Přejít na obsah


Fotka

Zkušenost s novým kolem a koupili by jste si ho?


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
33 odpovědí na toto téma

#21 homole

homole

    Já jsem to říkal.

  • Members
  • PipPipPip
  • 400 příspěvků(y)
  • LocationLokomotion

Publikováno 15 březen 2014 - 20:38

Kola sice vyrábí již několik let, ale cenu za kolik to vyrobit si diktuje Penny. A tak je to i s jogurty, mléčnými výrobky, prostě se vším. To, že něco vyrobí firma dobrého jména, ještě neznamená, že to bude opravdu kvalitní. Za tu cenu by mě zajímalo, co je to za materiál? Normální kolo za tu cenu nemá ani odpruženou přední vidlici, klasika tyč řídítek vyjde na cca 250-500 Kč. O nějakých dalších komponentech ani nemluvím. 

Všechno, co má největší váhu je tam ocel. Kolik kilo má to kolo celkem? Cca 18? Jak už někdo psal, zadarmo drahé.


  • 1

#22 Tom007

Tom007

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 482 příspěvků(y)

Publikováno 15 březen 2014 - 20:42

za takové peníze snad neodpružené kolo,  ale určitě ne v hyper, super atd.  Pokud chceš bezpečně jezdit  a ne opravovat tak si jej nekupuj.


  • 0

Garmin GPSmap 60CSx, Topo Czech, Nokia Lumia730 DS


#23 weselka

weselka

    weselka

  • Members
  • PipPipPip
  • 615 příspěvků(y)

Publikováno 15 březen 2014 - 23:30

...jsem si říkal: vyrábí kola tolik let (český výrobce, žádný dovoz z Ćíny), už by to mohli umět...

 

:o  Ale Olpran kola nevyrábí! V Hořicích je pouze kompletují ze součástek z 90% vyrobených v Číně!

Edit: A kdo ví, možná už jim dojdou zkompletovaná a oni je jen seřídí (narovnají řídítka, dotáhnou šrouby, vyzkoušejí přehazku).

 

Za ty prachy tady kolo nejde vyrobit!


Tento příspěvek byl upraven od weselka: 15 březen 2014 - 23:33

  • 3
www.povetrnik.cz

#24 Trhac

Trhac

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2 841 příspěvků(y)

Publikováno 15 březen 2014 - 23:46

Tuhle mantru "žádná Čína", poctivá moravská, americká, italská práce… slýchávám i v jiných branžích. Akorát že pak vypadnou dodávky, co čert nechtěl, právě tehdy, když Číňani slaví svůj Nový rok!


  • 4

RACCOON TEAM
Věk je uveden kačerský, život před nálezem první keše neplatí…


#25 shaman3

shaman3

    Advanced Member

  • Banned
  • PipPipPip
  • 2 179 příspěvků(y)

Publikováno 16 březen 2014 - 5:52

Pochybuji, že je to z Číny, neb dovozové clo ze států mimo EU je u jízdních kol 50 %, k tomu si připočti DPH 22 % a zjistíš, že nákupní cena v Číně by musela být cca 60 USD a prodejce v ČR by na tom měl za tu cenu nulový zisk, dokonce ztrátu, neboť tu jsou jistě i nějaké náklady s dopravou z Číny do ČR a k tomu i dvouletá starost s možnou reklamací.  ;)

 

A teď mi najdi celoodpružené kolo v čínském eshopu za 60 USD, nejlépe s dopravou do ČR zdarma.   :)


  • -2

#26 Pnov

Pnov

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 285 příspěvků(y)

Publikováno 16 březen 2014 - 7:09

Brzděte, můj Author není žádná Čína! To je poctivej Taiwan!


  • 2

P%C5%88ov.png


#27 pepa.z.pocernic

pepa.z.pocernic

    Advanced Member

  • Administrators
  • 2 623 příspěvků(y)

Publikováno 16 březen 2014 - 7:51

:o  Ale Olpran kola nevyrábí! V Hořicích je pouze kompletují ze součástek z 90% vyrobených v Číně!

Edit: A kdo ví, možná už jim dojdou zkompletovaná a oni je jen seřídí (narovnají řídítka, dotáhnou šrouby, vyzkoušejí přehazku).

 

To by kola nevyráběla většina výrobců.Kromě nějakých speciálů to do posledního šroubku nikdo vyrábět nebude a jednotlivé komponenty se berou od jejich výrobců


  • 2

Informace a návody k serveru píšu postupně na mém blogu http://www.geocachin...g/16-o-serveru/

 


#28 Mufa

Mufa

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 407 příspěvků(y)

Publikováno 16 březen 2014 - 9:46

Kdysi jsem koupila synovi (cca 12 let) horský kolo ne přímo ze supermarketu, ale z Hervisu. Měl ho fakt asi jen půl roku.. párkrát jel terén, na chodník naskakuje (neslézá z kola, ale to asi nikdo). A kolo odešlo do věčných lovišť, opravit to nebylo možné. Na druhou stranu mám kolo Heavy Tools od Bédy Trávníčka (koupeno kdysi s GPS), mám ho cca 8 let, jezdí terény, natěžko, vyvádím s ním psí kusy a drží, měním jen gumy ;)  


  • 0

#29 La Elefant

La Elefant

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 45 příspěvků(y)

Publikováno 16 březen 2014 - 18:57

Tohle fakt ne, pouzitelne kolo se da poridit od cca 5000. Pokud to clovek s jezdenim mysli vazne, HT od 20k a celopera zacinaji an 30k. Takovehle lowendy za par tisic ze supermarketu moc nevydrzi, nejdou poradne seridit a v normalnim servisu te s tim poslou nekam.

 

Koukni po necem neodpruzenem a s hlinikovym ramem.

 

Poohledni se radeji po nejakem trekingovem na eshopech, starsi model v akci, napr.:

http://www.bagbike.cz/?cmd=4801

http://www.bagbike.cz/?cmd=4803

Pripadne nejake bazarove.


  • 0

#30 Novaci_KH

Novaci_KH

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 137 příspěvků(y)

Publikováno 16 březen 2014 - 19:22

Za tu cenu nekoupíš ani tu odpruženou vidlici s odpružením rámu (někdy jen tu vidlici). A odpruženka určená na zpevněné cesty ? Rozhodně bych do toho nešel.


  • 0

#31 Toniczech

Toniczech

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 877 příspěvků(y)

Publikováno 16 březen 2014 - 22:59

No, zatím jediné kolo, které se pode mnou doslova rozsypalo, protože mu prasknul rám, bylo ne od šikmookých soudruhů, ale ještě opravdu tuzemské. Ale to už je hodně dávno. Já si poslední tři kola pořizoval úplně obyčejná treková, v relacích kolem 5-6 tisíc. Dvakrát v cykloprodejně, to zatím poslední stejně jako Mufa někdy před sedmi a půl lety u Bédi Trávníčka. Tehdy k němu byla v ceně nabízena GPSka, ale já oproti většině kolegů zrovna potřeboval právě kolo, ne přístroj, to byl hlavní motiv. Jelikož mám k údržbě naprosto odtažitý vztah (kolo mám od toho, abych se na něm opatrně dostal z bodu A do bodu B, ne proto, abych se s ním mazal, čistil, seřizoval, neřkuli předváděl atd., nemělo by pro mě ani smysl investovat do čehokoli sofistikovanějšího. Navíc takovou zaprášenou plečku v hodnotě nula nula nic pak člověku méně trhá srdce nechávat někde samotinkou zamknutou u cesty, když se vrhám do terénu pro keš. No a zkušenosti celkem dobré, jediné, co na tom servisu svěřuju, je jednou za čas vycentrovat, jinak vyjma bagatelních vlastnoručních oprav typu výměna sjetých brzdových špalíků, když už není vyhnutí, pro moje účely uspokojivě slouží. Předešlé kolo jsem měnil teprve až když byly zuby na převodníku natolik od prachu obroušené, že na nich řetěz občas začínal ustřelovat. Takže při nájezdu cca 1500-2000 km/rok vydržely tak 5-7 let služby. Ale zdůrazňuju, mně na nějakém tom zarezlém skřípotu nesejde, pro mě to není sportovní nástroj na šroubování kondice ani technický miláček na hraní, jen čistě účelové přemisťovadlo. Záleží tedy na tom, co od kola čekáš. Nevím, nedokážu posoudit, jestli je ta nabídka z úvodu nějak kvalitativně výrazně horší level - kdyby kolo mělo předepsanou výbavu a některé detaily, které pro sebe považuju za podstatné (rychloupínání), pak bych nejspíš neměl problém sáhnout po něčem třeba i z Kauflandu, pokud by se post "ve stáji" z nějakého důvodu potřebovalo novým zaplnit.


  • 0

#32 phrkt

phrkt

    věčný rejpálek

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 044 příspěvků(y)

Publikováno 16 březen 2014 - 23:12

Nejsem zrovna cyklistický maniak, ale pokud si dobře vzpomínám, tak Mountfield prodával kola Madison, což je levnější, ale stále dost dobře použitelná řada kol od fy Author. Olpran je sice český výrobce/dovozce, ale jeho pověst je bohužel nevalná... 


  • 0

#33 mpik

mpik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 980 příspěvků(y)

Publikováno 17 březen 2014 - 7:07

Už J.K.Jerome napsal, že na kole se dá jezdit, nebo se dá kolo opravovat, ale nikdy nelze provozovat oba sporty s jedním kolem. A to před těmi 100 lety ještě neexistovaly přehazovačky.

Levné kolo jsem koupil pro dceru. Těžké, přehazovačku neutáhla... Po pár letech z něj vyrostla. Koupil jsem jiné za cca stejnou cenu, jen jsem si dal pozor, aby mělo přehazovačku na páčky. A na tom jezdí v pohodě. Měnil jsem jen šlapačky. Takže je to kus od kusu.

 

Mimochodem, servisák mi jednou řekl, že má 7 stahováků na zadní kolečko, a každou chvíli mu někdo přinese kolo, na které stahovák nemá. A jsou to často kola z hypermarketů, sestavená z čehokoliv. I když co jsem já koupil, bylo vždycky kolečko Shimano a na to stahovák mám.


Tento příspěvek byl upraven od mpik: 17 březen 2014 - 9:22

  • 0

#34 Jacka

Jacka

    Zlobení je dovoleno :D

  • Members
  • PipPipPip
  • 3 564 příspěvků(y)

Publikováno 17 březen 2014 - 7:27

No, mi osobně přijde nápad se zadním odpružením na kole, který smí jen na zpevněnou cestu, úplně na hlavu. Jezdím hodně po polních a lesních cestách a pěšinkách, přes louku a podobně, ale opatrně, ne těžkej terén, nesjíždím schodiště ani nepřeskakuju pařezy :D. Donedávna jsem měla celoodpružený kolo, starý, ale velmi kvalitní (zdědila jsem ho po několika letech používání šíleným cyklistou). Když po cca 10 letech a několika desítkách tisíc najetých km odešel zadní tlumič, nechala jsem si ho přestavět na rám bez zadního odpružení (taky zděděný). Při ježdění v terénu výše uvedené obtížnosti téměř nepozoruju rozdíl. Z toho plyne závěr, že pokud člověk v tom terénu nechce dělat vyloženě psí kusy, je zadní odpružení naprostá zbytečnost. Tím spíš na silnici, tam je jen na obtíž.

Podle mě dané vozítko chce budit dojem, že je mnohem kvalitnější, než tomu ve skutečnosti je (ostatně kolega psal, že se mu hodně líbí na vzhled, takže to evidentně funguje), ale za kvalitu bych nedala ani zlámanou grešli. A když ho bude chtít reklamovat, že se mu po dvou vyjížďkách rozsypalo, řeknou mu: Neměl jste sjíždět obrubník :D!

 

Závěr: V Potěmkinově vesnici se bydlet nedá :D.


  • 4




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama