honny napsal/a:
Mno, dobrá otázka. Já nebastlím, nicméně IMHO (tj. ani nevím, jestli je to stále platná právní úprava, nikdy jsem po tom nepátral...):
- musí splňovat to, co jízdní kolo
- snažil bych se splňovat to, co ukládá zákon pro přívesný vozík na kolo (900 mm šírka například)
- případný motor je zákonem omezen
- jízdní kola se snad nehomologují (?), ve Vyhlášce o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích jsem našel následující - Technická způsobilost jízdních kol, potahových vozidel a ručních vozíků se neschvaluje. Podmínkou pro jejich užití v provozu na pozemních komunikacích je splnění technických požadavků uvedených v příloze č. 13.
V příloze 13 jsem našel takové ty klasické věci - dvě brzdy, odrazky... Jedině "čitelné výrobní číslo", ale to řeší raznice.
Pro účely této vyhlášky se jízdním kolem rozumí i tříkolky a vícekolky, stejně jako vícesedadlová jízdní kola (např. tandemy) a jim podobná vozidla poháněná lidskou silou a určená i k provozu na pozemních komunikacích, jako např. koloběžky.
paráda, díky moc za vyčerpávající info
takže se musím domluvit s kámšem, nastudovat ty trýdy o stavbě a jde se na to :-)
s tím že to musí splnovat to co kolo jsem počítal :-) třeba ty odrazky na šlapkách jsou určitě vidět široko daleko :-))
naštěstí je teď stejně venku počasí že nejlepší je se zavřít někde do dílny a kutit
hmm zajímavé je, že tedy z pohledu vyhlášky (zákona) je koloběžka stejná jako jízdní kolo a tdy by neměla jezdit po chodníku?