mpik napsal/a:
Kdysi se takto mezi sebou strašně hádali zastánci jazyka Ido a esperanta a nikdo jiný nevěděl o co jde. Nebo jak píše Karel Čapek o dvou navzájem se nenávidějících organizacích kaktusářů. Prostě až někdo poleze pro krabici na stožár/strom/komín a zabije se u toho, pro veřejnost a TN to prostě bude geokačer a nikdo nebude zkoumat, že to byla jiná hra. Dokonce jak jsme viděli, když se ztratil kačer, byly v televizi zprávy o nebezpečném geocachingu. I když se nakonec ukázalo, že šlo bohužel o něco jiného. Takže myslet je nutno ve všech případech. Při zakládání i lovení.
No a až se zrakví, tak co? bude konec cachingu? Blesk bude mít chvíli o čem psát a lidé mluvit. Na skále se každou chvíli zrakví lezec. Pak je vždycky na chvíli rozvířená dikuzem jestli dojišťovat lezecké cestym které jiní ve zdraví přelezli a pak je zase ticho... Překvapuje mne, že jsem zatím o zrakveném kačerovi neslyšel, jakoby Darwinova evoluce vůbec nefungovala - přitom potkávám tolik kačerů, kteří nemají představu o bezpečných zásadách lezení, nenosí helmy, .... to se ale nedá vyřešit zákazy. Aby se předešlo průšvihu, je třeba osvěta místo zákazů...
no a ty opakované dotazy, proč nemůžou kačeři na stromy, kanály, komíny i bez krabičky? To je přeci jednoduché - kdyby každý trouba hledal, kam se všude dá vlézt a vylézt, bude daleko více úrazů, než, když krabičkou místa znalý domorodý kačer ukáže ostatním zajímavé místo. Pokud se jinak všichni vrhnem podle chuti hledat adrenalinová místa na vlastní pěst, tak bude mít Blesk hodně o čem psát a Darwinova selekce bude probírat naše řady.
Takže podle mne by spíše daleko více osvěty jak bezpečně do kanálu, na strom, skálu, komín, pomohlo GC obci k zachování zdraví, než paušální papežské zákazy...
No a co se týká porušování zákazů, tak to už jsem říkal - 99% krabiček je umístěno bez vědomí vlastníka pozemku = porušení zákona. Takže ukazovat na kanály, komíny, .... je zkrátka nekonzistentní přístup, pokud chceme být košér. :-)