer pluginu z adresy https://github.com/mapsforge/mapsforge/blob/master/docs/Downloads.md kde stáhneme “Writer plugin” pro aktuální release


Stažený soubor (aktuálně mapsforge-map-writer-0.5.1.jar) nakopírujeme do adresáře osmosisu (v mém případě z:/osmosis/lib/default/ )


V adresáři Z:/osmosis/bin upravíme soubor osmosis.bat takto:

smažeme celý řádek, který začíná "REM # JAVACMD_OPTIONS - The options to append…." a místo něj vložíme pouze "set JAVACMD_OPTIONS=-Xmx1024M" (bez uvozovek)

Další program, který budeme potřebovat je OSMCONVERT - stáhneme ho z adresy http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Osmconvert - sekce Download, konkrétně přímo odtud: http://m.m.i24.cc/osmconvert.exe Je to exe soubor, který stáhneme a uložíme do adresáře Z:/osmosis/bin


Potom je to skript od SPEIRSe pro přidání turistických značek, který získáme tady a uložíme ho opět do Z:/osmosis/bin


a v neposlední řadě velmi důležitý xml soubor s pravidly pro renderování objektů, které chceme vidět v mapě - uvádím adresu Speirsova souboru: http://osm.paws.cz/tag-mapping.xml - opět ho uložíme do Z:/osmosis/bin

Když soubor otevřeme, najdeme zde sekce, kde jsou definované cesty nebo body, se kterými budeme chtít v hotové mapě pracovat. Budu-li například chtít v mapě vidět elektrické vedení, které teď ve Speirsově mapě není, musíme do něj patřičnou dvojici tagů přidat. V tomto případě je to dvojice power - line, tudíž do odpovídající ways sekce přidám řádek:    <osm-tag key="power" value="line" zoom-appear="15" />  přičemž parametr zoom-appear vyjadřuje zoom, od kterého bude parametr v mapě vidět.


Pro ty, co nemají nainstalovaný Python - stáhneme a nainstalujeme dvojkovou verzi pro Windows: https://www.python.org/ftp/python/2.7.10/python-2.7.10.msi

Postup instalace je popsaná na výše uvedených stránkách - Python jsem měl už nainstalovaný, proto nepíšu detailní postup, ale nepamatuju si, že by v tom byly nějaké záludnosti.


Další důležitý soubor pro mapu je soubor s vrstevnicemi pro ČR. Nepodařilo se mi ho vygenerovat svépomocí, ale můžete si ho jako já stáhnout tady: http://osm.jasnapaka.com/stahnout/czech_republic_srtm3.osm.pbf a uložit ho do Z:/osmosis/bin

 

Výborně, tím máme software i skripty, co potřebujeme. Nyní stáhneme data pro generování samotné mapy:

http://osm.kyblsoft.cz/archiv/ kde na samém konci stáhneme poslední aktuální soubor ve formátu .pbf

Tuto mapu jsem pro další práci s ní přejmenoval na mapacr.pbf

 

*** Nyní nám začíná práce s příkazovým řádkem! ***

 

Otevřeme si command window, přepneme se do adresáře z:/osmosis/bin

a v prvním kroku spojíme mapový soubor se souborem vrstevnic:

osmosis --rb file="mapacr.pbf" --sort-0.6 --rb czech_republic_srtm3.osm.pbf --sort-0.6 --merge --wb mapacr_v.pbf

Uvedená procedura trvá cca 30 minut a v cmd okně bychom měli vidět na posledním řádku něco jako “INFO: Pipeline executing, waiting for completion.”

Tím jsme spojili staženou mapu ČR s vrstevnicemi a vzniklý soubor uložili pod názvem mapacr_v.pbf

 

Nyní přišel čas na přidání turistických značek - skript je vytáhne z relací, s kterými neumí plugin mapsforge pracovat a přidá jejich tagy přímo na příslušné cesty. K tomu nám poslouží výše zmíněný Speirsův skript:

osm3.py mapacr_v.pbf |osmconvert - --out-pbf > mapacrvkct.pbf

doba trvání cca 30 minut

 

A je tu konečně finální operace - generování samotné mapy! V příkazovém řádku opět zadáme:

osmosis --rb file=mapacrvkct.pbf --buffer --sort --mapfile-writer file=cz.map type=hd tag-conf-file=tag-mapping.xml

Pokud nepotřebujete mapu celé ČR, ale stačí vám výřez, stačí do příkazu použít omezující parametr bbox. Tedy jako například já, který potřebuje jen střední Čechy, jsem výše uvedený příkaz upravil na:

osmosis --rb file=mapacrvkct.pbf --buffer --sort --mapfile-writer file=cz.map bbox=49.5,13.5,50.4,15.4 type=hd tag-conf-file=tag-mapping.xml

(parametry pro bbox zjistíme třeba tak, že navštívíme stránku osm.org, zde klikneme v horní liště na “Export”, vlevo klikneme na “Ručně vybrat jinou oblast”, pak upravíme výřez mapy na požadovanou oblast a opíšeme si souřadnice v pořadí spodní - levá - horní - pravá)

 

Doba generování mapy se pohybuje podle velikosti od jedné do čtyř hodin, proto neklesejte na duchu když se zdánlivě nic nebude dít. Pokud ale poslední řádka v cmd říká že “INFO: start reading data...”, případně o něco později “INFO: completing read...”, jste na dobré cestě ;-)

 

Odkazy:

http://osm.jasnapaka...tvorba-mapy.php

http://wiki.openstre...rg/wiki/Osmosis

http://wiki.openstre...wiki/Osmconvert

https://www.pslib.cz..._mapy_pro_Locus

http://www.geocachin...android/page-28

http://osm.paws.cz/srtm.php


Tento příspěvek byl upraven od gpony2: 28 květen 2015 - 22:34

  • 3

#579 Jencek

Jencek

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 21 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2015 - 6:57

Hezký večer, konečně přidávám, co jsem slíbil. Je to takové zdrcnuté to hlavní, co jsem jednotlivě lovil různě po fórech a manuálech, třeba to někomu pomůže...

 

Tvorba vektorové mapy pro Locus v systému Windows


 

 

 

šikula, jdu testovat  :ph34r:

 

Díky, šlape to.

 

Jedna otazečka, jak funguje parametr --buffer


Tento příspěvek byl upraven od Jencek: 27 květen 2015 - 10:02

  • 0

#580 gpony2

gpony2

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 20 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2015 - 10:26

Tak super ;-)

K parametru buffer jsem našel akorát tohle:

 

--buffer (--B)

Allows the pipeline processing to be split across multiple threads. The thread for the input task will post data into a buffer of fixed capacity and block when the buffer fills. This task creates a new thread that reads from the buffer and blocks if no data is available. This is useful if multiple CPUs are available and multiple tasks consume significant CPU.


  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama