Přejít na obsah


Fotka

I při hledání ležíme - lehokolo


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
30 odpovědí na toto téma

#1 PLAJ family

PLAJ family

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 101 příspěvků(y)

Publikováno 30 květen 2013 - 18:19

Tak se toho ujímám a zakládám samostatné vlákno. Lehokolo se mi docela líbí, ale poněkud mě odrazuje cena. Jak ho vozíte autem?
  • 0

#2 kulhal

kulhal

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 840 příspěvků(y)

Publikováno 30 květen 2013 - 18:34

Tolik zájmu o lehokola mě těší. Že by se konečně projevilo moje evangelizační úsilí v geokomunitě?

Lehokolo vozím na střeše auta na standardním nosiči s uchycením za vidlici předního kola. Sundavám při tom sedlo, je to operace tak na 2 minuty, sedlo drží na dvou rychloupínácích.

Vlakem jsem s lehokolem nikdy nejel, ale nevidím v tom zásadní problém.
  • 0

#3 kulhal

kulhal

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 840 příspěvků(y)

Publikováno 30 květen 2013 - 19:00

Myškin napsal/a:
Vyuzil bych tohoto tema a zeptal bych se na to jak se s timto kolem vyjizdeji prudke stoupani ci dlouha stoupani? Cyklista ma nohy pri tomto stoupani celou dobu vys nohy nez hlavu ktera se musi zrejme prekrvovat. Nebo se mylim? A pokud se nemylim, neni to neprijemne? Diky.

Při jízdě po rovině jsou nohy na Azub Max-ovi asi půl metru pod úrovní hlavy. Musel by to být hodně velký sklon aby se nohy dostaly nad hlavu. Je ale pravda, že někteří lehokolisté si stěžují na brnění nohou po dlouhé jízdě. Osobně si myslím, že je to špatným seřízením sedla nebo špatnou vzdáleností šlapáku od sedla. Sám s tím problémy nemám, možná proto, že zastavuju u keší a přitom se vždycky projdu :).

Jízda do kopce je obecně slabinou lehokol. Do kopce jedu pomaleji než na klasice. Po silnicích a cestách se zpevněným povrchem vyjedu všechno, pokud mi tedy nedojdou úplně síly. Při stoupání v terénu musím dobře volit stopu - pokud v prudkém kopci najedu na větší kámen nebo kořen tak hrozí, že se přední kolo zvedne - a já se vzápětí válím na boku. Je to dané tím, že na leháči se dost špatně posouvá těžiště dopředu - nemůžu nalehnout na řídítka jako na horském kole.
  • 0

#4 jakouback

jakouback

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 251 příspěvků(y)

Publikováno 30 květen 2013 - 19:07

mno psal jsem adminovi jetli by mohl přeházt část příspěvků tam z toho trýdu někam jinam, tak snad to klapne :-) to kulhal: jak jsem psal, tohle mne zaujalo už jen díky tomu že při delších vyjížďkách by to mohlo být daleko pohodlněšjí... přece jen občas ty stavy ze sedla na klasickém kole po té co ujedu za 4 dny 350km by na lehokole mohly odpadnout :-) a hlavně mám rád alternativy, takže asi začnu šetřit na tu lehotříkolku na tom by se dalo drandit i ten downhill :-) hmm má jen trošku obavu z toho jestli na té tříkolce půjde vybrat i nějaká prudší zatáčka, nebo budu muset nějak improvizovat :-) ale problému s tří kolkou mne napadá daleko víc... třeba kam sní .. projde vůbec dveřma, kdybych ji chtěl dát do kolárny? ješt budu muset hodně studovat :-)
  • 0

#5 kulhal

kulhal

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 840 příspěvků(y)

Publikováno 30 květen 2013 - 19:11

K ceně: Je pravda, že lehokolo je o něco dražší než klasika. Je to dáno vyšší cenou rámu, který pochopitelně není žádná velkosériovka. Je to hliníkový rám, svařovaný v Česku. Montáž dělá Azub každému zákazníkovi na míru ve své dílně v Uherském Brodě. Všechny ostatní komponenty jsou standardní, takže záleží co si kdo pořídí. V době, kdy jsem si lehokolo kupoval (2006) bylo asi o 10% dražší než srovnatelné horské kolo. Dnes to bude asi podobné, ale nesleduji to.
  • 0

#6 h0--

h0--

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2 079 příspěvků(y)

Publikováno 30 květen 2013 - 19:18

Ještě k vedlejšímu tématu - jó, trojkolka, to je taková moje malá úchylka, tu bych moc chtěl. :)) Kdo je šikovnej a rád bastlí, na fóru nakole.cz je thread o "homebuildingu", vcelku šikovní lidé tam jsou... (Jako azub je azub, ale...) Vedle koloběžky, mtb a citybiku to vidím jako ideální pokračování... Dlouhé silniční vyjížďky jsou moje a na silničku nemám (duševně a fyzicky, myšleno).
  • 0

garmin 60CSx | galaxy nexus + locus pro | lumia 640 + geocaching pro

astrolux S1 | convoy S2+ | 2x aurora ak-p7

norco search a.105 '16 | mibo mastr '12 | #fialka '9x

 

http://openstreetmap.cz/


#7 kulhal

kulhal

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 840 příspěvků(y)

Publikováno 30 květen 2013 - 19:21

jakouback napsal/a:
... začnu šetřit na tu lehotříkolku na tom by se dalo drandit i ten downhill :-)

S tříkolkou zkušenosti nemám, ale řekl bych, že lehokolo je do terénu lepší. Přece jen hledat mezi kameny nebo v blátě stopu dostatečně širokou pro tříkolku je podstatně těžší než pro jednostopé kolo.
  • 0

#8 kulhal

kulhal

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 840 příspěvků(y)

Publikováno 30 květen 2013 - 19:23

honny napsal/a:
Dlouhé silniční vyjížďky ...

Jo, přesně na tohle se tříkolka hodí. Až se jednou odhodlám přejet Ameriku od Atlantiku k Tichému oceánu, bude to na tříkolce.
  • 0

#9 h0--

h0--

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2 079 příspěvků(y)

Publikováno 30 květen 2013 - 19:32

kulhal napsal/a:

honny napsal/a:
Dlouhé silniční vyjížďky ...

Jo, přesně na tohle se tříkolka hodí. Až se jednou odhodlám přejet Ameriku od Atlantiku k Tichému oceánu, bude to na tříkolce.

Přesně... Klidně po evropě, naložíš to a jedeš... Tohle vlákno mě zruinuje. :D

//edit - Ti Tvoji američani sou v tom taky magoři a bastlíři, onehdá jsem si koupil pár plánů od http://www.atomiczombie.com/ ... :))

//edit2 - a mám takovou drobou úchylku, na flickru si prohlížím fotky právě z takovejch dlouhejch trike cest...

Vložený obrázek
  • 0

garmin 60CSx | galaxy nexus + locus pro | lumia 640 + geocaching pro

astrolux S1 | convoy S2+ | 2x aurora ak-p7

norco search a.105 '16 | mibo mastr '12 | #fialka '9x

 

http://openstreetmap.cz/


#10 kulhal

kulhal

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 840 příspěvků(y)

Publikováno 30 květen 2013 - 19:38

jakouback napsal/a:

TwiceRaP napsal/a:
Vidím to na první kulhalův lehokoloevent.:P

tak jako asi by to vůbec nevadilo, ale jak je psáno již dříve, mohl by se udělat i nějaký sraz klidně bez bodu..
bohužel ten co je zmíněn nahoře je na mě moc na rychlo a relativně daleko, vzhledem k tomu že nemám kolo a navíc má býti celekm nepěkně..

S lehokolovým eventem počkám až nás bude víc. Pokud by ale někdo chtěl společně vyrazit na projížďku, tak v tom nevidím problém. Jezdím na Křivoklátsku a v okolí Kladna. Až trochu oschnou cesty tak se chystám na tuhle novinku: GC4C7QN. Asi mi to ale vyjde až v druhé půlce června.

Pokud se k tomu eventu opravdu dopracujeme tak snad nechám přidělat hromádku svých lehokolových coinů. Stávající limitované verze jsou všechny vyprodané, ale mohl bych vypustit nějakou nelimitovanou variantu z jiného materiálu...

Vložený obrázek
  • 0

#11 jakouback

jakouback

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 251 příspěvků(y)

Publikováno 30 květen 2013 - 19:45

Vložený obrázek

jako tohle si živě dokážu představit B)

teda aby nevznikla mýlka :-) na té tříkolce bych si asi tay nedával nějaký DH či nějaké skopičiny v lese, ale právě něco ve stilu Praha - moře nebo nějaký podobný "projekt" myslím že by se to dalo v pohodě zvládnout i bez toho vozíčku na náklad :-)

ad cena: já si nestěžuju, je mi jasný že všechno něco stojí :-)
je to spíš o tom že na kolo teď taky nemám :-) :-D
  • 0

#12 jakouback

jakouback

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 251 příspěvků(y)

Publikováno 30 květen 2013 - 19:50

kulhal napsal/a:
S lehokolovým eventem počkám až nás bude víc. Pokud by ale někdo chtěl společně vyrazit na projížďku, tak v tom nevidím problém. Jezdím na Křivoklátsku a v okolí Kladna. Až trochu oschnou cesty tak se chystám na tuhle novinku: GC4C7QN. Asi mi to ale vyjde až v druhé půlce června.

Pokud se k tomu eventu opravdu dopracujeme tak snad nechám přidělat hromádku svých lehokolových coinů. Stávající limitované verze jsou všechny vyprodané, ale mohl bych vypustit nějakou nelimitovanou variantu z jiného materiálu...


tenhle Tvůj coin "oslintávám" už pěkně dlouho, vlastně od začátku co kešuji ;)

btw. ta keš vypadá docela lákavě, pokud by nevadilo že pojedu na klasickém kole (zábradlí ale celopero) klidně bych se přidal ;) jen bych to pak musel vedět trošku předem at mi kámoš pujčí kolo, na té svoje silničce bych to asi nedal :-))

pokud by se nás domluvilo víc bylo by o zábavu určitě postárano :-)
  • 0

#13 jakouback

jakouback

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 251 příspěvků(y)

Publikováno 31 květen 2013 - 8:18

honny napsal/a:


Kdo je šikovnej a rád bastlí, na fóru nakole.cz je thread o "homebuildingu", vcelku šikovní lidé tam jsou... (Jako azub je azub, ale...)

Vedle koloběžky, mtb a citybiku to vidím jako ideální pokračování... Dlouhé silniční vyjížďky jsou moje a na silničku nemám (duševně a fyzicky, myšleno).


mno kolobku jsem chtěl vyzkoušet, ale asi bych si rozbil papulu, a nebo dopadnul jako Houmer Simpson když celý díl posiloval jen jednu paži, protože kdybych měl během jízdy přehodit nohu letím na usta (už vidím jak mám jednu nohu jak hřebec a druhou jak ratlík) ;)

jinak regnul jsem se na "nakole.cz" a jeden dotaz na začátku
psal jsem někomu vzkaz ohledně inzerátu, když mi odpoví příjde mi odpověď do mejlu nebo na forum (respektive dozvím se z mějlu že mi odpoveděl nebo musím čekovat forum)...

ad. domácí výroba .. vím že češi mají zlaté ručičky jsou schopni vyrobit či zrekonstruovat téměř vše...
ale, je třeba mít na tříkolku nějaký atest že je vhodná do provozu na pozemních komunikacích? (něco jako technickou)
nebo je úplně jedno co sestrojím a dokud to nemá motor můžu s tím jezdit kde chci a jak chci?
nebo je o tom že nemusím mít schválení, ale ve chvíli kdy mě někdo sestřelí nedostanu ani korunu protože řeknou že sem s tím na cestě neměl vůbec co dělat?
nejspíš bych měl kde rám postavit, s kámošem jske chtěli stavět buginu na kite (na bugykiting) a to si myslím že už by němělo moc daleko k tomu udělat si rám na lehotříkolku, díly bych mohl použít něco ze starého horáku čímž by se asi dalo dost ušetřit..
  • 0

#14 h0--

h0--

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2 079 příspěvků(y)

Publikováno 31 květen 2013 - 23:49

jakouback napsal/a:
jinak regnul jsem se na "nakole.cz" a jeden dotaz na začátku
psal jsem někomu vzkaz ohledně inzerátu, když mi odpoví příjde mi odpověď do mejlu nebo na forum (respektive dozvím se z mějlu že mi odpoveděl nebo musím čekovat forum)...

Netuším.

jakouback napsal/a:je třeba mít na tříkolku nějaký atest že je vhodná do provozu na pozemních komunikacích? (něco jako technickou)


Mno, dobrá otázka. Já nebastlím, nicméně IMHO (tj. ani nevím, jestli je to stále platná právní úprava, nikdy jsem po tom nepátral...):
- musí splňovat to, co jízdní kolo
- snažil bych se splňovat to, co ukládá zákon pro přívesný vozík na kolo (900 mm šírka například)
- případný motor je zákonem omezen
- jízdní kola se snad nehomologují (?), ve Vyhlášce o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích jsem našel následující - Technická způsobilost jízdních kol, potahových vozidel a ručních vozíků se neschvaluje. Podmínkou pro jejich užití v provozu na pozemních komunikacích je splnění technických požadavků uvedených v příloze č. 13.

V příloze 13 jsem našel takové ty klasické věci - dvě brzdy, odrazky... Jedině "čitelné výrobní číslo", ale to řeší raznice. B)

Pro účely této vyhlášky se jízdním kolem rozumí i tříkolky a vícekolky, stejně jako vícesedadlová jízdní kola (např. tandemy) a jim podobná vozidla poháněná lidskou silou a určená i k provozu na pozemních komunikacích, jako např. koloběžky. ;)
  • 0

garmin 60CSx | galaxy nexus + locus pro | lumia 640 + geocaching pro

astrolux S1 | convoy S2+ | 2x aurora ak-p7

norco search a.105 '16 | mibo mastr '12 | #fialka '9x

 

http://openstreetmap.cz/


#15 Jacka

Jacka

    Zlobení je dovoleno :D

  • Members
  • PipPipPip
  • 3 564 příspěvků(y)

Publikováno 01 červen 2013 - 8:11

Včera před spaním jsem si četla v tomhle vlákně a v noci se mi pak zdálo, že jedu na tom vehiklu z kopce a vůbec nemám tušení, jak se to řídí! Můžete mi to, prosím, někdo prozradit, ať v příštím snu tu zatáčku, ve který jsem se vytřískala, vyberu? To se jako zatáčí taky těma nohama a ruce má člověk volný k drbání na zádech, šťourání v nose a podobně? Čím se brzdí? :D
  • 0

#16 kulhal

kulhal

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 840 příspěvků(y)

Publikováno 01 červen 2013 - 9:16

Vehikl??? No dovol! :)

Lehokolo se - překvapivě - řídí rukama, které spočívají na řídítkách. Jsou dva základní typy řízení:

USS (Under Seat Steering): Řídítka jsou pod rámem, pohyb řídítek se přenáší na přední vidlici krátkou spojovací tyčí. Řízení je velmi pohodlné, ruce jsou v přirozené poloze podél těla.

ASS (Above Seat Steering): Řídítka jsou nad rámem, přímo napojená shora na přední vidlici podobně jako u klasického kola. Řídítka jsou obvykle odklápěcí pro pohodlnější nasedání. Výhodou je o něco menší aerodynamický odpor (ruce jsou před tělem).

Krom toho existují speciální typy kol (např. flevobike), které se opravdu řídí nohama - ale to je rarita i mezi lehokolisty.

Brzdy jsou stejné jako u klasiky - páčky na řídítkách, mechanické nebo hydraulické, kotoučové nebo čelisťové. Jen lanka / hadičky jsou o něco delší.

Připojuji příklady kol se spodním a horním řízením. Nápisy po stranách (ASS/USS) naznačují, že je možné vybrat si mezi oběma typy řízení.
Vložený obrázek
Vložený obrázek
  • 0

#17 Jacka

Jacka

    Zlobení je dovoleno :D

  • Members
  • PipPipPip
  • 3 564 příspěvků(y)

Publikováno 01 červen 2013 - 9:43

kulhal:

Uf, to jsi mě uklidnil :D! Takže v příštím snu budu moct před zatáčkou přibrzdit a pak elegantně zatočit, že jo? A vehikl, z latinského vehiculum, znamená vůz, vozidlo, tedy jakýkoliv pojízdný dopravní prostředek. Takže je to vehikl a né že né! :D . Docela bych se na tom někdy svezla reálně, ale nedovedu si představit, jak bych na něčem takovým udržela rovnováhu :D !
  • 0

#18 lamin

lamin

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 145 příspěvků(y)

Publikováno 01 červen 2013 - 9:49

Jedna technicka. Kolik stoji (vzhledem k jine delce) retez? Nebo to vyjde jen na nasobek normalniho retezu u "zabradli"
  • 0

#19 kulhal

kulhal

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 840 příspěvků(y)

Publikováno 01 červen 2013 - 9:50

No proto, už jsem měl pocit, že ten "vehikl" měl mírně pejorativní nádech! :) Držení rovnováhy je stejně snadné nebo stejně těžké jako na klasice, jen ta technika je jiná. Musíš se to naučit stejně jako kdysi na klasice. Někdo sedne a jede, někdo potřebuje půl hodiny.
  • 0

#20 kulhal

kulhal

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 840 příspěvků(y)

Publikováno 01 červen 2013 - 9:52

lamin napsal/a:
Kolik stoji (vzhledem k jine delce) retez?
Nebo to vyjde jen na nasobek normalniho retezu u "zabradli"

Řetěz je stejný, jen potřebuješ cca 2.5 násobek normální délky.
  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama