Přejít na obsah


Fotka

OpenWIG - wherigo v Javovém telefonu


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
712 odpovědí na toto téma

#201 matejcik

matejcik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 389 příspěvků(y)

Publikováno 11 listopad 2008 - 13:07

Sutech napsal/a:
Věřím, že to není jednoduchá záležitost to naprogramovat, ale ukládání je stále ještě (a ještě asi dlouho bude) nejdůležitější fcí. pro dohrání wherigo, bez toho si bohužel nemajitelé PPC, Koloušů a Oregán většinou ani neškrtnou :@ Proto prosím za všechny méně šťastné (i když už naštěstí mezi ně nepatřím :)), o primární zaměření tvého úsilí právě k vytvoření savů :P.

ok ;e) ale že jsem tedy tak smělý ... k čemu je ukládání dobré, kromě "druhé šance" když ji cartridge sama nedá, nebo zotavení z pádu? openwig prakticky nepadá ;e)))

Kontaktoval, zjistil jsem, že jeho chyba byla v tom, že když se mu objevil vstup s jednou otázkou, tak on, místo toho, aby na ni odpověděl, z ní vyskočil, hru si uložil a pak samozřejmě už nemohl tento vstup znovu zobrazit :).

Tady musím souhlasit s hoblerem - když se hráč třeba překlikne, nebo někam poodejde a přes input mu vyskočí něco jiného ... nebo i když se rozhodne neodpovědět v tu chvíli, tak znemožnit pokračování kvůli tomu bych považoval za chybu cartridge. A obecně jakékoliv mrtvé místo, kde nejde nic udělat. Jednak zrovna tohle podle mě není hráčova chyba ve smyslu "neudělal jsi něco, prohrál jsi", a jednak i kdyby nastala situace, že špatnou odpovědí by se hráči opravdu mělo zabránit v postupu, tak by byla slušnost nastavit mu aktuální úkol na Incorrect a slušně oznámit, že když nezvládl tohle, tak holt musí zkusit celou hru odznova ;e)

On je tady takový vžitý zvyk v těch cartridgích "pálit mosty" a zakazovat už prošlé zóny a inputy, to se pak není čemu divit, že když se hráč nezachová úplně přesně tak, jak to autor zamýšlel, že nemůže dopředu ani zpátky.
No jsem zvědavý na ten seminář o výrobě cartridgí. Asi si taky připravím nějaký příspěvek :e)
  • 0

#202 Mimon_team

Mimon_team

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 417 příspěvků(y)

Publikováno 11 listopad 2008 - 14:23

Sutech napsal/a:
chyba byla v tom, že když se mu objevil vstup s jednou otázkou, tak on, místo toho, aby na ni odpověděl, z ní vyskočil, hru si uložil a pak samozřejmě už nemohl tento vstup znovu zobrazit :).

No jo, takhle to vidí programátor.
Běžný_uživatel™ si naopak řekne "kdy jindy sejvnout, než ve chvíli kdy se mě to na něco ptá, a kdy tím pádem existuje šance že špatně odpovím?" :).
  • 0

#203 Mimon_team

Mimon_team

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 417 příspěvků(y)

Publikováno 11 listopad 2008 - 14:30

matejcik napsal/a:
No jsem zvědavý na ten seminář o výrobě cartridgí. Asi si taky připravím nějaký příspěvek :e)

Seminář sice prošvihnu, ale navrhuju přidat do něj téma "co můžeš provést najednou, to tak taky udělej". Šárka není jediná cartridge kde by se IMHO měla provádet atomická operace místo akce rozložené na dvě části, podobný problém jsem zaregistroval třeba i v Dělové kouli (storno dialogu znemožní o 20 minut dál dokončení hry), a předpokládám že takových cartridgí bude asi víc.
  • 0

#204 matejcik

matejcik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 389 příspěvků(y)

Publikováno 11 listopad 2008 - 14:38

Mimon_team napsal/a:

matejcik napsal/a:
No jsem zvědavý na ten seminář o výrobě cartridgí. Asi si taky připravím nějaký příspěvek :e)

Seminář sice prošvihnu, ale navrhuju přidat do něj téma "co můžeš provést najednou, to tak taky udělej". Šárka není jediná cartridge kde by se IMHO měla provádet atomická operace místo akce rozložené na dvě části, podobný problém jsem zaregistroval třeba i v Dělové kouli (storno dialogu znemožní o 20 minut dál dokončení hry), a předpokládám že takových cartridgí bude asi víc.

Mně hlavně připadá, že většinu cartridgí u nás vyrábí multicacheři, a neuvědomují si tak docela rozdíl mezi lineární multinou a z definice nelineárním (byť lineárně napsaným) wherigo. Tohle co říkáš s tím taky souvisí - průměrně zkušený programátor by nic takového neudělal, ale tvůrci cartridgí často programátoři nejsou a nepřipadá jim to divné.

Napadlo mě udělat nějaký webový multibuilder, ve kterém by si multicacher naklikal zóny, kontrolní otázky, případně nějaké předměty, a ono by to za něj vyrobilo dobře ošetřenou přímo použitelnou wherigovku, bez jakéhokoliv programování.
Tak se do toho časem možná pustím :e)
  • 0

#205 hobler

hobler

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 40 příspěvků(y)

Publikováno 11 listopad 2008 - 14:46

No jo, takhle to vidí programátor.
Běžný_uživatel™ si naopak řekne "kdy jindy sejvnout, než ve chvíli kdy se mě to na něco ptá, a kdy tím pádem existuje šance že špatně odpovím?" :).

jo jo, presne tak jsem to Sutechovi taky napsal. B)
Taky bych chapal, kdyby me cartridge poslala na zacatek za nejkou spatnou odpoved, prosvihnuti limitu ci chybnou kombinaci, ale ne za pohyb v menu.
V tydnu pujdu zkusit Blair witch, tak jsem zvedavej, jak si stim OpenWig poradi. ;)
  • 0

#206 hobler

hobler

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 40 příspěvků(y)

Publikováno 11 listopad 2008 - 15:03

Napadlo mě udělat nějaký webový multibuilder, ve kterém by si multicacher naklikal zóny, kontrolní otázky, případně nějaké předměty, a ono by to za něj vyrobilo dobře ošetřenou přímo použitelnou wherigovku, bez jakéhokoliv programování.
Tak se do toho časem možná pustím :e)


Tak to bys byl superhvezda!
S Wherigo mam zatim jen malou zkusenost (2 prosle cartridge), ale to co me na tom nejvic bavilo byl ten pohyb ve virtualnim prostoru. U linearnich cartridgi, kde prosle zony mizi, mi toto kouzlo trochu vyprchava.
  • 0

#207 evass

evass

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 96 příspěvků(y)

Publikováno 11 listopad 2008 - 16:41

Aktivní prošlé zony jsem u Vodníků měla, pak jsem to předělala. Jak sleduji vývoj v tomto vlákně, vrátím to zpět. Chybu u Psa odstraním. Jinak matejcik by byl výborný beta-testovač, vidí to, co jiní nevidí. Díky za postřehy
  • 0

#208 wmh

wmh

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 659 příspěvků(y)

Publikováno 11 listopad 2008 - 17:23

evass napsal/a:
Aktivní prošlé zony jsem u Vodníků měla, pak jsem to předělala. Jak sleduji vývoj v tomto vlákně, vrátím to zpět. Chybu u Psa odstraním. Jinak matejcik by byl výborný beta-testovač, vidí to, co jiní nevidí. Díky za postřehy


Jj, ale on už vlastně tím betatestrem je:)
Začátek Ad mortem po matejckove debuggingu (díky!) snad zítra opravím, další část s vracením se do zóny na start běhu bohudík (nebo pro ty pomalejší bohužel?;)) funguje a u "jednozónového" Archimeda naštěstí nemusím nic takového řešit :D
  • 0
Retired slowcacher

#209 matejcik

matejcik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 389 příspěvků(y)

Publikováno 11 listopad 2008 - 18:16

wmh napsal/a:
Začátek Ad mortem po matejckove debuggingu (díky!) snad zítra opravím

to zase pozor, abych tady nelízal cizí smetanu, ta chyba je hlavně v openwigu ;e) (tedy ona to není přímo chyba, ale odlišné chování).
já jsem jenom navrhl způsob, jak to obejít bez následků pro ostatní přehrávače. a v seznamu úkolů mám napsáno, že je potřeba to opravit.

jinak s testováním cartridgí rád pomůžu, koneckonců aspoň budu mít víc příležitostí k testování openwigu.

a evass, jestli chceš konstruktivní kritiku, tak zejména k psovi bych ještě několik připomínek měl ;e)
  • 0

#210 Sutech

Sutech

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 197 příspěvků(y)

Publikováno 11 listopad 2008 - 19:12

jo jo, presne tak jsem to Sutechovi taky napsal. smiley
Taky bych chapal, kdyby me cartridge poslala na zacatek za nejkou spatnou odpoved, prosvihnuti limitu ci chybnou kombinaci, ale ne za pohyb v menu.
V tydnu pujdu zkusit Blair witch, tak jsem zvedavej, jak si stim OpenWig poradi. smiley


Pochop, že to nebyl a není záměr ;) Přiznávám, že mě nenapadlo, že by to někdo udělal a snad to ani před tebou ještě nikdo ani neudělal (a nebo se k tomu nepřiznal :D), ale náprava v této oblasti, ač možná, bude velmi složitá, protože budu muset překopat celý kód :(
Blair - neporadí :D Záhada je mnohem lépe optimalizovaná, než Šárka, dal jsem do ní mnoho "blbuvzdorných" opatření :P, ale přesto se hlavně na Oregonu stává, že hra zamrzne. A to i proto, že je mnohem složitější, než Šárka.
A i proto znovu apeluji na matejcika, aby se pokusil do OpenWIGu zaimplementovat ukládání, protože Kdo ukládá, ten hraje... :D
  • 0

#211 evass

evass

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 96 příspěvků(y)

Publikováno 11 listopad 2008 - 19:18

Kritiku k vylepšení 100% ano, prosím na e-mail fanda199@email.cz. Předem děkuji a trochu se hrozím :)
  • 0

#212 Mimon_team

Mimon_team

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 417 příspěvků(y)

Publikováno 11 listopad 2008 - 20:10

Sutech napsal/a:
Blair - neporadí :D Záhada je mnohem lépe optimalizovaná, než Šárka, dal jsem do ní mnoho "blbuvzdorných" opatření :P, ale přesto se hlavně na Oregonu stává, že hra zamrzne.

To jsou ty odlišné přístupy :). Někomu třeba tuhne počítač, a tak se postupně naučí co dělat aby se co nejvíc eliminovaly problémy -- nespouštět Excel současně s ICQčkem, často sejvovat, a jednou za den restartovat. A nebo k tomu počítači přijde někdo kdo zjistí že za celý problém může driver ke grafické kartě a problém definitivně odstraní ...

A to i proto, že je mnohem složitější, než Šárka.
A i proto znovu apeluji na matejcika, aby se pokusil do OpenWIGu zaimplementovat ukládání, protože Kdo ukládá, ten hraje... :D

Problém je v tom, že pokud je v cartridge chyba, tak ukládání IMHO skoro nic neřeší, jen obchází problém. Hráč totiž nemůže vědět jestli sejvnutá pozice neobsahuje nějakou jinou, skrytou chybu.

Konkrétní příklad je ta Dělová koule. Když někdo stornuje dialog, vyrobí si tím skrytý zákys, ale neví o tom. Pak může sejvovat do nekonečna, a když na konci hry zjistí že nemůže pokračovat dál, už mu load nepomůže. Odzkoušeno na vlastní kůži na PDAčku ...

Tzn. save/load URČITĚ JO, ale hlavně kvůli tomu aby člověk mohl nějakou dlouhou cartridge přerušit a pak se k ní vrátit později (GPSce můžou v mrazu dojít baterky, mobil se může vybít, Javě může dojít paměť, atd.). Na chyby v cartridgi není save/load systémové řešení :).
  • 0

#213 hobler

hobler

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 40 příspěvků(y)

Publikováno 11 listopad 2008 - 20:30

Pochop, že to nebyl a není záměr ;) Přiznávám, že mě nenapadlo, že by to někdo udělal a snad to ani před tebou ještě nikdo ani neudělal (a nebo se k tomu nepřiznal :D), ale náprava v této oblasti, ač možná, bude velmi složitá, protože budu muset překopat celý kód :(


Jo, chapu, ze to nebyl zamer... proto tomu tady od zacatku rikame "chyba v cartridgi". ;)

Blair - neporadí :D Záhada je mnohem lépe optimalizovaná, než Šárka, dal jsem do ní mnoho "blbuvzdorných" opatření :P, ale přesto se hlavně na Oregonu stává, že hra zamrzne. A to i proto, že je mnohem složitější, než Šárka.


Takze Zahadu Blair witch na OpenWIG dohrat jde nebo nejde? Resp. povedlo se to nekomu? Z logu jsem se to nedozvedel.
  • 0

#214 Sutech

Sutech

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 197 příspěvků(y)

Publikováno 11 listopad 2008 - 20:32

Na chyby v cartridgi není save/load systémové řešení.


To určitě souhlas. Nicméně poptej se tady na fóru a zjistíš, kolik lidí s Coloradama, PPC a Oregonama bylo už díky ukládání uchráněno od zbytečného hraní od začátku.
Player (a to obvzláště u Colorada a Oregonu) je totiž tak mizerně naprogramovaný, že nejčastě spadne nezávisle na tom, jak mizerně je cartridge napsaná. A pak je uložená hra k nezaplacení ;)

Takze Zahadu Blair witch na OpenWIG dohrat jde nebo nejde? Resp. povedlo se to nekomu? Z logu jsem se to nedozvedel.


Nikdo to ještě nezkoušel, takže ti to neřeknu. A to, co jsem psal Mimon_teamu tady platí dvojnásob - jednou se v logu dočtu, že s Oregonem museli několikrát obnovovat hru, protože jim to zamrzlo, takže je štěstí, že ukládali ;), jindy si opět Oregonista pochvaluje, jak za celou dobu ani jeden problém...
  • 0

#215 hobler

hobler

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 40 příspěvků(y)

Publikováno 11 listopad 2008 - 20:56

Takze Zahadu Blair witch na OpenWIG dohrat jde nebo nejde? Resp. povedlo se to nekomu? Z logu jsem se to nedozvedel.

Nikdo to ještě nezkoušel, takže ti to neřeknu. A to, co jsem psal Mimon_teamu tady platí dvojnásob - jednou se v logu dočtu, že s Oregonem museli několikrát obnovovat hru, protože jim to zamrzlo, takže je štěstí, že ukládali ;), jindy si opět Oregonista pochvaluje, jak za celou dobu ani jeden problém...


Fajn! Budu mit s sebou podpurne PDA a Colorado. Chci hlavne otestovat jak to pobezi ci nepobezi na OpenWIG. Tak uvidime.
  • 0

#216 xvici

xvici

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 7 příspěvků(y)

Publikováno 11 listopad 2008 - 21:44

Sutech napsal/a:

jo jo, presne tak jsem to Sutechovi taky napsal. smiley
Taky bych chapal, kdyby me cartridge poslala na zacatek za nejkou spatnou odpoved, prosvihnuti limitu ci chybnou kombinaci, ale ne za pohyb v menu.


Pochop, že to nebyl a není záměr ;) Přiznávám, že mě nenapadlo, že by to někdo udělal a snad to ani před tebou ještě nikdo ani neudělal (a nebo se k tomu nepřiznal :D), ale náprava v této oblasti, ač možná, bude velmi složitá, protože budu muset překopat celý kód :(


V Šárce jsem skončil s openwigem přesně na tomhle. Špatně jsem kliknul a otázku se mi nepodařilo znova vyvolat. Myslel jsem, že je to některá z dětských nemocí openwigu, že chybí podpora pro nějakou featuru. Až do tohohle místa šel openwig v pohodě zatímco oregon jednou zkolaboval.

Tím spíš bych se přimlouval za to, jestli bys mohl poupravit logiku a otázku znova zobrazit třeba po opuštění a vstoupení do zóny. Jistě to potěší všechny budoucí hráče výborné šárecké cartridge.
  • 0

#217 Sutech

Sutech

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 197 příspěvků(y)

Publikováno 11 listopad 2008 - 21:59

Už jsem to tu psal, takže to zopakuju - takhle to je taky naprogramované - když člověk opustí zónu a znovu se do ní vrátí (což může udělat i nezáměrně, kvůli špatnému signálu), otázka se mu opět zobrazí. Ale zcela něco jiného je, když záměrně vyskočí z toho dialogu, s tím si pak program neporadí... Nicméně se na to podívám a zkusím s tím něco udělat ;).
  • 0

#218 wmh

wmh

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 659 příspěvků(y)

Publikováno 12 listopad 2008 - 0:03

... jednou se v logu dočtu, že s Oregonem museli několikrát obnovovat hru, protože jim to zamrzlo, takže je štěstí, že ukládali ;), jindy si opět Oregonista pochvaluje, jak za celou dobu ani jeden problém...


Tak jestli Ad mortem bude s Oreganem nekonstatně padat těsně před finišem (jak už se nejspíš i stalo), tak v rámci ochrany vlastního zdraví budu muset přestat jezdit na eventy a pořídít si ochranku...
  • 0
Retired slowcacher

#219 czcharlie

czcharlie

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 292 příspěvků(y)

Publikováno 12 listopad 2008 - 12:53

Sutech napsal/a:
Ale zcela něco jiného je, když záměrně vyskočí z toho dialogu, s tím si pak program neporadí...

Ja bych se na to podival i z druhe strany. Pokud bude ukolem vybrat z nekolika nabidek tu spravnou, pak pri moznosti hru ulozit tak, aby se dana nabidka znovu objevila bude dana moznost prekonat ukol "hrubou silou" - zadavat ruzne volby dokud se netrefim (je na autorovi do jake miry mu takovy podfuk bude vadit). Takze je asi potreba najit vzdycky nejakou tu stredni cestu.
  • 0

#220 matejcik

matejcik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 389 příspěvků(y)

Publikováno 12 listopad 2008 - 13:19

czcharlie napsal/a:

Sutech napsal/a:
Ale zcela něco jiného je, když záměrně vyskočí z toho dialogu, s tím si pak program neporadí...

Ja bych se na to podival i z druhe strany. Pokud bude ukolem vybrat z nekolika nabidek tu spravnou, pak pri moznosti hru ulozit tak, aby se dana nabidka znovu objevila bude dana moznost prekonat ukol "hrubou silou" - zadavat ruzne volby dokud se netrefim (je na autorovi do jake miry mu takovy podfuk bude vadit). Takze je asi potreba najit vzdycky nejakou tu stredni cestu.

Dobře, ale tady je problém v tom "s tím si program neporadí". V cartridgi by neměly být situace, se kterými si "neporadí". Kdyby jó musel hráč zadat tu odpověď hned, tak na kliknutí Zrušit má vyskočit messagebox("promiň ale je nezbytně nutný abys odpověděl teď hned" ) a hned vzápětí ten samý input znovu.
a co se toho týká, proč vlastně v těch cartridgích nemáte automatický ukládání po splnění úkolů, případně sviňácky po třetí špatné odpovědi (aby bylo opravdu nutné hrát to znovu)? připadá mi to logické jak z hlediska herní mechaniky, tak jako ochrana před pády - v nejhorším se hráč vrátí o jeden krok (stage, hádanka etc.) zpátky, což je imho přijatelné, a zároveň to odrazuje cheatery, protože by museli furt tam zpátky tam zpátky.
  • 0




2 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 2 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama