Přejít na obsah


Fotka

Garmin GPSmap 60CSx - prvni dojmy


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
140 odpovědí na toto téma

#1 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 15 únor 2006 - 9:02

Tak se mi konecne dostala tahle hracka na chvili do ruky. Co se tyce presnosti, tak je to s verzi bez x fakt neporovnatelny. Hral jsem si s tim cestou domu a v Tramvaji i v tech nejuzsich ulickach jsem mel stale minimalne 5 satelitu a presnost 7 - 9 m. Neco neuveritelnyho, kdyz si vzpomenu, ze 60CS se mi nechytala skoro ani na namesti :-) Holt SiRF III je poznat, asi budu muset upgradovat svoji historickou BlueTooth GPS ... Po vikendu ji budu mit tak na tejden na hrani, i s topo 50 mapou (uz mi Picodasaci poslali i registraci na jeji ID :-), tak uvidime, co to je za strojecek. Mimochodem, cely menu mi prijde takovy vic barevnejsi, ikonky hezci a grafika obecne trosku vylepsena ... a slot na pametofku je taky vyborna vec, ale mohli kvuli tomu aspon zvysit pocet waypointu nebo tras, tohle omezeni bohuzel zustalo na miste ...
  • 0

#2 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 15 únor 2006 - 10:35

Tak já zkusím taky přidat pár dojmů, mám 60CSx skoro týden v ruce...Ještě podotknu, že jsem do ted měl Legend C. Musím potvrdit, že opravdu "vidí" dostatek satelitů snad všude. Z vlastní zkušenosti musím konstatovat, že i v paneláku přes minimálně 7 panelů v cestě vidí satelity !!! Velmi, velmi příjemné !! Takže SiRF III je opravdu skok dopředu ! Možnost výměny tý microSD je taky báječná vlastnost. Na 512 MB flasku mám nasypáno celou Evropu od Norska přes Británii až po Itálii až po Chorvatsko na úroven ulic, k tomu vrstevnice Alp k tomu celý Atlas10R a celý Topo 50 atd atd. Další báječná vlastnost je jednak rychlost "startu" a hlavně rychlost startu WAAS/EGNOS. Zapnu v ložnici v paneláku po noci, kdy byla vypnutá, a tak do minuty, minuty a půl mám tak 8-10 satelitů s "D" od EGNOSu. Bohužel, pro mne, při porovnávání s Legendem C, trošku zklamání je výdrž Accu - na stejný baterky mi i při vypnutým kompasu vydrží tak polovinu, možná spíš třetinu času :-( . Kontrast a jas displeje je subjektivně horší, na druhou stranu je zase větší displej. A zřejmě má i rychlejší CPU, překreslení map třeba při zoomování, je znatelně rychlejší oproti Legend C. Taky jsem si všimnul, že pro první výpočet polohy potřebuje aspon 4 satelity a ne, jak jsem zvyklej z Legenda, jen tři. Což ale na druhou stranu díky tomu, že jich vždy vidí víc, nevadí. Zkoušel jsem s tím parkrát procházet úzký uličky, budovy uvnitř apod...jedna věc je, že stále vidí "dost" satelitů, ale jestli je to způsobeno odrazy apod., poloha v tu chvíli je dost často "jinde"...jsem i 80m jinde, než v té úzké uličce, což mne trošku nepříjemně překvapilo !! A co je asi Bug tý verze FW ( 2.50 ) je, že pokud opravdu "ztratí" signál ( třeba dole v domě ve výtahu ), tak se při příchodu na "volnou" oblohu sám nikdy nechytne ( stalo se mi to už asi 8 x ), musím na stránce satelitů vypnout a hned zase zapnout příjem satelitů, pak se chytne okamžitě... A asi poslední, ale pro mne ne nepodstatná vlastnost - byl jsem zvyklej na "velikost eTrex" a pořád se nějak hůř srovnávám s touhle podstatně větší velikostí...nikam se to nevejde :-((
  • 0

#3 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 18 únor 2006 - 18:43

Rád bych se zeptal na výdrž baterií. Mohl by to někdo změřit za určitých podmínek? Já zkoušel 60CS bez x s NiMh Sanyo 2500 mAh bez pohybu na okně a vydržela tak 25 hodin. Zkuste prosím něco podobného s vašimi krásnými novými stroji, jestli je to možné. Aby bylo objektivní číslo, o kolik je spotřeba větší. Podle technických údajů jen o 10%, ale někdo říká víc, tak aby bylo jasné, jak to je. Ať se její koupí nespálím, spotřeba je pro mne hodně důležitá. Děkuji za ochotu.
  • 0

#4 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 01 březen 2006 - 0:32

Tohle by me prave zajimalo... umi to nejaky pristroj, respektive muze to vubec umet? (kolik je tu techniku.?) je odrazeny signal v necem objektivne a poznatelne jiny od toho puvodniho, jen treba zeslabeneho stromy atp. ... ?

Moje zkušenosti se SIRF III. (BT GPS)
Mezi signálem zeslabeným a odraženým je velkej rozdíl. Mé zkušenosti se SIRF III. jsou zatím docela špatné :-/ Pokuď je člověk kdekoli v přírodě, v hustym lese atd. neni žádnej problém. GPSka je naprosto přesná a okamžitě se chytá. Problémy nastanou jakmile se s GPSkou vleze do města. SIRF III. chytá každej odraz a každej odraz znepřesňuje polohu. Nepřesnost z odrazů se projevuje hlavně při hodně nízkých rychlostech, což je cca 3km a méně. Neni problém chyba přes 200metrů i to se mi několikrát stalo :-(
Takže dle mých zkušeností SIRF III. do přírody v pohodě, ale do města katastrofa :-/
Ještě že to nebyla moje GPSka... uf!
Ještě k tomu "cestovani na místě" nechal jsem GPSku na okně a během 10 minut napochodovala přes sto metrů, takže taky nic moc :-/
  • 0

#5 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 09 březen 2006 - 13:41

K map60CSx mám jednu novou informaci, možná pro někoho podstatnou (ale pro geocaching bezvýznamnou).
Dostaly se mi do rukou dve GPSky SiRF řady, konkrétně map60Cx a map60CSx. Obě dvě v porovnání s předchozí map60C(S) mají znatelně horší akustický výstup, a to natolik, že v autě za jízdy akustické upozornění na odbočku snadno přeslechnete a na rušné ulici ve měste signalizaci GPSky neslyšíte vůbec!
Během týdne se snad od Garminu dozvíme vyjádření, zda jde o konstrukční bug, nebo o závadu na konkrétní sérii GPsek.
Pokud je to konstrukční chyba, tak to hodnotu tohoto přístroje, podporujícího navigaci po križovatkách, docela dost degraduje. Za jízdy na motorce nebo autem v hlučnějších podmínkách (vyzkoušeno) je díky tomu navigace téměř nepoužitelná. Pokud tedy co 5 vteřin nekontrolujete displej GPS, což není zrovna nejbezpečnější.

Takže mám dotaz k těm, co předtím vlastnili předchozí 60kovou řadu a přešli na x-kovou, a používají akustickou signalizaci, zda rozdíl v hlasitosti také postřehli, či nikoliv.
  • 0

#6 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 19 březen 2006 - 17:47

Tak abych to skutecne aspon strucne shrnul - vidim, ze uz tu bylo snad uplne vsechno receno, ale par postrehu jeste pridam.

Predne - je to prvni klasicka rucni GPS, kterou bych byl ochoten aspon castecne nahradit reseni PDA + Bluetooth GPS.

Hlavni vyhodou oproti PDA je integrovani vsech funkci v jednom. Nepodarilo se mi najit program, ktery by zatim zastal veskerou praci, kterou tahle rucni GPS umi. V soucasny dobe mam na autonavigaci a hruby priblizeni jeden program, na turisticky mapy dva ruzny, na zaznam trasy aspon na urovni Garmina dalsi extra program a na sipku a dohledani cache u cile zas jinej softik. Coz je strucne receno dost slusnej opruz.

Samozrejme, v samotnem ovladani, vyhledavani nebo listovani ma PDA velice navrch. Taktez se daji na PDA ulozit i dalsi informace, popis cache pocinaje a jizdnimi rady konce. Nechamu, proc tenhle garmin nema treba jednoduchy prohlizec ebooku.

CO se tyce vydrze, tak to jsem vubec neresil, neb oproti PDA je fantasticka a jelikoz 60CSx zere obyc tuzkovky, ktery se daj koupit kdekoli za par supu, tak neni co resit. Pokud si clovek poridi ctyri slusny nabijeci clanky, tak ma na nabitej kesovaci vikend vystarano :-)

Kazdopadne jde o skutecne luxusni GPSku s enormni presnosti a mnozstvim nadstandardnich funkci. Kazdopadne ja zustavam u PDA, mozna jen upgraduju externi GPS na SiRF III, je to rozdil.
  • 0

#7 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 15 únor 2006 - 11:04

co je asi Bug tý verze FW ( 2.50 ) je, že pokud opravdu "ztratí" signál ( třeba dole v domě ve výtahu ), tak se při příchodu na "volnou" oblohu sám nikdy nechytne ( stalo se mi to už asi 8 x ), musím na stránce satelitů vypnout a hned zase zapnout příjem satelitů, pak se chytne okamžitě...


Tohle dělají odpradávna už současné map60C, dodneška tenhle bug neopravili. Obavám se, že jej neopraví ani v tom novem map60C(S)x, jen nechápu proč. Někdy stačí projet delším tunelem nebo chvíli projíždět hustou zástavbou a map60C se pak už znovu nechytne a je nutný restart :-(((

  • 0

#8 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 15 únor 2006 - 15:36

Mám 60CS kupovanou v srpnu 2005 a zmiňovaný problém nepozoruju. Můžete pánové (oba) říct odkud máte 60CSx a za kolik ?
  • 0

#9 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 17 únor 2006 - 10:23

Můžu se zeptat, jak je u nových X garminů řešeno uložení karty??? Je za nějakou záslepkou???
  • 0

#10 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 06 květen 2006 - 0:29

Mám teď nově tento přístroj za původní 60CS. Uvádíte, že máte nasypanou plnou SD 512 MB mapami. Vyměnil jsem původní 64 MB rovněž za 512MB, ale bohužel se mi nedaří zaplnit ji na více než než necelých 140MB, počet map je 317. Při pokusu o převodu většího poštu dat (map) - nezkoušel jsem hraniční počet, ale zhruba více jak 320 map - vrací program po ( nebo při) sestavování indexu chybové hlášení, že příčina je buď v GPS přístroji nebo chybě v aplikací (MapSpource - poslední verze). Tento problém se mi zatím nepodařilo vyřešit. Je tu možná limitace v počtu map? Rovněž mi není jasné, zda se dá upgradovat International Marine POI Database, která je v přístroji mimo kartu a zobrazuje se v seznamu nainstalovaných map. Instaluje se automaticky s novým FW? A (zatím) poslední nejasnost je v systémových informacích - kde je verze FW (2.60) a pod ní verze GPS SW 2.40, což opravdu nevím čeho se týká, snad základní mapy?
  • 0

#11 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 19 únor 2006 - 22:57

Já zkoušel 60CS bez x s NiMh Sanyo 2500 mAh bez pohybu na okně a vydržela tak 25 hodin.


OPRAVA:
Ne 25, ale 35 hodin. V původní specifikaci Garmin uváděl 30 hod., a na okne bez pohybu to vydrželo 35 hodin (věděl jsem že to bylo o 5 hod.více než specifikace).
Nyní ve specifikaci ke stejné gpsmap 60cs uvádí jen 20 hod. http://www.garmin.co...cts/gpsmap60cs/ a u 60csx jen 18 hod. http://www.garmin.co...ts/gpsmap60csx/ . To mi připadá jako katastrofa poloviční výdrž, holt ta externí karta asi má větší spotřebu.
Další GPSMA60 28 hod., u Visty a Legenda C a Cx už pro jistotu žádnou výdrž neuvádějí.
Připadá mi to že buď udělali u posledních serií 60cs nějakou změnu ve spotřebě, nebo to upravili papírově směrem dolů, aby ta 60csx nevypadala tak blbě ve srovnání.
Co si o tom myslíte nebo jaké máte zkušenosti?
  • 0

#12 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 20 únor 2006 - 10:40

Já zkoušel 60CS bez x s NiMh Sanyo 2500 mAh bez pohybu na okně a vydržela tak 25 hodin. Zkuste prosím něco podobného s vašimi krásnými novými stroji, jestli je to možné. Aby bylo objektivní číslo, o kolik je spotřeba větší.

GPSMAP 60CSx, NiMh Sanyo 2500 - na okne necelych 22 hodin.
Takze naprosto dostatecna vydrz, alespon pro me potreby ... tak dlouho chodit nevydrzim :)
  • 0

#13 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 09 srpen 2006 - 14:17

Cau, mam nove Legenda C a kupoval jsem ve fotaku overeny MiMH GP baterky (2100-2500). Mam rychlonabijecku a nechal jsem to pres noc - zadny baterky zatim nevydrzely celou noc, nektery ani vic, nez tri hodiny, nevim proc....
M.

Rád bych se zeptal na výdrž baterií. Mohl by to někdo změřit za určitých podmínek? Já zkoušel 60CS bez x s NiMh Sanyo 2500 mAh bez pohybu na okně a vydržela tak 25 hodin. Zkuste prosím něco podobného s vašimi krásnými novými stroji, jestli je to možné. Aby bylo objektivní číslo, o kolik je spotřeba větší. Podle technických údajů jen o 10%, ale někdo říká víc, tak aby bylo jasné, jak to je. Ať se její koupí nespálím, spotřeba je pro mne hodně důležitá. Děkuji za ochotu.


  • 0

#14 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 01 březen 2006 - 2:46

Take jde o to, jak se signal ze satelitu vyhodnocuje. A je jedno, jde-li o SIRF III ci nikoliv. Chyba v prijmu vznika vzdy - i pri neodrazenem signalu. A gpska by nemela delat chytreho (od toho tu mame produkty Microsoftu, ktere vi kolikrat lepe nez uzivatel, co chce udelat, ze...), mela by predavat data k dalsimu zpracovani tak, jak je nakoupila. Vyhodnoceni uz by melo byt zalezitosti nasledneho software, kde by se mely ruzne filtry pro fluktuaci polohy dat nastavit. Jestli "cestuje" i 60CSx, tak to snad dalsi firmware opravi, respektive by mel dat uzivateli moznost nastavit si to podle sveho. A co se tyce mestske zastavby - tam, kde ja mam se SIRF III (BT-338) chybu okolo deseti metru, Garmin (Geko 201) nema pro zmenu signal zadny. Nejvetsi odchylku (opet se SIRF III) jsem zaznamenal v Benatkach, kde jsou opravdu velmi uzke ulicky a na jejich sirku pomerne vysoke domy, presto nebyla nikdy vetsi nez asi 80m, a to jeste v opravdu vyjimecnych situacich. Takze bych SIRF III nezatracoval, je to zatim porad to nejlepsi, co se da za rozumne penize poridit.
  • 0

#15 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 09 březen 2006 - 14:40

Takže mám dotaz k těm, co předtím vlastnili předchozí 60kovou řadu a přešli na x-kovou, a používají akustickou signalizaci, zda rozdíl v hlasitosti také postřehli, či nikoliv.

Ja mel predtim Legend C a ted mam 60CSx a priznam se, ze jsem subjektivne nejaky rozdil nepoznal. Ale jak rikam, nemuzu srovnavat s 60C...
  • 0

#16 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 10 březen 2006 - 9:37

Obě dvě v porovnání s předchozí map60C(S) mají znatelně horší akustický výstup, a to natolik, že v autě za jízdy akustické upozornění na odbočku snadno přeslechnete a na rušné ulici ve měste signalizaci GPSky neslyšíte vůbec!

Na tohle si už pár lidí stěžovalo na nějakých fórech, nejsi sám, kdo si toho všiml.
  • 0

#17 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 20 březen 2006 - 13:50

Docela by mne zajímaly ty jednotlivé prográmky pro PDA o kterých píšeš, případně, kde se dají sehnat. Díkz Jindřich
  • 0

#18 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 15 únor 2006 - 11:37

Tohle dělají odpradávna už současné map60C, dodneška tenhle bug neopravili. Obavám se, že jej neopraví ani v tom novem map60C(S)x, jen nechápu proč. Někdy stačí projet delším tunelem nebo chvíli projíždět hustou zástavbou a map60C se pak už znovu nechytne a je nutný restart :-(((

Mam map60C firmware 4.00 a nikdy se mi to nestalo, takze vsechny to asi nedelaji.
  • 0

#19 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 15 únor 2006 - 19:58

Mám 60CS kupovanou v srpnu 2005 a zmiňovaný problém nepozoruju. Můžete pánové (oba) říct odkud máte 60CSx a za kolik ?

Probem s opetovnym nalezenim signalu musim, bohuzel, u 60CSX potvrdit ... neni to pravidlo, ale obcas to skutecne nastane. Restart spolehlive pomuze. Snad vyhledove pomuze opraveny fw.
  • 0

#20 Anonymous

Anonymous

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 30 563 příspěvků(y)

Publikováno 20 únor 2006 - 1:01

za ten SIRF navíc budu klidně kupovat i dvakrát tolik baterek
  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama