No, zatím jediné kolo, které se pode mnou doslova rozsypalo, protože mu prasknul rám, bylo ne od šikmookých soudruhů, ale ještě opravdu tuzemské. Ale to už je hodně dávno. Já si poslední tři kola pořizoval úplně obyčejná treková, v relacích kolem 5-6 tisíc. Dvakrát v cykloprodejně, to zatím poslední stejně jako Mufa někdy před sedmi a půl lety u Bédi Trávníčka. Tehdy k němu byla v ceně nabízena GPSka, ale já oproti většině kolegů zrovna potřeboval právě kolo, ne přístroj, to byl hlavní motiv. Jelikož mám k údržbě naprosto odtažitý vztah (kolo mám od toho, abych se na něm opatrně dostal z bodu A do bodu B, ne proto, abych se s ním mazal, čistil, seřizoval, neřkuli předváděl atd., nemělo by pro mě ani smysl investovat do čehokoli sofistikovanějšího. Navíc takovou zaprášenou plečku v hodnotě nula nula nic pak člověku méně trhá srdce nechávat někde samotinkou zamknutou u cesty, když se vrhám do terénu pro keš. No a zkušenosti celkem dobré, jediné, co na tom servisu svěřuju, je jednou za čas vycentrovat, jinak vyjma bagatelních vlastnoručních oprav typu výměna sjetých brzdových špalíků, když už není vyhnutí, pro moje účely uspokojivě slouží. Předešlé kolo jsem měnil teprve až když byly zuby na převodníku natolik od prachu obroušené, že na nich řetěz občas začínal ustřelovat. Takže při nájezdu cca 1500-2000 km/rok vydržely tak 5-7 let služby. Ale zdůrazňuju, mně na nějakém tom zarezlém skřípotu nesejde, pro mě to není sportovní nástroj na šroubování kondice ani technický miláček na hraní, jen čistě účelové přemisťovadlo. Záleží tedy na tom, co od kola čekáš. Nevím, nedokážu posoudit, jestli je ta nabídka z úvodu nějak kvalitativně výrazně horší level - kdyby kolo mělo předepsanou výbavu a některé detaily, které pro sebe považuju za podstatné (rychloupínání), pak bych nejspíš neměl problém sáhnout po něčem třeba i z Kauflandu, pokud by se post "ve stáji" z nějakého důvodu potřebovalo novým zaplnit.