
Dotazy po eventu Wherigo s prstem v nose
#1
Publikováno 07 březen 2009 - 22:14
#2
Publikováno 07 březen 2009 - 22:43
1. je to kruh kolem zóny o poloměru stanoveným autorem, který když hráč překročí, pak se MŮŽE vykonat určitá událost (tuto událost lze naprogramovat u každé zóny, jde o When the player is within distance to the zone). Je to prakticky to samé, co proximity, pouze distance je větší kruh.
Navíc jsem upozorňoval na to, že pokud se hráč nachází ve větší vzdálenosti, než je stanovená distance range, pak zónu neuvidí na svém přístroji, ani pokud je aktivní a viditelná. Zobrazí se mu až tehdy, kdy se dostane alespoň na vzdálenost distance range.
Aby byla zóna viditelná odkudkoliv na světě, musí se distance range nastavit na -1
2. ano, jde o kruh kolem středového bodu zóny, ale proximity (či distance) se počítá až od okrajových bodů zóny
3. viz přiložené soubory
4. vím, že to jde, ale naprosto netuším, jaký to má význam - nikdy jsem nepoužil a rád se tedy od někoho nechám poučit

5. šířka 230 px, výška podle typu přístroje a typu použití:
Cartridge - Col/PPC 130 px
Zóna - Col 180, bez textu 230; PPC 130, bez textu 174
Objekt (charakter, item) - Col 250; PPC 174
Zpráva (message), Task - Col 230; PPC 130
6. vyjmenuji ty, co nefungují korektně:
Show screen: u toho funguje pouze Main Screen
Show a detail screen
Change an object icon
Set status text
Save and clone player and launch turn-by-turn...
Jinak v odkaze pro stažení (pozor, omezeno jen na 21 dní) zasílám jednak scénář pokusné cartridge, jednak můj vlastní lua a gwc soubor (jak scénář, tak hra jsou dělány i s rozšířením pro pokročilé, takže pozor!), dále soubory ke cartridgi, program na vytváření zvuků pro Col/Oreg a konečně jedno staré povídání o popisu fcí. builderu, co jsem psal pro kolegu, takže pokud jste si nedělali poznámky, toto by mohlo pomoci

#3
Publikováno 07 březen 2009 - 22:52


#4
Publikováno 07 březen 2009 - 23:02
#5
Publikováno 07 březen 2009 - 23:06
#6
Publikováno 07 březen 2009 - 23:56

#7
Publikováno 08 březen 2009 - 1:27
#8
Publikováno 08 březen 2009 - 2:43
4) ano, je to skutecne na nahrani vice verzi medii pro ruzna zarizeni. Pozor na pojmenovavani, aby to fungovalo, obrazky musi koncit bud _ppc.jpg a nebo _garmin.ppc. U zvuku se to pozna dle pripony.
7) Jde dat messagebox se dvema inputboxy a reagovat na ne. Nebudu popisovat jak to udelat v builderu, ve zdrojaku to vypada nasledovne:
cart.MsgBoxCBFuncs.MsgBoxCB3 = function(action) if action ~= nil then -- #GroupDescription=Script -- -- #Comment=Script Comment -- NastavObtiznost(action) end end function NastavObtiznost(a) if a == "Button1" then --pokud byl stisklej prvni button (ten vlevo), --jinak tam bude ulozeny Button2 Wherigo.GetInput(zinputchoosedif) end endNo snad to pochopíte

#9
Publikováno 08 březen 2009 - 9:22
Jo, tohle jsem si taky uvědomil, že je asi jedna z nejdůležitějších věcí. Snad ještě načrtnout aspoň jednoduchý vývoják.Vancosi napsal/a:
Takže pro příště, než začnu neco takového tvořit, NAPÍŠU SI SCENÁŘ!!
#10
Publikováno 08 březen 2009 - 10:12
kdyz vám nedej boze spadne cartrige a nepujde nacist a zalohu mate treba hodinu starou zkuste WherigoReferenceFixer u mne to fungovalo akorat mi chybeli asi dva atributy coz pak slo dohledat ve zdrojaku. najdete ho na foru grounspeaku.
xxxxxxxxxxxxxxxx
8) funguje korektne - when the player klicks u tasku? u item si rikal ze ne, takze predpokladam ze u task asi taky ne. Jenz ja pouzivam tasky a mam na to navazany akce :| tak abych vedel ze to muzu predelat
Diky
#11
Publikováno 08 březen 2009 - 10:23
Jak na náhodná čísla. Prosím pokud možno polopaticky. :-)
#12
Publikováno 08 březen 2009 - 11:16

1. vytvoř si číselnou proměnnou
2. v té události, kde chceš používat randomizaci, vytvoř akci, v níž této proměnné přiřadíš (jakoukoliv) hodnotu, tj. Set an object property or variable...
3. vytvoř návaznou akci, která bude této proměnné využívat - např. message, která ji bude zobrazovat
4. ulož a otevři si LUA soubor v textovém editoru. Nalezni #Author Directives Go Here# a tam přidej následující řádek: require "math".
5. nalezni řádek, kde té proměnné přiřazuješ nějakou hodnotu, tuto hodnotu smaž a nahraď ji tímto: nazev_promenne = math.random(minimalni_nahodne_cislo,maximalni_nahodne_cislo)
Toto je opravdu velice polopatický návod. Pokud jej ale nepochopíš, budeš si muset počkat na pokračování eventu

#13
Publikováno 08 březen 2009 - 20:58
#14
Publikováno 08 březen 2009 - 21:10
vím, že dříve to normálně fungovalo, ale ted nic. Vždy vyskočí divná hláška s textem:
Ve skriptu na této stránce došlo k chybě
řádek 211
Znak 3
Byl chyba
očekáván objekt
Kod 0
URL: http://www.wherigo.c...80-28c30f0cb251
Připojení k internetu mám v pořádku a zkoušel jsem to na dvou počítačích. Co s tím asi tak mohu mít????
#15
Publikováno 08 březen 2009 - 21:28
Vancosi napsal/a:
Vůbec mě nejde editovat zony pomocí tlačítka Edit online... .
vím, že dříve to normálně fungovalo, ale ted nic. Vždy vyskočí divná hláška s textem:
Ve skriptu na této stránce došlo k chybě
řádek 211
Znak 3
Byl chyba
očekáván objekt
Kod 0
URL: http://www.wherigo.c...80-28c30f0cb251
Připojení k internetu mám v pořádku a zkoušel jsem to na dvou počítačích. Co s tím asi tak mohu mít????
Jj, už jsem to tady v nějakém vlákně zmiňoval, taky mi to nefunguje. Čímž se z tvorby zón stává výrazná průda...
PS: Škoda, že mi to nakonec s eventem nevyšlo. Tak snad příště

#16
Publikováno 08 březen 2009 - 21:37

#17
Publikováno 09 březen 2009 - 1:58
#19
Publikováno 09 březen 2009 - 10:55
Vancosi napsal/a:
Jaký formát a velikost icon builder žere? U mě se někdy zobrazí v pohodě a někdy vůbec.
obrázky vždy jpg, ikony velikost 32x32 pixelů
pro zvuk - dá se použít i formát mp3, je možná i výhodnější, protože je objemově menší než wav
#20
Publikováno 09 březen 2009 - 12:16
6 uživatel(ů) prochází toto téma
0 uživatelů, 6 návštěvníků 0 anonymních uživatelů